Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

For nogen år siden var det helt hotte i brændstof økonomi en Lupo 3L. Den kørte først og fremmest langt på literen. Hvad er der idag som Lupo'en sidestykke?

Besvaret
For nogen år siden var det helt hotte i brændstof økonomi en Lupo 3L. Den kørte først og fremmest langt på literen. Hvad er der idag som Lupo'en sidestykke?
Der er kommet en serie der hedder BlueMotion og der kan du få både polo golf og passat osv.. Og de går rigtigt langt på literen :):)
Besvaret

112% i uorden...

Det er en kassevogn...
...og uegnet til pendling. Hellere en brugt "ordentlig" bil end en Yaris, når der skal pendles langt...
Besvaret

...og sådan ser en Yaris ud efter en lille rulletur på en mark... Er færdig med biler i den størrelse!! :surprise: (og til alle trafikuheldsfotografmoralisterne kan jeg oplyse at jeg selv var fører af bilen og selv har taget billedet)

Besvaret

Hey BS! Ved ikke lige om denne bil her er hot (det kan jeg ikke forestille mig i dette forum her), og den er næppe Lupo'ens sidestykke. Men her er mit input i hvert fald. Jeg har bestilt en Seat Ibiza 1.4 ECO-TDI, som jeg får til jul. Det bliver en ren pendlerbil, som i følge Seat's oplysninger går 21,7 km/l ved blandet kørsel, og 26,3 km/l på landsväg. Så den regner jeg stærkt med at kunne køre tæt på de 25 km/l i, da jeg har 62 km til arbejde, og de 60 af dem er på motorvej og "E65 motorvej" :) Desuden er denne bil en "miljöbil" i Sverige, så du får 10.000 sek af VV på en check for at købe sådan en ny bil. Desuden er der yderligere samlet 6.000 sek rabat på fordonskatten over de første 3 år. Forhandlerne er jo også til at snakke med om rabat på listeprisen og extra udstyr, og så er der billig forsikring de første 3 år, og udgifterne til reservedele osv må vel påregnes at være lig nul det første lange stykke tid for en ny bil. Alt i alt en god løsning for mig, ikke mindst økonomisk. Og så udstyrer man lige Ibiza'en med lidt extra udstyr (ja, den liste er jo ikke så lang hehe), men den uundværlige fartpilot, større anlæg + iPod tilslutning er der blandt andet kommet i bilen, og så kan jeg snildt køre den distance hver arbejdsdag i "en lille potte" :thumbup: Synes klart Ibiza'en er den "miljöbil" hvor man får mest BIL for pengene. Man kan jo også finde en miljöbil der går lidt længere på literen, men altså, det blev det ikke til for mit vedkommende! Og jeg glæder mig da til at kunne køre frem og tilbage på arbejde for 5 liter diesel, og ikke som nu: ca. 14 liter benzin :rolleyes: LINK: http://www.seat.se/se/generator/su/se/newIbiza/site/models/reference/main.html PS. Glemte lige at skrive, at til prisen er en ny Ibiza ECO-TDI sgu et godt alternativ i stedet for en brugt bil, som hovedsagligt kun skal kunne to ting: Køre langt på literen, og køre mange km om året. Det er jo ikke kun selve anskaffelsen af bilen der koster, så snart bilen har et par år på bagen ;)

Besvaret
Hey BS! Ved ikke lige om denne bil her er hot (det kan jeg ikke forestille mig i dette forum her), og den er næppe Lupo'ens sidestykke. Men her er mit input i hvert fald. Jeg har bestilt en Seat Ibiza 1.4 ECO-TDI........
Hey selv. Slet ikke et dårligt alternativ. Ikke mindst pga pladsen. For en lupo er ikke ligefrem prangende på plads. Prøvede for sjov at "bygge bil" på Seat's hjemmeside. Kunne ikke presse den op over 16400kr :D Det er sq ikke galt for en miljøbil og ikke mindst NY bil! Men du skriver VV giver en check på 10k??? Bare sådan? Hvad kommer fordons skatten til at være på sådan en sag så? Takker for input.
Besvaret
Hey selv. Slet ikke et dårligt alternativ. Ikke mindst pga pladsen. For en lupo er ikke ligefrem prangende på plads. Prøvede for sjov at "bygge bil" på Seat's hjemmeside. Kunne ikke presse den op over 16400kr :D Det er sq ikke galt for en miljøbil og ikke mindst NY bil! Men du skriver VV giver en check på 10k??? Bare sådan? Hvad kommer fordons skatten til at være på sådan en sag så? Takker for input.
2200sek,- efter de første 3 år!
Besvaret
Nej men den er heller ikke ret stor' date=' og der er slet ikke plads til den tvillingebarnevogn du skal have med:love2:[/quote'] Hmm du ved måske noget jeg ikke ved? :rolleye:
Besvaret
Men du skriver VV giver en check på 10k???
Jep, total bare sådan. Bortset fra at jeg lige kom til at skrive VV, men det er staten der udsteder checken, i henhold til VV's klassificering af miljöbiler. Men 10.000 er 10.000 uanset hvor pengene kommer fra :) Her er lidt læsning fra miljöfordon.se: Bidrag 10.000 kr (miljöbilspremie till privatperson som köper ny miljöbil) I regeringens förordning för statliga myndigheters inköp av personbilar finns en krav på att en viss andel ska vara miljöfordon. Fordonstyperna nedan räknas som miljöbilar enligt förordningen. Regeringen har också beslutat att privatpersoner som köper miljöbil har rätt till 10.000 kr bidrag i en så kallad miljöbilspremie. Samma definition av miljöbilar gäller i denna definition. Observera att definitionerna endast gäller inköp av nya personbilar. Följande betrakas som miljöbil: • Bensin- och dieseldrivna fordon inklusive hybridmodeller som släpper ut max 120 g/km koldioxid per km (motsvarar c:a 5,0 lit bensin resp 4,5 lit diesel /100 km). • Fordon som drivs med etanol E85 • Fordon som drivs med naturgas-biogas (metan) Alternativbränslebilarna får max förbruka motsvarande 9,2 liter bensin, 8,4 liter diesel eller 9,7 kubikmeter gas vid blandad körning (enligt typgodkännandet) och måste tillhöra miljöklass 2005. För att dieselbilar ska godkännas måste de dessutom ha partikelfilter ellar annan jämförbar reningsteknik som gör att de släpper ut mindre än 5 milligram partiklar per km och därför tillhör miljöklass 2005 PM. Idag finns inga dieselbilar med partikelfilter tillgängliga där tillverkaren godkänner RME-drift. I princip skulle sådana modeller också kunna omfattas av förordningen, men finns alltså inte att köpa. Endast bränslesnåla dieselbilar som släpper ut högst 120 gram koldioxid per km finns tillgängliga som miljöbilar. Seat i Malmö har faktisk et lettere brugt eksemplar stående, og jeg undrer mig over om de får den solgt. Den er fra 07, har gået 13.000 km, og har intet extra udstyr. Pris: 129.900 sek :confused:http://www.seatmalmo.se/public/dokument.php?art=13&parent01=3&parent02=&parent03=&level2_4=true Listeprisen for en ny er 141.500 sek, og så kan man trække 10.000 fra den pris + at listeprisen skal forhandles ned :rolleyes:
Besvaret

du får dog først præmien efter et halvt års ejerskab. Og skifter bilen ejer i løbet af det halve år bortfalder præmien venter nemlig selv på min egen miljøbil ;-)

Besvaret
du får dog først præmien efter et halvt års ejerskab. Og skifter bilen ejer i løbet af det halve år bortfalder præmien venter nemlig selv på min egen miljøbil ;-)
Hvilken bil har du købt?
Besvaret
Jep, total bare sådan. Bortset fra at jeg lige kom til at skrive VV, men det er staten der udsteder checken, i henhold til VV's klassificering af miljöbiler. Men 10.000 er 10.000 uanset hvor pengene kommer fra :) Her er lidt læsning fra miljöfordon.se: Bidrag 10.000 kr (miljöbilspremie till privatperson som köper ny miljöbil) I regeringens förordning för statliga myndigheters inköp av personbilar finns en krav på att en viss andel ska vara miljöfordon. Fordonstyperna nedan räknas som miljöbilar enligt förordningen. Regeringen har också beslutat att privatpersoner som köper miljöbil har rätt till 10.000 kr bidrag i en så kallad miljöbilspremie. Samma definition av miljöbilar gäller i denna definition. Observera att definitionerna endast gäller inköp av nya personbilar. Följande betrakas som miljöbil: • Bensin- och dieseldrivna fordon inklusive hybridmodeller som släpper ut max 120 g/km koldioxid per km (motsvarar c:a 5,0 lit bensin resp 4,5 lit diesel /100 km). • Fordon som drivs med etanol E85 • Fordon som drivs med naturgas-biogas (metan) Alternativbränslebilarna får max förbruka motsvarande 9,2 liter bensin, 8,4 liter diesel eller 9,7 kubikmeter gas vid blandad körning (enligt typgodkännandet) och måste tillhöra miljöklass 2005. För att dieselbilar ska godkännas måste de dessutom ha partikelfilter ellar annan jämförbar reningsteknik som gör att de släpper ut mindre än 5 milligram partiklar per km och därför tillhör miljöklass 2005 PM. Idag finns inga dieselbilar med partikelfilter tillgängliga där tillverkaren godkänner RME-drift. I princip skulle sådana modeller också kunna omfattas av förordningen, men finns alltså inte att köpa. Endast bränslesnåla dieselbilar som släpper ut högst 120 gram koldioxid per km finns tillgängliga som miljöbilar. Seat i Malmö har faktisk et lettere brugt eksemplar stående, og jeg undrer mig over om de får den solgt. Den er fra 07, har gået 13.000 km, og har intet extra udstyr. Pris: 129.900 sek :confused:http://www.seatmalmo.se/public/dokument.php?art=13&parent01=3&parent02=&parent03=&level2_4=true Listeprisen for en ny er 141.500 sek, og så kan man trække 10.000 fra den pris + at listeprisen skal forhandles ned :rolleyes:
Ja det kan man godt tvivle på om de får den solgt.
Besvaret
Hvilken bil har du købt?
Toyota Aygo. Sikkert ikke et populært valg herinde hvor man helst skal have enten fire ringe eller to nyre på sin bil. Men til prisen på 95.400 SEK og 10.000 af dem tilbage synes jeg det virkede som det bedste valg for den billigste totaløkonomi Det er så godt nok benzin, men den kører alligevel 4,6/100km. Og så er skatten kun 495.- desværre 3 måneders levering :(
Besvaret
Toyota Aygo. Sikkert ikke et populært valg herinde hvor man helst skal have enten fire ringe eller to nyre på sin bil. Men til prisen på 95.400 SEK og 10.000 af dem tilbage synes jeg det virkede som det bedste valg for den billigste totaløkonomi Det er så godt nok benzin, men den kører alligevel 4,6/100km. Og så er skatten kun 495.- desværre 3 måneders levering :(
Det er sq også billigt!
Besvaret
4,6l / 100 km - lyder fint på papiret. Man skal imidlertid være meget bevidst om at køre økonomisk, hvis tallet skal nås i virkeligheden. Taler af erfaring - har en Citroen C1 - samme motor, samme ece-norm, samme af det meste. De første 3 måneder (fra marts), hvor den blev brugt som pendlerbil, var det svært at komme over 20 km/l (under 5l /100 km) - nu hvor bilen mest bruges til lokale ture uden tidspres er 25 km/l (4l / 100 km) indenfor rækkevidde. Totalt efter godt 14.000 km ligger det totale gennemsnit på 21,47 km/l (4,666l / 100 km). Men det er ellers en fin lille bil ...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...