cbpwr Skrevet December 10, 2007 Rapporter Skrevet December 10, 2007 Hejsa. Hvad bruger i som remote på Linux, alså hvor den Pc man vil styre kører Linux styre system. Logmein virker ellers fedt nok, men lidt sløvt - men virker kun på Windows Man kan godt styre det fra Linux, men ikke PÅ Linux. Vnc findes også til Linux, men det er ikke lykkeds mig at få det op at køre :( Finders der andre (Gratis) alternativer. Linux Pc'en er en FC3 (Redhat). -cb-
Gio Besvaret December 10, 2007 Rapporter Besvaret December 10, 2007 Finders der andre (Gratis) alternativer. Linux Pc'en er en FC3 (Redhat).Telnet... (eller FreeNX)
Rene Larsen Besvaret December 10, 2007 Rapporter Besvaret December 10, 2007 Jeg vil jo foreslå RealVNC - den har jeg tidligere benyttet på både Linux og HP-UX - idag benytter jeg dog Vine Server til min Mac, som også er VNC.
thomas_lund Besvaret December 11, 2007 Rapporter Besvaret December 11, 2007 Windows baserede x-server hvis det skal være grafisk. ssh/telnet hvis det skal være tekst baseret. Begge dele kommer typisk med ddefault i din distribution. VNC til dem som ikke ved hvordan man sætter en Windows xserver op :-)
cbpwr Besvaret December 16, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret December 16, 2007 Jup, telnet - er normalt default på min maksiner, med ssh :) Virker fint, bare jo ikke grafisk. -cb-
CAC Besvaret December 16, 2007 Rapporter Besvaret December 16, 2007 Med NetOp Remote Control kan man fjernebetjene næsten hvad som helst, men det er dog ikke gratis
molnartos Besvaret December 18, 2007 Rapporter Besvaret December 18, 2007 Der er ingen tvivl om at hvis du søger noget til linux så skal du af VNC vejen. Med mindre at du vil betale. Her er et par stykker: TightVNC RealVNC MetaVNC UltraVNC Teamviewer Netop Remote Control Logmein Terminals Nomachine (FreeNX) DameWare NT Utilities rdesktop xmanager og man kan blive ved.... Jeg kan bestemt anbefale rdesktop da det er nemt at installerer på en linux dåse og minder meget om Remote Desktop i windows. Download fra http://www.rdesktop.org/ og åben en teminal stil dig i mappen du har downloaded det til og kør flg. kommando: tar -xzvf rdesktop-1.5.0.tar.gz herefter: cd rdesktop-1.5.0 herefter: ./configure herefter: make herefter: make install Test af installationen: ./rdesktop "server", hvor "server" er IP eller hostname Jeg har taget den forskellige option og pasted dem ind her: rdesktop [options] IPadresse/hostname (rdesktop -u administrator -p srv01) -u: user name -d: domain -s: shell -c: working directory -p: password (- to prompt) -n: client hostname -k: keyboard layout on terminal server (us,sv,gr,etc.) -g: desktop geometry (WxH) -f: full-screen mode -b: force bitmap updates -e: disable encryption (French TS) -m: do not send motion events -C: use private colour map -K: keep window manager key bindings -T: window title -D: hide window manager decorations Hvis dette ikke hjælper dig på vej må du google dig til resten :th2: God fornøjelse
CAC Besvaret December 18, 2007 Rapporter Besvaret December 18, 2007 Der er ingen tvivl om at hvis du søger noget til linux så skal du af VNC vejen. Med mindre at du vil betale. Her er et par stykker: TightVNC RealVNC MetaVNC UltraVNC Teamviewer Netop Remote Control Logmein Terminals Nomachine (FreeNX) DameWare NT Utilities rdesktop xmanager og man kan blive ved.... Jeg kan bestemt anbefale rdesktop da det er nemt at installerer på en linux dåse og minder meget om Remote Desktop i windows. Download fra http://www.rdesktop.org/ og åben en teminal stil dig i mappen du har downloaded det til og kør flg. kommando: tar -xzvf rdesktop-1.5.0.tar.gz herefter: cd rdesktop-1.5.0 herefter: ./configure herefter: make herefter: make install Test af installationen: ./rdesktop "server", hvor "server" er IP eller hostname Jeg har taget den forskellige option og pasted dem ind her: rdesktop [options] IPadresse/hostname (rdesktop -u administrator -p srv01) -u: user name -d: domain -s: shell -c: working directory -p: password (- to prompt) -n: client hostname -k: keyboard layout on terminal server (us,sv,gr,etc.) -g: desktop geometry (WxH) -f: full-screen mode -b: force bitmap updates -e: disable encryption (French TS) -m: do not send motion events -C: use private colour map -K: keep window manager key bindings -T: window title -D: hide window manager decorations Hvis dette ikke hjælper dig på vej må du google dig til resten :th2: God fornøjelse Jeg er nu ret sikker på at Dameware og logmein ikke kører på linux, ved ikke med de andre
molnartos Besvaret December 18, 2007 Rapporter Besvaret December 18, 2007 Jeg er nu ret sikker på at Dameware og logmein ikke kører på linux' date=' ved ikke med de andre[/quote'] Ja dameware kører ikke på Linux med mindre at der bruges wine men logmein skal bare bruge en browser til at logge ind på en windows maskine...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu