Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Dont say I didn´t say so..

Selvom benzinpriserne er steget, så har det ikke medført så væsentlige ændringer af satserne, at vi ekstraordinært har villet ændre dem
:mad: Min egen indfaldsvinkel af 26/5:
Jeg forestiller mig følgende scenarie: " SKAT har undersøgt muligheden for at forhøje kørselsfradraget og har efter grundig gennemgang fundet at de stigende brændstofpriser må betragtes som temporære og derfor har SKAT ikke mulighed for at forhøje fradraget i de næste 2-3 år før der forligger en dokumenterbar fast stigning i forhold til den enkelte skatteborgers forbrug
Og mht. til storebæltsbroen, så syntes de fleste "derovre" jo stadig at vi er flyttet i skattely.. Så derfor springer de øresundsbron over hver gang og sikkert i al fremtid.. Forbandede småttænkende danske politikerfjolser, de vil sgu gerne ha´ vores penge men at afgive nogen som helst form for service der svarer til vores skat.. Nææææh nej vi slipper jo allerede billigere, syntes de! :rolleye:
Besvaret

Befordringsfradraget blev i 2000 ændret med virkning fra 20. marts, så det blev 10 øre højere pr. km mellem 24 og 100 med 5 øres forhøjelse for km over 100 som naturlig konsekvens. Jeg mener at kunne huske, at stigende brændstofpriser var den direkte årsag til stigningen, hvilket understøttes af tabellen fra Danmarks statistik, brugt i Folketinget i 2000: http://www.folketinget.dk/Samling/19991/spor_sv/S1942.htm Man ser en markant fremgang i bruttoprisen på en liter benzin fra 1999 til 2000. Så er det store åbne spørgsmål: Hvis Kbh ikke var klimatopmødevært i 2009, ville befordringsfradraget så være forhøjet fra midten af 2008??? Jeg ønsker god fabuleren over emnet...

Besvaret

hvorfor ikke bare lade kørselsfradraget stige med samme %-sats som brændstoffet ? Haha her taler vi ikke 5 og 10øre. Svineri - staten score i forvejen stort på brændstof, de har nok råd til at nogle af de penge kommer tilbage til folket.

Besvaret
Så er det store åbne spørgsmål: Hvis Kbh ikke var klimatopmødevært i 2009, ville befordringsfradraget så være forhøjet fra midten af 2008??? Jeg ønsker god fabuleren over emnet...
Klimatopmøde i min bare r...Hvorfor ikke lade Bin Laden eller de multinationale olieselskaber futte det klimatopmøde af, så ville de i det mindste have en god gerning på samvittigheden, ligefør det ville være en fryd for øjet at se alle økofascisterne inkl. det økologiske råd stige til himmels i en forurenende røgsky......:lol: ;)
Besvaret

Jamen det er vel nok en flot beslutning der er blevet taget idag :sick: Gad vide om meningen på sigt er, at vi alle skal flytte hen og bo ved siden af vores arbejdsplads, eller håbe på at finde et job der hvor vi bor :confused:Hurra, lad os forsøge at begrænse flexibiliteten hos den danske arbejdsstyrke så meget som muligt! Det er godt for Danmark hvis flere og flere borgere ikke har råd til at pendle til og fra job! Vi øko-flippere og Klaus Bondam fans synes folk skal sælge deres huse, flytte til storbyen og klumpe sig sammen i socialt boligbyggeri, og så kan folk enten cykle eller tage bussen sammen til og fra arbejde :sick: Hvor er det småligt og pinligt Danmark, PINLIGT!!!! :mad:

Besvaret
Det er som om at de HELT glemmer Øresund...... Hvad skal der til for at få deres øjne op???? Øresundsbroen tier jo bare det hele ihjel..... De har adgang til alle de politiske kanaler og hvordan fortæller man dem så at det er nok???
Jeg tror ikke at de har glemt den - politikerne er bare helt koldt og kynisk klar over at vi ikke har stemmeret. Der er ikke stemmer i at sætte prisen ned på Øresundsbroen, hvorimod der er masser af stemmer i at gøre det på Storebælt. Vi må se at presse på med at få fixet den stemmeret - den bliver mere og mere en hæmsko for os danskere i skåne. Det nærmer sig efterhånden åbenlys diskrimination. Hvis de 20.000 danskere i Skåne havde stemmeret og politikerne allesammen vidste, at de kunne score en rigtig stor del af de 20.000 stemmer på at love lavere bropriser, så skulle I bare se.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...