Lasse Besvaret September 21, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret September 21, 2008 LoanLand bliver ikke "snydt"' date=' de er blot formidlere og har intet i klemme. De kan iflg. deres egne vilkår sælge lånet videre til inkasso, og derved er de ude af engagementet.[/quote'] Det er jeg med på, mente at en person kan kun "snyde" p2p netværket loanland EN gang.
Lasse Besvaret September 21, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret September 21, 2008 Ja må vi se.. Loanland har jo eksisteret i snart et år og der skal nok lidt flere år til før vi kan måle deres success.. Enig. Omvendt kan dem som tør løbe risikoen forrente deres penge med 25-30% i et par år, indtil der er tillid i systemet og renten falder...
Lasse Besvaret September 21, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret September 21, 2008 hvilket så i sidste ende' date=' som jeg har skrevet et par gange efterhånden, gør at det er låneren som står med håret i postkassen, hvis lånetageren ikke kan eller vil betale tilbage.. med mindre at inkassofirmet "køber" gælden af låneren, så her ham eller hun jo også risikofri - men det tror jeg nu ikke er tilfældet.. desværre.. så ville systemet jo også være sikker for den part.[/quote'] Det er faktisk et godt spørgsmål. Under alle omstændigheder er det vigtige at se på default-% efter ½-1 år.
Guest jxhab Besvaret September 21, 2008 Rapporter Besvaret September 21, 2008 Det er faktisk et godt spørgsmål. Under alle omstændigheder er det vigtige at se på default-% efter ½-1 år. ja det kunne faktisk være ret interessant at se, gud ved om de offentliggøre hvordan det går med tilbage betalingen..
credde Besvaret September 21, 2008 Rapporter Besvaret September 21, 2008 ja det kunne faktisk være ret interessant at se' date=' gud ved om de offentliggøre hvordan det går med tilbage betalingen..[/quote'] Hvis Loanland er seriøse, så vil de offentliggøre statistik, hvordan det går med tilbage betalingen. På Myc4 skriver de fx. således på forsiden: "So far 7,276 investors from 73 countries have invested €4,581,377 in 2,744 businesses in 5 African countries. 92.3% of these businesses are successfully repaying their loans on time. The average interest rate for investors is 12.7% p.a."
Lasse Besvaret September 21, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret September 21, 2008 Hvis Loanland er seriøse, så vil de offentliggøre statistik, hvordan det går med tilbage betalingen. På Myc4 skriver de fx. således på forsiden: "So far 7,276 investors from 73 countries have invested €4,581,377 in 2,744 businesses in 5 African countries. 92.3% of these businesses are successfully repaying their loans on time. The average interest rate for investors is 12.7% p.a." JA man må da håbe at de vil offentliggøre en "default-statistik" Myc4 er jo et noget andet projekt, vi snakker virksomheder i Afrika mod privatpersoner i Sverige. Hvad lyder mest sikkert?
credde Besvaret September 21, 2008 Rapporter Besvaret September 21, 2008 JA man må da håbe at de vil offentliggøre en "default-statistik" Myc4 er jo et noget andet projekt, vi snakker virksomheder i Afrika mod privatpersoner i Sverige. Hvad lyder mest sikkert? Jeg ved godt, det er to forskellige projekter, det var blot for at skrive, hvordan det ser ud på et andet site.
Markowitch Besvaret September 21, 2008 Rapporter Besvaret September 21, 2008 med mindre at inkassofirmet "køber" gælden af låneren' date=' så her ham eller hun jo også risikofri - men det tror jeg nu ikke er tilfældet.. desværre.. så ville systemet jo også være sikker for den part.[/quote'] Et inkassofirma vil nok ikke købe din LoanLand udlånsinvestering til pari. Hvis du f.eks. har 1000 SEK i udlån, så kan den jo købes af inkassobureauet for 100 SEK eksempelvist. Men dette må man jo ikke iflg. LoanLands regler, så du er tvunget til at holde din "investering" og reglerne giver også mulighed for at du kommer til at betale for inkassoforretningen. LoanLand er i sin nuværrende form ikke for seriøse investorer og kun de værste typer vil bruge dem til at funde deres lån. Alle deres pengeauktioner er oppe i to cifrede renter, hvilket skræmmer de gode kunder væk. No sirs, dette er toxic waste - hold jer væk.
Lasse Besvaret September 21, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret September 21, 2008 Et inkassofirma vil nok ikke købe din LoanLand udlånsinvestering til pari. Hvis du f.eks. har 1000 SEK i udlån, så kan den jo købes af inkassobureauet for 100 SEK eksempelvist. Men dette må man jo ikke iflg. LoanLands regler, så du er tvunget til at holde din "investering" og reglerne giver også mulighed for at du kommer til at betale for inkassoforretningen. LoanLand er i sin nuværrende form ikke for seriøse investorer og kun de værste typer vil bruge dem til at funde deres lån. Alle deres pengeauktioner er oppe i to cifrede renter, hvilket skræmmer de gode kunder væk. No sirs, dette er toxic waste - hold jer væk. Man sætter jo selv rente som accepteres, begge veje.. anyway det er altid nemt at afvise nye initiativer. I øvrigt virker det urealistisk at sælge 1000 sek i gæld til 100 sek til et inkasso firma. Arbejder du forøvrigt for en bank? Ideen bag p2p lending er netop at den kan erstatte banklån. Ang. "LoanLand er i sin nuværrende form ikke for seriøse investorer" er jeg ikke enig i. Problemet er mere at der ikke er nok låntagere endnu til at sprede risikoen markant. Husk at det er låntagerne der har lagt bud in på 2-cifferet renter, der er også eksempler på låntagere som kun accepterer 1-cifferet rente.
Markowitch Besvaret September 21, 2008 Rapporter Besvaret September 21, 2008 I øvrigt virker det urealistisk at sælge 1000 sek i gæld til 100 sek til et inkasso firma. Ja, det er måske lidt højt sat . Inkassobureauer kan sagtens købe gæld til disse priser, hvis sælger er opsat på at fjerne de dårlige betalere fra sit firmas regnskab. Man kan også forstille sig et konkursbo kunne sælge til disse priser. Arbejder du forøvrigt for en bank? Ideen bag p2p lending er netop at den kan erstatte banklån. Tager man udgangspunkt i p2p er det udlån af penge uden sikkerhed, hvilket naturligt placerer dem i samme segment som kreditkortgæld, sms lån og forbrugslån. De større mere seriøse lån er typisk bakket op af et pant. Ang. "LoanLand er i sin nuværrende form ikke for seriøse investorer" er jeg ikke enig i. Problemet er mere at der ikke er nok låntagere endnu til at sprede risikoen markant. Husk at det er låntagerne der har lagt bud in på 2-cifferet renter, der er også eksempler på låntagere som kun accepterer 1-cifferet rente. Der er lidt uheldigt at se dette som banker mod p2p. De indlæg jeg har skrevet i denne tråd indeholder et element af konstruktiv kritik som p2p forretningsmodellen på et eller andet plan bør forholde sig til, hvis de på den lange bane skal ud over startsrampen og få den brede opbakning som et seriøst investeringsalternativ. Jeg ønsker dem selvfølgelig god vind med projektet og det er facinerende at se en ny forretningsmodel udvikle sig. Dog synes jeg at man lukker øjene for de mange års erfaringer som "den gamle verden", for at blive i din terminologi, har gjort sig med hensyn til risikospredning, rådgivning og handelsmuligheder med investeringen. Det er egentlig derfor jeg vælger at bruge den runde betegnelse "hobby-investering" om dette projekt. Det er mere leg end alvor - endnu.
Lasse Besvaret September 21, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret September 21, 2008 Ja, det er måske lidt højt sat . Inkassobureauer kan sagtens købe gæld til disse priser, hvis sælger er opsat på at fjerne de dårlige betalere fra sit firmas regnskab. Man kan også forstille sig et konkursbo kunne sælge til disse priser. Tager man udgangspunkt i p2p er det udlån af penge uden sikkerhed, hvilket naturligt placerer dem i samme segment som kreditkortgæld, sms lån og forbrugslån. De større mere seriøse lån er typisk bakket op af et pant. Der er lidt uheldigt at se dette som banker mod p2p. De indlæg jeg har skrevet i denne tråd indeholder et element af konstruktiv kritik som p2p forretningsmodellen på et eller andet plan bør forholde sig til, hvis de på den lange bane skal ud over startsrampen og få den brede opbakning som et seriøst investeringsalternativ. Jeg ønsker dem selvfølgelig god vind med projektet og det er facinerende at se en ny forretningsmodel udvikle sig. Dog synes jeg at man lukker øjene for de mange års erfaringer som "den gamle verden", for at blive i din terminologi, har gjort sig med hensyn til risikospredning, rådgivning og handelsmuligheder med investeringen. Det er egentlig derfor jeg vælger at bruge den runde betegnelse "hobby-investering" om dette projekt. Det er mere leg end alvor - endnu. Enig. Jeg har blot en fornemmelse af at det meget hurtigt kan gå fra leg til alvor for bankerne. Når der kommer gang i p2p loans i Sverige (det er jo godt igang i USA), så er det et realt alternativ til bankernes kassekreditter og creditcards. Iøvrigt står der et sted på loanlands website at de overvejer at indføre muligheder for at lave låneaftaler med pant. Hvis/når det sker, har banker udtjent deres rolle i verden! (PUNKTUM) Og det vil blot blive et spørgsmål om tid før de dør. Kan selvfølgelig godt tage lang tid, der er jo altid nogle (især den ældre generation) som gerne vil betale overpris for en ydelse, selv om ydelsen er den samme - blot som et resultat af vane eller gamle mindsets. Bare se på TDC versus de nye teleselskaber med mobil og IP-telefoni. Der er masser af gamle mennesker der betaler overpris til TDC, mens vi andre betaler 1/10 af TDCs priser.
Guest jxhab Besvaret September 21, 2008 Rapporter Besvaret September 21, 2008 Enig. Jeg har blot en fornemmelse af at det meget hurtigt kan gå fra leg til alvor for bankerne. Når der kommer gang i p2p loans i Sverige (det er jo godt igang i USA), så er det et realt alternativ til bankernes kassekreditter og creditcards. Iøvrigt står der et sted på loanlands website at de overvejer at indføre muligheder for at lave låneaftaler med pant. Hvis/når det sker, har banker udtjent deres rolle i verden! (PUNKTUM) Og det vil blot blive et spørgsmål om tid før de dør. Kan selvfølgelig godt tage lang tid, der er jo altid nogle (især den ældre generation) som gerne vil betale overpris for en ydelse, selv om ydelsen er den samme - blot som et resultat af vane eller gamle mindsets. Bare se på TDC versus de nye teleselskaber med mobil og IP-telefoni. Der er masser af gamle mennesker der betaler overpris til TDC, mens vi andre betaler 1/10 af TDCs priser. ah ja men skal vi nu ikke tage ét skridt af gangen og se systemet fungere, før vi taler om månelandinger?? :-)...
thn Besvaret September 21, 2008 Rapporter Besvaret September 21, 2008 Myc4 er jo et noget andet projekt' date=' vi snakker virksomheder i Afrika mod privatpersoner i Sverige. Hvad lyder mest sikkert?[/quote'] Der tror jeg faktisk mest på MyC4. Derfor har jeg også kastet penge i det projekt. Afrikanerne har ikke nogen alternativer. Hvor imod Loanland fungerer i et land hvor banksystemet virker. Derfor tiltrækker loanland hovedsagelig de usikre låntagere.
Futz Besvaret September 22, 2008 Rapporter Besvaret September 22, 2008 Man behøver jo ikke gå til banker for at låne penge - der eksistere da et stort privat marked for pantebreve.
thn Besvaret September 10, 2010 Rapporter Besvaret September 10, 2010 Den gik så ikke http://di.se/Artiklar/2010/9/10/214657/Loanland-laggs-ned/
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu