Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Vår ena katt, Esser, har varit borta ett par dagar. Det har hänt förr, men så pratade vi med en av hästtejerna på gården och hon sa att det låg en död svart katt uppe vid stora vägen. Så vi körde dit och, visst, det var vår Esser-miss. Så vi begravde honom i vårt woodland. Det var ingen kul morron.... Jag vet att det händer med katter som går ute, men man blir ledsen i alla fall. Hans bror, Elvis (det är han som finns på min avatar) saknar nog honom också. Ville bara skriva av mig lite.

• Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Det er en af grundene til jeg ikke vil have kat igen. For en indekat bliver det ikke men at skulle finde sin kat kørt over eller den ikke kommer hjem. Det vil jeg slet ikke magte! Skidt måde at starte dagen på!

Besvaret

Ja det triste faktum ved at have katte. De bør gå ude, for at trives, men der kan bare ske så meget :( Det værste er sku næsten at mange landmænd og jægere ikke har noget problem med at skyde katte. Det er officielt for at holde bestanden af vildkatte nede, men jeg tror de fleste skyder først, kigger bagefter :rolleye: Jeg ved godt det er en ringe trøst, men i det mindste ved I da hvad der er sket med hende. Min kærestes gamle kat forsvandt for nogle måneder siden og de har hverken hørt eller set noget til hende siden.

Besvaret
Det værste er sku næsten at mange landmænd og jægere ikke har noget problem med at skyde katte. Det er officielt for at holde bestanden af vildkatte nede' date=' men jeg tror de fleste skyder først, kigger bagefter :rolleye:[/quote']Ja, nu når du bringer det på bane, så synes jeg også det er skideirriterende at diverse katte skal gå på min grund. Er det en ret at katte skal ha lov til at gå hvor de vil? Jeg kan da ikke bare lade min hund gå hvor den vil... Og jeg er fanme trät af at skulle tjekke for div. kattelorte i min have inden hunden äder dem! Det er noget så klamt at skulle fixe en lort ud af sin hvalps mund:sick: (for ikke at snakke om problemet med kattepoter på biler osv. men den diskussion har vi vist haft...) Ked af det på dine vegne Mohlin! Aldrig sjovt at miste et husdyr:sad: (Og uanset min holdning til katte vil jeg dog til hver en tid pröve at undgå at köre en kat (eller hvilket som helst andet dyr) ned, men de lever godt nok et farligt liv:()
Besvaret
Ja' date=' nu når du bringer det på bane, så synes jeg også det er skideirriterende at diverse katte skal gå på min grund. Er det en ret at katte skal ha lov til at gå hvor de vil?[/quote'] I dk har katte IKKE ret til at gå hvor de vil. Men ved første syn må man ikke bare nakke dem. Ejeren skal kontaktes først for at få løst problemet. Men det er en svær kamp.
Besvaret
Ejeren skal kontaktes først for at få løst problemet.
...men der var ingen ejer der åbnede døren' date= da jeg ringede på. Så jeg løste problemet selv :th2:
Men det er en svær kamp.
jvf ovenstående, nej det er det ikke.
Besvaret

Øv, Mohlin - det er vist den oplevelse de fleste katteejere frygter, det er bestemt ikke sjovt. Og Toft og Sanne, hold nu den diskussion ude af Mohlins tråd, ikke - det er måske ikke lige det man gider at læse om, når man har mistet sin kat.

Besvaret
Og Toft og Sanne' date=' hold nu den diskussion ude af Mohlins tråd, ikke - det er måske ikke lige det man gider at læse om, når man har mistet sin kat.[/quote']Det var Lollikken der startede:tongue2::rolleyes: (desuden! har jeg da på ingen måde givet udtryk for at jeg vil göre en kat ondt i mit indläg hva?)
Besvaret
...men der var ingen ejer der åbnede døren' date= da jeg ringede på. Så jeg løste problemet selv :th2: jvf ovenstående, nej det er det ikke.
Om man er enig eller ej kommer vist an på hvilken "side" af katten man står på:D
Besvaret
Vår ena katt, Esser, har varit borta ett par dagar. Det har hänt förr, men så pratade vi med en av hästtejerna på gården och hon sa att det låg en död svart katt uppe vid stora vägen. Så vi körde dit och, visst, det var vår Esser-miss. Så vi begravde honom i vårt woodland. Det var ingen kul morron.... Jag vet att det händer med katter som går ute, men man blir ledsen i alla fall. Hans bror, Elvis (det är han som finns på min avatar) saknar nog honom också. Ville bara skriva av mig lite.
Hej Eva, Det er bare så surt! Jeg har også prøvet det nogle gange, og selvom man bliver så frygtelig ked af det hver gang, synes jeg stadig, at mine katte skal ha' lov til at gå ude og leve et fedt liv - fange mus, klatre i træer og ha' det dejligt. Måske bliver de kørt ned, måske gør de ikke - men hellere et godt liv med en hurtig afslutning, end at de skal opleve verden fra indersiden af en rude. Kram Elvis og husk at overveje, om han ikke skal ha' en kammerat igen ;) Knus fra Cathen PS: Du siger bare til, hvis du skal ha' mere ormekur, ikk'? :o
Besvaret

sur röv.. men det er jo hvad man må regne med sker en dag hvis ens kat löber rundt på vejene .. og de fleste katte er superselvmorderiske ... de fleste andre dyr gör et forsög på at slippe väk kattene sidder bare og glor dumt på en .. har bare boet her 8 måneder men har allerede kört 10-11 katte ned hvorimod jeg kun har taget et enkelt rådyr og 2 vildsvin.. de er åbenbart lidt bedre til at holde sig i live eller osse er de bare större så man ser dem bedre .. men ja dte er hvad man må regne med sker når ens kat leger på vejen..

Besvaret
har bare boet her 8 måneder men har allerede kört 10-11 katte ned hvorimod jeg kun har taget et enkelt rådyr og 2 vildsvin.. de er åbenbart lidt bedre til at holde sig i live eller osse er de bare större så man ser dem bedre ..
Æhh....er det ikke lidt rigeligt med hakker i skæftet!? Men du kører måske 18 timer i døgnet på de svenske veje? :eek::confused:
Besvaret
sur röv.. men det er jo hvad man må regne med sker en dag hvis ens kat löber rundt på vejene .. og de fleste katte er superselvmorderiske ... de fleste andre dyr gör et forsög på at slippe väk kattene sidder bare og glor dumt på en .. har bare boet her 8 måneder men har allerede kört 10-11 katte ned hvorimod jeg kun har taget et enkelt rådyr og 2 vildsvin.. de er åbenbart lidt bedre til at holde sig i live eller osse er de bare större så man ser dem bedre .. men ja dte er hvad man må regne med sker når ens kat leger på vejen..
Synes du ligefrem, det er noget at prale med??:rolleye:
Besvaret

Nå, tack Michael för dina tröstande ord när vi är ledsna. Det enda jag är riktigt glad över är att du förhoppningsvis inte kör bil runt Taastrup så ofta. Vilka andra problem har du?

Besvaret

Man kan jo gå så langt som til at sige det at, med mindre katten er trafikdresseret, så indebærer det jo en vis risiko for dyret at bevæge sig i trafikken........Tåstrup eller ej.

Besvaret

Jo, givetvis får man räkna med att det kan gå galet. Men eftersom vi bor ute på Lars tyndskids marker, och det är 1,5 km till närmsta "stora" väg (Sengeløsevej), så har vi inte betraktat detta som en stor risk. Sen fattar jag inte att ni anser att man inte borde sörja en familjemedlem som dör, oavsett om man vet att det funnits en risk eller ej?

Besvaret

Se på det sådan her.....Katten vil meget hellere dø på 1 sekund, fremfor at gå og lide af en evt sygdom i nogle år. Alternativt bare blive gammel og stiv.... Livets cyklus kan ingen gøre noget ved, så der er ingen grund til at sørge. At savne er langt mere gavnligt....For så fokuseres der på det positive i det menneske/dyr man har mistet.

Besvaret

Man fattes ord .. og dog! Buddha og Michael K ... Hvad fa'en går der igennem jeres hoveder? Buddhaens kommentar alene kunne få mig til at KEYe samtlige svenske RS6'ere jeg ser, bare i håb om jeg ramte plet. Pigen/Damen skriver fordi hun har mistet et kæledyr, ikke fordi en mindre detalje går hende på! Situationsfornemmelse eftersøges! @ Buddha: Havde jeg været mod her havde det fa'me været dråben. Et er dumsmarte kommentarer, noget andet er, til tider, brugbar viden i bil kategorien, men de kommentarer er sku ikke et følende menneske værdigt! Det kan godt være I begge tænkte det var lidt sjovt, men det er kommentarer der inviterer til et livslangt abonemment på skridtprygl.

Besvaret
@ Buddha: Havde jeg været mod her havde det fa'me været dråben. Et er dumsmarte kommentarer, noget andet er, til tider, brugbar viden i bil kategorien, men de kommentarer er sku ikke et følende menneske værdigt!
Se...denne tråd er vand ved siden af en tidligere, hvor Buddha'en også kommenterede et mistet kæledyr. :scared:
Besvaret

Hold da käft hvor usmageligt Hold da käft hvor usmageligt

Besvaret
Buddha og Michael K ... Hvad fa'en går der igennem jeres hoveder? Buddhaens kommentar alene kunne få mig til at KEYe samtlige svenske RS6'ere jeg ser, bare i håb om jeg ramte plet. Pigen/Damen skriver fordi hun har mistet et kæledyr, ikke fordi en mindre detalje går hende på! Situationsfornemmelse eftersøges! @ Buddha: Havde jeg været mod her havde det fa'me været dråben. Et er dumsmarte kommentarer, noget andet er, til tider, brugbar viden i bil kategorien, men de kommentarer er sku ikke et følende menneske værdigt! Det kan godt være I begge tænkte det var lidt sjovt, men det er kommentarer der inviterer til et livslangt abonemment på skridtprygl.
Allerførst; Mohlin - det gør mig ondt med din kat :cry: 1½ år er alt for ungt... Dernæst; - godt skrevet Lollikken! :th2: Det er som om at ordet "kat" på dette forum fungerer som en rød klud ift diverse menneskers holdninger til dette kæledyr. Jeg har ingen anelse om hvorfor, men det er da pinligt at disse menneskers holdninger er så stærke, at de skal bruge sådan en ærgerlig anledning som denne tråd til at lufte deres meninger...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...