Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

. (bolig sverige, job dk) Hvordan forholder det sig mht arbejdsgiver betalt brobizz hvis jeg fx kun har 6 arbejdsdage pr mnd? 2. hvad med de gange man privat benytter bilen over broen hvis arbejdsgiver har betalt? 3. hvis man bare får 50 kr fradrag pr tur er det så ligegyldigt om det er på de dyre (130 kr enkeltture (første 16 stk)) eller de billigere (25 kr enkelture)? Ellers kan det da gå hen og blive noget rod hvornår man på måneden man benytter bilen til job og hvornår til privat brug. håber der er en som har et par svar.

Besvaret
. (bolig sverige, job dk) Hvordan forholder det sig mht arbejdsgiver betalt brobizz hvis jeg fx kun har 6 arbejdsdage pr mnd? 2. hvad med de gange man privat benytter bilen over broen hvis arbejdsgiver har betalt? 3. hvis man bare får 50 kr fradrag pr tur er det så ligegyldigt om det er på de dyre (130 kr enkeltture (første 16 stk)) eller de billigere (25 kr enkelture)? Ellers kan det da gå hen og blive noget rod hvornår man på måneden man benytter bilen til job og hvornår til privat brug. håber der er en som har et par svar.
1.+2. Ligningsrådet godkendte i 2005 at man ved en bruttolønsreduktion kunne få arbejdsgiverbetalt brobizz. Forudsætningen for denne skattefrihed var, at det kun ville gælde ved transport mellem hjem og arbejde. Hvis du altså kun transportere dig mellem dit hjem og arbejde 6 dage om måneden og din arbejdsgiver betaler for at du køre over broen 20 gange om måneden, så vil SKAT ikke acceptere skattefriheden og du skal beskattes af de 14 gange. 3. Kører du på arbejde 6 gange om måneden giver det dig et brofradrag på DKK 1200 om måneden og så er SKAT fuldstændig ligeglad med om det har kostet dig 130 pr. tur eller 25 pr. tur.
Besvaret

Nu kan jeg ikke lige huske reglerne når arbejdersgiveren betaler din brobizz, men hvis du får betalt brobizz'en via din bruttoløn gennem din arbejdersgiver, får du IKKE brofradraget på DKK 50 pr tur.

Besvaret
Pst - Mikkel. Hvad giver 6*2*50 ? ;)
jaja.. bare spark til dem der ligger ned.. så jeg kan ikke regne, det kan være det er derfor mine budgetter altid ser så gode ud :D
Besvaret
jaja.. bare spark til dem der ligger ned.. så jeg kan ikke regne' date=' det kan være det er derfor mine budgetter altid ser så gode ud :D[/quote']Iflg. SKAT bor du jo også fortsat i DK :laugh:
Besvaret
Iflg. SKAT bor du jo også fortsat i DK :laugh:
Jeps.. men de kan så godt finde ud af at sende selvangivelsen til den rigtige adresse, så de er jo bare lidt defekte.. Eller også er det bare fordi jeg er så patriotisk, at jeg frivilligt betaler ekstra skat - de har jo behov for det er der nogen der påstår :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...