Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har nu fået en bankgodkendelse på at jeg kan købe en lejlighed. Så jeg går og leder efter områder jeg gerne vil bo i. Jeg arbejder dagligt i KBH så jeg så gerne noget tæt på broen/svågertorp. Jeg har ca. 1.300.000 at gøre godt med, og søger en 3 værelses på ca. 80 kvm. Spørgsmålet er nu. Hvilke områder er gode at vælge. Jeg har følgende "krav" i tankerne. Ingen eller meget lidt kriminalitet.(Jeg er gået hen og blevet paranoid) :fight::laugh: Et område tæt på Svågertorp. Et område som ku gå hen og stige i pris, når den nye citytunnel bliver bygget. Jeg har kigget på Lindeborg, som er steget lidt i pris på det sidste. Jeg har kigget på Kulladal, hvor der desværre ikke er nogle lejligheder til salg længere(på hemnet.se) Det her område ku jeg faktisk rigtig godt li, var ude og kigge på det. Söderkulla, har jeg tænkt på. men kender ikke området så godt endnu. Har i nogle forslag folkens ? På forhånd, rigtig mange tak.

Besvaret

Har selv boet nästen 3 år i Lindeborg. Kan kun sige godt om området -selvom det er lidt kedeligt, men hvis du bare skal bo der er det okay. Der er skrevet flere tråde om de forskellige områder herinde, så pröv også sögefunktionen. Lindeborg kommer helt sikkert at udvikle sig positivt, når der kommer citytunnelstation lige ved. Jeg tjente i hvertfald udemärket på en lejlighed jeg havde boet i i et år. En nabo fortalte at naboområdet Lindängen var et skidt område, og han var ikke meget for, at jeg löb der om morgenen. Men altså, jeg oplevede aldrig noget, så vil ikke kritisere det. Men personligt synes jeg du skal skynde dig at köbe i Lindeborg. Det tager 5 min på cykel til Svågertorp st. og ellers går der også 2 busser. Ingen grund til bekymring ved at köbe der:)

Besvaret

Det er ikke så tæt på broen, som Svågertorp, men et utroligt dejligt og stille og roligt område. Ligger en afkørsel længere fra broen end Svågertorp. men indeholder en masse rigtig flinke SvDanskere, priserne er steget jævnt, samt gode tilkørsels muligheder til Malmø både i bil og med offentlige...masser af grønne omr. OXIE-OXIE-OXIE-OXIE. Karakter 13

Besvaret

Ja jeg har jo så boet i Söderkulla i 2 år.. og jeg har været super glad for det.. Et lækkert og rimeligt stille område, godt med handlemuligheder, og prisen på lejlighederne er stadig opadgående..

Besvaret
Spørgsmålet er nu. Hvilke områder er gode at vælge. Jeg har følgende "krav" i tankerne. Ingen eller meget lidt kriminalitet.(Jeg er gået hen og blevet paranoid) :fight::laugh: Et område tæt på Svågertorp. Et område som ku gå hen og stige i pris, når den nye citytunnel bliver bygget.
Mht. dit krav nr. 2 - prisstigninger så siger norske aftenposten følgende:
I en undersøkelse utført av Prognosesenteret svarer de fleste at sentral beliggenhet er det viktigste kriteriet ved valg av neste boområde. Deretter kommer nærhet til naturen, nærhet til park- og friområder og nærhet til offentlig kommunikasjon.
Åbenbart er den primære prisstigningsfaktor at man bor "centralt", hvilket jeg kun kan bekræfte når man ser på prisudviklingen af lejlighederne i HSB Kroksbäck, der af mange indfødte ikke betragtes som centralt beliggende, på trods af gode busforbindelser. En skæbne stedet deler med andre "udkantsområder". HSB Kroksbäck er tæt på natur, park og sport. Har veldisponerede store lejligheder med glasindækkede altaner, men på trods af at man er inde på gågaden efter 10 minutter på cykel, så er det ikke centralt nok (malmø er en lille by). Derfor er prisudviklingen "herude" ikke så kraftig som de centrale steder. Derudover har området et image, som udelukkende skyldes MKB's nærmest skræmmende fordelingspolitik af skæve eksistenser til hyresrätt lejlighederne der ligger et andet sted adskilt fra HSB Kroksbäck. Malmø er nemlig en meget opdelt by. HSB Kroksbäck kommer ligesom Lindeborg og Holma til at ligge rigtigt godt trafikalt for en københaverpendler med bygningen af den nye citytunnel. Men jvf. den norske aftenposten er tætheden på transport ikke det, der bliver vægtet højest når man køber bostad. Det der bliver vigtigst for prisudviklingen "herude" er om Hyllievång med Citytunnel, Emporia med 200+ butikker, den nye Arena, 7000 nye lejligheder samt service virksomheder, kommer til at fremstå som "centralt". Hvis det gør, så kan vi se frem til meget store prisstigninger. Hvis det derimod blot bliver betragtet som en fuser, så kommer prisstigningerne ikke. Jeg tror dog ikke på et fald, eftersom det stadig er lidt for tidligt at sælge bostaderne på forventningen om det nye Hyllie. Du kan læse mere om planerne her: http://www.malmo.se/bostadbygge/utvecklingsomraden/hyllie.4.33aee30d103b8f15916800093212.html, der betragtes som Malmø's svar på en Ørestad. Der er et vist element af gambling ved at købe bostad i nærheden af den nye Citytunnel i Hyllie. Gevinsten kan godt gå hen og blive stor, men den kan også udeblive... Det vigtigste er dog at du køber et sted som du er tilfreds med - held og lykke med boligjagten :th2:
Besvaret

Malmø kommune tror iøvrigt på at der skal et massivt prisfald i København til, før at danskerne stopper med at flytte til Malmø. Læs mere her: (kapitel 6) http://www.malmo.se/download/18.365accf7116191cc84080001540/in-sikt.pdf

Det finns i nuläget inte heller något som tyder på att inflyttningen från Danmark till Skåne skulle ha dämpats på grund av de vikande danska bostadspriserna. Prisskillnaderna mellan Köpenhamnsområdet och Malmöregionen är fortfarande så stora att det fortsatt är ekonomiskt attraktivt att flytta till den svenska sidan sundet.
Yderligere står der:
Några signaler om tilltagande fastighetsbubbla för Malmö med risk för fallande priser kan inte observeras.
  • 3 weeks later...
Besvaret

Mange tak for svarene folkens. Stor hjælp. Jeg var ude og kigge på en lejlighed i Lindeborg, meget pæn og jeg var tæt på at købe den. Dog til min ærgelse gik der kludder i min ukompetente bank som pludseligt ikke vil låne mig det de gik med til i starten. Nu har Nordea skabt problemer for mig både i Danmark og Sverige, til trods for en god økonomi. Så nu søger jeg bank + lejlighed :D typisk. Mægleren var så flink at anbefale en anden lejlighed(en af hendes egne he he he) i området Fosiedal. Hun snakker om pristigninger på grund af den nye citytunnel, og at det blev udnævnt til årets boligforening. Al den snak er jo fin, men jeg vil høre fra folk som ikke har penge i spillet. Hvordan er Fosiedal området. Min bekymring går på den kommende prisstigning, men mest på det at Fosiedal ligger lige ved siden af Holma som jeg overhovedet ikke har hørt gode ting om. Er der nogen der kan forklare mig(helst på et kort) hvor de forskellige stationer kommer til at være ?? og om stationen omkring Holma bliver hjemsted for utallige røverier af folk på vej hjem fra København eller en Malmö bytur. Hvad synes i ? På forhånd mange tak.

Besvaret

Har boet i Fosiedal et par år og er fint tilfreds. Området består stor set udelukkende af bostadsrätter, der bor mange ældre svenskere, men dansk høres også i området....;) Folk af "anden etnisk herkomst" er her også en del af. Generelt er her stille og roligt, foreningen har god økonomi og virker som om de har godt tjek på tingene. Der er en del renoveringsarbejder undervejs - nye indgangspartier, porttelefoner osv. Udefra set er bebyggelsen i typisk DDR stil, som så mange andre yderområder i Malmö - det er man nødt til at leve med...:) Naboområdet Holma er hyresrättområde(lejebolig) og langt størstedelen af beboerne er indvandrere, der er vist en del sociale problemer og kriminalitet, men personligt har jeg aldrig mærket noget til det. Jeg købte i sin tid min bostadsrätt som en midlertidig løsning, indtil noget "bedre" dukkede op - men den gunstige prisudvikling i området, har gjort at jeg(indtil videre) er blevet boende.

Besvaret
Har boet i Fosiedal et par år og er fint tilfreds. Området består stor set udelukkende af bostadsrätter' date=' der bor mange ældre svenskere, men dansk høres også i området....;) Folk af "anden etnisk herkomst" er her også en del af. Generelt er her stille og roligt, foreningen har god økonomi og virker som om de har godt tjek på tingene. Der er en del renoveringsarbejder undervejs - nye indgangspartier, porttelefoner osv. Udefra set er bebyggelsen i typisk DDR stil, som så mange andre yderområder i Malmö - det er man nødt til at leve med...:) Naboområdet Holma er hyresrättområde(lejebolig) og langt størstedelen af beboerne er indvandrere, der er vist en del sociale problemer og kriminalitet, men personligt har jeg aldrig mærket noget til det. Jeg købte i sin tid min bostadsrätt som en midlertidig løsning, indtil noget "bedre" dukkede op - men den gunstige prisudvikling i området, har gjort at jeg(indtil videre) er blevet boende.[/quote'] Godt skrevet Anka :th2: jeg har det faktisk på samme måde med Fosiedal :)
Besvaret

Cool guys. Jeg er selv af udenlandsk herkomst, så jeg vil bare pynte på statistikken ;) Mit main issue med det her, er at jeg ikke gider flytte ind et sted, som jeg allerede i dag bor i. Et område som i byen er rygtet til noget dårligt, fordi der er en del sociale problemer. Holma kunne lige så godt være der hvor jeg bor nu. Der er så det at jeg har boet her siden jeg kunne gå, og er vokset op med de mennesker der laver problemerne, og det er man jo ikke i det nye område man kommer til. Og jeg har hørt mange skræmmehistorier osv. Hvordan tror i det bliver med den nye CityTunnel pg stationen ved Holma ? Det ligger jo forholdsvist tæt på. Findes der er en "større plan" for holma, da en station tæt på et belastet område, ikke lyder som den smarteste ide. Er der forskel på hvor man bor i Fosiedal ? Jeg fik anbefalet en lejlighed i Hyacintgatan.

Besvaret

Du kan se her hvor de nye stationer kommer til at være; http://www.citytunneln.se/sv/2154/2398/ Vi bor ved Nobeltorget i Annelund (innerstaden), forholdsvis tæt på den kommende Triangeln station (citytunneln). Fordelen ved at bo her er at man får lidt mere for pengene (endnu), i forhold til andre stder som ligger i samme afstand til city/centralen. Ulempen er at der officielt er mere ballade, så vidt jeg har læst og hørt, det er dog ikke noget vi har oplevet i det år vi har boet her, her er stille og roligt. Så vi er meget glade for at bo i Annelund (innerstaden), det er midten af Malmö by som helhel, vi kan nemt komme rundt. Det bliver en KÆMPE fordel når Triangel station bliver færdig, idet jeg nu bruger lidt ekstra tid på transporten til København, fordi jeg nu tager over Centrallen. Når den nye station (Triangln) kommer vil der være 15 min til Lufthavnen og 17 min til Lund, så man kan nemt forestille sig at lejligheder tæt på Triangln bliver ret eftertragtede i fremtiden. ( http://www.citytunneln.se/sv/2154/Framtid/ )

Besvaret
Ulempen er at der officielt er mere ballade' date=' så vidt jeg har læst og hørt, det er dog ikke noget vi har oplevet i det år vi har boet her, her er stille og roligt.[/quote']"Læst & Hørt" er ikke meget værd. Personlige oplevelser og viden, derimod! :thumbup: Jeg har boet ved Nobeltorget siden 2003, og har intet negativt at sige om området, andet end at her er meget trafik p.g.a. Nobelvägen/Amiralsgatan/Lantmannagatan. Men disse giver jo netop hurtig mulighed for at komme ind og ud af byen - så i sidste ende er det slet ikke negativt. ...og fulde mennesker findes alle vegne i Malmö :D
Besvaret
"Læst & Hørt" er ikke meget værd. Personlige oplevelser og viden, derimod! :thumbup: Jeg har boet ved Nobeltorget siden 2003, og har intet negativt at sige om området, andet end at her er meget trafik p.g.a. Nobelvägen/Amiralsgatan/Lantmannagatan. Men disse giver jo netop hurtig mulighed for at komme ind og ud af byen - så i sidste ende er det slet ikke negativt. ...og fulde mennesker findes alle vegne i Malmö :D
Jeg boede også det første år lige ved Nobeltorget og var MEGET tilfreds. ingen ballade, dejlige naboer og tæt på Willys. Dog ville jeg længere ind mod byen og flyttede derfor tættere på centrum
  • 2 weeks later...
Besvaret

Limhamn Jeg har ca. 1.300.000 at gøre godt med, og søger en 3 værelses på ca. 80 kvm. Spørgsmålet er nu. Hvilke områder er gode at vælge. Jeg har følgende "krav" i tankerne. Ingen eller meget lidt kriminalitet.(Jeg er gået hen og blevet paranoid) Et område tæt på Svågertorp. Et område som ku gå hen og stige i pris, når den nye citytunnel bliver bygget. Hej Savio, Vi bor i Limhamn og kan varmt anbefale området. Det bliver kaldt "stokkenes by"! (pga. de mange pensionister). Limhamn er en lille god handelsby i sig selv, med alt det man behøver af butikker, restauranter samt willys og ICA, som har åbent fra 7 - 21 hver dag. Her findes såvel strand som grønne områder. Og vil man til Centrum i Malmø, så tager det kun 5 min i bil. 7 min. bilkørsel er der til betalingsanlægget.:thumbup: 3 min. bilkørsel til den nye Arena og Metroen.:thumbup: 2 min. bilkørsel til strand-promenaden.:thumbup: Der er god offentlig trafik til centrum, super arena m.m. Leglighedernes pris går kun en vej, og det er op! Der er minimal af kriminalitet støj og larm. Vi har boet her siden 1 maj, og prisen på vores er steget med 100-150 tusinde sek. PS. Et godt råd er, at se på foreningens økonomi inden man skriver under. Og vær obs på at når du kigger på bolig, så tæller ejenddomsmægleren ikke altid f.eks gangen med i antal faktiske m2. Held og lykke med dit valg og køb af lejlighed :th2:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...