Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg kom lige i tanke om, at i mandags der skulle jeg til et møde ude omkring Nordhavn st. Så jeg tog bilen over broen, og parkerede den på arbejdet i Lufthavnen, for så var det jo nemt at komme derfra og til Nordhavn st, i stedet for at køre gennem byen. Nåh, jeg kommer ned på perronen kl 8.42 og i det samme triller Øresundstoget ind på perronen, "optur" tænker jeg, så skal jeg ikke stå og vente på toget. Jeg kigger lige op på skærmen inden jeg går ind i toget for at finde min ståplads, yes den er god nok: toget er det der burde lande i Lufthavnen kl 8.24 og det står så annonceret til at være 18 min forsinket, hvilket jo passede meget godt :thumbdown Toget snegler sig ind til KBH H, og da vi holder stille ved perronen kl 8.58 (burde være ankommet 8.37), så står der på skærmen, at toget der lige er ankommet er toget der skal afgå kl 8.51 og som er annonceret 6 min forsinket!!!! :eek: En hver ved at toget er toget 8.11 fra Svågertorp, som burde være på KBH H 8.37, men jeg formoder at DSB har sagt i højtalerne at det tog jeg står i er aflyst, og næste tog er toget der afgår 8.51 (men desværre er 6 min forsinket)... Og så går det jo op for en, hvor svært det må være at få så meget som én krone ud af DSB's rejsegaranti, når togene aldrig bliver 25 minutter forsinkede, når DSB i stedet "aflyser" toget, og "laver" toget om til den efterfølgende afgang :thumbdown Ja, jeg havde min sidste tur som togpendler den 20. august, og det her var så første gang jeg skulle med Øresundstoget, efter ca. 70 dage uden DSB. Hold kæft jeg har ondt af jer der dagligt pendler med det lort! Jeg pendlede selv med det SKOD-produkt i 4 år, og for satan hvor er det bare nice at pendle i bil nu, men ikke mindst at slippe for de daglige frustrationer DSB påfører en. Og jeg undrer mig hver eneste januar måned, når prisen for et pendlerkort over broen stiger - HVAD FANDEN RETFÆRDIGGØRER AT SÆTTE PRISEN OP, ÅR EFTER ÅR, FOR ET LORTE-PRODUKT DER IKKE HAR FUNGERET 7 ÅR I TRÆK?!?!?!

Besvaret

Tak for din medfølelse, som desværre ikke hjælper ret meget. Hver evig eneste morgentog i denne uge har været forsinket, det samme har togene om eftermiddagen, uanset hvilken tid, jeg har taget det. Vi er nogle pendlere, der har talt om, at måske skulle vi forsøge at få lift med grisetransporterne i fremtiden. Et parti (jeg husker ikke hvilket) har på programmet, at Danmark skal være verdens førende dyrevelfærdsland, og at dyretransporterne skal forbedres, de skal bl.a. have mere plads. Den daglige togtur er værre end en grisetransport. Vi er stuvet sammen som sardiner i en dåse, og samtidig vælter vi rundt i kæmpekufferter. :thumbdown Gid f..... havde den person, der opfandt kufferter med hjul. :fight: Nu slæber folk hele deres hjem med, bare de skal en uge til Mallorca. ØV, ØV og atter ØV. :mad:

Besvaret

Ja, jeg har også kastet håndklædet i ringen og købt en bil, hvilken lise for ens sind ! :cool: Bye bye 4ever DSB/Skånetrafiken, i kan rende mig i alle de rejsegarantipenge i skylder os pendlere :(

Besvaret

Jeg har en dejlig bil, men jeg bliver skruphysterisk over turen gennem sydhavnen og over Kgs.Nytorv, og så er det trods alt billigere at tage toget. Men det er som at vælge mellem pest og kolera. :sick:

Besvaret

Jeg skal også "tværs" igennem på den anden side af Kgs Nytorv. Jeg syntes faktisk generelt ikke det er SÅ slemt igen om morgenen med ankomst på Esplanaden omkring 8-8.30. Men tager også lidt kø i København med den største ro - god musik i radioen og et velfungerende automatgear - så triller det bare derud af. Jeg kører fra ved Fields, der lige bortset fra det vejarbejde der for tiden er til højre lige efter afkørslen, er bedre end at tage Kbh C. Det sted er i øvrigt et udmærket real-life eksempel på hvorfor det er smartest at køre HELT frem til vejarbejdet og så flette der. Køretiden er for langt de fleste dages vedkommende ret konstant - ankommer så godt som altid på kontoret på samme tidspunkt +/- 10 minutter. Netop dette faktum sætter jeg stor pris på. Det er min subjektive oplevelse, at køretiden ud af København om eftermiddagen varierer noget mere.

Besvaret

Kombination...

Ja, jeg har også kastet håndklædet i ringen og købt en bil, hvilken lise for ens sind ! :cool:
Som mange andre (kan jeg se på antallet af biler) har min kone og jeg ændret taktikken og kører nu sammen i bilen til Fields/Ørestad St. Her tager den ene (arbejder i Bredgade) Metro'en eller regionaltoget (alt efter situationen vedr. aflysninger eller forsinkelser), mens den anden fortsætter i bilen. Det funker perfekt og ikke som før, hvor "togpendleren" var sur og irriteret hvér dag :sad:
Besvaret
Jeg har en dejlig bil' date= men jeg bliver skruphysterisk over turen gennem sydhavnen og over Kgs.Nytorv, og så er det trods alt billigere at tage toget. Men det er som at vælge mellem pest og kolera. :sick:
Som endnu en, der nu efter forskellige transportformer (dog aldrig toget over sundet - "bare" fra Ørestad til Kbh) nu kører helt til jobbet i bil kan jeg kun tilslutte mig koret af dem der mener, at det er en fornøjelse. Ja, der kan være kø gennem Kbh. - men !! Man er garanteret siddeplads. Man kan høre musik (i ens egen smag) eller lade være. Man er ikke generet af store kufferter. Man kan have det så koldt eller varmt som man vil. Herligt !! Graden af frustrationer over kø eller ens medtrafikanter er markant mindre en frustrationerne over forsinkelser, kolde perroner el. overfyldte tog/busser !! :th2:
Besvaret

Jeg er også ved at overveje at købe en pendlerbil. Jeg kører mc om sommeren, men de sidste 2½ uge har jeg været med toget. Det er håbløst ! Jeg har endnu ikke været med et eneste tog der kørte/ankom til tiden. Idag tog jeg toget kl 12.31 fra Svågertorp. Det var PROPPET med mennesker ! Den sædvanlige ståplads, blev til en plads midt i den vogn med plads til cykler, barnevogne og andet godt, uden mulighed for at holde fast i noget... Men, det var ikke noget problem, vi stod så tæt at man ikke kunne vælte ! Jeg har brobizzen, hvem lægger bil til indtil jeg finder noget brugbart at køre på arbejde i ??

Besvaret

Schhh.... synes ikke folk skal snakke så meget om den afkørsel de bruger til at suse hurtigt ind til centrum. Jo færre som kender til den jo bedre. :laugh: SUK! - alle disse daglige skrækfortællinger fra "livet som togpendler" får det til at løbe koldt ned af ryggen. Kort inde i januar går kæresten på barsel og så er det meningen at jeg derefter vil til at tage toget på arbejde på Slotsholmen. SUK! lyder som noget der kan blive ret traumatisk. Pede

Besvaret

Hvis der er nogle der skulle have lyst til at pendle med i bil så meld jer. Der er plads til 2 pers. mere. Jeg kører hver morgen kl ca 06.45 fra Oxie og ankommer til metroen ved sundby station ca. 07.20. Så findes der nogen der har lyst til at smide lidt i diesel bøssen, så send en PM. PS! Tilbudet gælder ikke i weekenden.:laugh:

Guest Supermule
Besvaret

Har du ikke lige købt Opel??????????????????????

Jeg er også ved at overveje at købe en pendlerbil. Jeg kører mc om sommeren, men de sidste 2½ uge har jeg været med toget. Det er håbløst ! Jeg har endnu ikke været med et eneste tog der kørte/ankom til tiden. Idag tog jeg toget kl 12.31 fra Svågertorp. Det var PROPPET med mennesker ! Den sædvanlige ståplads, blev til en plads midt i den vogn med plads til cykler, barnevogne og andet godt, uden mulighed for at holde fast i noget... Men, det var ikke noget problem, vi stod så tæt at man ikke kunne vælte ! Jeg har brobizzen, hvem lægger bil til indtil jeg finder noget brugbart at køre på arbejde i ??
Besvaret
Jo men, 9-10 km/l ... så skal jeg jo ha' penge med på arbejde... Husk jeg er mere eller mindre offentlig ansat ;)
Lige nu forstår jeg så ikke, du undgik kalkulationen benzin/diesel inden købet - det er jo ligetil :rolleye: :)
Besvaret
Ja' date=' der kan være kø gennem Kbh. - men !! Man er garanteret siddeplads. Man kan høre musik (i ens egen smag) eller lade være. Man er ikke generet af store kufferter. Man kan have det så koldt eller varmt som man vil. Herligt !! Graden af frustrationer over kø eller ens medtrafikanter er markant mindre en frustrationerne over forsinkelser, kolde perroner el. overfyldte tog/busser !! :th2:[/quote'] Amen til det ! :)
Besvaret
Lige nu forstår jeg så ikke' date=' du undgik kalkulationen benzin/diesel inden købet - det er jo ligetil :rolleye: :)[/quote'] Jamen, det kan jeg da så godt forklare dig. Bilen er ikke indkøbt til at pendle med, da jeg egentlig regnede med at toget fungede som tidligere (det gør det så ikke). Denne bil er kun indkøbt med et formål, at trække en trailer med min racer, når jeg skal rundt til diverse løb. Desuden er den købt pga størrelsen, da jeg har et hav af extra dele som skal med også, såsom regnhjul, extra kåber osv osv osv .... Såh, i denne sammenhæng har brændstoføkonomien ikke spillet ind. Men, nu skal jeg jo formentlig til at pendle, så derfor kigger jeg efter noget andet...
Besvaret

Det forstår jeg ikke du skal til togene kørte da perfekt her til morgen:sick:

Men' date=' nu skal jeg jo formentlig til at pendle, så derfor kigger jeg efter noget andet...[/quote']
  • 1 month later...
Besvaret
Hvor skal du afsted fra og hvor skal du til ?
Besvaret
Hököpinge -> Hovedbanen og helst samme vej retur.... Skal være i kbh ml. kl. 8 og 9.30 og retur omkring kl. 15-16.30 Mine arbejdstider er meget fleksible.
Sorry passer desværre ikke med mine - sorry!

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...