Jump to content

Parkering i indre by (kbh)

Recommended Posts

Skrevet

Hej. Vi står i den situation, at vi skal parkere i indre by i kbh. Nu er det sådan, at ingen af os har väret der tidligere, og vi har desuden aldrig kört bil i kbh. Er der nogen, der kan fortälle, hvor jeg kan finde et oversigtskort med parkeringshuse eller bare p-pladser i området vest for Amalienborg?

Besvaret
Hej. Vi står i den situation, at vi skal parkere i indre by i kbh. Nu er det sådan, at ingen af os har väret der tidligere, og vi har desuden aldrig kört bil i kbh. Er der nogen, der kan fortälle, hvor jeg kan finde et oversigtskort med parkeringshuse eller bare p-pladser i området vest for Amalienborg?
Er der behov for at parkere i indre by? Med andre ord skal I bruge bilen? Ellers ville jeg anbefale at smide den på Ørestad og tage metroen ind. Det er endda billigere. http://www.orestadsparkering.dk/hvorkanparkere/park_and_ride_1.htm
Besvaret
Er der behov for at parkere i indre by? Med andre ord skal I bruge bilen? Ellers ville jeg anbefale at smide den på Ørestad og tage metroen ind. Det er endda billigere. http://www.orestadsparkering.dk/hvorkanparkere/park_and_ride_1.htm
Kan bilen få lov til at stå i fred derude? Nogle af p-pladserne er placeret lidt langt fra alt på en mark med grus. Jeg kunne godt forstille mig at tyven kunne arbejde arbejde rimeligt uforstyrret?
Besvaret
Kan bilen få lov til at stå i fred derude? Nogle af p-pladserne er placeret lidt langt fra alt på en mark med grus. Jeg kunne godt forstille mig at tyven kunne arbejde arbejde rimeligt uforstyrret?
Jeg har ikke haft problemer. Ser ej heller glasskår derude.
Besvaret

Min erfaring siger mig, at det kan være temmelig besværligt - i hvert fald sådan midt på dagen - at finde p-pladser i indre by, så det må være noget med at køre ind og så "cirkle rundt" indtil man finder et hul et sted - det kan lade sig gøre, men man skal nok ikke tro, at man kan køre lige ind og finde en plads med det samme....

Besvaret

Når man så kan se, at der er eks. 12 ledige pladser, og man så körer ind, hvordan finder man så lige en af de 12 pladser? Bliver man guidet rundt inde i p-husene af skilte? Eller gälder det bare om at crikle rundt derinde for at finde en plads?

Besvaret
Når man så kan se' date=' at der er eks. 12 ledige pladser, og man så körer ind, hvordan finder man så lige en af de 12 pladser? Bliver man guidet rundt inde i p-husene af skilte? Eller gälder det bare om at crikle rundt derinde for at finde en plads?[/quote'] Du kører bare rundt til du finder en af de ledige pladser.
  • 3 weeks later...
Besvaret

ja, og jeg stolede på krak, men pludselig havde vi sprunget tre veje over, som der ellers stod vi skulle köre på + så er der bare DÅRLIG skiltning!!!!

• 4 months later...
Besvaret

Må man parkerer sin bil i Nygårdsvej, Landskronagade, Kildevældsgade FRIT? Jagtvej er "grænsen." Der er ingen P-zona der (ingen P automater). Ingen P-skive! Jeg har set at der er nogle biler der har P-tilladelse (ikke alle), men jeg ved ikke om P-tilladelse gælder der eller de har den fra "et andet sted".

Besvaret
Må man parkerer sin bil i Nygårdsvej, Landskronagade, Kildevældsgade FRIT? Jagtvej er "grænsen." Der er ingen P-zona der (ingen P automater). Ingen P-skive! Jeg har set at der er nogle biler der har P-tilladelse (ikke alle), men jeg ved ikke om P-tilladelse gælder der eller de har den fra "et andet sted".
Det er uden for Center for Parkerings såkaldte betalingszone der mod nord slutter i linien Jagtvej-Strandboulevarden-Middelfartsgade, så medmindre der er nogle lokale forhold der gør sig gældende så er parkeringen på Nygårdsvej, Landskronagade og Kildevældsgade gratis - såfremt du naturligvis iøvrigt overholder parkeringsreglerne (Bekendtgørelse for Parkering i København: http://www.parkering.dk/nc/p-service/love-og-regler/bekendtgoerelser/bekendtgoerelse-om-standsning-og-parkering-i-koebenhavn/?sword_list%5B%5D=bekendtg%F8relse)
Besvaret
Nej, der er 2 timer parkering med skive.
Besvaret

Et godt gratis P tips til debattens bilkørende pendlere: Landbohøjskolens parkeringspladser er gratis (der er mange rigtig mange, især på Thorvaldsensvej bag det "smukke" blygrå beton højhus) og p-vagterne må IKKE udskrive bøder på disse anlæg :p Grønnegårdsvej, Stigbøjlen, Dyrlægevej og Thorvaldsensvej er alle beliggende ml. Forum og Fr.Berg metrostationer.. Dejligt centralt, med omkringkørende vagtkorps 24t i døgnet! :th2: Use the GPS Luke !

Besvaret
Et godt gratis P tips til debattens bilkørende pendlere:
Jeg har ikke selv prøvet det men jeg tænker dagligt på det når jeg kører forbi, at Amager Strand med sine ca. 300 parkeringspladser, fordelt på de to parkeringsområder på den sydlige del af strandøen, også er en oplagt gratis parkeringsmulighed i KBH. I hvertfald det meste af året, det er nok ikke det bedste sted at parkere i ferieperioder. Der er fra parkeringspladserne ca. 5 mins gang til Metro og busser. Tilkørsel til parkeringspladserne sker ad Lagunebroen fra Amager Strandvej.
Besvaret
Jeg har ikke selv prøvet det men jeg tænker dagligt på det når jeg kører forbi, at Amager Strand med sine ca. 300 parkeringspladser, fordelt på de to parkeringsområder på den sydlige del af strandøen, også er en oplagt gratis parkeringsmulighed i KBH. I hvertfald det meste af året, det er nok ikke det bedste sted at parkere i ferieperioder. Der er fra parkeringspladserne ca. 5 mins gang til Metro og busser. Tilkørsel til parkeringspladserne sker ad Lagunebroen fra Amager Strandvej.
Du skal godtnok have det lange ben foran hvis du skal fra en lovlig parkering på strandøen til en metrostation på 5 min :eek: Hvis man vil parkere udenfor centrum og tage metro ind, så er området omkring Øresundsvej/Lergravsparken i mine øjne et bedre valg - kortere fra bil til station, flere forbipasserende i løbet af dagen, Lergravsparken metrostation er underjordisk (læs indendørs ventetid) ... og det er stadig udenfor betalings-parkerings-zonen. I øvrigt ufatteligt at man ikke har lavet et ordentligt (underjordisk, så kunne de sagtens bruge pladsen ovenpå til whatever) parkeringsanlæg i forbindelse med stationen ved Fields i Ørestad, som var til at betale for i 50 timer/uge : både metro og alm tog, gode tilkørselsmuligheder og fra starten et totalt ubebygget område uden eksisterende bygninger i nærheden at skulle tage hensyn til ved udgravning.
  • 1 month later...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...