Scion Skrevet July 9, 2007 Rapporter Skrevet July 9, 2007 http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php?id=7521252&cbox2 Nogen af jer derovre som har lidt mere fingeren på pulsen, som har en anelse om hvor reelt det er? og om det påvirker diesel prisen ligeså meget? /Scion
MC Manden Besvaret July 9, 2007 Rapporter Besvaret July 9, 2007 http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php?id=7521252&cbox2 Nogen af jer derovre som har lidt mere fingeren på pulsen, som har en anelse om hvor reelt det er? og om det påvirker diesel prisen ligeså meget? /Scion Så skal der vist kun tankes i DK !!! ... Gad vide om denne formidable regning sidder i mere end 1 periode ??
jacobe Besvaret July 9, 2007 Rapporter Besvaret July 9, 2007 Jeg måtte sgu lige skæve til kalenderen, for at se om det nu VAR den 9. juli... Ej, det er jo vanvittigt! Øresundsfærgerne bliver jo rene brandbomber! Og trafikken på broen mangedobles, fordi det kan betale sig for svenskerne at købe en Bro-Bizz, alene med det formål at kunne køre over broen for at tanke!!
Juff Besvaret July 9, 2007 Rapporter Besvaret July 9, 2007 Såfremt det sker, har jeg hermed førsteretten til at åbne en benzinstation lige ved betalingsanlægget ( dansk side ) :D
MC Manden Besvaret July 9, 2007 Rapporter Besvaret July 9, 2007 Såfremt det sker' date=' har jeg hermed førsteretten til at åbne en benzinstation lige ved betalingsanlægget ( dansk side ) :D[/quote'] Er du ikke lidt sent ude ? Der har vist ligget en statoil tank i flere år ;)
mrode Besvaret July 9, 2007 Rapporter Besvaret July 9, 2007 Såfremt det sker' date=' har jeg hermed førsteretten til at åbne en benzinstation lige ved betalingsanlægget ( dansk side ) :D[/quote'] Hele betalingsanlægget (begge sider) ligger på svensk jord..
jacobe Besvaret July 9, 2007 Rapporter Besvaret July 9, 2007 Såfremt det sker' date=' har jeg hermed førsteretten til at åbne en benzinstation [b']lige ved betalingsanlægget ( dansk side ) :D Er du ikke lidt sent ude ? Der har vist ligget en statoil tank i flere år ;) Den har jeg sgu aldrig lige spottet.... men en tankstation lige ved siden af sprit-shoppen på Strandvejen ville være et hit!! :th2:
Pede Besvaret July 9, 2007 Rapporter Besvaret July 9, 2007 Endnu en omgang lorte journalistik med sensations overskrift. Så vidt jeg kan min hovedregning er 16,25 ikke i nærheden af en fordobling af 9,75. Pede
LotteB Besvaret July 9, 2007 Rapporter Besvaret July 9, 2007 http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php?id=7521252&cbox2 Nogen af jer derovre som har lidt mere fingeren på pulsen, som har en anelse om hvor reelt det er? og om det påvirker diesel prisen ligeså meget? /Scion Nu er det jo SIKA, Statens institut för kommunikationsanalys, der er kommet med nogle beregninger i en rapport, så lad os nu vente og se, hvad udmeldingen fra regeringen bliver til næste år;) http://di.se/Index/Nyheter/2007/07/09/239892.htm?src=xlink
Juff Besvaret July 9, 2007 Rapporter Besvaret July 9, 2007 Hele betalingsanlægget (begge sider) ligger på svensk jord.. he he ups.... gik vist lidt for stærkt :D ........
Gio Besvaret July 9, 2007 Rapporter Besvaret July 9, 2007 Mon ikke de forsøger at tvinge folk til E85/Etanol og miljø/syntetisk -diesel? Det er en meget direkte vej at gå - men miljømæssigt kan jeg sagtens følge dem.
Guest Supermule Besvaret July 9, 2007 Rapporter Besvaret July 9, 2007 Bortset fra at man ikke sparer noget på miljøet ved at tanke E85......
Nils Besvaret July 9, 2007 Rapporter Besvaret July 9, 2007 Nu er det jo rent avisvås. Den svenske regering vil ikke sætte benzinprisen op til det dobbelte. Men allivl... hvis man nu forestillede sig, at en liter benzin kostede 20 SEK, så ville det blive interessant at lave sit eget brændstof. Man kan sagtens fremstille en liter etanol for 7-8 kroner, hvis man genanvender den varme, der skal bruges. Snart kan alt organisk materiale sikkert laves til etanol i små husstandsanlæg, hvis ikke olieselskaberne hastigt opkøber patenterne. En lille mark med olievækster kan også hurtigt tjene sig ind, men der skal selvfølgelig investeres lidt, hvis man vil have sin egen oliemølle. Ellers koster rapsolie, der er lige så værdifuldt som diesel, ca. 10 kroner pr. liter i Netto, og jeg vil tro, man kan få lidt mængderabat. Det ekstra sjove ved brændstof som hjemmesløjd er jo, at det er en hobby, hvor man dels slipper for at betale skat og dels redder kloden fra verdensomspændende godt vejr. :)
Meccs Besvaret July 9, 2007 Rapporter Besvaret July 9, 2007 Bonusspørgsmål! Har vi nogensinde fået at vide hvilken bil du kører Nils? Tror efterhånden vi ved hvad alle andre kører, men jeg har ingen ide om hvad du triller rundt i... Nu er det jo rent avisvås. Den svenske regering vil ikke sætte benzinprisen op til det dobbelte. Men allivl... hvis man nu forestillede sig, at en liter benzin kostede 20 SEK, så ville det blive interessant at lave sit eget brændstof. Man kan sagtens fremstille en liter etanol for 7-8 kroner, hvis man genanvender den varme, der skal bruges. Snart kan alt organisk materiale sikkert laves til etanol i små husstandsanlæg, hvis ikke olieselskaberne hastigt opkøber patenterne. En lille mark med olievækster kan også hurtigt tjene sig ind, men der skal selvfølgelig investeres lidt, hvis man vil have sin egen oliemølle. Ellers koster rapsolie, der er lige så værdifuldt som diesel, ca. 10 kroner pr. liter i Netto, og jeg vil tro, man kan få lidt mængderabat. Det ekstra sjove ved brændstof som hjemmesløjd er jo, at det er en hobby, hvor man dels slipper for at betale skat og dels redder kloden fra verdensomspændende godt vejr. :)
Guest Supermule Besvaret July 9, 2007 Rapporter Besvaret July 9, 2007 Det har han sagt ved flere lejligheder herinde.....
Meccs Besvaret July 9, 2007 Rapporter Besvaret July 9, 2007 Må jeg ha misset. Var ude i en ombygget Volvo der kørte på rent kildevand eller noget i den stil...
Tommyaa Besvaret July 9, 2007 Rapporter Besvaret July 9, 2007 Jeg tænker bare på hvad der skal blive af ens bil, der er nok ikke nogen der er specielt interesseret i at købe min mercedes 500 hvis benzin koster 20skr. Hvis det bliver realitet følger dk vel trop???? Så kan vi med store biler jo godt sende dem til skrot:cry: Tommy
Nils Besvaret July 9, 2007 Rapporter Besvaret July 9, 2007 Må jeg ha misset. Var ude i en ombygget Volvo der kørte på rent kildevand eller noget i den stil... Her er en bitterhed, som jeg (af høflighed) ikke helt forstår. Og jeg har stadig min gamle Peugeot cab, som aldrig har sat sine små kønne Kléber på broen. :) Og benzinen stiger ikke til 20 kroner.
Guest Supermule Besvaret July 9, 2007 Rapporter Besvaret July 9, 2007 Hvorfor????? Har du ikke råd til at køre i den alligevel????? Jeg har købt mig en Starlet fra 88, fordi jeg er mere irreteret over at man ikke kan ha' sine ting i fred, såfremt man parkerer en fed bil på gaden i Malmø eller Kbh....... Skid da hul i benzinprisen.......
Tommyaa Besvaret July 9, 2007 Rapporter Besvaret July 9, 2007 hvis benzin koster 20kr, nej så har jeg ikke råd til at køre i den da den kun går 7,5 på literen
Guest Supermule Besvaret July 9, 2007 Rapporter Besvaret July 9, 2007 Og hvad så????? Hellere betale lidt mere, end at stå på en perron i regnvejr...... Eller køb en gammel æske og ha' den anden som lørdagsbil......
Kim H Besvaret July 9, 2007 Rapporter Besvaret July 9, 2007 Ro på - den svenske miljøminister taler om en måske snarlig stigning på SEK 0,75 pr. liter. Det med en fordobling, er en forestilling om, hvad der måske skal til, hvis den svenske regerings forslag om en halvering af diverse udslip skal kunne nås inden år 2020. Men - hellere gå i panik end slet ikke komme nogle steder
Meccs Besvaret July 10, 2007 Rapporter Besvaret July 10, 2007 Her er en bitterhed' date=' som jeg (af høflighed) ikke helt forstår. Og jeg har stadig min gamle Peugeot cab, som aldrig har sat sine små kønne Kléber på broen. :) Og benzinen stiger ikke til 20 kroner. Det var bestemt ikke en bitterhed - tværtimod. Jeg var bare nysgerrig - ganske enkelt. Tildels fordi jeg ikke synes det havde været oppe før og tildels fordi det kunne være sjovt at vide hvilken bil man kører, når man er så politisk korrekt (beklager hvis det støder) og velovervejet, som tilfældet er med dig :th2:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu