Jump to content

Er Porsche ved at miste grebet som den bedste banebil???

Recommended Posts

• Svar 165
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
Hvad vejer den Mogens???
Ca. 1.150 kg
Jow jow - det er jo udgaven E30 BMW M3, som min ældste søn kører i. Danny ejer en ulv i fåreklæder, der hedder E30 BMW 320iS - ukendt af de fleste, men ikke for kendere: www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=10 E30 BMW 320iS er en M3, produceret specielt til markedet i Portugal og Italien, hvor der skattemæssigt slås hårdt ned på biler med kubik. Dette kender man også fra Maserati, som på samme måde producerer 2 liters versioner med voldsomt mange hk - til netop de markeder..
Besvaret
Igår havde vi Danny's 200 hk' E30 BMW M-power på banen sammen med en række Porscher fra 80'erne. BMW'en var næsthurtigst kun overgået af en 911 turbo med en racerkører bag rattet. Dette fortæller selvfølgelig ikke alt - idet der er mange faktorer' date=' som spiller ind - men en BMW M-model er skruet forbandet godt sammen...[/quote'] Hvad var det for en bane ??? For jeg er da klar på lidt race på knutten :):)
Besvaret

Det der bliver sagt, er at det ikke er en rigtig M3.....Selvom den gerne vil være det???

History What makes the E30 320is unique? The E30 320is is a special 3 Series model that was sold exclusively in Italy and Portugal in order to take advantage of the reduced taxes in those countries for cars with engines that displace two liters or less. It is powered by a 1990cc version of the four-cylinder S14 engine developed by BMW Motorsport for the E30 M3 and also shares its close-ratio Getrag gearbox with the M3. However, all other components are standard 3 Series items. Where was the E30 320is built? The E30 320is was built on the normal Regensberg assembly line alongside the other 3 Series models. If the E30 320is is powered by an M engine, why is not badged as an M model? The reason the E30 320is is not badged as an M model ultimately comes down to marketing: Unlike the limited-production M3, which was created primarily as a competition machine and utilizes many unique exterior body panels and chassis components, the 320is was never intended to be a homologation special. It was conceived instead as a sportier and more affordable alternative to the torquier and more refined 325i, which was taxed heavily in Italy and Portugal due to its 2.5-liter engine.
Besvaret
Ca. 1.150 kg Jow jow - det er jo udgaven E30 BMW M3, som min ældste søn kører i. Danny ejer en ulv i fåreklæder, der hedder E30 BMW 320iS - ukendt af de fleste, men ikke for kendere: www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=10 E30 BMW 320iS er en M3, produceret specielt til markedet i Portugal og Italien, hvor der skattemæssigt slås hårdt ned på biler med kubik. Dette kender man også fra Maserati, som på samme måde producerer 2 liters versioner med voldsomt mange hk - til netop de markeder..
De kan da fås til en billige penge. http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=114426807&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=10&makeModelVariant1.modelDescription=iS&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=〈=de&pageNumber=1 Men der er så heller ikke så mange til salg som jeg ser det. :)
Besvaret

Rikke Rost> Selvfølgelig er det ikke en M3 - derfor hedder den 320iS! Den har aldrig nogensinde ville være en M3 og det er fuldstændig forkert af dig at sammenligne den med en M3. Den er lavet til det italienske marked, da 325i og M3 var temmeligt dyre pga. den hårde beskatning på kubik. At den kører pisse godt og har en M3 motor, gearkasse og bagtøj er så en anden ting. Men den har aldrig villet være en M3 - den er jo allerede bygget. Peter> Det var køretekniske baner på tid vi kørte. Jeg er sikker på du er frisk på et race på Knutstorp - du er altid frisk på et race skriver du jo. Og det er også klart at en knap 200 hk's BMW ikke kan følge med en 996 Biturbo med 420 hk på enhver bane. Men det håber jeg da du vidste. Man kunne jo bare se på hjemturen hvordan min fars Porsche fuldkommen satte både min bimmer og en BMW 750iL til bens. Det er altså en fed vogn sådan en 996 Turbo! Prisforskellen uden afgift er ca. 50.000 EUR

Besvaret

Så skulle i nok kraftigt overveje at bruge andre vendinger i en salgsannonce.... http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=103981103&__lp=4&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=45&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&minFirstRegistrationDate=1985-01-01&maxFirstRegistrationDate=1990-12-31&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=〈=de&pageNumber=1

Rikke Rost> Selvfølgelig er det ikke en M3 - derfor hedder den 320iS! Den har aldrig nogensinde ville være en M3 og det er fuldstændig forkert af dig at sammenligne den med en M3. Den er lavet til det italienske marked, da 325i og M3 var temmeligt dyre pga. den hårde beskatning på kubik. At den kører pisse godt og har en M3 motor, gearkasse og bagtøj er så en anden ting. Men den har aldrig villet være en M3 - den er jo allerede bygget. Peter> Det var køretekniske baner på tid vi kørte. Jeg er sikker på du er frisk på et race på Knutstorp - du er altid frisk på et race skriver du jo. Og det er også klart at en knap 200 hk's BMW ikke kan følge med en 996 Biturbo med 420 hk på enhver bane. Men det håber jeg da du vidste. Man kunne jo bare se på hjemturen hvordan min fars Porsche fuldkommen satte både min bimmer og en BMW 750iL til bens. Det er altså en fed vogn sådan en 996 Turbo! Prisforskellen uden afgift er ca. 50.000 EUR
Besvaret
Hvad snakker du om? Du kan da vel forhårbentligt se det der er en M3 den på linket?!?! En 320iS er en 325i karosse - hvilket ikke har de kantede skærme blandt andet og som du selv lige har fremhævet. Nu må du da lige komme ind i kampen engang. Vi har både en 320iS og en M3! Min 320iS er under ingen omstændigheder til salg!
Besvaret
Nå for pokker.....Det var jo ikke til at vide......:) Godt ord igen så!
Kender du mon vendingen: "Tænk før du taler" :laugh:
Besvaret
Den er rigtig fin også. Min egen har farven Diamond Schwarz Metallic som er en koksgrå/sort farve. Har gået 78.000 km idag. Wouldnt trade it for anything.
Heller ikke for en kung fu is :D
Besvaret
Nu var det ikke om hvem der er hurtigst, ( det er jeg helt ligeglad med ) Det handler om at ha det sjovt..:):)
  • 4 weeks later...
Besvaret
Og nu er de under 7:27!!! Nissan's tid hedder nu 7.26,7. http://www.automotorsport.se/news/17920/nissan-gt-r-putsar-ringen-tiden-7-267/
Ja - Porsche sakker bagud ;) 1. Radical SR8 6:55 2. Dodge Viper SRT-10 ACR 7:22,1 3. Maserati MC12 7:24,3 4. Pagani Zonda F Clubsport 7:24,7 5. Ferrari Enzo 7:25,3 6. Corvette C6 ZR1 7:26,4 7. Nissan GT-R 7:26,7 8. Porsche Carrera GT 7:28 9. Porsche 911 GT2 7:32,02 10. Koenigsegg CCX 7:33,6 (Kilde)
Besvaret
Ja - Porsche sakker bagud ;) 1. Radical SR8 6:55 2. Dodge Viper SRT-10 ACR 7:22,1 3. Maserati MC12 7:24,3 4. Pagani Zonda F Clubsport 7:24,7 5. Ferrari Enzo 7:25,3 6. Corvette C6 ZR1 7:26,4 7. Nissan GT-R 7:26,7 8. Porsche Carrera GT 7:28 9. Porsche 911 GT2 7:32,02 10. Koenigsegg CCX 7:33,6 (Kilde)
GT-R'en's tid er jo ikke officiel, selvom Nissan siger det. Men stadigt "imponerende", at en bil noget tungere end de andre konkurrenter kan køre så stærkt... Corvette C6 ZR1 vejer fx. 1519 kg og har 620 hk. Porsche 911 GT2 vejer 1440 kg og har 530 hk. Nissan GT-R vejer 1723 kg og har 473 hk.
Besvaret
GT-R'en's tid er jo ikke officiel, selvom Nissan siger det. Men stadigt "imponerende", at en bil noget tungere end de andre konkurrenter kan køre så stærkt... Har du ikke set Bjergkøbing Grandprix / Il Tempo Gigante....... :rolleyes:
Besvaret
Ja nu må vi vidst acceptere at GT-R er et seriøst alternativ til de aller hurtigste biler i verden og så til en formidabel pris.
Jeg var på "ringen" i sidste uge og selvom det er en spritny bil - sådan mere eller mindre, så var der da også et par stykker af dem dernede :D Lækkert vogntøj :)
Guest Mogens
Besvaret
Ja nu må vi vidst acceptere at GT-R er et seriøst alternativ til de aller hurtigste biler i verden og så til en formidabel pris.
Hvis dén Nissan er så fantastisk på Ringen, fatter jeg ikke, at bilen ikke indsættes en mas i racerløb dernede :rolleye: Jeg fulgte i week-end'en 24 timers løbet på Nürburgring og her er resultatet fra det spændende løb: http://adac.24h-rennen.de/Live.4059.0.html 1. plads - Porsche 911 GT3 2. plads - ABT Audi R8 LMS 3. plads - Porsche 911 GT3 4. plads - Porsche 997 GT3 Læg mærke til at der var Porsche racerbiler på 9 pladser ud af de 14 første placeringer i løbet. Dét taler sgu da sit eget sprog !!!
Besvaret
Hvis dén Nissan er så fantastisk på Ringen, fatter jeg ikke, at bilen ikke indsættes en mas i racerløb dernede :rolleye: Jeg fulgte i week-end'en 24 timers løbet på Nürburgring og her er resultatet fra det spændende løb: http://adac.24h-rennen.de/Live.4059.0.html 1. plads - Porsche 911 GT3 2. plads - ABT Audi R8 LMS 3. plads - Porsche 911 GT3 4. plads - Porsche 997 GT3 Læg mærke til at der var Porsche racerbiler på 9 pladser ud af de 14 første placeringer i løbet. Dét taler sgu da sit eget sprog !!!
Det er fordi reglerne ikke tillader 4x4 ;)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...