Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Ja jeg blev godt nok noget nervøs da jeg så forsiden på Metro i dag. Men mit tog (5:42) var på forunderligvis kun 7 min forsinket. Hvordan er trafikken forløbet længere op på formiddagen?

Besvaret

Toget 5:22 var forsinket i 21 minutter fra Malmö C til Lufthavnen. Jeg steg ud i lufthavnen og tog metroen. Bare for sikrehedsskyld for at ikke komme for sent til min vagt kl 7.00.

Besvaret
Toget 5:22 var forsinket i 21 minutter fra Malmö C til Lufthavnen. Jeg steg ud i lufthavnen og tog metroen. Bare for sikrehedsskyld for at ikke komme for sent til min vagt kl 7.00.
ahh, så var det derfor vi holdt stille udenfor lufthaven i toget lige bagefter
Besvaret

hmm... nu har de kørt af lort til i godt en måned. Så melder de problemerne ud i pressen og så fungerer det bare. (lige med undtagelse af 5:22) hmmmm....

Besvaret
hmm... nu har de kørt af lort til i godt en måned. Så melder de problemerne ud i pressen og så fungerer det bare. (lige med undtagelse af 5:22)
Njaeh, lad os nu vente og se ... Selv en blind høne, kan jo også finde et korn. Så forresten Olsen Banden på Sporet her i weekenden. Det sjoveste var de vendinger der blev brugt i filmen i stil med (og det her er løst fra hukommelsen) "Statsbanerne er altid punktlig" og "Hvis man ikke kan regne med Statsbanerne, hvem kan man så regne med" ... Der er sq et stykke vej, kære DSB, før jeres status når den i tilsyneladende havde i ~1975!
Besvaret
hmm... nu har de kørt af lort til i godt en måned.
Tja, hvis du kun har været generet en måneds tid, så.... ;) Jeg har brækket mig over det lorteprodukt i fire år, men er heldigvis idag ude af mit misbrug og kan kalde mig: ex-togpendler :th2: Hurra for privat transport! :D
Besvaret
hmm... nu har de kørt af lort til i godt en måned. Så melder de problemerne ud i pressen og så fungerer det bare. (lige med undtagelse af 5:22) hmmmm....
Tro mig, de to afgange 7:51, der kom præcist, var undtagelserne!!, det fortsætter ikke.
Besvaret
Tja, hvis du kun har været generet en måneds tid, så.... ;) Jeg har brækket mig over det lorteprodukt i fire år, men er heldigvis idag ude af mit misbrug og kan kalde mig: ex-togpendler :th2: Hurra for privat transport! :D
ja jeg har bestemt også været ramt længere tid. Den sidste måned har bare været ekstrem slem! ... godt en måned mere. så er jeg også ex-togpendler :-)
Besvaret

9.02 i dag kørte fra Centralen med et par minutters forsinkelse, ankom til lufthavnen 3 minutter for sent - stoort fremskridt! :) 16.56 (mener jeg det var) fra lufthavnen var også kun 3 minutter forsinket, og det var endda muligt at få en siddeplads over sundet :th2: Selvom det ser flot ud på en dag, hvor de endda havde annoceret forsinkelser, så tror jeg at det kan tælles på 2 hænder, de gange jeg er landet på Nørreport station klokken 7.44 om morgenen som rejseplanen siger...

Besvaret

Jeg var også positivt overrasket, da toget med afgang 8.31 fra Svågertorp i morges viste sig 'kun' at være 9 minutter forsinket i afgang. Men toget blev naturligvis indstillet, da det ankom til København H kl. 9.06. Underlig form for kommunikation de har hos Skånetrafiken: Først melder man i pressen ud med, at man må forvente stortstillede forsinkelser/aflyste tog, dernæst viser det sig, at togene faktisk kører næsten til tiden (altså nogenlunde 'normalt').

Besvaret

"Med tanke på alla inblandade och i ljuset av att vi transporterar över 200 000 resenärer varje dag, fungerar det här komplexa systemet mycket bra, säger Magnus Hedin." http://sydsvenskan.se/oresund/article271996.ece Så dvs. at skånetrafiken synes at driften over sundet går godt.. hmmm... ja det siger vist en hel del om ledelsen og man forstår lidt bedre hvordan DSB First kunne få lov at vinde licitationen

Besvaret

Vidste jeg ikke bedre, så skulle man tro, at de havde taget fejl af datoerne, for i går var helt helt gal... De har helt sikkert ment den 10/10 og ikke den 9/10 :rolleye: 7.02 fra centralen blev aldrig rigtig aflyst, den nåede bare ikke frem, så vi sad/stod/lå pænt mange mennesker i toget 7.22 - endda kun 2 vognsæt! Jeg kom yderst tæt på mine medpassagerere - lidt for tæt! Turen fra Centralen til Lufthavnen tilbragte jeg i en andens mands armhule :scared: Det var så proppet, at vi stod op fra centralen, da alle pladser var væk omkring 6.50. 7.22 afgangen var lidt forsinket, men det kunne have været meget værre med alle de mennesker der var på.. og FEDT FEDT FEDT at metroen er kommet til lufthavnen - dét redder virkelig en fra at sidde og blomstre på Hovedbanen, indtil de beslutter, om man skal have at vide at toget er indstillet... Jeg vil også lige benytte lejligheden, til at komme med en lille kommentar til alle de mennesker der står på i Svågertorp. I går var det helt galt, passagerne fra Centralen var klar over det, DSB personalet var klar over det, og Skånetrafiken var klar over det. Det er derfor ikke at ond vilje, at der ikke er plads til folk, når vi kommer til Svågertorp, og jeg tror bestemt folk ville rykke sammen og gøre plads, hvis det var muligt... Alligevel er der altid en eller anden der skal stå og råbe og skrige over at folk skal trække ind... Jeg ved godt, at det er noget koldere at vente på Svågertorp station, men os i toget kan ikke trylle, så skrigeriet er helt uberettiget... Og nå ja, turen hjem i går var også forsinket ... det samme var turen til København i dag... og åh ja, det var hjemturen også! :sick:

Besvaret
Jeg vil også lige benytte lejligheden, til at komme med en lille kommentar til alle de mennesker der står på i Svågertorp. I går var det helt galt, passagerne fra Centralen var klar over det, DSB personalet var klar over det, og Skånetrafiken var klar over det. Det er derfor ikke at ond vilje, at der ikke er plads til folk, når vi kommer til Svågertorp, og jeg tror bestemt folk ville rykke sammen og gøre plads, hvis det var muligt... Alligevel er der altid en eller anden der skal stå og råbe og skrige over at folk skal trække ind... Jeg ved godt, at det er noget koldere at vente på Svågertorp station, men os i toget kan ikke trylle, så skrigeriet er helt uberettiget...
Så vil da også gerne komme med en lille kommentar :) Nu var jeg ikke selv med den pågældende afgang, og ved derfor ikke noget om skrigeriet i pågældende situation, men det der med at folk bestemt gerne vil rykke sammen og gøre plads, tager jeg med et gran salt. Holdningen syntes ofte at være den at, er man kommet inden for dørene, behøver man maks. trække 5-7 meter ind i toget, så er det rigeligt. Helt galt går det så, når nogle af dørene ikke virker. Som eksempel oplevede jeg for ikke så lang tid siden på Hovedbanen, at bagerste sæt skulle tømmes (for en gangs skyld var det interne kommunikationssystem nemlig i stykker ;) ) og folk derfor skulle gå frem i næste togsæt. Selvfølgelig var de 2 første døre i dette togsæt ude af drift. Så mens man går forbi de første to døre, kan man se der er oceaner af plads i vognene. Men det forhindrer ikke folk i at stå og blokere lige inden for første åbne dør ... for hey - de er jo kommet med. På kommentaren, at de altså er nødt til at trække ind, hvis vi alle skal med, får man så tørt svaret, at "det kan de jo ikke - der er proppet", nærmest som om man er idiot. Lige omkring dér mister man tålmodigheden, og havde jeg været en skriger, var jeg nok begyndt at skrige, som du nævner det. I stedet får de nogle knap så indpakkede meldinger, mens jeg maser mig igennem, for at komme ud i en næsten tom cykel-kupé og en ikke meget mere end halv fyldt bagerste vogn. Og jo, man skal tale pænt til sine med-mennesker og alt det der, men nogle gange er der altså åbenbart nogen, der skal have tingene at vide lidt mere præcist formuleret, end andre. (Alt imens dette, står der en dsb-mand liiige ved siden af døren, og kigger på det hele. Men han magter altså ikke lige at gøre noget, så det hele glider lidt lettere. Han har jo allerede fået sin fine refleks-vest med INFO-teksten på og en lille walkie, så hans dag er reddet. :rolleye:) Jeg ved godt det ikke helt kan sammenlignes med de tilfælde hvor der kommer 2 afgange samlet i een afgang til Svågertorp om morgenen. Jeg plejer som regel også at vente til næste afgang, da jeg ikke gider stå som sild i en tønde. Og der er det faktisk imponerende at se, at selvom toget er temmelig proppet når det ankommer til Svågertorp, er der ikke mange tilbage på perronen, når det kører igen. Så en smule effekt må alt det skrigeri have... ;)
Besvaret
Vidste jeg ikke bedre, så skulle man tro, at de havde taget fejl af datoerne, for i går var helt helt gal... De har helt sikkert ment den 10/10 og ikke den 9/10 :rolleye: 7.02 fra centralen blev aldrig rigtig aflyst, den nåede bare ikke frem, så vi sad/stod/lå pænt mange mennesker i toget 7.22 - endda kun 2 vognsæt! Jeg kom yderst tæt på mine medpassagerere - lidt for tæt! Turen fra Centralen til Lufthavnen tilbragte jeg i en andens mands armhule :scared: Det var så proppet, at vi stod op fra centralen, da alle pladser var væk omkring 6.50. 7.22 afgangen var lidt forsinket, men det kunne have været meget værre med alle de mennesker der var på.. og FEDT FEDT FEDT at metroen er kommet til lufthavnen - dét redder virkelig en fra at sidde og blomstre på Hovedbanen, indtil de beslutter, om man skal have at vide at toget er indstillet... Jeg vil også lige benytte lejligheden, til at komme med en lille kommentar til alle de mennesker der står på i Svågertorp. I går var det helt galt, passagerne fra Centralen var klar over det, DSB personalet var klar over det, og Skånetrafiken var klar over det. Det er derfor ikke at ond vilje, at der ikke er plads til folk, når vi kommer til Svågertorp, og jeg tror bestemt folk ville rykke sammen og gøre plads, hvis det var muligt... Alligevel er der altid en eller anden der skal stå og råbe og skrige over at folk skal trække ind... Jeg ved godt, at det er noget koldere at vente på Svågertorp station, men os i toget kan ikke trylle, så skrigeriet er helt uberettiget... Og nå ja, turen hjem i går var også forsinket ... det samme var turen til København i dag... og åh ja, det var hjemturen også! :sick:
Vær du glad for, at du kan stå på på Centralen og dermed sikre dig en siddeplads. Vi andre, der ikke har de muligheder, står først i hujende storm, det blæser altid kraftigt på Svågertorp og der er ingen læskure, og så kan vi se udefra, at der er masser af plads i gangene, men folk klumper sig sammen lige inden for dørene med en helvedes masse kufferter og kasser og barnevogne og ingen vil rykke ind. For tænk, hvis ikke de kunne nå ud igen. Det er bare så frustrerende, og så må du altså finde dig i, at en og anden skriger op. Vi andre har også et job, der skal nås.
Besvaret
Vær du glad for, at du kan stå på på Centralen og dermed sikre dig en siddeplads. Vi andre, der ikke har de muligheder, står først i hujende storm, det blæser altid kraftigt på Svågertorp og der er ingen læskure, og så kan vi se udefra, at der er masser af plads i gangene, men folk klumper sig sammen lige inden for dørene med en helvedes masse kufferter og kasser og barnevogne og ingen vil rykke ind. For tænk, hvis ikke de kunne nå ud igen. Det er bare så frustrerende, og så må du altså finde dig i, at en og anden skriger op. Vi andre har også et job, der skal nås.
Jeg er også rigtig glad for at tage toget fra Centralen, men jeg kunne da godt lige klare at sove 10 minutter længere om morgenen eller komme 10 minutter tidligere hjem efter skole eller arbejde... Angående forholdene på Svågertorp - var det så ikke en mulighed at høre Øresundsborger om der ikke kan sættes nogle skure op eller andet der kan skærme for vind og vejr? Det lader jo til at der tidligere har været god korrespondence mellem foreningen og DSB/Skånetrafiken? Dog synes jeg ikke det er helt fair, at man som passager fra Centralen skal finde sig i at blive råbt og skreget af fordi DSB/Skånetrafiken laver fejl, fordi andre mennesker gør noget forkert, eller fordi man har ventet et andet sted end Svågertorp. Jeg er også rigtig rigtig træt af alle forsinkelserne med togene, men jeg råber og skriger ikke af andre mennesker af den grund... Vi er alle frustrerede over det, men det bliver da ikke meget bedre af at råbe til sine medpassagere... Tingene kan siges pænt, specielt når man står overfor andre mennesker som er i præcis samme situation som en selv; nemlig i DSB/Skånetrafikens vold... Alle tager med toget af en grund, enten er det skole, arbejde, vigtigt møde eller lignende, og når toget er forsinket bliver vi alle forsinkede og frusterede... Det sidste man nok har brug for i sådan en situation er en person der råber og skriger, når man vitterligt ikke har gjort andet end at bo tættere på en anden station. Jo, der er sikkert nogle store idioter derude som ikke rykker sammen, og som ikke tager hensyn, men det hjælper vel ikke med et kollektivt møgfald... Normalt plejer jeg at møde op på Centralen 10 minutter før afgang for at få mig en plads, så jeg kan læse på turen, så det er heldigvis sjældent at jeg oplever råberierne, men det undrer mig stadig, hvad man forventer at få ud af det... Det kunne vel klare med et "Godmorgen - er I søde at rykke lidt ind så vi andre kan komme på?" i stedet for " Så ryk dog for helvede ind idioter, så vi andre kan komme på"... Jeg tror bestemt at turen over Øresund kunne forbedres med en holdningsændring fra passagerene. Man kunne blandt andet overveje ikke at smide sine klamme sko eller sine tasker på sædet, så der er plads til flere der kan sidde ned. Turister eller rejsende burde oplyses bedre om hattehylder og andre steder hvor deres bagage ikke står i vejen, og man bør gå mod dørene i god tid, så resten af toget ikke skal vente på at de sidste passagere får taget sig sammen til at komme ud... Men alt i alt kunne den største forbedring være tog til tiden og flere af dem!
Besvaret

Skrigeriet er blot et symptom på de store problemer Skånerafiken har. I mine øjne er Skånetrafiken inkompetente, men desværre er det jo ikke muligt at tage konkurrentens tog. Jeg besluttede at skifte mit månedskort ud med en brobizz fra den 1. oktober, da mit bæger flød over fredag den 28. september. Jeg skulle med toget klokken 17:43 fra Hovedbanegården i København, men hvilket tog jeg rent faktisk kom med ved jeg ikke, da stationens informationssystem var nede. Da toget endelig kom var det kun ét togsæt (3 vogne), der skulle rumme en overfyldt perron med passagerer. Nå, vi kom allesammen på toget, og jeg fik en sædvanlig ståplads midt på gangen i den forreste vogn, hvor vi stod temmelig tæt. Vi kørte vel ca. 20 minutter efter forventet afgang, men da toget nåede op ad den første bakke ved Enghave-svinget blev der rødt lys. Det fik vi at vide over højttaleranlæget, og efter ca. 10 minutters venten forsøgte toget at sætte igang. Det lykkedes ikke, og vi fik over højttaleranlæget at vide, at toget ikke kunne sætte igang fordi det var for tungt (!!!!). Vi skulle vente på det næste tog så det kunne skubbe os igang. Mens vi ventede kunne jeg se ud på to parkerede Øresunds-togsæt, der holdt nedenfor bakken. Hvor ironisk. Imellemtiden havde en passager fået et klaustrofobisk anfald og togbetjenten efterlyste en læge eller sygeplejerske over højttaleranlæget. Hmm... Et klaustrofobisk anfald burde egentlig få en klokke til at ringe hos ansvarlige ansatte hos Skånetrafiken. Der kom et tog og skubbede os videre, og da vi kom til Ørestad station efter ca. 30 minutters yderligere forsinkelse var stationen sort af passagerer. Der var kun et par stykker der steg af så togbetjenten fandt det nødvendigt at meddele over højttaleranlæget at vi skulle rykke tættere sammen, for vi kunne sagtens være der - uanset at det tog som skubbede os holdt lige udfor stationen. Togbetjenten begyndte derefter at herse rundt med passagererne på perronen og råbte op for at få dem allesammen med, og det lykkedes da også at tømme perronen. På det tidspunkt var jeg godt rasende på togbetjenten og den benyttede fremgangsmåde, og ønskede derfor at forlade toget på Tårnby station for at søge alternativ transport - da jeg ikke havde lyst til at risikere at toget gik i stå under Øresund på vej op og ud af tunellen. Der var et par medpassagerer som måtte finde sig i at jeg enten trådte på dem eller deres baggage for at komme frem til døren, for der var kun en håndfuld passagerer der steg af på Tårnby station. Vel ude på perronen opsøgte jeg togbetjenten og fortalte hende, at jeg fandt hendes opførsel ganske uansvarlig. Og uansvarlige, det er lige præcis hvad Skånetrafiken er. Alle sikkerhedsregler og logiske konsekvenser af deres handlinger bliver ganske enkelt sat til side når det gælder om at tjene penge. For jeg har svært ved at komme i tanke om andre grunde til at Skånetrafiken ikke finder det nødvendigt at indsætte flere og længere tog - for det ville løse rigtig mange problemer. Apropos ansvarlighed. Jeg glemmer sent engang jeg kørte med et Øresundstog bestående af to togsæt. En kvinde løb forgæves frem og tilbage i toget for at komme på toilettet, men de var allesammen ude af drift - kaput og aflåst. På én af toileternes døre havde man noteret en dato for hvornår toilettet var blevet aflåst , og der var gået mere end én måned siden da.

Besvaret

For en yderst sjælden gangs skyld tog jeg toget hjem fra arbejde fredag aften. Havde været en rigtig lang dag - 17½ time - pga. kulturnat. En kollega sætter mig af v/ Lufthavnen og der er 25 minutter til 01.16 toget. Når forbi 7-11 og bagefter får jeg købt billet til 90 Dkkr da SJ automaten ikke virker. Kl. 01.16 meddeles det at toget er mellem 15-20 minutter forsinket. Der begyndes på en forklaring om hvorfor men halvvejs igennem afbryder damen i højttaleren sig selv og man efterlades undrende. Ganske rigtigt så kommer toget 19 minutter senere. Fedt tænker man. Endelig kan man sidde ned i varmen indenfor. Men nej - toget er mildest talt proppet og det bliver ikke bedre da vi forlader Kastrup. Da man skal af på Svågertorp venter man pænt på at andre kommer af inden man selv ender med at MASE og KRAVLE ud forbi og over andre mennesker og kufferter. Hvor svært kan det være at sende ET tog afsted i timen? det burde da kunne lade sig gøre. Det er jo ikke fordi de skal ud og lægge skinner ud til hvert tog eller sætte nye ledninger op. Det skal bare trille fra punkt A til punkt B. Kan ikke se det sku være så svært når det nu endda er et tidspunkt hvor der ikke er så mange andre tog. Tak for en herlig hjemtur DSB/SJ. I er sku for fede... Glæder mig allerede til kæresten går på barsel i januar og vi regner med jeg begynder at tage toget fast hver dag.

Besvaret
For en yderst sjælden gangs skyld tog jeg toget hjem fra arbejde fredag aften. Havde været en rigtig lang dag - 17½ time - pga. kulturnat. En kollega sætter mig af v/ Lufthavnen og der er 25 minutter til 01.16 toget. Når forbi 7-11 og bagefter får jeg købt billet til 90 Dkkr da SJ automaten ikke virker. Kl. 01.16 meddeles det at toget er mellem 15-20 minutter forsinket. Der begyndes på en forklaring om hvorfor men halvvejs igennem afbryder damen i højttaleren sig selv og man efterlades undrende. Ganske rigtigt så kommer toget 19 minutter senere. Fedt tænker man. Endelig kan man sidde ned i varmen indenfor. Men nej - toget er mildest talt proppet og det bliver ikke bedre da vi forlader Kastrup. Da man skal af på Svågertorp venter man pænt på at andre kommer af inden man selv ender med at MASE og KRAVLE ud forbi og over andre mennesker og kufferter. Hvor svært kan det være at sende ET tog afsted i timen? det burde da kunne lade sig gøre. Det er jo ikke fordi de skal ud og lægge skinner ud til hvert tog eller sætte nye ledninger op. Det skal bare trille fra punkt A til punkt B. Kan ikke se det sku være så svært når det nu endda er et tidspunkt hvor der ikke er så mange andre tog. Tak for en herlig hjemtur DSB/SJ. I er sku for fede... Glæder mig allerede til kæresten går på barsel i januar og vi regner med jeg begynder at tage toget fast hver dag.
Jeg tog det samme tog hjem, bare et døgn senere og fra hovedbanen... Mistænker lidt at de 40 minutters ventetid nu har givet mig en spændende forkølelse :sick: Toget skulle afgå fra hovedbanen 01.03, men på ankomst - og afgangsskærmene kunne vi se at toget der skulle ankomme fra Helsingør til spor 4, hvor toget til Malmö skulle afgå, var, til at starte med 15 minutter forsinket. Minutterne sneg sig langsomt hen ad 36 minutter på ankomstskærmen, mens at der på afgangsskærmen skete den obligatoriske 3-6-9-12 osv tilpasning alt efter hvor forsinket toget var... Det stemte overhovedet ikke overens! Tror der kom en besked over højtaleranlægget 2 gange, men det var så skrattende at jeg ikke fik noget ud af det... Total kritisabelt! Det fedeste var dog, at da toget endelig kørte til perron jublede hele banden, som havde vi vundet VM :laugh: Jeg landede på Malmö C klokken 02.14, skulle have været der 01.38 :sick: Men UH hvor ville jeg ønske at jeg havde muligheden for at kunne køre over, men som studerende uden bil, uden kørekort og svingenede arbejds -og studietider kan det bare ikke hænge sammen med selv at køre eller at køre med andre...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...