Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

er næsten lige flyttet til sverige (oxie) har taget vores kat med, som er blevet vacineret. var ude og gå tur hvor jeg mødte en dame som ævlede et eller andet om at man ikke måtte lade sin kat gå ude. øhhhh. kan der være regler for at man SKAL holde sin kat indenfor (kan jo ikke lade sig gøre da den smutter ud når en dør står åben) vi bor i radhus i en "samfællighed"(stave...). Nogen som har input?

Besvaret

det var også det jeg håbede på/regnede med. men man ved sgu aldrig. sjove relementer findes overalt. hun påstod at det stod i et relement fra samfælligheden. Har dog meget svært ved at se der vil være hjæmmel til at forbyde den slags.

Besvaret

Den mest sikre måde for dig at få det be- eller afkræftet, er så bare ved at læse betingelserne for husdyrhold igennem, i jeres vedtægter. Hun kan jo måske have ret, så få helre helt styr på det, så i kan sætte hende på plads næste gang!

Besvaret
Den mest sikre måde for dig at få det be- eller afkræftet' date=' er så bare ved at læse betingelserne for husdyrhold igennem, i jeres vedtægter. Hun kan jo måske have ret, så få helre helt styr på det, så i kan sætte hende på plads næste gang![/quote']Det kan da kun være gældende for om du må holde kat i foreningen - ikke om den må gå udenfor ;) Sidst jeg tjekkede var Sverige da et ret frit land :th2:
Besvaret

Undskyld Hr. Giovanni, Måske der også er en regel der gælder for "kattens frie færdsel på foreningens matrikel"!!! ;) Ahem... njaeh ok så, men helt frit Sverige har vi ikke endnu! Bare tænk på, at her i vildnisset, må man skyde alle "husdyr" der ikke er med halsbånd...(grov overfortolkning, men måske der lige er én der kan nakke vores nye hund i farten [/insert double wink smiley /end insert]) Arrrrh... læs vedtægterne, så i ikke bliver fanget i en nabofejde, og skal på TV4 programmet af samme navn!

Besvaret
Der er faktisk kommuner i sverige hvor man ikke må have katte til at gå ude!
Ok...det er nyt for mig. Men at vi "hernede" skulle have sådanne restriktioner - det tvivler jeg nu kraftigt på. Hvad er grunden til at de nævnte kommuner ikke vil have katte løbende frit?
Besvaret

Jeg bor også i Oxie, og her i vores forening fodres der vilde katte, så de bliver flere og flere. Personligt synes jeg ikke, de generer nogen, men hvis de må gå her, må indekatte vel også komme ud og få lidt frisk luft.

Besvaret
det viste sig desværre at være rigtigt. Der står åbenbart i vedtægterne at det ikke er tilladt at lade hunde samt katte gå fri. noget upraktisk :mad:
Tjah.. så må man jo bygge løbegård eller noget! (Send en PM hvis du vil komme og se på vores model...)
Besvaret
Ok...det er nyt for mig. Men at vi "hernede" skulle have sådanne restriktioner - det tvivler jeg nu kraftigt på. Hvad er grunden til at de nævnte kommuner ikke vil have katte løbende frit?
Kan jeg ikke huske, men har læst det engang... Og der er sikkert meget der er nyt for dig, du kan jo ikke vide alt;)
Besvaret
hmmm såfremt en kat ikke må være ude, må en hund vel slet ikke eller hur
Jo i snor! I den gamle bygning vi boede i luftede de kattene i snor - det gør de også hvor vi bor nu. Helt fint med mig - jeg gider ikke have folk katte rendende i vores have.
Besvaret

Upraktisk my ass!

det viste sig desværre at være rigtigt. Der står åbenbart i vedtægterne at det ikke er tilladt at lade hunde samt katte gå fri. noget upraktisk :mad:
Hvorfor er det upraktisk? Jeg er i hvert fald ikke interesseret i at have andres hunde og katte til at rende rundt og skide og pisse som det passer dem (eller deres ejere) på min grund! Til hver en tid vil jeg skyde en kat (halsbånd eller ej) der vælter rundt på min grund og pisser "sit territorie" af! Folk der anskaffer sig en hund eller kat må da holde dem inden for egne rækker. Fatter ikke at det er så åbenlyst for alle katteejere, at vi andre da bare må leve med at deres katte har ret til at rende rundt på andres biler og grund. Fair nok at ejerne har den holdning, hvis de så også respekterer min holdning, når liget af deres kat ligger smidt i grøften med et lille skudhul i kroppen. :mad:
Besvaret

Forstår godt Toft. Især hvis man bor i tættere bebygget områder havde jeg heller ikke orket andres kæledyr i min have. Nu er jeg på landet og der er pladsen kæmpe stor. Nu synes jeg det er hygge at der fiser små katte rundt i området.

Besvaret

Du må have en hund Toft, det skal nemlig være en kat med et death wish hvis den kommer ind i vores have:rolleyes:

Hvorfor er det upraktisk? Jeg er i hvert fald ikke interesseret i at have andres hunde og katte til at rende rundt og skide og pisse som det passer dem (eller deres ejere) på min grund! Til hver en tid vil jeg skyde en kat (halsbånd eller ej) der vælter rundt på min grund og pisser "sit territorie" af! Folk der anskaffer sig en hund eller kat må da holde dem inden for egne rækker. Fatter ikke at det er så åbenlyst for alle katteejere, at vi andre da bare må leve med at deres katte har ret til at rende rundt på andres biler og grund. Fair nok at ejerne har den holdning, hvis de så også respekterer min holdning, når liget af deres kat ligger smidt i grøften med et lille skudhul i kroppen. :mad:
Besvaret
slap af du må have et blodtryk helt oppe i det røde felt. tror du trænger til lidt :love2: :love2: seføli er det da upraktisk for mig at forsøge at holde en kat inde (hvilket er praktisk umuligt) og seføli kan jeg se det kan være irriterende hvis andres katte kommer ind og skider på ens grund. skyd du blot et par katte. kan være det hjælper på dit blodtryk :)
Besvaret
får du også nakket alt det andet levende som skider og især pisser (fordi det opdager man jo ofte!) på din hellige og steriliserede grund?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...