Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg står og skal have mig en ny bærbar (hurra for SKAT :laugh: ). Mit tvivl ligger i, om jeg skal købe den i DK eller SE. Det, der er afgørende for, om jeg vælger at købe den i SE er, om jeg kan ændre sproget fra SE til DK eller ENG. Det bliver højst sandsynligt en PC med Vista (jeg er nødt til at prøve det :o ). Så 100.000 kroners spørgsmålet er; kan jeg det? Jeg er klar over, der nok er forskel på tastaturknapperne, men det er vel en vanesag.

Besvaret

Du kan ændre sproget til lige hvad du lyster. Men pris mæssigt synes jeg ikke SE har en fordel i forhold til DK. Så jeg havde nok valgt at købe i DK. Ikke mindst pga tastetur. Men find en model du kan lide og sammenlign priser

Besvaret

Hvad menes der med sprog? For i tidligere version har man ikke kunne skifte sproget, dvs. teksten der vises på skærmen - det var den version der nu blev installeret. Ved ikke om det stadig gør sig gældende med Vista. Hvis der menes sprog som i tastatur-layout, så er der ingen problemer. Og man vænner sig hurtigt til et svenskt, selvom man bruger dk-tastatur-layout.

Besvaret

Vi köbte i förste omgang en med windows XP hos elgiganten her i Malmö og fik at vide, at vi kunne ändre sproget fra svensk til engelsk - hvilket var et krav. Det fandt vi så ud af, at vi ikke kunne. Vi leverede vores pc retur og fik pengene igen og köbte i stedte en hos Itel i Lund - som vi selv sammensatte - og med engelsk Windows XP. - til samme pris

Besvaret
Tak for svar alle sammen. Jeg sparer kun DKK 500,00 ved at købe den i SE, så tror det bliver i DK, jeg erhverver mig den ;)
Har lige købt en stationær pc med vista her i Sverige. Når man installerer, bliver man spurgt om, hvilket sprog man vil vælge og får samtidig at vide, at det ikke efterfølgende kan ændres. Så jeg valgte blot dansk og er jättenöjd. Tastaturet er med både danske og svenske bogstaver, hvilket er mere og mere almindeligt, så det er let at ændre sprog (skriftsprog!). Men det sprog, der anvendes i Windows, d.v.s. i Kontrolpanel, Stifinder etc. er for altid og uigenkaldeligt på dansk.
Besvaret

x2 Købte en bærbar Fujitsu Siemens og satte sproget til dansk da jeg installerede Vista og der er både svenske og danske tegn på tasteturet så no problem! Spar de 500 og køb noget pænt til fruen:D

Besvaret
x2 Købte en bærbar Fujitsu Siemens og satte sproget til dansk da jeg installerede Vista og der er både svenske og danske tegn på tasteturet så no problem! Spar de 500 og køb noget pænt til fruen:D
Fruen er så mig *G*
Besvaret
Men det sprog, der anvendes i Windows, d.v.s. i Kontrolpanel, Stifinder etc. er for altid og uigenkaldeligt på dansk.
WRONG! Som der bliver skrevet foroven så kan du hente en servicepack med lige precis det sprog du lyster og det er ALLE sprog!
Besvaret
Er det ikke kun i Vista Ultimate man kan?
Jeg mener man kan tilkøbe en MUI-pack til XP, som kan droppes ovenpå. Men så mener jeg også at kunne huske, at din XP skal være engelsk. Men hæng mig ikke 100% op på det. Som standard kan man ikke "bare" skifte hele sprog-"pakken" i XP.
Besvaret
WRONG! Som der bliver skrevet foroven så kan du hente en servicepack med lige precis det sprog du lyster og det er ALLE sprog!
Jeg citerede blot fra installationen af Vista Home Premium, at det ikke kunne laves om. Så har man da ikke lokket nogen til at tro noget andet

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...