Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

"For at bremse trafikken på Amager Strandvej ud mod lufthavnen er Tårnby kommune i fuld gang med at lave en ny vej. Planen er at stykket mellem Hedegårdsvej og Saltværksvej lukkes for gennemgående trafik og erstattes af denne nye vej - som p.t. kaldes Bøjlevejsprojektet." Har en PDF over projektet men den er for stor til at uploade. Projektet skal være færdigt ultimo 2007 (hehe så bliver det let når man skal på arbejde)

Besvaret
(hehe så bliver det let når man skal på arbejde)
Lettere?? Det vil jeg sgu se før jeg tror det - mon ikke det snarere ender med at blive endnu et led i den Københavnske venstrefløjs langsigtede plan om at forbyde/forhindre al bilkørsel.
Besvaret
Lettere?? Det vil jeg sgu se før jeg tror det - mon ikke det snarere ender med at blive endnu et led i den Københavnske venstrefløjs langsigtede plan om at forbyde/forhindre al bilkørsel.
Hvis nu man arbejder i det område ;)
Besvaret
De er i fuld gang lige bag ved SAS bygningen, der hvor tårnby skilte står. Oversigt: http://peecee.dk/?id=55204
Og hvad skulle det lille "sidespring" gøre godt for:rolleye: Er der noget jeg har misset??? Os der benytter Strandvejen skal vel bare beregne 1-2 min. ekstra. Det er da ikke noget der kan få mig til at finde en alternativ vej. Og tale om "at bremse trafikken"?! Go´dag mand økseskaft:sick:
Besvaret

Konkret skal den muliggøre en lukning af Amager Strandvej fra kommunegrænsen

Og hvad skulle det lille "sidespring" gøre godt for:rolleye: Er der noget jeg har misset??? Os der benytter Strandvejen skal vel bare beregne 1-2 min. ekstra. Det er da ikke noget der kan få mig til at finde en alternativ vej. Og tale om "at bremse trafikken"?! Go´dag mand økseskaft:sick:
Der er ikke tale om et lille Sidespring men total lukning af den forbindelse, ekllers er det vel også svært at legitimere et forbrug på 25 mio. Strandvejen bliver lukket ved Bøjlevej. Se bladet her samt referat af mødet hvor Vejen blev vedtaget. Som jeg læser referatet er er projektet vedtaget mod miljøhøringens konklusion, men det undre mig heller ikke når man tænker over hvad den kære Borgmester tidligere har lavet af trafikløsninger hvor målet (chikane af trafikanter fra Sverige) helliger midlet (omveje/sløjfer og ergo øget forurening) http://www.oresund.skanska.dk/upload/Övrigt/Skanska%20Øresund%20København/Orientering/154083-Ori-55.pdf -------------- Bla bla bla Socialdemokratisk sludder ... 6. Forslag til Lokalplan 104, Ny fordelingsvej ved Amager Strandvej J.nr.: 01.02.00.P16 Sagsid: 624384 Initialer: TAV.TF Sagsfremstilling Teknisk Forvaltning har udarbejdet et forslag til Lokalplan 104, Ny fordelingsvej ved Amager Strandvej. Lokalplanforslaget skal sikre areal til anlæggelsen af en ny vej fra Amager Strandvej langs kommunegrænsen, ned langs Metroens tracé til Saltværksvej. Bygge- og Ejendomsudvalget vedtog den 29.11.2005, at der skal udarbejdes lokalplan for den 1.etape af Bøjlevejen. Formålet med lokalplanen er at sikre areal til anlæggelse af en ny vej og at fastlægge retningslinier for vejens udførelse. Lokalplanen dækker kun området til selve vejen. Planen skal følges op af lokalplanen for det kommende boligområde "Øresundsparken" på den gamle Syrefabriks- og Superfosgrund og lukning af Amager Strandvej. I forbindelse med lokalplanen for det kommende boligområde vil der kunne ske en justering af lokalplanområdegrænsen, så den passer til den endelige placering af vejen. Lokalplanen indgår i en større byudvikling af området omkring Amager Strandvej. Konkret skal den muliggøre en lukning af Amager Strandvej fra kommunegrænsen til krydset ved Saltværksvej. I et større perspektiv indgår den som en del i udviklingen af "Øresundsparken" og dennes forbindelse til Kastrup Strandpark, "Den Blå Planet", Scanport, "SAS-grunden" og resten af området ned mod Lufthavnen og Øresundsforbindelsen. I forbindelse med udarbejdelsen af lokalplanforslaget er der screenet for miljøkonsekvensvurdering, og det er vurderet, at der skal foretages en miljøvurdering, jfr. Lov om Miljøvurdering af planer og programmer, da planen antages at få væsentlig indvirkning på miljøet. Det er hovedsageligt i forbindelse med støj, jordforurening og trafikmønstre, at planen antages at få væsentlig indvirkning på miljøet. Københavns Amt og HUR er blevet hørt i forbindelse med vurderingen. Miljøvurdering er udarbejdet af Carl Bro A/S og vedlægges som bilag til lokalplanforslaget, når det udsendes i offentlig høring. De vigtigste konklusioner fra miljøvurderingen er følgende: Der er ingen væsentlige beskyttelsesinteresser på arealet, men der er konstateret væsentlig jordforurening i området. Denne jordforurening kræver, at der skal tages særlige hensyn i forbindelse med anlægsarbejdets planlægning og gennemførsel. · Ved det beskrevne hovedforslag vurderes der ikke at være væsentlige miljømæssige påvirkninger, men dog vil der være mindre lokale påvirkninger under anlægsfasen bl.a. i form af støjpåvirkning. · Ved det vurderede alternativ, der indebærer at Amager Strandvej lukkes, vurderes der derimod at være væsentlige miljømæssige påvirkninger i form af primært trafikafledte effekter som støj, luftforurening og trafiksikkerhed. Indstilling Teknisk Forvaltning indstiller til Bygge- og Ejendomsudvalget, at det anbefales over for Kommunalbestyrelsen, at · Forslag til Lokalplan 104, Ny fordelingsvej ved Amager Strandvej, vedtages og udsendes i offentlig høring og · Miljøvurdering af lokalplanen tages til efterretning og medsendes i offentlig høring som bilag til forslag til Lokalplan 104. Beslutning fra Bygge- og Ejendomsudvalget den 6.6.2006 Indstillingen tiltrådt. Beslutning fra Kommunalbestyrelsen den 13.6.2006 Godkendt. V og O tilkendegav, at der ved godkendelsen ikke er taget stilling til lukning af Amager Strandvej. ------ Endelig godkendelse: 7. Lokalplan 104 Ny fordelingsvej ved Amager Strandvej - endelig vedtagelse J.nr.: 01.02.05.P16 Sagsid: 893188 Initialer: gjo.tf Sagsfremstilling Forslag til Lokalplan 104 Ny fordelingsvej ved Amager Strandvej med tilhørende miljøvurdering har været i offentlig høring i 8 uger. Der er indkommet bemærkninger/indsigelser til lokalplanforslaget fra Kroppedal Museum, Ørestadsselskabet, Danmarks Naturfredningsforening, Dansk Cyklist Forbund, andelsboligforeninger, Haveforeningen SANO, grundejerforeninger, børnehave- og skolebestyrelser og beboerne i området - herunder flere underskriftsindsamlinger med ca. 250 underskrifter i alt. HUR og Københavns Amt har ingen bemærkninger til lokalplanforslaget. Udkast til "Sammenfattende redegørelse – miljøvurdering" indeholder vurdering af bemærkninger/indsigelser til miljøvurderingen. Uddybende bemærkninger Dok. nr. 941529. Lokalplanforslaget. Forvaltningen har følgende bemærkninger til de fremsendte indsigelser til lokalplanen: Danmarks Naturfredningsforening mener, at vejen burde være VVM-screenet. HUR har haft miljøvurdering og lokalplanforslag til høring og har ikke fundet, at vejen skulle VVM-screenes. Forvaltningens vurdering, at vejen ikke skal VVM-screenes, er uændret. Anlæg af Bøjlevejen vil kun betyde begrænset stigning i trafik, støj og luftforurening, hvorfor forvaltningen vurderer, at der ikke skal ske ændringer i planen på baggrund af indsigelserne. Kroppedal Museum har anmodet om ændring af teksten om museumsloven, således at det fremgår, at der er begrundet formodning om tilstedeværelse af fortidsminder inden for lokalplanområdet, hvilket forvaltningen anbefaler indarbejdes i planen. Ørestadsselskabet er fremkommet med indsigelser om ændring af stationsnavn til Femøren, ændring af afsnit om servitutter af redaktionel karakter, samt at afgrænsningen af lokalplanområdet ikke er i overensstemmelse med ekspropriationen. Forvaltningen anbefaler, at disse indsigelser indarbejdes i planen. Ændring af områdeafgrænsningen kan ske uden fornyet høring, da ændringen kun er væsentlig for Ørestadsselskabet (Planlovens § 27, stk. 3). Miljøvurderingen. Ifølge Lov om miljøvurdering af planer og programmer skal der ved den endelige vedtagelse af lokalplanen tages hensyn til den miljørapport, der er udarbejdet i forbindelse med planen. Der skal udarbejdes en sammenfattende redegørelse der oplyser, hvordan miljøhensyn er integreret i planen og hvordan miljørapporten og de udtalelser, der er indkommet i offentlighedsfasen, er taget i betragtning, hvorfor den vedtagne plan er valgt på baggrund af de rimelige alternativer, der også har været behandlet, og hvorledes myndigheden vil overvåge de væsentlige miljøpåvirkninger af planen eller programmet. Dette er sket i udkast til Sammenfattende redegørelse – miljøvurdering. Hovedparten af de bemærkninger/indsigelser, der er indkommet til miljøvurderingen, omhandler miljøpåvirkninger, såfremt Amager Strandvej lukkes. De konkrete bemærkninger/indsigelser til etablering af Bøjlevejen omhandler miljøpåvirkninger i anlægsfasen, dårligere trafiksikkerhed for cyklister, håndtering og analyse af jordforureningen og problematikken omkring støj ved de nye boliger i Øresundsparken. Dertil kommer et forlag om at flytte Bøjlevejen nord for Plyssen, og et forslag om at ikke at etablere Bøjlevejen, men i stedet trafiksanere Amager Strandvej. Håndtering af miljøproblemer i anlægsfasen og håndtering og analyser af jordforureningen vil ske i overensstemmelse med miljølovgivningen, ligesom opførelse af nye boliger i Øresundsparken skal ske på en måde, så der ikke opstår støjgener. Trafiksikkerheden for cyklister i krydset mellem Bøjlevejen og Saltværksvej skal håndteres i projekteringsfasen. Forvaltningen vurderer, at flytning af Bøjlevejen til nord for Plyssen ikke vil ændre særligt på miljøpåvirkninger, men vil kun "sprede" støjen til endnu flere boliger. Forvaltningen har ingen bemærkninger til forslaget om ikke at etablere Bøjlevejen. Indstilling Teknisk Forvaltning indstiller til Bygge- og Ejendomsudvalget, at det anbefales overfor Kommunalbestyrelsen, at · Lokalplan 104 vedtages endeligt med indarbejdelse af ændret tekst om museumslov, ændret navn på station, ændret tekst om servitutter og ændret områdegrænse i overensstemmelse med ekspropriation. · Udkast til Sammenfattende redegørelse – miljøvurdering godkendes og offentliggøres sammen med lokalplanen. Beslutning fra Bygge- og Ejendomsudvalget den 12-09-2006 Indstillingen tiltrådt. Tommy Frederiksen (B) tilkendegav, at han ønskede Vægtergangen omdannet til forsyningsvej fra Amager Strandvej for det kommende boligområde og dermed ikke kan tilslutte sig etablering af Bøjlevej. Sonja Lykkegaard (F) og Arne S. Hansen (O) tiltrådte indstillingen med bemærkning, at man ikke kan tilslutte sig lukning af Amager Strandvej og Bøjlevejen skal udelukkende være en forsyningsvej til boligområdet. Beslutning fra Kommunalbestyrelsen den 26-09-2006 Det Radikale Venstre ønskede afstemning om, at Vægtergangen bruges som fordelingsvej, således at bøjlevejen som beskrevet i lokalplanforslaget ikke etableres. For stemte B, imod A, C + Brian Franklin fra F. Sonja Lykkegaard fra F og V og O undlod at stemme. For indstillingen stemte A, C og F, imod B, V og O. Indstillingen godkendt.
Besvaret
Der er ikke tale om et lille Sidespring men total lukning af den forbindelse' date=' ekllers er det vel også [b']svært at legitimere et forbrug på 25 mio.
Jo jo da, helt enig, men det er jo kommunalt, såååå man kan jo aldrig vide:rolleyes:
Strandvejen bliver lukket ved Bøjlevej. Se bladet her samt referat af mødet hvor Vejen blev vedtaget. Som jeg læser referatet er er projektet vedtaget mod miljøhøringens konklusion, men det undre mig heller ikke når man tænker over hvad den kære Borgmester tidligere har lavet af trafikløsninger hvor målet (chikane af trafikanter fra Sverige) helliger midlet (omveje/sløjfer og ergo øget forurening) http://www.oresund.skanska.dk/upload/Övrigt/Skanska%20Øresund%20København/Orientering/154083-Ori-55.pdf
Hvor hulen har de placeret den Bøjlevej??? Kan ikke finde den på Kaspers link. Troede de ville lukke den ved Saltværksvej:confused: Men det det skal da være helt ude ved lufthavnen, hvis det overhovedet skal have effekt:scared:
Besvaret
Jo jo da, helt enig, men der er jo kommunalt, såååå man kan jo aldrig vide:rolleyes: Hvor hulen har de placeret den Bøjlevej??? Kan ikke finde den på Kaspers link. Troede de ville lukke den ved Saltværksvej:confused: Men det det skal da være helt ude ved lufthavnen, hvis det overhovedet skal have effekt:scared:
Bøjlevej er den nye vej, jeg tror de lukker for trafikken lige før Saltværksvej ved Søvænget og så ledes dem der kommerfra lufthavnen via Bøjlevej ad Saltværksvej op mod Kastrupsvej og dem der kommer fra kbh-siden må vende og køre tilbage igen. Der står nemlig i referatet: "Når vejen etableres skal Søvænget lukkes mod Amager Strandvej, og der skal etableres en vendeplads." Nederen at man skal køre omveje derude - Amager er Lort ! http://kort.eniro.dk/query?&what=map&mop=yp&searchInMap=2&mapstate=5%3B12.644279204584334%3B55.6520286474082%3B0%3B12.625434515815825%3B55.66109334098272%3B12.663043014860273%3B55.642963953833686%3B620%3B564&mapcomp=%3B%3B%3BS%F8v%E6nget%3B%3B%3B2770%3B%3B%3B%3B%3B%3B12.641874317681856%3B55.63985540855967%3B0%3B0%3BKastrup%3BT%E5rnby%3Bmaps_place_dk.51260.22%3B1&geo_area=S%F8v%E6nget&stq=0&pis=0
Besvaret

Er der ikke nogen overordnet myndighed, som laver en overordnet trafikplanlægning, og holder øje med at enkelte kommurner ikke laver den slags numre. Gentofte kommune må jo heller ikke lukke Lyngbyvejen, hvis de synes at bilerne på den larmer for meget. Og hvor pokker er Lufthavnens protester henne i dette her?

Besvaret
Jeg tror at der måske er indgået en eller anden skjult deal i forbindelse med Metro/havnetunnel forliget
Er det et forlig omkring havnetunnellen? - jeg troede at det var løbet ud i sandet som sædvanligt. Eller forliget går måske ud på at sylte den?
Besvaret
Er det et forlig omkring havnetunnellen? - jeg troede at det var løbet ud i sandet som sædvanligt. Eller forliget går måske ud på at sylte den?
Jeg læste et eller andet sted et eller andet om at regeringen havde bundet Københavns kommune op på en havnetunnel i forbindelse med Metroaftalen, men om det er en and ved jeg ikke
Besvaret
Mener ikke der er vedtaget noget som helst. De er bare blevet enige om at lave et hav af undersøgelser - og hvem ved - de har måske underskrevet en "hensigtserklæring", som jo er meget oppe i tiden:rolleyes:
Besvaret
lort bøssenarrøv
Så synes jeg lige vi modererer sprogbruget en smule i den lødige retning. Dagens indlæg, indtil videre - og ikke kun i denne tråd - bærer en del præg af havnearbejde og deslige. Så-eh...skal vi ikke forsøge at kommunikere som voksne mennesker!? :rolleyes:
Besvaret
Så synes jeg lige vi modererer sprogbruget en smule i den lødige retning. Dagens indlæg, indtil videre - og ikke kun i denne tråd - bærer en del præg af havnearbejde og deslige.
Er der noget galt i at være fra havnen? Det må jeg vel teknisk set siges at være....:lol:
Besvaret

Det jag inte fattar är vad sådana som kasper och jag (jobbar på CSC, eller SAS eller andra firmor längs med Strandvejen) skal göra? Köra in på 'Saltverksvejen, in på Bøjlevej, följa den runt, ut på Strandvejen i 10 meter och sen in på Hedegårdsvej???? What?? Vad tror de att de kommer att vinna på det? Det är 100-tals människor som jobbar där... PS Fär att inte tala om hur 'glada' de kommer att bli som bor precis där den nya vägen ligger. Det enda som händer är att de leder trafiken in i bostadsområdet isället för att ha den längs med den - relativt - obebodda Strandvejen.

Besvaret

Det er vel fordi at tårnby kommune skal have et prestige bolig projekt på de tomme grunde ved siden af Amager strandpark. Med Bøjlevejen bliver dette område relativt bilfrit. Stakkels dem der kommer i fremtiden kommer til at bo lige ved siden af afspærringen, det bliver noget af en omvej.

Besvaret

Jeg tror bestemt at ideen (fordækt måske) er at stoppe traffikken fra og til Sverige ad Amager Strandvej. Hvilken vej er nemmest at komme til og fra Christianshavn hvis det lykkedes ?

Besvaret
Jeg tror bestemt at ideen (fordækt måske) er at stoppe traffikken fra og til Sverige ad Amager Strandvej. Hvilken vej er nemmest at komme til og fra Christianshavn hvis det lykkedes ?
Ja, vi føler os vel lidt forfulgt:D Og nej, der bliver ingen nem vej fremover, hvis vi ikke kan komme ind på Kastrupvej:sick: . Jeg tager en gang imellem Tårnby afkørsel, ind ad Englandsvej, ned ad Sundholmsvej, videre af Amager Fælledvej og så er du på Christmas Møllers Pl. Vejen er længere ja, men tidsmæssigt er det nogenlunde det samme.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...