Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Da min kone og jeg flyttede fra Vellinge til Frederiksberg i maj 2007 opsagde vi vores abonnement hos Viasat, returnerede kortet med posten og betalte en straf-afgift på ca. 3000 kr. :sick: for den resterende abonnementsperiode. Vi har så idag modtaget en opkrævning fra Sverige på leje af parabolkort fra d.31/3-2008 - 29/09-2008. Vi ringede til deres kundeservice for at få rettet fejlen, men de var sgu fuldstændig græsk-katolske. Karl fra kundeservice endte sågar med at grine af min kone, da hun midt i samtalen skiftede fra svensk til dansk fordi hun blev sur. Så nu vil de have at vi skal betale fakturaen. Hvem kan man ringe og klage til? Prøvede at ringe til Viasat i DK, der var heller ingen hjælp at hente, det er jo ikke samme firma som den venlige dame svarede :rolleye:.

Besvaret

Deler Øresundsbron og Viasat kundeservice? Her er hvad vi skrev til deres kundeservice: Jeg har opsagt mit abonnement maj/juni 2007 og betalt straf-afgift på omkring 3000 kr. da jeg flyttede til Danmark. Jeg returnerede samtidig parabolkortet med posten. Nu har jeg imidlertid modtaget en faktura på "hyra av parabolkort". Men jeg har intet abonnement hos jer mere og kan derfor heller ikke betale en faktura. Jeres såkaldte kundeservice fatter ingenting, jeg tror han hed Karl ham jeg snakkede med, han lo bare af mig. ----------------------------------------------------------------------- Her er svaret vi fik: Hej! Detta mail har skapats automatiskt för att snabbare ge dig hjälp! Nedan följer frågor vi uppfattat i ditt mail och de bästa svar vi kunde hitta: Fråga: Jeg returnerede samtidig parabolkortet med posten\r\nTolkning: Retur adress mottagare \r\nSvar: Om du köpt ett abonnemang hos Viasat genom att du blivit uppringd eller uppsökt genom sk eventförsäljning har du enligt distansavtalslagen ångerrätt inom 14 dagar från avtalstecknandet. Denna ångerrätt gäller alltså inte köp som gjorts i butik. Om du skall returnera mottagaren som blivit utskickad skall du använda adressen; Express Logistic Sweden, Trångsundsvägen 20, 393 56 Kalmar. Programkortet skall återsändas till Viasat AB avd. VB, 691 76 Karlskoga. Observera att både mottagare och programkort är värdehandlingar och skall återsändas spårbara (som paket eller rekommenderad post). Vid frågor, ring vår kundsupport som hjälper dig med detaljerna.\r\n\r\n Vi tror även du kan ha nytta av denna information:

Om du inte har fått svar på din fråga eller om svaret inte är tillräckligt utförligt kan du ringa till vår kundsupport på tel 08-52 20 00 00 Ställ också gärna din fråga till vår webbaserade frågetjänst: http://www.viasat.se/cm/2.10/2.165 Vänliga hälsningar Viasat -------------------------------

Besvaret

Tja, når de välger at ha en automatiseret kundeservice er det svärt at tage dem seriöst:( Der står sikkert i deres statistiker at de aldrig modtager klager:rolleyes: Har oplevet lignende med Telia, hvor jeg opsagde fastnetabonnement, men i et halvt år efter blev ved med at modtage regninger, helt alvorligt sagde de på kundeservice, at jeg SKULLE betale, og så ville jeg få pengene retur senere, andet kunne deres system ikke håndtere:mad: Sikkert samme sag her, men det kan selvfölgelig ikke väre meningen du skal betale efter du har opsagt abonnementet (medmindre der står i betingelserne at man skal betale for en bestemt periode?). Jeg mener der findes noget tilsvarende forbrugerklagenävnet i SE (tror der findes nogle tråde), men jeg tror faktisk du må blive ved med at ringe til dem og forklare din sag indtil de fatter det :sad:

Besvaret
Tja' date=' når de välger at ha en automatiseret kundeservice er det svärt at tage dem seriöst:( Der står sikkert i deres statistiker at de aldrig modtager klager:rolleyes: Har oplevet lignende med Telia, hvor jeg opsagde fastnetabonnement, men i et halvt år efter blev ved med at modtage regninger, helt alvorligt sagde de på kundeservice, at jeg SKULLE betale, og så ville jeg få pengene retur senere, andet kunne deres system ikke håndtere:mad: Sikkert samme sag her, men det kan selvfölgelig ikke väre meningen du skal betale efter du har opsagt abonnementet (medmindre der står i betingelserne at man skal betale for en bestemt periode?). Jeg mener der findes noget tilsvarende forbrugerklagenävnet i SE (tror der findes nogle tråde), men jeg tror faktisk du må blive ved med at ringe til dem og forklare din sag indtil de fatter det :sad:[/quote'] Når man binder sig for 24 mdr. hos Viasat, så SKAL man betale for alle 24 mdr. uanset om man opsiger abonnementet 1 måned senere. Dette har vi så også gjort med de 3000 kr. vi betalte. Vi har nu snakket med kundeservice igen og de fatter absolut ingenting. Så nu har jeg søgt på nettet efter email-adresser hos Viasat, da deres kundeservice kun har en via deres hjemmeside. Så må vi se hvad der sker når 55 mennesker fra Viasat får den samme mail. Man kunne jo være heldig at få svar fra en enkelt.
Besvaret

Nåh, men det kunne så godt betale sig at tæppebombe Viasat med mails. Her er svaret jeg fik: Tack för ditt mail. Ser att din beskrivning stämmer överens med våra noteringar. Vill med detta mail bekräfta att ditt abonnemang är avslutat. Faktura nr 26757989 är borttagen så den kan du bortse ifrån. Jag ber om ursäkt för det inträffade och önskar dig en fortsatt trevlig dag. Mvh Inger Skoglund Customer service manager

Besvaret

Det er sku stærkt gået Jønsson, den slags firmaer kan være noget svære at have med at gøre, har haft mine ture med BBB:th2:

Nåh, men det kunne så godt betale sig at tæppebombe Viasat med mails. Her er svaret jeg fik: Tack för ditt mail. Ser att din beskrivning stämmer överens med våra noteringar. Vill med detta mail bekräfta att ditt abonnemang är avslutat. Faktura nr 26757989 är borttagen så den kan du bortse ifrån. Jag ber om ursäkt för det inträffade och önskar dig en fortsatt trevlig dag. Mvh Inger Skoglund Customer service manager
Besvaret
Her er hvad vi skrev til deres kundeservice: Jeres såkaldte kundeservice fatter ingenting.
Her er svaret jeg fik: Tack för ditt mail. Ser att din beskrivning stämmer överens med våra noteringar.
Super :th2:
  • 2 weeks later...
Besvaret

Dansk Viasat i SE??? Hej. Er helt ny hér på forum, men også i SE... vi har opsat vores danske viasat parabol og ser derfor dansk tv... er det ulovligt mon? Vi spurgte i en butik inden vi flyttede til SE, men de sagde at det kunne man sagtens??? Nu bliver jeg stærkt i tvivl. :scared: Sue

Besvaret
Hej. Er helt ny hér på forum, men også i SE... vi har opsat vores danske viasat parabol og ser derfor dansk tv... er det ulovligt mon? Vi spurgte i en butik inden vi flyttede til SE, men de sagde at det kunne man sagtens??? Nu bliver jeg stærkt i tvivl. :scared: Sue
Der er næppe nogen lov, der regulerer den slags, så medmindre der i den aftale du har lavet med Viasat er nævnt, at du ikke må benytte deres kort i udlandet, kan du vist tage det helt roligt...
  • 1 month later...
Besvaret

Jeg blev lige ringet op af Viasat om ikke jeg kunne tænke mig en parabol (har ikke været kunde før) Jo det kunne jeg da godt. Så spurgte jeg om ikke han ville blive skeptisk over min adresse? Overhovedet ikke. Det er ikke noget problem og han ville sende en pakke med alt udstyr... hmmmm.... troede bestemt ikke man kunne det, men ville blive henvist til det svenske kontor

Besvaret
Jeg blev lige ringet op af Viasat om ikke jeg kunne tænke mig en parabol (har ikke været kunde før) Jo det kunne jeg da godt.
NEEEEEEEEEEJJJ!!!!!!!!!!!!!! Why? WHY???WHY?!!!BUT WHYYY!!!???
Besvaret

er der nogen der ved om det er muligt at man f.eks køber "helehuset" pakken og får sat det op og installeret på en svenske bopæl så tager man den ene modtager og tilslutter sit danske sommerhus hvor man har selve parabolen hængende, men ingen modtager.... nogen der ved om det er muligt ?

Besvaret

Det er IKKE muligt så vidt jeg har læst mig til. Har man Viasat Hele Huset skal samtlige sat-boxe tilsluttes telefonnettet så Viasat kan se at de er tilsluttet samme sted.

Besvaret

ahh, fandt deres betingelser: 13.2 ViasatHeleHuset 13.2.1 Et abonnement på ViasatHeleHuset giver Kunden ret til at modtage yderligere et TV kort. Viasat skal til dette yderligere TV-kort levere de TV-kanaler og andre digitale tjenester, som er omfattet af Kundens Hovedabonnement. Kunden skal selv anskaffe det udstyr, som måtte være nødvendigt for at udnytte det ekstra TV-kort. Viasats pligt til at levere i henhold til en aftale om ViasatHeleHuset er betinget af, at Kunden tilslutter alle sine digitale TV-boxe til telefonnettet på samme telefonnummer i husstanden. dvs at man også skal have fastnet telefon der hvor man vil have viasathelehuset

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...