Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

eg synes det er helt urimeligt med prisstigningen pr. 1. januar 2008. Jeg betaler rigeligt i forvejen for at køre over den bro! Brofradraget stiger jo ikke tilsvarende! Stigningen er helt ude af trit med normal prisstigning (inflation). Jeg vil opfordre Øresundsbron til at revurdere prisstigningen igen for os pendlere som kører over broen hver dag. Der er det ikke til megen nytte at familie og venner kan køre over på ens egen brobizz, når man kun kan få lov at køre over 50 gange til nedsat pris, alligevel! Det er både surt og frustrerende at Øresundsbroen er med til at blokere for yderligere intergration i Øresund. Er det ikke noget at tage op i FORENINGEN?? Ellers opfordrer jeg til, at sende en mail til: kundeservice@oresundsbron.com og meddele dem at man er utilfreds med den nye løsning.

Besvaret

Da jeg læste overskriften tænkte jeg YES, lad os alle køre derud og blokere betalingsanlægget indtil de ændre deres priser nedaf det kræver dog rimeligt meget at der kommer en 100-200 personer

Besvaret
Da jeg læste overskriften tænkte jeg YES, lad os alle køre derud og blokere betalingsanlægget indtil de ændre deres priser nedaf det kræver dog rimeligt meget at der kommer en 100-200 personer
Ja det var da en glimrende idé... eller ikke... Det giver nemlig enormt meget forståelse og sympati når man spærrer vejene - husk bare lastbil chaufførene for et par uger siden.
Besvaret

Blokade-aktion Oki, blokade-aktion skal være sjov. Mindst en gang om ugen skal vi finde på en ny joke vi kan kaste efter Øresundsbroen. Første joke - begynder i næste uge. Alle der er med på den, skal tage de manuelle baner - SELVOM DE HAR BROBIZZ - hele ugen. Det vil varme om hjertet når man ser personalet fabrilsk prøve at få bommen op og skanne brobizz samt udskrive kviteringer for at få trafiken afviklet hurtigst muligt. Uhh - der bliver travlt på betalingsanlægget - Muhhaha :D Næste uge - en ny Joke. Kør nøgen over broen. Med de priser bliver man flået til den sidste trævl! Dette illustreres bedst ved at køre nøgen over broen! :scared: Til nøds kan man beholde undertøjet på! Næste næste uge - Broen tjener for mange penge på os, derfor skal vi alle gå sammen i carpooling hele ugen, med det formål at få så mange ind i bilerne som muligt - helst flere end 5 personer. Direktøren for broen vil få et nervøst sammenbrud når han ser alle de fyldte biler og tænker på de penge han går glip af. Til gengæld vil vi være de store helte hos "de grønne" - men de giver os ikke en billigere bizz - så dem er vi ligeglade med. Til denne event må folk gerne beholde tøjet på! :lol:

Besvaret

Ja det er nok ikke vejen frem.... og tror de godt ved at det ikke er så populært med en prisstigningen, men trafikken forsætter jo med at stige, og hvad alternativ har vi?? Tog - think not !! skrev et indlæg inde på broens pendler panel, der mener de jo at man vil risikere at miste en masse på erhvervskunder hvis man f.eks. lod prisen blive på 27 efter de første 16 ture.... Jeg har så spurgt om man ikke bare kan lade denne ordning med 34 "billige" ture ligge i tidsrummet mellem 7 og 17 det må vel være der erhvervskunderne er mest aktive.... og så lad dog ture uden for dette tidsrum koste 27 lige meget hvor meget der køres frem og tilbage - så vil man måske også bidrage til at folk bruger broen mere til fritidsaktiviteter..... ved at det ikke ændre så meget i forhold til det faktum at man stadig har lidt af en udgift hvis man er 2 der begge køre bil - meen det ville da kunne give lidt ift. den hjernedøde idé med at man bliver ekstra straffet når man bevæger sig over broen mere end 50 gange.... Men de har sikkert et godt aggument mod sådan en ordning - selv om jeg ikke kan se det skulle være så vanskeligt at forvalte. Der er vel i forvejen tidspunkt på passagerne, og hvis den kan tælle til 50 ture så kunne man nok også lægge lidt flere muligheder ind....

Besvaret
Oki' date=' blokade-aktion skal være sjov. Mindst en gang om ugen skal vi finde på en ny joke vi kan kaste efter Øresundsbroen. :lol:[/quote'] Jeg er med.... :thumbup: Joke eller ej - enhver aktion mod det konsortie er jeg med på til vi får mere rimelige forhold :mad: MEN er der nok eller det bare en flot tudetanter???? René
Besvaret

Blokade Jeg er 100% for en blokade af broen, og gerne hen over en fre, lør, søn - hvor vi kan være der i lang tid og få pressen til at se os i bedste sendetid lørdag aften. Det kan simpelthen ikke passe at bropriserne skal stige, skulle de noget burde de falde - trods alt er betaling jo indført for at finansiere broen, og hvis man kigger efter er den vel en succes? Er der nogen der kan sætte en side eller lignende op, hvor vi kan arrangere en broblokade, hvor man kan skrive sig op. Så kan vi smide vores e-mails og aftale en bestemt dag. Selvfølgelig skal demonstrationen varsles hos politiet forud, og ikke mindst hos pressen! Det her er simpelthen bare ikke godt nok! For vores familie bliver det ca. 600-700 kr. ekstra om måneden og det er ikke noget vi får ekstra fradrag for!!!

Besvaret

Gio er du ikke venlig at lukke den tråd? evt. flytte den uden for Foreningen ÖresundsBorgers forum del.. Vi vil IKKE stå bag blokader af broen eller lignende.. vi tager gerne forslag til os og det kan da også være der kommer et sådan initiativ fra os en dag. Men så skal i nok høre om det via officielle veje.. Altså vores hjemmeside!! PT. risikerer vi at der er folk fra broen og andre officielle steder der læser med her og tror vi har noget med jeres "happening" at gøre og derfor ikke ser os som en seriøs forening... Mvh. Martin Thygesen

Besvaret

Men vi venter på et udspil fra jer. Ni har ju været i kontakt med broen siden starten af foreningen, og ni har haft møde med dem. Hvad har kommit ud af det? Har nogen af de ting vi har haft oppe kommit på plads? Eller har det blivit artighetsbesøg ud af det? Edit: Jeg kan ikke se noget på hjemmesiden om det, og jeres blog er heller ikke opdatered. Hvis vi ikke har fået nogen som helst gehør for vores ideér, så er jeg med på en blokade af broen. Og det burde foreningen også være.

Besvaret

Jeg kan kun som tidligere sige at jeg syns der skal gøres noget aktivt, noget fysisk for at råbe dem op. Se bare i kbh der kan alle få deres vilje hvis de gør sig bemærket... Nå men blokade eller ej, noget i den stil skal der til. Jeg ville forslå at vi samles en flok i morgentrafikken (gerne flere grupper i løbet af morgen feks fra 6.30 - 8.00), og køre over broen med ca 50-60km/t hele vejen i i begge spor. Jeg er sikker på der hurtig vil forplante sig kaos helt tilbage i betalingsanlæget.

Besvaret

Der er ikke sket meget i forbindelse med vores besøg hos broen.. kald det høflighedsbesøg eller ej.. men kontakt ang. priser og prisstruktur har der ikke været noget af i lang tid. Vi arbejder i øjeblikket på en pressemeddelelse hvori vi forkaster at de sætter priserne op som de gør. Helt uden at skele til den generelle inflation OG vi kommer også med et udspil på noget rent praktisk initiativ som vil blive taget.

Besvaret

Al ære og respekt for det arbejde i laver i foreningen - men jeg tror et eller andet sted broen er pisse ligeglad, det ville da være første gang i historien hvis de skulle lytte til hvad kunderne ønsker. Jeg tror ham "lomme-økonomen" der har skulle fastsætte priserne først har kigget på inflationstallene og i samme moment har han nok tænkt at skruen kunne drejes en ekstra omgang - det der så er mislykkedes for dem er at de har troet man kunne gemme det hele under undskyldning for at det er alm. inflation.

Besvaret
Vi arbejder i øjeblikket på en pressemeddelelse hvori vi forkaster at de sætter priserne op som de gør. Helt uden at skele til den generelle inflation OG vi kommer også med et udspil på noget rent praktisk initiativ som vil blive taget.
Udemærket Thygesen :th2:. Så længe Øresundsborger og alternativet "pendlerpanelet" taler med broen, så er broen jo i dialog med sine brugere, som det så smukt hedder. Den venlige samtale er jo ikke forpligtigende på nogen måde, men tager sig godt ud set udefra. På den konto, kan broen relativt gratis score nogle politiske point. Illusionen virker dog kun, sålænge brugerne ikke højlydt udtrykker deres utilfredshed :D
Besvaret
Jeg kan kun som tidligere sige at jeg syns der skal gøres noget aktivt, noget fysisk for at råbe dem op. Se bare i kbh der kan alle få deres vilje hvis de gør sig bemærket... Nå men blokade eller ej, noget i den stil skal der til. Jeg ville forslå at vi samles en flok i morgentrafikken (gerne flere grupper i løbet af morgen feks fra 6.30 - 8.00), og køre over broen med ca 50-60km/t hele vejen i i begge spor. Jeg er sikker på der hurtig vil forplante sig kaos helt tilbage i betalingsanlæget.
Hvorfor skal alle os andre "straffes" fordi nogle vil køre langsomt over broen pga. nye priser, jeg syntes også de er for høje, men jeg vil da ikke lade det gå ud over alle andre med trafikanter. kan man ik bare spame deres mail server alle holde ind ved kundeservice, så os andre kan komme frem og tilbage.
Besvaret

Snik snak Har siden vi flyttede til Klagshamn forsøgt at kommunikere med broens medarbejdere, ledelse og direktionen for broen - alle meget høflige, men absolut INTET er der sket. Det var efterhånden gået op for mig, at jeg var ved at ryge i den samme gryde som alle andre, der har forsøgt at komme nogen steder med fornuftige argumenter og dialog. Hvor langt er vi/I nået?? Så vidt jeg kan se ingen steder. Efter mange og lange (ind imellem brugte jeg vist grimme ord) samtaler, diverse breve og lidt provokation i forbindelse med gennemkørsel i den manuelle bane, er jeg nu nået så vidt, at jeg har skriftlig OK på at måtte gennemkøre bizzbane med MC - bevares på eget ansvar, men dog væsentlig bedre end at benytte den laaaaaaaangsomme manuelle bane. Nu mangler der bare, at vi kan benytte bizzbane med en almindelig brokortbizz uden at skulle betale samme pris som ved gennemkørsel med bil... Det "sjove" er nemlig, at vi godt må køre igennem, bare vi betaler samme pris som ved gennemkørsel med bil :rolleye: Faktisk er jeg vist blevet så "kendt", at det et par gange er lykkedes næsten at køre uhindret igennem den manuelle bane. Bommen er gået op inden jeg har nået at gøre anlæg til en lille "hyggesnak" med personalet i anlægget og der er højlydt givet besked om, at jeg bare kan køre videre uden fremvisning af den famøse "automatiske" brobizz, som altid sidder klar til aflevering på vindspejlet... Jeg er efterhånden ikke i tvivl om, at et par små fysiske opfordringer/provokationer vil kunne åbne øjnene for vores problemer. Der er absolut ingen behov for at genere os selv (daglige pendlere), vi kan jo starte et par timer på en lørdag, søndag eller helligdag med langsom kørsel og "maskinproblemer" i bizzbanerne, så alle skal igennem den manuelle bane . Vejret er jo ikke for godt til lange ture på den 2-hjulede ;) OG pølsevognen (kælenavn for min maskine), kan varme "pølserne" på værdigt trængende - hvem ved, måske kunne der endda blive plads til at par store termokander i topboksen... :rolleyes: René

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...