Jump to content

Ok...nogen der kan skære det ud i pap for mig!?

Recommended Posts

Skrevet

har nul forstand på internets udbydere, og tlf over nettet osv. har lige prøvet at læse en af jeres debatter om det bedste bredbånd osv, men det var volapyk for mig.. så er der en der helt enkelt, kan fortælle mig what to do??? vi vi gerne have ip (hedder det det) tlf så vi kan ringe billigere. lige nu har vi telia, som er ret dyrt... og det samme med vores mobiler. tror vi har regninger på omkring 2500 kr om md for tlf. og det kan jo gøres ret så meget billigere... hvilket er billigst og hvad selskab skal vi have fat i? og hvad med mobi tlf. det var noget med at 3 mobiler har en aftale så man kan ringe gratis til hinanden??? har 1 gang for mange år siden haft 3, men der dækkede nettet ikke der hvor jeg boede og det blev en dyr fornøjelse.. dækker det i oxie området? ved det nok er et emne der har været meget oppe, men er virkelig helt lost, når jeg ikke er så meget inde i alt det der computer sprog eller hvad man kalder det... tak på forhånd

Besvaret

Jeg har selv Telia som internetudbyder, og syntes det er super billig. Mener jeg betaler 250 kr om måneden for den største forbindelse man kan få (24 mbit). Har ikke prøvet andre udbydere, men Telia virker og har "ok" support. De få udfald jeg har haft de sidste par år blev fikset right away. Mht mobiler, så dækkes Oxie af 3. Hvis i ringer en del til Danmark, så kan det aldrig betale sig med andet end 3 telefoner. Og ja - 3 har noget hvor man kan ringe gratis til et par numre. Så det er det absolut bedste bud på at få billigere telefon. Mener jeg betaler typisk mellem 500 og 700 om måneden, og jeg bruger den erhvervsmæssig og taler "meget". Husk, af for at få dansk 3 (hvilket er det i skal have), så skal i finde en dansk sponsor med en dansk adresse. F.eks. svigerforældre eller lign.

Besvaret
Husk' date=' af for at få dansk 3 (hvilket er det i skal have), så skal i finde en dansk sponsor med en dansk adresse. F.eks. svigerforældre eller lign.[/quote']nope, ikke längere! du kan GODT få dansk 3 med svensk adresse:)
Besvaret
ok den med 3 telefoni er jo helt perfekt.. vi skal have sådan en ip telefon med dansk nummer. hvad hedder selskaberne som har det? og hvilket er billigst/bedst?
Nu synes jeg det må väre på tide du lärer sögefunktionen at kende:th2: Den er super god til at finde tråde om alt muligt som har väret diskuteret herinde, hvilket det meste har;). IP telefoni og 3 tråde findes der ihvertfald rigtig mange af:) P.S. har selv Telsome, som jeg har väret glad for -men det kan du läse om i tidligere tråde...
Besvaret

Hej Millis, Vi har - som vi snakkede om i fredags - Telio: http://www.telio.dk. Det er vi ok glade for, idet det er gratis at ringe til fastnet i bl.a DK OG Island ;-) Det koster 99 øre til mobil. Vi betaler 82,50 DKK i abbonnement. Det kræver bare en i DK opretter det i hans/hendes navn, så udstyret kan sendes til denne adresse. Ellers kan du klare det hele selv fra din pc.

Besvaret

Redspot, betaler man 89 kroner om måneden, men så koster det ikke noget at ringe til fastnet numre i skandinavien, får dansk nummer, så venner familie ikke betaler mere end normalt at ringe til dig

• 2 weeks later...
Besvaret
Men er finten ved ip telefoni ikke ved at forsvinde lidt efter 3 mobil abb er blevet så nemt?
Nej, det synes jeg da bestemt ikke... Det koster da stadig en del at ringe og sludre med sin mor i 1½ time... til det vil jeg hellere have IP i stedet for at ringe fra mobilen...
Besvaret
Nej' date=' det synes jeg da bestemt ikke... Det koster da stadig en del at ringe og sludre med sin mor i 1½ time... til det vil jeg hellere have IP i stedet for at ringe fra mobilen...[/quote'] Hey Madsen, man kan købe et "gratis til fastnet" tilvalg til sit 3 abonnement for 99 kr./mnd. F.eks. kan man købe en ny 3 telefon for 1 kr. og med et minimumsforbrug på 99 kr./mnd. i 6 måneder. Dette minimumsforbrug kan så endten gå til almindelig snak eller til at dække tilvalgsprodukter, såsom "gratis til fastnet". På den måde kan man få sig en længere sludder med mor uden at blive ruineret - selv med en mobiltelefon :)
Besvaret
Nej' date=' det synes jeg da bestemt ikke... Det koster da stadig en del at ringe og sludre med sin mor i 1½ time... til det vil jeg hellere have IP i stedet for at ringe fra mobilen...[/quote'] Og hvis din mor også har IP-telefon er dét jo gratis - også selvom hun bor på den anden side af jorden :th2:
Besvaret
Hey Madsen, man kan købe et "gratis til fastnet" tilvalg til sit 3 abonnement for 99 kr./mnd. F.eks. kan man købe en ny 3 telefon for 1 kr. og med et minimumsforbrug på 99 kr./mnd. i 6 måneder. Dette minimumsforbrug kan så endten gå til almindelig snak eller til at dække tilvalgsprodukter, såsom "gratis til fastnet". På den måde kan man få sig en længere sludder med mor uden at blive ruineret - selv med en mobiltelefon :)
Okay - det lyder ret fedt med det til fastnet - må bestemt overvejes efter at DebitelIP pludseligt har valgt at ændre server og slette vores nummer uden grund eller advarsel :mad: Men det kan jo også hurtigt gå hen og blive dyrt med 3 hvis man skal have 0 på 3 til 69,- (mener jeg det er) fri sms for 99,- og 99,- for fastnet... specielt når jeg pludrer løs på IP'en for fuld skrue og alligevel kun bruger 50 kroner om måneden på det... Men må klart overvejes - den gamle 3 mobil bør også snart udskiftes, men er nu også meget glad for mit abb på 50,- om måneden...
Besvaret
Og hvis din mor også har IP-telefon er dét jo gratis - også selvom hun bor på den anden side af jorden :th2:
Heh - hun bor i Lemvig, så det er tæt på den anden side af jorden. Hun har fastnet, og det koster os 7 øre i minuttet at ringe til hende, hvorimod hun ringer gratis til os...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...