BS Skrevet August 22, 2008 Rapporter Skrevet August 22, 2008 Kan vi ikke få remset klassikerne op på de ting der sløver ens internet forbindelse? Har en 24/1 og via wifi og kabel har jeg max kunnet få den op på 8/1 Det er sq for lidt. Tester via http://www.bredbandskollen.se/ Har prøvet at slå firewall fra uden held.
dabp Besvaret August 22, 2008 Rapporter Besvaret August 22, 2008 Du skal have fat i din udbyder og bede om en test side. Det kan være noget server halløj de har stående med en bin, iso eller anden fil liggende som du kan forsøge at downloade, notér hastigheden den henter med og se om det ikke stemmer overens med hvad du har... Og sådan en test du har benyttet kan ikke rigtig bruges til noget.. Jeg sidder på en fiberlinie lige pt på arbejdet og den måler vores linie til 53mbit i upload og 43mbit i download... Det er ikke engang tæt på at være sandt... Det eneste der virker er at downloade en fil fra en server.
BS Besvaret August 22, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 22, 2008 Du skal have fat i din udbyder og bede om en test side. Det kan være noget server halløj de har stående med en bin, iso eller anden fil liggende som du kan forsøge at downloade, notér hastigheden den henter med og se om det ikke stemmer overens med hvad du har... Og sådan en test du har benyttet kan ikke rigtig bruges til noget.. Jeg sidder på en fiberlinie lige pt på arbejdet og den måler vores linie til 53mbit i upload og 43mbit i download... Det er ikke engang tæt på at være sandt... Det eneste der virker er at downloade en fil fra en server. Grunden til jeg brugte den side var at konsumentverket anbefalede den. Så det gjorde jeg.
mrode Besvaret August 22, 2008 Rapporter Besvaret August 22, 2008 Så langt ude på landet som du bor, tror jeg simpelthen ikke på du vil opleve den meget hurtigere.
BS Besvaret August 22, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 22, 2008 Så langt ude på landet som du bor' date=' tror jeg simpelthen ikke på du vil opleve den meget hurtigere.[/quote'] For 3-4mdr siden opnåede jeg 15mbit med kabel. Så jo det burde jeg. Hvis den bare ville køre stabilt 12-15 stykker ville jeg være tilfreds.
Gio Besvaret August 22, 2008 Rapporter Besvaret August 22, 2008 For 3-4mdr siden opnåede jeg 15mbit med kabel. Så jo det burde jeg. Hvis den bare ville køre stabilt 12-15 stykker ville jeg være tilfreds.Siden dengang, har du så lavet nogle ændringer på netværket? Evt. anden hardware. Har du fået nye/ekstra DECT-telefoner i huset - evt. flyttet rundt på dem? Har du flyttet dit accesspoint siden da? Har du tjekket (eks. med Net-stumbler) om der er kommet mere trafik "i luften" omkring dig? Har du oplevet nogle problemer med din linie og din telefoni, som Telia har "fikset"? (Du kan sagtens være blevet flyttet på centralen, uden du ved af det) Nemmest er at ringe til Telia, og få dem til at måle fra centralen og til dit ADSL-modem. Hvis S/N-forholdet (signal<->støj) hér har ændret sig, så kan det snildt forklare den lavere hastighed.
BS Besvaret August 22, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 22, 2008 Siden dengang, har du så lavet nogle ændringer på netværket? Evt. anden hardware. Har du fået nye/ekstra DECT-telefoner i huset - evt. flyttet rundt på dem? Har du flyttet dit accesspoint siden da? Har du tjekket (eks. med Net-stumbler) om der er kommet mere trafik "i luften" omkring dig? Har du oplevet nogle problemer med din linie og din telefoni, som Telia har "fikset"? (Du kan sagtens være blevet flyttet på centralen, uden du ved af det) Nemmest er at ringe til Telia, og få dem til at måle fra centralen og til dit ADSL-modem. Hvis S/N-forholdet (signal<->støj) hér har ændret sig, så kan det snildt forklare den lavere hastighed. Hvad Telia går og laver ved jeg af gode grunde ikke. Men lige nu sidder jeg på en support chat med en telia medarbejder og hun skriver hun kan se der er noget der forstyrer modemet og at det taber forbindelsen ofte. Hun mener det kan være alarmen der forstyrer for den sidder på samme stik. 1 tlf stik som adsl jo også skal. Men jeg kan se det giver mening med dect telefoner osv når jeg kører wifi. Men når jeg går direkte i med kabel burde det ikke påvirke. Men nu må jeg prøve at koble alarmen fra og se om det gør nogen forskel. Ellers skrev hun jeg skulle teste med et andet modem.
Gio Besvaret August 22, 2008 Rapporter Besvaret August 22, 2008 Det giver god mening med alarmen. Det er alment kendt, at disse kan forstyrre. Men fedt de drøner et andet modem afsted til dig, som du kan teste med.
Basse Besvaret August 22, 2008 Rapporter Besvaret August 22, 2008 min 100/100 smed kun 22/20 afsted da jeg sad på trådlås - og disconnected konstant. Med kabel får jeg fuld skrald på 98/97 ca. - så indtil videre har jeg droppet trådløs, ikke på grund af hastigheden, for jeg bruger sq ikke engang 22/20 - men gider ikke disconnecte og connecte hvert 30.-60,. sekund, er ufedt når man spiller online hehe. Mht. hastighed på adsl, kan det også have noget at gøre med afstanden til din bopæl fra sidste central/forstærker. Er du langt ude på landet, kan der mistes en del signal på vej ud.
BS Besvaret August 22, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 22, 2008 Mht. hastighed på adsl' date=' kan det også have noget at gøre med afstanden til din bopæl fra sidste central/forstærker. Er du langt ude på landet, kan der mistes en del signal på vej ud.[/quote'] Der er ca 7m til centralen hvor jeg bor. Så det burde ikke være det. Problemet er bare at alarmen også SKAL sidde i 1 jack. Så lidt ufedt hvis det er det som forstyrer. Men de kaster skam ikke et nyt modem afsted til mig. Skal ind i en Telia butik og allernådigst spørge om de har et låne modem jeg kan teste med.
Gio Besvaret August 22, 2008 Rapporter Besvaret August 22, 2008 Problemet er bare at alarmen også SKAL sidde i 1 jack. Så lidt ufedt hvis det er det som forstyrer. Du kan jo skifte din alarm til en GSM-enhed. Koster en tusse-drønnert, så vidt jeg husker.
LotteB Besvaret August 22, 2008 Rapporter Besvaret August 22, 2008 GSM modul er sagen Du kan jo skifte din alarm til en GSM-enhed. Koster en tusse-drønnert' date=' så vidt jeg husker.[/quote'] Jeg har selv skiftet til GSM modul og det kan varmt anbefales. Det er absolut bedst at holde de to ting adskilt. Har ingen problemer overhovedet. Det koster, som Gio nævner, lige omkring de 1.000,-, men er givet rigtig godt ud. Og der ud over er du bedre sikret med alarmen med GSM, hvis strømmen svigter:th2:
Rene Larsen Besvaret August 22, 2008 Rapporter Besvaret August 22, 2008 Men de kaster skam ikke et nyt modem afsted til mig. Skal ind i en Telia butik og allernådigst spørge om de har et låne modem jeg kan teste med. Jeg har et "ZyXEL P-660H-D1 Triple play modem" (gråt) som kan køre 24/2 Mbit/s på Telia's telefon linie. Jeg er nu skiftet til Telia Fiberlan, så jeg benytter ikke modem'et længere, så hvis du er interesseret i det kan du bare sige til :th2:
MRoderick Besvaret August 22, 2008 Rapporter Besvaret August 22, 2008 Sådan ser min 8/1 mens jeg hører P3 ... http://speedtest.net er ret godt til en hurtig test af hastigheden, selvom det nok mere er støj du oplever.
dannemare Besvaret August 22, 2008 Rapporter Besvaret August 22, 2008 Kan vi ikke få remset klassikerne op på de ting der sløver ens internet forbindelse? Latency og pakketab.
BS Besvaret August 23, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 23, 2008 Jeg har selv skiftet til GSM modul og det kan varmt anbefales. Det er absolut bedst at holde de to ting adskilt. Har ingen problemer overhovedet. Det koster, som Gio nævner, lige omkring de 1.000,-, men er givet rigtig godt ud. Og der ud over er du bedre sikret med alarmen med GSM, hvis strømmen svigter:th2: Kan være det er det der skal til. Skal lige afprøve de andre muligheder Jeg har et "ZyXEL P-660H-D1 Triple play modem" (gråt) som kan køre 24/2 Mbit/s på Telia's telefon linie. Jeg er nu skiftet til Telia Fiberlan, så jeg benytter ikke modem'et længere, så hvis du er interesseret i det kan du bare sige til :th2: Det kan meget vel være jeg vil gøre brug af dit tilbud. I første omgang låne det til test. Men ellers måske et køb? Det ser vi lige på.
Buddha Besvaret August 23, 2008 Rapporter Besvaret August 23, 2008 Overhead på din forbindelse......Sæt den til 5% istedet for 20%.....
claus Besvaret August 23, 2008 Rapporter Besvaret August 23, 2008 generelt ligger man på mellem 10-15 % overhead på ADSL... , så længere ned kommer han nok over ikke....
Rene Larsen Besvaret August 23, 2008 Rapporter Besvaret August 23, 2008 Det kan meget vel være jeg vil gøre brug af dit tilbud. I første omgang låne det til test. Men ellers måske et køb? Det ser vi lige på. Du siger bare til, hvad du vil - som tidligere skrevet så ligger det bare og samler støv hos mig i dag, så hvis du kan bruge det er det, så er det jo perfekt :th2:
BS Besvaret August 23, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 23, 2008 Du siger bare til' date=' hvad du vil - som tidligere skrevet så ligger det bare og samler støv hos mig i dag, så hvis du kan bruge det er det, så er det jo perfekt :th2:[/quote'] Smutter på internet fri ferie imorgen så om en uges tid hiver jeg lige fat i dig igen.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu