Buddha Besvaret August 21, 2008 Rapporter Besvaret August 21, 2008 Så trækker en ukomprimeret dvd jo heller ikke mere???? Det er et spørgsmål om afspilleren og dens komprimering der er afgørende for båndbredden.....og ikke dvd'en..........;)
Gio Besvaret August 21, 2008 Rapporter Besvaret August 21, 2008 Så trækker en ukomprimeret dvd jo heller ikke mere???? Det er et spørgsmål om afspilleren og dens komprimering der er afgørende for båndbredden.....og ikke dvd'en..........;)Behøver jeg quote dig igen? *suk* Du sammenligner æbler og pærer, og har tydeligvis ikke forstand på det du udtaler dig om. EOD. Lad os komme tilbage på Sonos-sporet igen. Sonos kan heldigvis afspille lineær PCM (ren wav-format) - så, audiofilt set, så burde man være dækket ind. Klart at man på køkken-sonos'en o.l. sagtes kan nøjes med et lossy format, og derved mindre båndbredde på det samlede system. Vedr. iTunes-support, så skal man være opmærksom på musik med kopi-beskyttelse. DRM-beskyttede numre indkøbt igennem iTunes understøttes IKKE direkte! https://sonos.custhelp.com/cgi-bin/sonos.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=108 Heldigvis er Apple/iTunes ved at se lyset, og tilbyder DRM-fri musik. (iTunes+) I de tilfælde et nummer ikke tilbydes som DRM-fri, så er man nød til, manuelt, at konvertere de berørte filer for at afspille dem i Sonos. "Men sådan er der jo så meget...." Sonos er klart det lækreste indtil videre.
thygesen Besvaret August 21, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 21, 2008 Dejligt at komme tilbage på sporet.. og så bedes i diskutere det i offtopic eller jeres egen lille tråd.. dem er i jo så gode til Ang. at købe dette system så skal jeg lige så snart jeg har tid, ned i hifi klubben ved mobila for der har de en stående. Og når jeg er dernede ville det jo være rart hvis jeg vidste om der var 2, 3 eller 5 der var interesserede så man kunne forsøge at presse dem lidt... Så "håndsoprækning", hvor mange ville seriøst være interesseret til en pris i nærheden af de 8k hvis jeg begyndte at forhandle med dem? /Thygesen
Gio Besvaret August 21, 2008 Rapporter Besvaret August 21, 2008 jeg har lige hos amazon lavet et forsøg på at se hvad det ville koste: http://www.amazon.com/gp/cart/view.html/ref=ord_cart_shrLinket pegede på din egen session - ergo kan vi andre ikke se noget ;) Men lad os se hvad HiFi Klubben siger. Hvis de er til at handle med, så kunne jeg sagtens være interesseret.
Smølfine Besvaret August 24, 2008 Rapporter Besvaret August 24, 2008 Hej Thygesen, Hvis du vil have min lille anmeldelse af Sonos, kan jeg fortælle at vi har haft det i lidt over ½ år og er super glade for det. Vi købte det gennem HI-FI Klubben. Jeg er ikke IT-nørden herhjemme, men som daglig bruger af Sonos'en kan jeg kun sige at "skidtet" virker!! :) Det er nemt at betjene og vi streamer uden problemer diverse netradioer. Til fester bruger vi det lidt som en jukebox, hvor selv vores gæster hurtigt lærer at betjene remoten. Det er helt klart en investering værd!!
thygesen Besvaret August 25, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 25, 2008 Tak Smølfine, det var også lidt det jeg forventede :-) Til alle andre interesserede så har jeg endnu ikke været i HiFi klubben, men forventer at kunne gøre det senest næste weekend. Derudover har jeg nu fundet noget i: www.superfi.co.uk som dog har lidt hjemmeside problemer lige nu og som jeg ikke ved om sender til Danmark/Sverige. Men der kan man få pakken for 6500dkr hvilket jo er ret billigt. Jeg forsøger at kontakte dem lidt videre..
thygesen Besvaret August 25, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 25, 2008 Nåh nu har jeg fundet et sted som sender til Danmark og Sverige.. www.simplysonos.co.uk De tager ca. 25 pund for det og jeg kan bestille følgende: 1 stk. BU150 bundle pakke med en aktiv, en passiv og en remote 1 stk. Craddle til remote 1 stk. Zone Bridge for 826,66 pund inkl. forsendelse og det svarer til ca. 7700kr.. altså 200kr billgere end kun BU150 pakken i hifi klubben.. Jeg har ikke forespurgt om rabat endnu.. Hvor mange kunne være interesseret i at bestille det? Vi finder det nok ikke billigere, bare husk det med reparation.
credde Besvaret August 26, 2008 Rapporter Besvaret August 26, 2008 +8000 kroner - det er satme dyrt. Sådan som jeg kan læse mig til, skal ens pc være tændt for at Sonos virker. Har i kigget på Squeezebox'en? Der er kommet en duet version: http://www.hifiklubben.dk/produkter/lyd_i_alle_rum/logitech_squeezebox_duet__sort.htm som i mine øjne kan det samme som Sonos'en til en helt anden pris. EDBpriser: http://www.hifipriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=344&Sort=&Soegeord=squeezebox&chkSoegSaetning=&searchArea=products Jeg har selv koblet en Squeezebox (den der nu hedder Classic, har haft min i 2 år) til mit anlæg i stuen og det fungerer kanon. Jeg kan spille internet radio selvom min PC er slukket (kan endda selv lægge egne stationer ind som favoritter under det, der hedder Squeezenetwork). Min PC behøver heller ikke være tændt for at kunne afspille musik fra min NAS-server. Man bør tænke på, hvor mange rum, har man behov for at have koblet sammen for uanset om, det er Sonos eller Squeezebox, så skal man købe ekstra højtalere, som skal kobles til (hvis man ikke i forvejen har et anlæg i hvert rum).
thygesen Besvaret August 26, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 26, 2008 Så har du ikke læst godt nok Credde.. den kræver bestemt ikke at PC'en skal være tændt... Den sættes jo direkte til internettet.. Det er jo kun hvis al din musik ligger på en harddisk på en computer den skal stå tændt. Fordelen er hvis du har din musik på en NAS harddisk eller bare en netværksharddisk. Ja prisen er pebret, men du får også så meget mere med Sonos end med Squeezebox'en...
larscph Besvaret August 26, 2008 Rapporter Besvaret August 26, 2008 Hvad er det Sonos giver - som Squeezebox ikke kan? Udover altså, at Squeezebox nok er lidt mere nørdet at få til at spille hvis den skal køres udelukkende med en NAS tændt.
thygesen Besvaret August 27, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 27, 2008 Jeg kender ikke Squeezebox godt nok til at udtale mig, men det jeg har læst er da: - Remote som er radio og ikke infrarød - Rigtig multiroom - med zoner - Designet Men der er vist flere, jeg kan bare ikke lige så meget om squeezeboxen.
credde Besvaret August 27, 2008 Rapporter Besvaret August 27, 2008 Jeg kender ikke Squeezebox godt nok til at udtale mig, men det jeg har læst er da: - Remote som er radio og ikke infrarød - Rigtig multiroom - med zoner - Designet Men der er vist flere, jeg kan bare ikke lige så meget om squeezeboxen. Squeezebox Duet's fjernbetjening er radiostyret også. Læs her, hvad Recordere skriver om Squeezebox Duet: http://www.recorder.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=1620&zoneid=1 og Cnet http://reviews.cnet.com/digital-media-receivers/logitech-squeezebox-duet/4505-6739_7-32815168.html Så ved du lidt mere. Jeg synes bestemt, at Sonos er et interessant system og er helt sikker på, at det fungerer aldeles glimrende.
Gio Besvaret August 27, 2008 Rapporter Besvaret August 27, 2008 Squeezebox Duo var lige gået mit falke-syn forbi. Interessant.
ole Besvaret September 10, 2008 Rapporter Besvaret September 10, 2008 Er der blevet købet ind af Sonos fælles indkøb ? Jeg regner med at sætte det op i vores nye hus.
Gio Besvaret September 10, 2008 Rapporter Besvaret September 10, 2008 Er der blevet købet ind af Sonos fælles indkøb ? Jeg regner med at sætte det op i vores nye hus.Personligt bakkede jeg lidt, da jeg så Squeezebox Duo. Jeg tror en hands-on i butikken afgør sagen...og så en lille smule hvad-er-der-af-nørd-muligheder (og dér vinder Duo jo nok )
ole Besvaret September 10, 2008 Rapporter Besvaret September 10, 2008 Efter jeg nu har læst en del om Squeezebox, er det også en mulighed. Problem var en ekstra forstærker til Squeezebox. Men den er fundet med digital forstærker, til Squeezebox, så nu kan den det samme som sonos. (muligvis.) http://www.streamtech.dk/netvaerksafspillere-audio-35/sumoh-tinyamp-s30-169.html
Gio Besvaret September 10, 2008 Rapporter Besvaret September 10, 2008 Problem var en ekstra forstærker til Squeezebox. Men den er fundet med digital forstærker, til Squeezebox, så nu kan den det samme som sonos. (muligvis.) http://www.streamtech.dk/netvaerksafspillere-audio-35/sumoh-tinyamp-s30-169.htmlMit eneste "but" omkring denne løsning ér, at man så må håbe at Squeezebox'en ikke får lyst til at default'e til 100% på det digitale output pludselig - for så får dine højttalere da noget at leve af...og du muligvis pap i hovedet
Juff Besvaret September 10, 2008 Rapporter Besvaret September 10, 2008 Squeezebox har desuden en fremragende DAC converter... Hvis man har lagringsplads nok, er FLAC helt sikkert også en mulighed... Listening I'll get straight to the point here: despite the issues I encountered, sound quality was simply great. Those Burr-Brown DACs are for real. They make the Squeezebox sound as good as any CD player I have ever owned. It was quite impressive, and a nice surprise. Sound is non-fatiguing and clean across the frequency spectrum. Usually devices like this - moderately priced for mass consumption - leave much to be desired in terms of absolute audio performance. The audio performance tends to be an afterthought. The squeezebox proved to me without a doubt that it could hang in my system without being the limiting factor. In fact, at this years CES, I saw at least a couple high-end manufacturers using Squeezeboxes as their main source. Given some of the major system snobbery that goes on at the high-end show at CES, that's an impressive endorsement. If the exceptional analog stage isn't good enough for you, well then, you're just a snob. Just kidding! There is also digital output available, in the form of both a full size coaxial and optical jack. With this you can connect to either your home theater receiver or a high-end Digital to Analog Converter (DAC). It also features a headphone jack so you can listen privately, bypassing the stereo altogether. I used the digital output a bit, but in my case, the Squeezeboxes' internal DAC sounded better than the built-in DAC in my old Yamaha Preamp, so I listened through the analog stage most of the time. The sound out of the digital output, however, was solid.
thygesen Besvaret September 10, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret September 10, 2008 Personligt er jeg stadig på Sonos.. Var oppe og have "dyret" i hånden i hi-fi klubben og den er altså bare nice! En anelse større med forstærkeren end jeg troede, men stadig til at gemme og ellers fin i designet.. De eneste to ting der holder mig tilbage lige nu er prisen og at den ikke kan streame video.. men det kommer jo nok en dag :-)
credde Besvaret September 10, 2008 Rapporter Besvaret September 10, 2008 De eneste to ting der holder mig tilbage lige nu er prisen og at den ikke kan streame video.. men det kommer jo nok en dag :-) Der bruger du bare en PS3-er, så kan du jo få tæv i FIFA samtidigt
thygesen Besvaret September 10, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret September 10, 2008 Ha ha ha.. ja det er sandt.. meeen det betyder lige 4k mere ud af vinduet.. så bliver det hele jo bare mere dyrt :D
ole Besvaret September 10, 2008 Rapporter Besvaret September 10, 2008 Et af minus ved Squeezebox er at den skal bruge software SqueezeCenter til afvikling af ens egen musiksamling, som skal kører på en pcér eller på en NAS (Der er kun tre forskellig NAS som det virker på, i henhold til slimdevices hjemmeside).
Gio Besvaret September 10, 2008 Rapporter Besvaret September 10, 2008 Et af minus ved Squeezebox er at den skal bruge software SqueezeCenter til afvikling af ens egen musiksamling' date=' som skal kører på en pcér eller på en NAS (Der er kun tre forskellig NAS som det virker på, i henhold til slimdevices hjemmeside).[/quote']...taget fra http://www.streamtech.dk/netvaerksafspillere-audio-35/squeezebox-duet-161.html
MRoderick Besvaret September 10, 2008 Rapporter Besvaret September 10, 2008 ...taget fra http://www.streamtech.dk/netvaerksafspillere-audio-35/squeezebox-duet-161.html Dammit ... så bliver jeg jo nødt til at købe en Duo :P
thygesen Besvaret September 19, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret September 19, 2008 Der findes en rigtig billig løsning, som jeg lige er stødt på.. Den løser ikke DET hele, men hvis man bare ønsker lidt ekstra lyd i køkkenet eller noget andet sted.. http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis&menu=hifi&varenr=51105 Jeg tror jeg kommer til at købe den for at prøve den.. Den koster jo ikke super meget.. Den ville passe perfekt til det jeg skal bruge den til i første omgang. Senere bliver jeg så nok nødt til at kaste lidt flere penge afsted :-)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu