Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Så er jeg ved at være klar til bilskift, og syntes jeg har været rundt omkring på nettet for at læse en masse reviews. Men der kan være smuttere (næsten alle reviews var udelukkende positive, hvilket lugter lidt) - så derfor lige som 5 min i 12 check - en posting her om der er nogen som har tips/råd om køb af 2006/2007 model Audi S4 (cabriolet, men betyder nok mindre i denne sammenhæng). Nogen som har erfaring med V8 motoren, servicepriser, service generelt på S4, nogle ting man skal være opmærksom på med svagheder i bilen. Mange tak! Har kigget på en RS4 cab også, men syntes umiddelbart de er for dyre i indkøb og drift i forhold til mit behov og hvad man får ekstra. BMW er i min smag lortedesign i de nye udgaver, og Mercedes er en tand for morfar - stor motor i taxa indpakning. Så udvalget er ikke så stort mere hvis man vil have hestekræfter, bagsædeforhold til børn der er acceptable og en cab. Suk. Skifter fra min elskede 911 grundet bagsædeforhold til børnene. Ellers havde den klart stået på 911 cab. Den må så vente til de flyver hjemmefra. /Thomas

Besvaret

Thx, men nej tak. Bryder mig simpelthen ikke om BMWs nye design. Det er ikke mig. Tanken havde ellers strejfet, var ude ved BMW - men nej tak. Siger mig ikke noget. Fik lige kort opdateret min post med mit syn på bilmodellerne. Luksusproblem, men anyways :-)

Guest Mogens
Besvaret
Nogen som har erfaring med V8 motoren...
Det er ikke den oplagte pendlerbil med V8 - det er den for dyr i drift til. Men måske du har flere biler?
Besvaret

Hvorfor så ikke med en 3,0 diesel istedet??? Der kan du hente 270hk og ca 550nm..... Samtidigt med den går langt længere på literen!! Et langt bedre køb i mine øjne....:)

Besvaret

Takker begge - diesel havde ikke lige strefjet mine tanker. Får lige læst lidt op på den inden jeg trykker helt på knappen. Et problem straight up er, at jeg nødigt vil undvære den fede V8 lyd. Det er jeg villig til at betale prisen for i benzinforbrug vs diesel udgaven. Ellers syntes prisen at være ca. samme for en fuldt rustet model i Tyskland som en S4.

Besvaret
Takker begge - diesel havde ikke lige strefjet mine tanker. Får lige læst lidt op på den inden jeg trykker helt på knappen. Et problem straight up er, at jeg nødigt vil undvære den fede V8 lyd. Det er jeg villig til at betale prisen for i benzinforbrug vs diesel udgaven. Ellers syntes prisen at være ca. samme for en fuldt rustet model i Tyskland som en S4.
Der er ingen problemer med dem og lyden i en S4 er så rå når man har cabén nede..:)
Guest Mogens
Besvaret

Amerikaner tak

Ikke hvis du vil ha V8 lyd...
Jeg ville vælge dette her, hvis jeg skulle have en V8 cab - du bliver sikkert dårlig af at se priserne: http://usedcorvettesforsale.com Jeg har iøvrigt ejet noget lignende engang - en '98 Chevrolet Camaro 5,7 liters V8
Vi har et par kunder der köre cab, og diesel og de er godt tilfreds :)
Jeg vil gi' Lars ret - diesel og cab hører slet ikke sammen...
Besvaret

Jeg kan kun tilslutte mig dette - gik også i overvejelse omkring diesel version da jeg købte min A4 Cab - men kombinationen spiller bare ikke sammen...

Mindes et Topgear afsnit hvor de drager samme konklusion

:laugh: - noget med at man uden for natklubberne kunne frygte at folk tror det er taxi'en som er kommet når man cruiser forbi i sin A4 Cab diesel :scared: - det var dog modellen inden facelift. Véd ikke om Audi har lavet ændringer siden da ? En 3 liters commonrail med partikelfilter burde jo gå rimeligt pænt... Mvh Alex

Jeg vil gi' Lars ret - diesel og cab hører slet ikke sammen...
Besvaret

Diesel og cab går ikke sammen helt enig. S4-eren har en ganske fin motorlyd. Hvis jeg husker korrekt (men det kan Peter helt sikkert konfirmere) så har den faceliftede udgave af S4'eren (både alm. og cab) en V8 motor med kæde og ikke med tandrem som i de forrige modeller. Det betyder i såfald, at man slipper for tandremsskift :th2: Jeg håber du vælger modellen, som hedder B7 type 8E (2006-2008), som er den faceliftede. V8 motoren er stærk som næsten alle V8 motorer :) Se evt. mere på http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_S4#B7_S4_.28Typ_8E.2C_2006-2008.29

Besvaret

Takker igen for alle de fine svar! Corvetten har lige problemet med bagsæderne til børnene ;-) Ellers holder jeg nok fast i S4/V8 - og netop den faceliftede model fra 06 og op. At de bruger kæde gør det bare endnu bedre. Kommer til at koste i benzinøkonomi, men jeg er allerede vant til 8 km/l i 911'eren ved blandet kørsel. Forventer ca. det samme, og det skræmmer mig ikke. Lyd er en vigtig del af min biloplevelse.

Besvaret

Audi har haft massive problemer med deres kædetræk på de nye motorer.....SMC i Gladsaxe laver rigtig mange der har smidt alt i motoren, fordi kæden strækker sig ... og den gør det væsentligt hurtigere end foreskrevet.....:(

Besvaret
Audi har haft massive problemer med deres kædetræk på de nye motorer.....SMC i Gladsaxe laver rigtig mange der har smidt alt i motoren' date=' fordi kæden strækker sig ... og den gør det væsentligt hurtigere end foreskrevet.....:([/quote'] Link... Jeg har nemlig også engang hørt om en som kendte én, som havde hørt, at Mercedes' og BMW's kæder engang var slidte ;) For at hjælpe Thomas, så find link, der beskriver det evt. problem. Hvis jeg googler på: "audi s4 steuerkette problem" så kommer der ikke meget frem, en enkelt eller to har haft raslende kæder, men noget massivt problem kan jeg ikke finde. Hvis det var/er massivt, så burde der være mere fremme i forum's etc. Men igen kan det være, at Peter som aut. værksted har noget info.
Besvaret

Jeg fik det bare at vide af værkføreren ude hos SMC...... I forbindelse med at jeg var ude hos Jakob.....

Link... Jeg har nemlig også engang hørt om en som kendte én, som havde hørt, at Mercedes' og BMW's kæder engang var slidte ;) For at hjælpe Thomas, så find link, der beskriver det evt. problem. Hvis jeg googler på: "audi s4 steuerkette problem" så kommer der ikke meget frem, en enkelt eller to har haft raslende kæder, men noget massivt problem kan jeg ikke finde. Hvis det var/er massivt, så burde der være mere fremme i forum's etc. Men igen kan det være, at Peter som aut. værksted har noget info.
Besvaret
Link... Jeg har nemlig også engang hørt om en som kendte én, som havde hørt, at Mercedes' og BMW's kæder engang var slidte ;) For at hjælpe Thomas, så find link, der beskriver det evt. problem. Hvis jeg googler på: "audi s4 steuerkette problem" så kommer der ikke meget frem, en enkelt eller to har haft raslende kæder, men noget massivt problem kan jeg ikke finde. Hvis det var/er massivt, så burde der være mere fremme i forum's etc. Men igen kan det være, at Peter som aut. værksted har noget info.
Besvaret

Jeg har siddet lidt og kigget efter om der skulle väre nogle värksteder i SE ( Aut ) som har haft problemer med käderne og det var der ikke, så det må väre et dansk problem :):).. Vi har 5 kunder der har S4 med käde og vi har ikke stöt på nogle käde problemer ????

Guest Mogens
Besvaret

Porsche rulez :)

Skifter fra min elskede 911 grundet bagsædeforhold til børnene.
Hvorfor køber du ik' en Porsche Cayenne indtil videre?
Besvaret
Er så endt op med at købe mig en sort 2007 S4 cab. Det mest heldige sammentræf længe set af indbyt hos en forhandler og mit ønske om bil længe :-D Takker for alle kommentarer!
Wof.. Go' stil er det.. Tillykke med den! :thumbup:
Besvaret
Er så endt op med at købe mig en sort 2007 S4 cab. Det mest heldige sammentræf længe set af indbyt hos en forhandler og mit ønske om bil længe :-D Takker for alle kommentarer!
Tillykke med "dyret" :th2:
Besvaret
Er så endt op med at købe mig en sort 2007 S4 cab. Det mest heldige sammentræf længe set af indbyt hos en forhandler og mit ønske om bil:-D Takker for alle kommentarer!
Tillykke med dyret :) Kan vi ikke få nogle billeder af den ? :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...