KHEN28 Besvaret March 12, 2008 Rapporter Besvaret March 12, 2008 Jeg fik også mail, men min årsopgørelse var dog til læsning, desværre fyldt med fejl. Renteudgifter i udenlandske banker er ikke med og befordring ej heller (ved dog ikke om det skal stå på årsopgørelsen). Så de vil have 12.647 kr tilbage...tror vist jeg tager ind og snakker med dem :D Jeg snakkede med Skat Øresund idag, da min bedre halvdel også kan se sin årsopgørelse i skattemappen samt fået oplysningsseddel. Der var heller ikke kommet hverken befordring eller renteudgifter på det svenske lån på. Jeg fik at vide, at fordi han har afleveret den efter d. 17. feb. og de ikke har haft tid endnu til at taste hans oplysninger ind, ligger der fra d. 10. marts en midlertidig årsopgørelse i skattemappen. Systemet genererer automatisk en opgørelse med de oplysninger, systemet nu indeholder om vedkommende. Jeg fik at vide, at han skulle holde øje med sin skattemappe, da den rigtige vil ligge der ligeså snart, de har fået tastet hans oplysninger ind. Netop som det står nu, har han en efterskat - og det ved jeg ikke passer. Jeg kan derimod se min rigtige årsopgørelse i skattemappen, fordi jeg har indberettet tidligt. Så hvis du har afleveret din selvangivelse, skal den rigtige årsopgørelse nok ligge der snarest ;)
larscph Besvaret March 12, 2008 Rapporter Besvaret March 12, 2008 Så hvis du har afleveret din selvangivelse' date=' skal den rigtige årsopgørelse nok ligge der snarest ;)[/quote'] Ja det tager da ikke mere end et par måneder at behandle den.. Eller tre.. Og så lige en korrektion fordi de ikke læser det man skriver. Men rigtig skal den nok blive hvis man holder ud!
KHEN28 Besvaret March 12, 2008 Rapporter Besvaret March 12, 2008 Ja det tager da ikke mere end et par måneder at behandle den.. Eller tre.. Og så lige en korrektion fordi de ikke læser det man skriver. Men rigtig skal den nok blive hvis man holder ud! Min var så rigtig ved 1. forsøg Det var min forskudsopgørelse til gengæld ikke.. .der måtte jeg ringe ind 3 gange, fordi de slettede oplysninger for at sætte nogle andre ind - selvom jeg tydeligt havde sagt, det var tilføjelse, jeg havde! Men den blev rigtig efter 3 forsøg.
larscph Besvaret March 12, 2008 Rapporter Besvaret March 12, 2008 Min var så rigtig ved 1. forsøg Ja nogen skal være heldige. De sidste to år har Skat konsekvent undladt at taste "grænsegænger-blanketten" og dermed en masse fradrag - og så sendt mig en kæmpe restskat. Altså efter de har brugt nævnte 2-3 måneder på at behandle selvangivelsen. Jeg vedlægger endda et pænt forsidebrev med hvad jeg fremsender og hvorfor, men læser man det måske? Nææææh....
millis Besvaret March 12, 2008 Rapporter Besvaret March 12, 2008 var inde på skat øresund i sidste uge og fik at vide at selvangivelsen bliver sent ud i slutningen af marts måned.
Guest Trine Besvaret March 16, 2008 Rapporter Besvaret March 16, 2008 Fik du en årsopgørelse ud af det? mvh Kristian Rasmussen Hej Kristian Godt at se du stadig følger lidt med:) Jeg fik faktisk en årsopgørelse ud af det. Den er stemplet den 12.03.2008 dvs 3 hverdage efter jeg indberettede via tastselv. Alle oplysninger ser ud til at stemme og min overskydende skat er ifølge min årsopgørelse sat til udbetaling 19.03.2008. For første gang i 4 år ser det ud til Skat har fået lavet en god og brugbar løsning:) Set i lyset af mine tidligere års frustrationer der er gået ud over mere eller mindre tilfældige skattemedarbejdere, burde jeg måske sende en takke mail og rose dem i år;)
Guest Trine Besvaret March 16, 2008 Rapporter Besvaret March 16, 2008 var inde på skat øresund i sidste uge og fik at vide at selvangivelsen bliver sent ud i slutningen af marts måned. Ja det gælder alle skattepligtige, men det er kun den fysiske udgave. Den er allerede tilgængelig på nettet. Du behøver ikke vente på de sender en blank selvangivelse ud.....
newport Besvaret March 18, 2008 Rapporter Besvaret March 18, 2008 hvor finder man kursen på valuta? Har betalt en del rente i dollars, og skal konvertere disse til dkk
Rene Larsen Besvaret March 18, 2008 Rapporter Besvaret March 18, 2008 hvor finder man kursen på valuta? Har betalt en del rente i dollars' date=' og skal konvertere disse til dkk[/quote'] Læs indlæg #29 :)
Mortimer Besvaret March 19, 2008 Rapporter Besvaret March 19, 2008 Hmmm... nu fik jeg tilføjet renteudgifter og befordring på min årsopgørelse. Beløbet for renterne var desværre forkert, så jeg rettede det, men så røg mit skat til udbetaling. Det her er hvad der står: Overskydende skat 2.341,52 Procentgodtgørelse 2,0% af 2.341,52 46,83 Tidligere overskydende skat -2.205,00 Til udbetaling 105, 00 Nogle bud på hvorfor de trækker den tidligere overskydende skat fra ?
Martin_M Besvaret March 19, 2008 Rapporter Besvaret March 19, 2008 Hvordan er det med den pension man selv indbetaler? Både i de tilfølde hvor arbejdsgiver indbetaler pension og man selv ligger nogle procenter oveni, men også når der ikke er arbejdsgiverbetalt pension men man selv ligger fx 10% procent af lønnen...
HKF Besvaret March 19, 2008 Rapporter Besvaret March 19, 2008 Hmmm... nu fik jeg tilføjet renteudgifter og befordring på min årsopgørelse. Beløbet for renterne var desværre forkert, så jeg rettede det, men så røg mit skat til udbetaling. Det her er hvad der står: Overskydende skat 2.341,52 Procentgodtgørelse 2,0% af 2.341,52 46,83 Tidligere overskydende skat -2.205,00 Til udbetaling 105, 00 Nogle bud på hvorfor de trækker den tidligere overskydende skat fra ? Hej, Det er fordi den første udbetaling allerede er blevet "booket" i systemet. Alle ændringer du laver vil lave et nyt regnskab. Hvis du f.eks. lavede en ændring igen som gjorde du skulle have 100 kr mere ud vill din overskydende skat hedde 2.441,52 - men eftersom der på det tidspunkt allerede er reserveret de 2 første udbetalinger vil de blive trukket fra dette beløb og der vil blive overført de nye 100 kr på en ny overførsel til din konto.
Mortimer Besvaret March 19, 2008 Rapporter Besvaret March 19, 2008 Hej, Det er fordi den første udbetaling allerede er blevet "booket" i systemet. Alle ændringer du laver vil lave et nyt regnskab. Hvis du f.eks. lavede en ændring igen som gjorde du skulle have 100 kr mere ud vill din overskydende skat hedde 2.441,52 - men eftersom der på det tidspunkt allerede er reserveret de 2 første udbetalinger vil de blive trukket fra dette beløb og der vil blive overført de nye 100 kr på en ny overførsel til din konto. HELT PERFEKT!! :th2: Troede lige det hele var gået i dammen Tak for hjælpen
CAC Besvaret March 21, 2008 Rapporter Besvaret March 21, 2008 Hvordan er det med den pension man selv indbetaler? Både i de tilfølde hvor arbejdsgiver indbetaler pension og man selv ligger nogle procenter oveni' date=' men også når der ikke er arbejdsgiverbetalt pension men man selv ligger fx 10% procent af lønnen...[/quote'] Det spørgsmål vil jeg nu også gerne have svar på... Har du fundet ud af det Martin M?
Rene Larsen Besvaret March 21, 2008 Rapporter Besvaret March 21, 2008 Det spørgsmål vil jeg nu også gerne have svar på... Har du fundet ud af det Martin M? Den 'type' opsparing kan du ikke fratrække, idét beløbet du indbetaler bliver trukket i din bruttoløn - altså før træk til SKAT, dvs. du har fået dit fradrag. Når pengene er til udbetaling - om 100 år - skal du pt. af med 40% i skat af den udbetalte sum.
Martin_M Besvaret March 21, 2008 Rapporter Besvaret March 21, 2008 Den 'type' opsparing kan du ikke fratrække, idét beløbet du indbetaler bliver trukket i din bruttoløn - altså før træk til SKAT, dvs. du har fået dit fradrag. Når pengene er til udbetaling - om 100 år - skal du pt. af med 40% i skat af den udbetalte sum. Tænkte det nok. Tak
Rene Larsen Besvaret March 21, 2008 Rapporter Besvaret March 21, 2008 Tænkte det nok. Tak Hvis du har en privat pensionsordning, kan du selvfølgelig godt fratrække dette beløb - da det normalt bliver trukket/indbetalt efter du har fået din løn udbetalt. Beløbet SKAT kender til står i rubrik 21/22 i din skattemappe (check det) - og beløbet overfører du til supplement blankettens rubrik 21/22.
CAC Besvaret March 21, 2008 Rapporter Besvaret March 21, 2008 Ægtefælle uden indkomst Da min ægtefælle ikke har nogen indkomst, betyder det så at jeg selv skal indtaste hendes "fradrag", altså 39.500 i rubrik 59 i min egen selv angivelse? Jeg er lidt usikker på hvad de mener når jeg kigger på vejledningen Jeg mener ikke det har været sådan de foregående år..
CAC Besvaret March 21, 2008 Rapporter Besvaret March 21, 2008 jeg besvarer lige mit eget spørgsmål med dette link http://www.oresunddirekt.dk/article.aspx?type=article&id=38085
larscph Besvaret March 21, 2008 Rapporter Besvaret March 21, 2008 jeg besvarer lige mit eget spørgsmål med dette link http://www.oresunddirekt.dk/article.aspx?type=article&id=38085 Vær OBS på at hvis du vælger at gøre dette kan du ikke beskattes som grænsegænger og har således ikke mulighed for at fratrække eksempelvis udenlandske renteudgifter på din danske selvangivelse.
CAC Besvaret March 21, 2008 Rapporter Besvaret March 21, 2008 Vær OBS på at hvis du vælger at gøre dette kan du ikke beskattes som grænsegænger og har således ikke mulighed for at fratrække eksempelvis udenlandske renteudgifter på din danske selvangivelse. OK, det fik jeg ellers at vide var muligt da jeg flyttede, og gjorde det også,i 2006 selvangivelsen... er det noget jeg har misforstået?
larscph Besvaret March 21, 2008 Rapporter Besvaret March 21, 2008 OK' date=' det fik jeg ellers at vide var muligt da jeg flyttede, og gjorde det også,i 2006 selvangivelsen... er det noget jeg har misforstået?[/quote'] http://www.skat.dk/display.aspx?oId=1624630&vId=201517&indhold=1 "Ægtefællefradrag (rubrik 59/felt 427) Er du gift og har din ægtefælle ingen indtægter fra Danmark, har du mulighed for at få ægtefællefradrag, hvis du samtidigt selv har indtægter ved personligt arbejde i Danmark. Vælger du at tage et ægtefællefradrag, så fravælger du samtidigt at anvende grænsegængerreglerne, hvilket betyder, at du ikke har fradragsret for følgende: renteudgifter (med mindre de vedrører en dansk ejendom) A-kasse dansk privat pensionsordning underholdsbidrag Ægtefællefradrag kræver at I er gift og bor på samme adresse pr. 31. december 2006. Ægtefællefradraget beregnes pr. første hele måned, dvs bliver du begrænset skattepligtig den 2. februar 2006, så gives der først et ægtefællefradrag fra marts måned. "
CAC Besvaret March 21, 2008 Rapporter Besvaret March 21, 2008 OK, tak... jeg tager en snak med Trold og Skvat ved nærmeste lejlighed :th2:
Kristian Rasmussen1 Besvaret March 22, 2008 Rapporter Besvaret March 22, 2008 OK' date=' tak... jeg tager en snak med Trold og Skvat ved nærmeste lejlighed :th2:[/quote'] Hvis din ægtefælle ikke har nogen indtægter overhovedet kan du jo vælge sambeskatningen efter grænsegængerreglerne og beholde dine renteudgifter og så skal du ikke skrive noget i rubrik 59, men bruge supplementet til selvangivelsen og så skal du skrive 0 i rubrik 021 (kan ikke huske feltet lige nu). http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1624719&vId=201517&i=10#i1624719 2007 vejledningen bliver lagt ud i næste uge. mvh Kristian Rasmussen
Recommended Posts