Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej jeg overvejer at købe en lejlighed i lanskrona... Er det et okay sted at bo eller?? Er der nogen specielt steder i lanskrona som ikke er så godt at bo i?? :confused: Syntes godt nok der er rimlig stor prisforskel på lejligheder i malmø og lanskrona bla.. Hilsen Bo

Besvaret

Hvordan og hvorledes Landskrona er i al almindelighed skal jeg ikke kunne svare på. Men prisforskellen på boliger er afgjort afstanden til nærmeste storby dvs. Malmø og København. Og generelt, jo længere væk fra storbyer og havvand jo billigere.

Besvaret

Jeg ved ikke om du allerede er klart over at Landskrona er en af Sverigedemokraternas højborge - hvis ikke er det da en rimelig vigtig information. Efter sigende er det ikke uden grund, at SD har så stor tilslutning netop der. Men ellers ved jeg ikke rigtig noget om Landskrona - har kun set fortet - det er forøvrigt rigtig flot i godt vejr.

Besvaret
Hej jeg overvejer at købe en lejlighed i lanskrona... Er det et okay sted at bo eller?? Er der nogen specielt steder i lanskrona som ikke er så godt at bo i?? :confused: Syntes godt nok der er rimlig stor prisforskel på lejligheder i malmø og lanskrona bla.. Hilsen Bo
Måske fordi Malmø ligger tættere på broen??? Men Landskrona har efterhånden samme dårlige ry som Malmø, men kig efter borstahusen!
Besvaret

Landskrona er en problemby - Sverigedemokraternes (SD) højborg. Jeg så et program i SVT hvor en nydelig pige med mikrofon gik på jagt i den gamle bykerne med hårde spørgsmål omkring folks holdning til SD - hun blev lidt skuffet, for der var ikke mange der ville svare. Åbenbart er der en masse tabuer her i Sverige og et af dem er "mislykket integration" - Hvad skulle ellers forklare SD's enorme popularitet i Landskrona/Skåne - nærheden til Danmark velsagtens :D. Seriøst, jeg har hørt det argument fremført. Kort fortalt skulle der være nogle ungdomar der skaber problemer i Landskrona. Deres etniske tilhørsforhold kender jeg ikke, da svensk debatkultur ikke nedlader sig til et så tarveligt niveau, som vi kender fra Danmark - fnys ;) Ikke desto mindre googlede jeg på ungdomar og landskrona og vupti... så dukkede en blog med navnet "multikriminell" op. Jeg linker blot til den, men kender den ikke - og hvis der står noget nedsættende om andre folkeslag så er det ikke udtryk for min egen holdning. En anden blog er Jesper.org fundet under samme googling. Denne Jesper er vokset op i byen og reflekterer over situationen i byen. Mamma mia, svenskerne er ivrige bloggere - spændende. Sørgeligt for Landskrona, det er en meget smuk by - især omkring citadellet og den omkringliggende skulpturpark. Fra Landskrona går der en færge til Ven, hvor Tycho Brahes stjerneborg lå.

Besvaret
Hej jeg overvejer at købe en lejlighed i lanskrona... Er det et okay sted at bo eller?? Er der nogen specielt steder i lanskrona som ikke er så godt at bo i?? :confused:
Så forskelligt hvad folk har af meninger om den. Mange er meget negative og andre elsker byen. Ser man bort fra kriminaliteten som jo også findes i Malmö og Helsingborg, synes jeg det er et udmærket sted at bo. Jeg forstår dog godt de grupper, der opfatter byen som lille og kedelig. Skal man ud i nattelivet er der ikke mange muligheder. Selv lægger jeg dog mere vægt på at man har gode muligheder for dagligvarehandel med Citi Gross i centrum og Lidl, Netto, Hemköp, Konsum og Ica langs ringvejen, muligheden for at gå en tur langs Øresund og mulighederne for at spise eller nyde en kop kaffe eller øl på restauranterne og caféerne på gågaden og torvet. Samtidig er byen så lille at det meste for de fleste ligger i gangafstand, hvis man bor inden for ringvejen. Til større indkøb har man bare omkring 20 km motorvej til Center Syd eller Helsingborg. Nogle specielle områder som det er mindre godt at bo i, er nok svært at pege på.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...