patbateman Besvaret September 13, 2007 Rapporter Besvaret September 13, 2007 Uden at nævne hvilket afkast jeg har opnået på mine egne aktier, så kan jeg informere om at Oslo Børs Benchmark index har øget 27% de seneste 12 måneder. Men jeg tror du misser pointet her - jeg kan forstå af dine udspil at bosted og bil er viktig for dig, og at du anser dig ressourcestærk fordi du vælger at anvende dine penge på materielle sager. Men betyder det at alle os der ikke lægger pengerne på dette har mindre ressource end dig? Har på følelsen at dette er noget af en højtlæsning for dværge..
Markowitch Besvaret September 13, 2007 Rapporter Besvaret September 13, 2007 Hvis du kan fremvise en stigning på 26% på dine aktier det sidste år, så er du dygtig...... ;) Ohh man. Det var ikke så ringe et afkast, men har du slået markedet?
Nils Besvaret September 13, 2007 Rapporter Besvaret September 13, 2007 Det er jo legitimt nok at have nogle negative følelser omkring et eller andet danskernoget, men alt, hvad du fremlægger som "fakta", patbateman, er forkert, for nu at vælge et andet ord end michaelbo: Den svenske økonomi vinder (naturligvis) på, at unge mennesker får job i Danmark, og hvis de ikke har lyst til at tage til Danmark på grund af frygt for ondskaben på danske arbejdspladser, kan de jo blive i Skåne, hvor det nu er blevet nemmere at få et job. Danskere lægger deres penge der, hvor de bor, inklusiv moms og 55 andre skatter til gavn for den lokale økonomi. Nogle skåninger har haft glæde af at eje en bolig, der er steget i pris, andre kan hoppe på boligmarkedet nu, og få glæde af kommende prisstigninger. Egentlig er det kun synd for nogen, hvis markedet falder. Svenskere ejer muligvis flere aktier end danskere, det skyldes det svenske pensionssystem, hvor det er "indbygget", at man køber aktier. Svenskere har meget lidt på kistebunden til at klare uventede situationer, har jeg læst i en undersøgelse, som jeg vist har refereret herinde engang. De danskere, der flytter til Skåne er ressourcestærke både når det gælder økonomi og uddannelse, de har nemlig arbejde i Danmark, hvor lønnen er bedre, desuden er de i den ressourcestærke alder - i skarp kontrast til andre indvandrergrupper, som Sverige tager imod. Jeg forudsætter, at "ressourcestærk" betyder det, det plejer at betyde. I øvrigt enig med Bananas og andre, at projektet ikke er et nulsumsspil - selv ikke efter at de forbavsende mange milliarder, der går til Øresundsbron, er trukket ud af regnskabet. :)
patbateman Besvaret September 13, 2007 Rapporter Besvaret September 13, 2007 Det er shovt at du skriver at jeg fremlægger mine indlæg som fakta og at du tilbageviser de som forkerte. Jeg ser fderfor rem til at modtage dokumentation på dine egne indspil som åbenbart også er fakta. Måske er der noget fejl med din læseforståelse, Nils, eller er det mig der er dårligt til at formulere mig: Vis mig venligst hvor jeg har skrevet at den svenske økonomi IKKE vinder på pendlingen og danskernes indtog? Du laver en række indirekte antagelser når du skriver at alle glæder sig over prisstigninger i ejendomsmarkedet. De eneste der helt sikkert vinder i perioder med prisstigning, er de der ejet ejendom når prisstigningen startet. Og ejendomsmæglerne. For at vurdere hvordan alle de andre påvirkes, dvs alle de der køber/sælger undervejs, skal du også tage hensyn til at finansieringsomkostningerne bliver højere end de ville været i et stabilt marked. Hvorvidt de så vinder på at ejendomsmarkedet stiger, afhænger at den pris de opnår til sidst. Indtil det tidspunkt, har de kun tabt på grund af de højere renteomkostninger forbundet med øgede købspriser. Ved du forresten at den klart største andel af dansker der flytter til SV ikke er dansker i 30-erne, men personer der enten selv eller er i familie med nogen der ikke har opholdstilladelse i DK? Ved du at der bor næsten 4 gange så mange "dansker" i Rosengård-området som det gør i VH og den åbne anstalt Annestad tilsammen? Derfor - når man udtaler sig om en gruppe man selv er en del af, er det viktig at have oversigt over gruppens sammensætning. Det har I ikke, I udtaler jer på som om alle andre udflyttede dansker er som jer selv. Ressourcestærke alder? Shovt udtryk, jeg tror den psykososiale videnskab har fået både et nyt udtryk og en ny definition af begrebet ressourcestærk. I min verden er hverken de halv-kriminelle dansker i Annestad, Brian-danskerne i VH eller alle de halv-dansker i Rosengård/Lindängen særlig ressourcestærke. Jeg tror de sosiale og juridiske myndigheder i SV er enig i min vurdering, men hvad ved jeg. Det er shovt at jo flere dansker der udtrykker sig i denne diskution, jo mere får jeg bekræftet min opfattelse af at I simpelthen opfatter jer som en gave til syd-Sverige. Jeg ved - der er nogle undtag - men virkelig?
ulmus Besvaret September 13, 2007 Rapporter Besvaret September 13, 2007 Det er shovt at du skriver at jeg fremlægger mine indlæg som fakta og at du tilbageviser de som forkerte. Jeg ser fderfor rem til at modtage dokumentation på dine egne indspil som åbenbart også er fakta. Måske er der noget fejl med din læseforståelse, Nils, eller er det mig der er dårligt til at formulere mig: Vis mig venligst hvor jeg har skrevet at den svenske økonomi IKKE vinder på pendlingen og danskernes indtog? Du laver en række indirekte antagelser når du skriver at alle glæder sig over prisstigninger i ejendomsmarkedet. De eneste der helt sikkert vinder i perioder med prisstigning, er de der ejet ejendom når prisstigningen startet. Og ejendomsmæglerne. For at vurdere hvordan alle de andre påvirkes, dvs alle de der køber/sælger undervejs, skal du også tage hensyn til at finansieringsomkostningerne bliver højere end de ville været i et stabilt marked. Hvorvidt de så vinder på at ejendomsmarkedet stiger, afhænger at den pris de opnår til sidst. Indtil det tidspunkt, har de kun tabt på grund af de højere renteomkostninger forbundet med øgede købspriser. Ved du forresten at den klart største andel af dansker der flytter til SV ikke er dansker i 30-erne, men personer der enten selv eller er i familie med nogen der ikke har opholdstilladelse i DK? Ved du at der bor næsten 4 gange så mange "dansker" i Rosengård-området som det gør i VH og den åbne anstalt Annestad tilsammen? Derfor - når man udtaler sig om en gruppe man selv er en del af, er det viktig at have oversigt over gruppens sammensætning. Det har I ikke, I udtaler jer på som om alle andre udflyttede dansker er som jer selv. Ressourcestærke alder? Shovt udtryk, jeg tror den psykososiale videnskab har fået både et nyt udtryk og en ny definition af begrebet ressourcestærk. I min verden er hverken de halv-kriminelle dansker i Annestad, Brian-danskerne i VH eller alle de halv-dansker i Rosengård/Lindängen særlig ressourcestærke. Jeg tror de sosiale og juridiske myndigheder i SV er enig i min vurdering, men hvad ved jeg. Det er shovt at jo flere dansker der udtrykker sig i denne diskution, jo mere får jeg bekræftet min opfattelse af at I simpelthen opfatter jer som en gave til syd-Sverige. Jeg ved - der er nogle undtag - men virkelig? Jeg synes, du, for nogle indlæg siden, nævnte, at det var dit sidste i denne tråd.!
patbateman Besvaret September 13, 2007 Rapporter Besvaret September 13, 2007 Det vil være som at fortælle Jon Dahl-Thomassen at han ikke skal score når bolden ligger på 5 meter og målmanden er langt oppe på tribunen.. Jeg synes' date=' du, for nogle indlæg siden, nævnte, at det var dit sidste i denne tråd.![/color']
Mulde Besvaret September 13, 2007 Rapporter Besvaret September 13, 2007 Jamen jøsses da... Derfor - når man udtaler sig om en gruppe man selv er en del af, er det viktig at have oversigt over gruppens sammensætning. Det har I ikke, I udtaler jer på som om alle andre udflyttede dansker er som jer selv. Men du må gerne udtale dig om danskerne som gruppe - tilsyneladende uden at tage det helt store hensyn til, at der måske rent faktisk ER andre repræsentanter for "racen" end dem, som du tilsyneladende ikke bryder dig ret meget om?? Men ok - du er jo så ikke en del af "dansker-gruppen", så du må godt tale som du gør? Hvis man virkelig vil kritisere nogen - om det så er berettiget eller ej - så kommer man måske længere med kammertonen?? Eller hvad?
bozzen Besvaret September 13, 2007 Rapporter Besvaret September 13, 2007 Så vill jag gärna skriva vad trådstartaren skrev: "Man undrar sig over disse misundelsesudtalelser fra de kloge svenskere....... Hvem er det lige der driver hele det skånske arbejdsmarked???? Damn jeg er træt af svenskere og deres gnälleri!!!!!" Jag kan förstå vad han menar med "bedrevidende" danskar, som ser sig själva som guds gåva till sydsverige. Med en sådan inställning så undrar jag om det ENBART är bilen som lockar??? Så tar jag hellre familjesammanföringen i Rosengård.
Guest Supermule Besvaret September 13, 2007 Rapporter Besvaret September 13, 2007 Hvem er det som gnäller???? Hvem er det der driver arbejdskraften over broen???? Næppe en iskiosk på Amager Strand???? Hvordan med huspriserne herovre???? Hvem tjener på det???? Tag den samlede boligmasse og gang med stigningen siden 2002........ Så får du hvad Skåne har tjent på deres boende alene................ Gider ikke det pis....... Det er sgu kun fordi de er blevet grådige alá Ilmar Reepalu. Intet andet............................ Over and out................ Så vill jag gärna skriva vad trådstartaren skrev: "Man undrar sig over disse misundelsesudtalelser fra de kloge svenskere....... Hvem er det lige der driver hele det skånske arbejdsmarked???? Damn jeg er træt af svenskere og deres gnälleri!!!!!" Jag kan förstå vad han menar med "bedrevidende" danskar, som ser sig själva som guds gåva till sydsverige. Med en sådan inställning så undrar jag om det ENBART är bilen som lockar??? Så tar jag hellre familjesammanföringen i Rosengård.
Zidane Besvaret September 13, 2007 Rapporter Besvaret September 13, 2007 Jeg synes' date=' du, for nogle indlæg siden, nævnte, at det var dit sidste i denne tråd.![/color'] Lad manden tale ud! Må han ikke bruge sin ytringsfrihed? Eller ytringsfriheden gælder kun når man skal svine de danske udenlæninge til - DF, JP, Anders Fogh, Brian Mikkelsen, Karen J....??? Ved du forresten at den klart største andel af dansker der flytter til SV ikke er dansker i 30-erne, men personer der enten selv eller er i familie med nogen der ikke har opholdstilladelse i DK? Ved du at der bor næsten 4 gange så mange "dansker" i Rosengård-området som det gør i VH og den åbne anstalt Annestad tilsammen? Jeg troede at kun folk fra "krigs-lande" (Somalia, Jugoslavien, Irak, Sudan, Palæstina...) der bor i Rosengård-området?! Så fik jeg lært noget nyt i dag. :th2:
Homer Besvaret September 13, 2007 Rapporter Besvaret September 13, 2007 Ved du forresten at den klart største andel af dansker der flytter til SV ikke er dansker i 30-erne' date=' men personer der enten selv eller er i familie med nogen der ikke har opholdstilladelse i DK? [/quote'] Øhhhh... Hvordan kan man være dansker hvis man ikke har opholdstilladelse i Danmark??? Du tænker måske på folk der ikke kan få opholdstilladelse i Danmark og derfor flytter over til sine ligesindede i Rosengård?? Men de er vel næppe at regne som "danskere"?? Anyway... JEG melder mig gerne som den person der har fået mest ud af Øresundsbroen - jeg er fra Jylland, højtuddannet og har fast arbejde. Så kan I godt lukke diskussionen og i stedet gå ud og nyde det gode vejr.
credde Besvaret September 13, 2007 Rapporter Besvaret September 13, 2007 Anyway... JEG melder mig gerne som den person der har fået mest ud af Øresundsbroen - jeg er fra Jylland' date=' højtuddannet og har fast arbejde. Så kan I godt lukke diskussionen og i stedet gå ud og nyde det gode vejr. [/quote'] Sludder, du betalte alligevel ikke moms i Jylland
hexa Besvaret September 13, 2007 Rapporter Besvaret September 13, 2007 Hmmm... Jeg bliver meget forbavset når jeg læser jeres forskellige synspunkter. Er selv svensk boende i Dk på 4 år, men nu er vi tilbage til Sv grundet at jeg er blevet farmor første gang jan-07 og når som helst nu kommer næste. Kunne vi ikke bare indse at vi alle er forskellige og har forskellige mål i våres liv. For mit vedkommende er det ligegyldigt hver jeg bor og heldigvis så har min danske mand det på samme måde, da han har boet og arbejdet i både Dk,Sv og No. Jeg er bare skide lykkelig for at vi lever i et samfund som vi lever i, nu i vores tid. Der vi har en openhed som gør at vi kan bevæge os frit mellom forskellige lande, og vejlede liv vi selve vil have. mvh Monica
mrode Besvaret September 13, 2007 Rapporter Besvaret September 13, 2007 Jeg er bare skide lykkelig for at vi lever i et samfund som vi lever i, nu i vores tid. Der vi har en openhed som gør at vi kan bevæge os frit mellom forskellige lande, og vejlede liv vi selve vil have. mvh Monica Det var da så noget af det klogeste der er blevet skrevet i denne tråd.. Tak Monica! (og jeg er helt enig)
skallstorp Besvaret September 13, 2007 Rapporter Besvaret September 13, 2007 Höje huspriser Har jeg forstået det rigtigt ? Du mener at Skåne har tjent på det höje huspriser , eller ? Jeg tror ikke at en alm. Svensson opfatter det sådan, tvärtimod. Det er blevet rigtig dyrt for en Svensker at bo pgr Danskere herovre. Så det er ikke noget at folk er taknemmelige for ! Hvordan med huspriserne herovre???? Hvem tjener på det???? Tag den samlede boligmasse og gang med stigningen siden 2002........ Så får du hvad Skåne har tjent på deres boende alene................
dkrunaway Besvaret September 13, 2007 Rapporter Besvaret September 13, 2007 Det er shovt at du skriver at jeg fremlægger mine indlæg som fakta og at du tilbageviser de som forkerte. Jeg ser fderfor rem til at modtage dokumentation på dine egne indspil som åbenbart også er fakta. Ved du forresten at den klart største andel af dansker der flytter til SV ikke er dansker i 30-erne, men personer der enten selv eller er i familie med nogen der ikke har opholdstilladelse i DK? Ved du at der bor næsten 4 gange så mange "dansker" i Rosengård-området som det gør i VH og den åbne anstalt Annestad tilsammen? Kunne faktisk være sjovt at se om du har ret.... Du har vel nogle tal formoder jeg? Link please...
hexa Besvaret September 13, 2007 Rapporter Besvaret September 13, 2007 holp da op Det var da så noget af det klogeste der er blevet skrevet i denne tråd.. Tak Monica! (og jeg er helt enig) Tak:love2: Det er første gang herinde som jeg får nogen direct respons på noget, og det er lidt fedt. Synes vi skal være glade for at vi kan vælge at bo og arbejde hvor vi har lyst, og synes man ikke at det er noget, ja men flyt dog tilbage der man kom fra om det så er Dk, Sv eller Nk. Vi er bare nød til at indse at vi alle er forskellige og har ulige synspunkter om sager og ting. Og vi skal lige huske på at det findes lige mange holdninger til tingen som det fin´des mennesker på kloden. Mvh monica
credde Besvaret September 14, 2007 Rapporter Besvaret September 14, 2007 Har jeg forstået det rigtigt ? Du mener at Skåne har tjent på det höje huspriser , eller ? Jeg tror ikke at en alm. Svensson opfatter det sådan, tvärtimod. Det er blevet rigtig dyrt for en Svensker at bo pgr Danskere herovre. Så det er ikke noget at folk er taknemmelige for ! Hvordan med huspriserne herovre???? Hvem tjener på det???? Hvis man for eksempel bliver boende samme sted, så er det da ikke blevet dyrere udover fastighedsskat. Tilgengæld er værdien på boligen jo så steget med x procent. Skal man ud at sælge får man så mere for sin bolig men, man vil så også (måske/højst sandsynligt) skulle betale mere for den næste bolig. Det er jo markedskræfternes frie spil, når efterspørgslen er større end udbuddet. Man kan jo sige, at Malmö har draget fordel af den store indflytning fra bla. Danmark, der er blevet bygget meget nyt. Hvordan mon bla. V:a Hamnen havde set ud, hvis der ikke havde været en Øresundsbro? Igen, man skal ikke tilskrive det hele til danskerne, svenskerne er jo også i en opgangsperiode generelt. Men stadigvæk, så vil jeg mene, at begge sider af broen har draget fordel af den. Der er jo en del virksomheder, som har samlet deres kontorer på den ene eller anden side.
Kasper Besvaret September 14, 2007 Rapporter Besvaret September 14, 2007 Jeg mener nu Patbateman har ret i at det ikke kan være den løntunge del af danskere/svenskere der arbejde i Danmark og bor i Sverige. Det er kun 30 % af alle pendlerne hvis indkomst bliver udlignet til Sverige. Det må betyde at at resten enten tjener under 150.000,- om året, arbejder sort, pensionister, studerer eller er offentligt ansat (hvilket heller ikke giver kassen).
Guest Supermule Besvaret September 14, 2007 Rapporter Besvaret September 14, 2007 Eller er selvstændige og af skattetekniske årsager ikke betaler så meget i skat??? ;) Jeg mener nu Patbateman har ret i at det ikke kan være den løntunge del af danskere/svenskere der arbejde i Danmark og bor i Sverige. Det er kun 30 % af alle pendlerne hvis indkomst bliver udlignet til Sverige. Det må betyde at at resten enten tjener under 150.000,- om året, arbejder sort, pensionister, studerer eller er offentligt ansat (hvilket heller ikke giver kassen).
patbateman Besvaret September 14, 2007 Rapporter Besvaret September 14, 2007 Kunne faktisk være sjovt at se om du har ret.... Du har vel nogle tal formoder jeg? Link please... Data finder du selv på www.malmo.se, og www3.kk.dk. Kombiner diverse tabeller (befolkning med udenlandsk baggrund specificerer pr stadsdel Indflytningsstatistik 2004-2006, m.fl), samt den brochure Malmö og KBH lavede i fællesskab med befolkningstal pr 1/1-2005. Det du ser udviklingen bedst på, er sammensætningen af beboere med udenlandsk baggrund. Malmö og Sverige har altid haft en relativt lille andel af invandrere fra Irak, Tyrkiet og Pakistan. København og Danmark har derimod haft en relativt høj andel fra disse lande. Bare fra jan 2005 til jan 2007, har SV's andel af personer fra disse lande steget med over 40%, hvilket modsvarer over 3.000 personer. Dette er altså personer med ikke-dansk statsborgerskab, men som man kan mistænke er flyttet fra DK. Mistanken bliver styrket når man kikker på den samme udvikling i KBH. Nå, summerer man danskerne i Limhamn/Bunkeflostrand og den del af Västra Innerstad som är VH, så får man ca. 1.700 dansker. Summerer man de rene dansker (danske statsborgere) i Rosengård og en andel af Fosie og Södra Innerstaden, får man 2.100 dansker. Hertil kommer så de jeg (og EU) definerer som "danske", dvs de der indenfor EU-systemet først blev registreret i DK, og som man med god grund kan mistænke har flyttet fra DK. Tilsammen bliver dette ca. 5.600 "dansker". Og dette inkluderer så IKKE alle der er flyttet fra DK og som kommer fra andre lande end de hidtil nævnte. Giv besked hvis du har behov for yderligere udlegning.
claus Besvaret September 14, 2007 Rapporter Besvaret September 14, 2007 Data finder du selv på www.malmo.se, og www3.kk.dk. Kombiner diverse tabeller (befolkning med udenlandsk baggrund specificerer pr stadsdel Indflytningsstatistik 2004-2006, m.fl), samt den brochure Malmö og KBH lavede i fællesskab med befolkningstal pr 1/1-2005. Det du ser udviklingen bedst på, er sammensætningen af beboere med udenlandsk baggrund. Malmö og Sverige har altid haft en relativt lille andel af invandrere fra Irak, Tyrkiet og Pakistan. København og Danmark har derimod haft en relativt høj andel fra disse lande. Bare fra jan 2005 til jan 2007, har SV's andel af personer fra disse lande steget med over 40%, hvilket modsvarer over 3.000 personer. Dette er altså personer med ikke-dansk statsborgerskab, men som man kan mistænke er flyttet fra DK. Mistanken bliver styrket når man kikker på den samme udvikling i KBH. Nå, summerer man danskerne i Limhamn/Bunkeflostrand og den del af Västra Innerstad som är VH, så får man ca. 1.700 dansker. Summerer man de rene dansker (danske statsborgere) i Rosengård og en andel af Fosie og Södra Innerstaden, får man 2.100 dansker. Hertil kommer så de jeg (og EU) definerer som "danske", dvs de der indenfor EU-systemet først blev registreret i DK, og som man med god grund kan mistænke har flyttet fra DK. Tilsammen bliver dette ca. 5.600 "dansker". Og dette inkluderer så IKKE alle der er flyttet fra DK og som kommer fra andre lande end de hidtil nævnte. Giv besked hvis du har behov for yderligere udlegning. Utroligt du bliver ved med at koge suppe på alt det her, du har tydeligvis noget imod at danskerne er flyttet til skåne ... men altså deal with it ... vi flytter ikke hjem igen....
Sune Besvaret September 14, 2007 Rapporter Besvaret September 14, 2007 For det første er du ret unøjagtig i dine tal Nå' date=' summerer man danskerne i Limhamn/Bunkeflostrand og den del af Västra Innerstad som är VH, så får man ca. 1.700 dansker. [/quote'] Bunkeflo strand 277 danskere Västra Hamnen 126 danskere Sum 404 danskere….. hvor har du hittet de sidste 1.300? (Selv hvis jeg tager hele Limhamn/Bunkeflo kommer vi ikke over 1.057 danskere.)
Guest Supermule Besvaret September 14, 2007 Rapporter Besvaret September 14, 2007 Der fik du da vist pillet lidt af hans glorie dér.......
Sune Besvaret September 14, 2007 Rapporter Besvaret September 14, 2007 Holder sikkert ikke længe, han er vist en kook. Og de har en tendens til at blive ved med at komme kravlende. http://da.wikipedia.org/wiki/Net_kook
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu