Lasse Besvaret May 11, 2008 Rapporter Besvaret May 11, 2008 Hej Niels Hvor finder man egentlig tallene som viser hvormange som flytter den ene og den anden vej? Kunne være interessant at se dem. Vh Lasse Det er jo bare Børsens artikel oversat til svensk og med en dumsmart rubrik' date=' for danskerne flytter ikke hjem. Der bor flere og flere danskere i Skåne. Hvilket ville være det korrekte at skrive, hvis rubrikken skulle være korrekt, hvilket så ikke er et krav i dag... Man kunne eventuelt have skrevet: [i']Danskere flytter hjem, for det er der jo hele tiden nogle, der gør - flere og flere endda, da der bor flere og flere. På et tidspunkt må der jo også indtræde en stagnation i stigningen i stigningen ellers bliver Danmark rungende tomt til sidst. :)
ulmus Besvaret May 11, 2008 Rapporter Besvaret May 11, 2008 Jeg kan ikke lade være med at tænke på' date=' at hvis det er så forfærdeligt dyrt at tage bilen over broen - så hvorfor ikke tage toget? Der koster det ihverfald ikke nær så meget, og det er også bedre for miljøet...[/quote'] Lad endelige være med at råde flere til at tage toget, tak - de er fyldt til bristepunktet i forvejen, også selvom vi har fået længre tog og ekstratog i myldretiden. Der kan simpelthen ikke proppes flere mennesker/kufferter ind.:thumbdown
Madsen Besvaret May 11, 2008 Rapporter Besvaret May 11, 2008 Lad endelige være med at råde flere til at tage toget' date=' tak - de er fyldt til bristepunktet i forvejen, også selvom vi har fået længre tog og ekstratog i myldretiden. Der kan simpelthen ikke proppes flere mennesker/kufferter ind.:thumbdown[/quote'] Jeg er udemærket klar over hvordan det står til med togene - men uanset plads, tid og miljø, så er det et alternativ til den dyre tur over i bil, som så mange er utilfredse med... Hvis priserne virkelig udhulede ens økonomi, så kan jeg ikke forstå hvorfor flere ikke kører sammen eller tager toget?
michael k Besvaret May 11, 2008 Rapporter Besvaret May 11, 2008 :th2: helt enig hehe så var der da noget vi var enige i :)
Nils Besvaret May 11, 2008 Rapporter Besvaret May 11, 2008 Hej Niels Hvor finder man egentlig tallene som viser hvormange som flytter den ene og den anden vej? Kunne være interessant at se dem. Vh Lasse Det har jeg faktisk ikke lige et godt svar på, men Øresundsinstituttet - lyder universitært, men er en interesse/lobbyorganisation - burde jo have nogle tal eftersom de nævner et enkelt i deres pressemeddelelse. Jeg har set søjlediagrammer, der viste ind- og udflytning, men hvor pokker var det? Broen måske. Malmö kommune har jo statistik, men kun for Malmö. Måske andre kan hjælpe.
EBL Besvaret May 11, 2008 Rapporter Besvaret May 11, 2008 Det har jeg faktisk ikke lige et godt svar på' date=' men Øresundsinstituttet - lyder universitært, men er en interesse/lobbyorganisation - burde jo have nogle tal eftersom de nævner et enkelt i deres pressemeddelelse. Jeg har set søjlediagrammer, der viste ind- og udflytning, men hvor pokker var det? Broen måske. Malmö kommune har jo statistik, men kun for Malmö. Måske andre kan hjælpe.[/quote'] I skal have fat i Øresundsdatabanken som er her
Lasse Besvaret May 11, 2008 Rapporter Besvaret May 11, 2008 tallene ser sådan her ud for Malmö: 1280 Malmö 2006 | 2007 immigration to 7911 | 7981 emigration from 2972 |3493 ikke at det fortæller hele historien, kun at antallet af indbyggere i Malmö er vokset i både 2006 og 2007. Statistikken siger ikke noget om nationalitet, og derfor er det lidt svært at påvise/afvise at danskerne skulle flytte tilbage fra skåne.
Lasse Besvaret May 11, 2008 Rapporter Besvaret May 11, 2008 antallet af pendler er ikke overraskende steget: number of commuters by Swedish Regions and Year. ----------------------- 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 1199 Øresund Region SE 2130 2365 2584 3010 3751 4697 5683 7160 8783
Buddha Besvaret May 11, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret May 11, 2008 Som jeg læser det, er tilflytningen ikke steget.... Fraflytningen er derimod steget med 17,5%.... Men der står så intet om hvem og hvor, samt hvorhen.... tallene ser sådan her ud for Malmö: 1280 Malmö 2006 | 2007 immigration to 7911 | 7981 emigration from 2972 |3493 ikke at det fortæller hele historien, kun at antallet af indbyggere i Malmö er vokset i både 2006 og 2007. Statistikken siger ikke noget om nationalitet, og derfor er det lidt svært at påvise/afvise at danskerne skulle flytte tilbage fra skåne.
Lasse Besvaret May 11, 2008 Rapporter Besvaret May 11, 2008 husk at nettotilflytningen er positiv, men det er rigtigt at i 2006 var nettotilflytningen større. Men Malmö blev større i begge år. Så det er stigningstakten der er aftaget en smugle og intet andet.
ulmus Besvaret May 12, 2008 Rapporter Besvaret May 12, 2008 Jeg er udemærket klar over hvordan det står til med togene - men uanset plads' date=' tid og miljø, så er det et alternativ til den dyre tur over i bil, som så mange er utilfredse med... Hvis priserne virkelig udhulede ens økonomi, så kan jeg ikke forstå hvorfor flere ikke kører sammen eller tager toget?[/quote'] Jamen, det er jo netop ikke et alternativ, i.o.m. at der ikke kan proppes flere ind. Forleden så jeg igen at flere passagerer blev efterladt på Svågertorp, fordi de simpelthen ikke kunne komme ind i toget. Så hvordan kan du kalde det et alternativ?
Madsen Besvaret May 12, 2008 Rapporter Besvaret May 12, 2008 Jamen' date=' det er jo netop ikke et alternativ, i.o.m. at der ikke kan proppes flere ind. Forleden så jeg igen at flere passagerer blev efterladt på Svågertorp, fordi de simpelthen ikke kunne komme ind i toget. Så hvordan kan du kalde det et alternativ? [/quote'] Det jeg vil sige med at det er et alternativ er, at det er en mulighed... det er ihvertfald ikke en umulighed at komme med toget... DSB/Skånetrafiken har ikke lukket for salg af billetter, og min egen erfaring siger mig, at det er meget sjældent at togene kører fra perron uden at få alle med... Jeg har selv oplevet det ganske få gange. ... og nu skal vi jo heller ikke gøre togene værre end de er! Jeg kan godt se, at det virker som den rene umulighed for bilpendlere, men muligheden for at spare penge er der, uanset hvilken holdning man har til miljø, tid eller toge...
Pede Besvaret May 12, 2008 Rapporter Besvaret May 12, 2008 Hvis man mener at toget er overfyldt har man sku aldrig prøvet metroen i Rom :-) Medgiver at der ofte er godt stoppet i myldretiden og at man måske må stå lidt presset ved sin favoritudgang af og til - men har kun meget få gange oplevet at der virkelig var proppet og kun én gang at der måtte efterlades folk (og det skyldes et aflyst tog efterfulgt at et forsinket). At der ikke lige er en bås reserveret med 4 siddepladser til mig alene er ikke noget der kan hidse mig op - at man må stå op de 11 minutter til lufthavnen kan ligeledes ikke hidse mig op. Hvis folk bare ville sprede sig ud i toget ville pladsen være meget bedre. Der er ofte kæmpe kø ved den nærmeste dør til trappen op fra Svågertorp-perronen. Som regel er det meget hurtigere at komme ud af toget hvis man vælger 2.-4. dør. Ofte ses der spredte siddepladser nede i toget samtidig med man kan se folk har stået og svedt sammen oppe foran.
Lollikken Besvaret May 12, 2008 Rapporter Besvaret May 12, 2008 Ang. togene, så husk også at der er extra tog på i myldretiden fra Svågertorp kl. 7.01, 7.21 og 7.41 Ofte ser du alle STORME over til det mega proppet tog fra malmø, og så holder der et nærmest tomt et på den ande nside af platformen, og det afgår gerne 10 minutter senere. Jeg har flere gange i myldretiden ret faktisk siddet komfortabelt med plads til at arbejde på den bærbare :)
topperwhopper Besvaret May 13, 2008 Rapporter Besvaret May 13, 2008 har desværre ikke fået mer ei løn nej :( og renteudgifterne har heller ikke ændret sig da jeg ikke har købt noget her eneste jeg har ændret efter er et lån på 50k men det burde ikke gi mig 3400 mere så høje renter er der dog ikke på det lån det er en eks svigerfar der er revisor der har lavet mine skattepapirer da jeg intet ved om det selv men det har givet mig 3400 mere om måneden efter jeg er flyttet ... men selv uden det fradrag ville det man sparer på bilkøb og forsikringer jo betale ens pendlerudgifter i mange år så kan virkeligt ikke se hvorfor folk tuder over det ... Hvordan har du det så med at bropriserne stiger med 20% over 2 år? Synes at det lyder meget meget lidt at du køber for 700 kr. diesel om måneden? Jeg bruger selv ca. 3000,- på benzin og min bil kører 14,5 på literen. Broturen er på 45 km. hver vej, så det er ikke fordi der er mange smutture..
Guest jxhab Besvaret May 13, 2008 Rapporter Besvaret May 13, 2008 Hvordan har du det så med at bropriserne stiger med 20% over 2 år? Synes at det lyder meget meget lidt at du køber for 700 kr. diesel om måneden? Jeg bruger selv ca. 3000,- på benzin og min bil kører 14,5 på literen. Broturen er på 45 km. hver vej, så det er ikke fordi der er mange smutture.. Nu er jeg selvf. hverken økonom eller matematiker.. Det er ca. 58L diesel om måneden.. Det er godt gået må man sige.. Min diesel bil kører ca. 14.5L pr. KM i blandet kørsel .. der kan være plus minus 45-50L (hvilket den regner til ca. 700-750km på én tank) på tanken .. og jeg vil skyde på der bliver kørt minimum 200km om dagen i den.. Så jeg forstår slet ikke hvordan 180km hver dag kun kan blive til 700L diesel om året.. Og michael kører omkring 5475km om måneden.. det er godt gået kun at bruge 700L diesel om året på sådan en tur.. hvad er det for en bil?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu