alex Skrevet July 10, 2007 Rapporter Skrevet July 10, 2007 Så ser det endeligt ud som om at der sker noget til næste år.... http://epn.dk/privatokonomi/article1003951.ece Mvh Alex
mrode Besvaret July 10, 2007 Rapporter Besvaret July 10, 2007 Fra næste år får både danskere med befordringsfradrag og danskere, der ejer en bolig i udlandet, lettere ved at betale deres skat. Mange af de 420.000 danskere, der tidligere har været nødt til at udfylde en selvangivelse, fordi de har et befordringsfradrag, slipper for bøvlet og får i stedet en fortrykt årsopgørelse. Det skyldes, at SKAT kan trække på det såkaldte e-indkomst-register. Her indberettes borgernes lønoplysninger fra måned til måned, og SKAT kan også se, hvor de arbejder, og om de er på fuld tid eller deltid. - Det betyder ikke, at de ikke kan selvangive. Men hvis de er enige i det, der står på den fortrykte årsopgørelse, kan de lade være med at gøre noget som helst, siger fagchef i SKATs kundeservice Richard Hanlow til dr.dk/penge og P1 Morgen. 300.000 vil kunne nikke til SKATs oplysninger og dermed slippe for at udfylde selvangivelsen, skønner Richard Hanlow. Også de borgere, der i dag er omfattet af såkaldt begrænset skattepligt, vil få det lettere. Det gælder både for de cirka 70.000 danskere der ejer en bolig i udlandet og en række udlandsdanskere. De vil til næste år for første gang kunne benytte sig af SKATs tast-selv-service på internettet. I år afleverede cirka en million danskere deres selvangivelse ved hjælp af tast-selv-service. Over tre millioner fik en fortrykt årsopgørelse og umiddelbart ikke behøvede at foretage sig noget. Kilde: dr.dk/penge og P1 Morgen http://www.business.dk/article/20070710/dinepenge/70710001/
Gio Besvaret July 10, 2007 Rapporter Besvaret July 10, 2007 Også de borgere, der i dag er omfattet af såkaldt begrænset skattepligt, vil få det lettere. Det gælder både for de cirka 70.000 danskere der ejer en bolig i udlandet og en række udlandsdanskere. De vil til næste år for første gang kunne benytte sig af SKATs tast-selv-service på internettet.Årh ja...det var de jo heller ikke længe om at få fikset! Men...jeg vil se det før jeg tror det :p
mrode Besvaret July 10, 2007 Rapporter Besvaret July 10, 2007 Årh ja...det var de jo heller ikke længe om at få fikset! Men...jeg vil se det før jeg tror det :p Det virker jo fint for mig.. ;)
Gio Besvaret July 10, 2007 Rapporter Besvaret July 10, 2007 Det virker jo fint for mig.. ;)...og for god ordens skyld, så skylder vi nye læsere at informere om Mikkels unormale skatteforhold - set i lyset af at du bor i Sverige, men er så supernørdet, at du, skatteteknisk, har valgt ikke at flytte skattekommune ;) Du kan simpelthen LIDE at nørde med selvangivelser og lignende
mrode Besvaret July 10, 2007 Rapporter Besvaret July 10, 2007 ...og for god ordens skyld, så skylder vi nye læsere at informere om Mikkels unormale skatteforhold - set i lyset af at du bor i Sverige, men er så supernørdet, at du, skatteteknisk, har valgt ikke at flytte skattekommune ;) Du kan simpelthen LIDE at nørde med selvangivelser og lignende hehe.. true.. Plus at jeg ofrer mig og betaler lidt mere i skat end jeg behøver.. så god en samfundsborger er jeg nemlig..
bananas Besvaret July 10, 2007 Rapporter Besvaret July 10, 2007 hehe.. true.. Plus at jeg ofrer mig og betaler lidt mere i skat end jeg behøver.. så god en samfundsborger er jeg nemlig.. Jeg kan vist også sættes på den liste :th2: . Skrev et brev til dem at de gerne måtte beholde de sidste 0,10%, af den indkomst jeg havde haft efter flytning, så jeg slap for at skulle dele min selvangivelse op i en før og efter flytning.
mrode Besvaret July 10, 2007 Rapporter Besvaret July 10, 2007 Jeg kan vist også sættes på den liste :th2: . Skrev et brev til dem at de gerne måtte beholde de sidste 0' date='10%, af den indkomst jeg havde haft efter flytning, så jeg slap for at skulle dele min selvangivelse op i en før og efter flytning.[/quote'] Klaus, det kan være vi skal stifte foreningen af filantropiske øresundsborgere :D
credde Besvaret July 10, 2007 Rapporter Besvaret July 10, 2007 Jeg kan vist også sættes på den liste :th2: . Skrev et brev til dem at de gerne måtte beholde de sidste 0' date='10%, af den indkomst jeg havde haft efter flytning, så jeg slap for at skulle dele min selvangivelse op i en før og efter flytning.[/quote'] Jeg går dog udfra, at du her i 2007 og fremover ikke ønsker at kaste de 0,10% af din indkomst i grams til Københavns Kommune?
mrode Besvaret July 10, 2007 Rapporter Besvaret July 10, 2007 Jeg går dog udfra' date=' at du her i 2007 og fremover ikke ønsker at kaste de 0,10% af din indkomst i grams til Københavns Kommune? [/quote'] sshhh.... ;)
thn Besvaret July 10, 2007 Rapporter Besvaret July 10, 2007 Er det noget man kan vælge selv, at blive ved med? og går alle 24% så til kommunen frem for statskassen? Indtil videre står jeg også på min gamle fraflytter kommune og det kunne jeg da egentlig godt tænke mig at blive ved med (Det er så også kun 24,01% :-))
bananas Besvaret July 10, 2007 Rapporter Besvaret July 10, 2007 Jeg går dog udfra' date=' at du her i 2007 og fremover ikke ønsker at kaste de 0,10% af din indkomst i grams til Københavns Kommune? [/quote'] Københavns Kommuner har sat skatten ned fra 32,1% til 32,0% fra 2006 til 2007. (inkl. sundhedsafgift) Så den kommer faktisk til at passe for 2007.:D Hvordan de så end vil fordele de fyrstelige summer rundt i landet må de selv slås om!
credde Besvaret July 10, 2007 Rapporter Besvaret July 10, 2007 Københavns Kommuner har sat skatten ned fra 32,1% til 32,0% fra 2006 til 2007. (inkl. sundhedsafgift) Så den kommer faktisk til at passe for 2007.:D Hvordan de så end vil fordele de fyrstelige summer rundt i landet må de selv slås om! Så du støtter faktisk Ritt + kumpaner!! Skam dig
Rene Larsen Besvaret July 10, 2007 Rapporter Besvaret July 10, 2007 Så ser det endeligt ud som om at der sker noget til næste år.... http://epn.dk/privatokonomi/article1003951.ece Mvh Alex Ikke for at ødelægge nyhedsværdien af denne tråd, men det er altså en gammel nyhed :th2: http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=7686 - læs det sidste af tråden.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu