spinner Besvaret October 18, 2007 Rapporter Besvaret October 18, 2007 Kan det tænkes nogle gange på den måde...jeg er på vej hjem til Malmö (venter på tog), så håber jeg at tog IKKE kommer til tiden, så kan jeg får gratisbillet? Vent 26 min. på tog og tjen penge (100-150 dkk.?) Eller sådan tænker I ikke......man skal bare hurtigt hjem.....? Besynderlig tankegang :) Hurtigt hjem, tak.
bozzen Besvaret October 18, 2007 Rapporter Besvaret October 18, 2007 nu betyder det ikke så meget da du vil køre bil' date=' men et dansk månedskort kan du købe til det antal dage der passer dig. Altså kan du købe f.eks. 40 dage, så det passer op til ferier[/quote'] det er vel ikke sådan at man kan købe for kun 15 dage? Edit. altså ikke 15 dage extra, uden et kort for kun 15 dage
Gio Besvaret October 18, 2007 Rapporter Besvaret October 18, 2007 Tog til Malmø 10-10-07: 16:31 | af: Susanne Hansen Hej Jeg så jeres indslag i nyhederne, ang. spildtid på de danske veje. I opfordrer folk til at sende mails og billeder af de problemer de møder hver dag. Jeg har fuld forståelse for de mennesker, der er trætte af at spilde så meget tid, hver dag. Selv om jeg ikke umiddelbart tilhører målgruppen for jeres indslag, vil jeg alligevel gerne give mit besyv med. Især da jeg ved, jeg langt fra er den eneste. Jeg bor i Malmø, men arbejder i København. Det er vi rigtig mange der gør. Jeg har ikke bil, men ved at der også kan være bilkøer på Øresundsbroen. Jeg tilhører de mange tusinde pendlere, der hver dag er afhængig af DSB regionaltog, og det er absolut ikke nogen dans på roser. Jeg er nødt til, at tage toget en til to afgange tidligere, end egentlig nødvendigt, for at kunne være på arbejde til tiden. Hvis jeg er heldig, kan jeg 1 morgen om ugen komme ud for, at toget faktisk kører til tiden. Men det er kun hvis jeg er heldig...... Fortsættes på http://1234.tv2.dk/tekst/article.php/id-8924135.html
ulmus Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Kan det tænkes nogle gange på den måde...jeg er på vej hjem til Malmö (venter på tog), så håber jeg at tog IKKE kommer til tiden, så kan jeg får gratisbillet? Vent 26 min. på tog og tjen penge (100-150 dkk.?) Eller sådan tænker I ikke......man skal bare hurtigt hjem.....? Jeg mener kun, det gælder, hvis man har Øresundskort, ellers var der jo ingen grund til, at man skal sende en kopi af kortet ind sammen med skemaet.
ulmus Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Jeg var også med toget forleden, da vi efterlod en masse mennesker på Kastrup. Heldigvis var jeg i toget, hvor vi, der kun skulle til Malmö, blev bedt om at stå ud for at give plads til dem, der skulle videre til Kristiansstad, ellers ville toget ikke køre videre. Jeg tror ikke, der var nogle, der stod af. Og hvem kan også forstille sig, at man gider stige af og vente på næste tog, som måske slet ikke kommer ,eller er lisså forsinket. Historien var den, at toget 15:54 af en eller anden mærkelig årsag kørte fra spor 12, uden at det var annonceret, så det kom jeg forsent til. Derefter var toget (16:14) forsinket fra Østerport. Da vi kom til Hbg. blev vi smidt af toget, med besked om at næste tog ville komme på samme perron og køre 16:43. Det tog vi var kommet med blev imidlertid ikke kørt væk, hvorfor? Fordi lokoføreren havde forladt toget og ikke var at finde.!!!!!! Pludselig kom toget så på den anden side af perron'en og der var en kæmpekamp om at komme ind. Vi var nu 25 min. forsinket og folk stod som sardiner i dåse. Ved Ørestad væltede det igen ind med passagerer, ufatteligt hvordan de kom ind. Kun en tåbe kan så forvente, at folk står ud igen i Kastrup for at give plads til andre???? Inte var det jag. Jeg havde i denne uge mandag-tirsdag og onsdag 100 min. forsinkelse hjem. Iøvrigt har jeg været ude for det een gang tidligere, at vi er blevet bedt om at stå ud i Kastrup, fordi passagerer til Kalmar skulle med i stedet for.
Kasper Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Måske skulle de indføre samme politik som i flybranchen, hvor man ved overbookning giver nogle passagerer penge for at vente og tage næste flyver. Så kunne man næsten tjene penge på at tage øresundstoget :D
Skaanebo Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Måske skulle de også bare se at komme i gang med 10 minutters drift mellem København H og Svågertorp, sådan som de længe har talt om...
michael og carina Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Hvorfor ikke 10 mins drift mellem Malmø C og Kbh??
thn Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Hvorfor ikke 10 mins drift mellem Malmø C og Kbh?? Det kan centralen ikke bære desværre. Ikke før citytunnelen
Skaanebo Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Det hænger også sammen med den tid på ca. 30 min., der i forvejen er afsat i køreplanerne til at vende regional- og IC3-togene i sløjfen ved Kastrup Lufthavn. I stedet for at bruge en halv time på at vende togene ved Kastrup, kan man jo lige så godt bruge den halve time på at lade togene kører videre over Øresundsbroen og så vende ved Svågertorp. Problemet har så bare været, at DSB vil have Skånetrafiken til at betale for den ekstra trafik og service.
spinner Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Det hænger også sammen med den tid på ca. 30 min.' date=' der i forvejen er afsat i køreplanerne til at vende regional- og IC3-togene i sløjfen ved Kastrup Lufthavn. I stedet for at bruge en halv time på at vende togene ved Kastrup, kan man jo lige så godt bruge den halve time på at lade togene kører videre over Øresundsbroen og så vende ved Svågertorp. Problemet har så bare været, at DSB vil have Skånetrafiken til at betale for den ekstra trafik og service.[/quote'] De kan jo så starte med at sende et af disse kastrup-tog afsted, for hver gang de aflyser et malmö-tog ... Det kunne jo betale for noget af det. Noget helt andet; hvis de vil til at sende tog over broen hvert 10. minut, må de da virkelig få mangel på materiel? De har i forvejen nok problemer med at skaffe køreklare vogne til de nuværende ture...
ulmus Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Måske skulle de også bare se at komme i gang med 10 minutters drift mellem København H og Svågertorp' date=' sådan som de længe har talt om...[/quote'] Kommer til januar 2008 - men måske glæder vi os for tidligt. Hvis man ikke kan sende 3 tog i timen afsted rettidigt, hvordan skal man så kunne afsende 6 tog???
thn Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 og desuden er vi jo lovet 3 togsæt i myldretiden.. det er i hvert fald langt fra blevet opfyldt endnu
Skaanebo Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Kommer til januar 2008 - men måske glæder vi os for tidligt. Hvis man ikke kan sende 3 tog i timen afsted rettidigt, hvordan skal man så kunne afsende 6 tog??? Der er jo netop ikke meningen, at det skal være Øresundstog, der skal indsættes ekstra. Nej, det er de eksisterende andre togforbindelser, som i øjeblikket har endestation ved Kastrup, som bare skal videreføres over broen, så den eksisterende kapacitet udnyttes bedre. Det må alt andet lige betyde, at risikoen for at blive forsinket som passager formindskes betydeligt, når der går går to tog i løbet af 20 minutter i stedet for bare ét.
Skaanebo Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Hvornår har DSB/Skånetrafiken i øvrigt lovet, at indsætte 10 minutters drift mellem Kastrup og Svågertorp til januar? Jeg ved, der har været tale om det i pressen, men mig bekendt har man ikke lovet noget konkret endnu???
thn Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Der er jo netop ikke meningen' date=' at det skal være Øresundstog, der skal indsættes ekstra. Nej, det er de eksisterende andre togforbindelser, som i øjeblikket har endestation ved Kastrup, som bare skal videreføres over broen, så den eksisterende kapacitet udnyttes bedre. Det må alt andet lige betyde, at risikoen for at blive forsinket som passager formindskes betydeligt, når der går går to tog i løbet af 20 minutter i stedet for bare ét.[/quote'] Hvor skifter strømsystemet egentlig henne? er det midt på broen? for så er DSB jo nødt til at skifte IR4 togene som kører kastrup-nivå ud med øresundstog for at kunne lave tricket
Skaanebo Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Nogle af IR4-togene er allerede lavet om. Og jeg har da selv oplevet, at der kørte et IR4-tog til perron på Svågertorp en morgen i stedet for det sædvanlige Øresundstog.
thn Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 okay. Det var jeg ikke klar over. Interessant
ulmus Besvaret October 21, 2007 Rapporter Besvaret October 21, 2007 Nogle af IR4-togene er allerede lavet om. Og jeg har da selv oplevet' date=' at der kørte et IR4-tog til perron på Svågertorp en morgen i stedet for det sædvanlige Øresundstog.[/quote'] Det tog, du har set, er nogle tog, som er lånt fra SJ - derfor er der sat "tape" over navnet på siderne. Fremover vil der med 10 min. driften kun køre øresundstog over, og der kommer 10 minutters drift fra januar 2008, når den nye køreplan træder i kraft ca. 6-8 januar. Jeg vil tro, at man nedsætter vogntogene til kun at medføre 2 togsæt og på den måde bliver der nogle tilovers, så alle afgangene over øresund kan køres med øresundstog.
ulmus Besvaret October 21, 2007 Rapporter Besvaret October 21, 2007 Hvor skifter strømsystemet egentlig henne? er det midt på broen? for så er DSB jo nødt til at skifte IR4 togene som kører kastrup-nivå ud med øresundstog for at kunne lave tricket Strømmen skifter, så vidt jeg ved, nede i tunnellen.
Skaanebo Besvaret October 21, 2007 Rapporter Besvaret October 21, 2007 Alle taler om, at der snart bliver 10 minutters drift, men jeg kan bare ikke finde det på skrift nogen steder fra DSB/Skånetrafiken selv. Tværtimod har DSB jo hele tiden sagt, at man gerne vil tilbyde den ekstra service til Skånetrafiken, som så til gengæld også skal betale ekstra for det. Så spørgsmålet er også, om DSB og Skånetrafiken allerede har indgået en aftale?
ulmus Besvaret October 22, 2007 Rapporter Besvaret October 22, 2007 Alle taler om' date=' at der snart bliver 10 minutters drift, men jeg kan bare ikke finde det på skrift nogen steder fra DSB/Skånetrafiken selv. Tværtimod har DSB jo hele tiden sagt, at man gerne vil tilbyde den ekstra service til Skånetrafiken, som så til gengæld også skal betale ekstra for det. Så spørgsmålet er også, om DSB og Skånetrafiken allerede har indgået en aftale?[/quote'] Det er da utroligt, at du ikke tror på, hvad man fortæller dig. Jeg har modtaget et nyhedsbrev fra DSB, hvor de skriver det. Er det autentisk nok?
Lasse Besvaret October 22, 2007 Rapporter Besvaret October 22, 2007 ro på ulmus, skaanebo spørger jo bare til dokumentation for det du siger...
spinner Besvaret October 22, 2007 Rapporter Besvaret October 22, 2007 Det er da utroligt, at du ikke tror på, hvad man fortæller dig. Jeg har modtaget et nyhedsbrev fra DSB, hvor de skriver det. Er det autentisk nok? DSB/SJ vil gøre det gratis at køre med toget de næste 12 måneder, som kompensation for at de har været så forsinket de sidste par måneder. Tror du på hvad jeg siger, eller vil du gerne se dokumentation? Det er lige så for godt til at være sandt, som at vi skulle få 10 mins. drift fra Svågertorp. ;)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu