Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hvilken dejlig nyhed at opdage på vejen hjem efter to dage ude (inkl. tømme en kollegiebar og sove et par timer på en sofa :(). Som den anden tråd nævnte, så er det utroligt, hvor lidt information DSB er i stand til at levere (også til deres egne ansatte)! Efter 50 minutter fra jeg kommet fra Hellerup til KBH H, hvorefter jeg spørger togførern om vores tog kører til Malmø. Stående på selveste hovedbanegården sammen med 3-4 kollegaer var han stadig nødsaget til at bruge sin mobiltelefon (som nævnt i tråden om Tårnby begivenheden)! Velkommen til informationsalderen!

Besvaret

Jeg tog toget 17:23 som ikke var forsinket. Da jeg stod på perronen og ventede hørte jeg udkald på perron 3-4 som sagde at togene til Helsingør var forsinkede på grund af et tog ved Vedbæk station som ikke kunne køre, da det var brudt sammen.

Besvaret
Jeg tog toget 17:23 som ikke var forsinket. Da jeg stod på perronen og ventede hørte jeg udkald på perron 3-4 som sagde at togene til Helsingør var forsinkede på grund af et tog ved Vedbæk station som ikke kunne køre' date=' da det var brudt sammen.[/quote'] Den var faktisk forsinket, men ikke fra Kbh H, den standsede lige på broen, og lige efter den, og det resulterede, at en hel masse folk kunne ikke nå 33, som kørte 17.58 fra Svågertorp. Jeg tænkte, skulle vi måske samles og snakke med Skånetrafikken, at de skal lave 33'en hvert 10. minut??? For resten, da jeg sad på Malmö Syd stationen, viste det sig, at næste tog var aflyst. Da tænkte jeg at jeg var heldig trods min forsinkelse!
Besvaret

Hvad med nogle tider? Vi i Foreningen ÖresundsBorger's transportgruppe planlægger et møde med DSB-First i januar 2009, når de overtager kørslen. Det ville være rart med nogle eksakte data for forsinkelser/oplevelser, som vi kunne tage med, sådan at det ikke kun er vores egne oplevelser, vi kommer med. Skriv også gerne "ønsker" om forbedringer. Skriv evt. til undertegnede på jeu@oresundsborger.dk så jeg kan forelægge sagerne. M.v.h. Ulmus PS: Hvad er "33"? Jeg formoder, det er en bus, er det rigtigt.

Besvaret

Tak, Ulmus, jeg viste det ikke. Jeg har haft i denne måned 2 gane Over 25 minutter forsinkelser, men jeg kan sige, at togerne er forsinkede næsten hver dag om eftermiddagen. 33 - Bus mod Värnhem via Svågertorp. Det ville også være rart, hvis den første bus Nr 33 mod Ön fra Lindängen via Svågertorp kunne køre fra kl 5.14. Der er mange, som tage de første busser mod Centralen, for de skal møde op kl 6.30-7.00. Folk mister mindst 30 minutter på transport. Men jeg tror, det er noget, som Skånetrafikken skal kontaktes for.

Besvaret
Hvad med nogle tider? Vi i Foreningen ÖresundsBorger's transportgruppe planlægger et møde med DSB-First i januar 2009, når de overtager kørslen. Det ville være rart med nogle eksakte data for forsinkelser/oplevelser, som vi kunne tage med, sådan at det ikke kun er vores egne oplevelser, vi kommer med. Skriv også gerne "ønsker" om forbedringer. Skriv evt. til undertegnede på jeu@oresundsborger.dk så jeg kan forelægge sagerne. M.v.h. Ulmus PS: Hvad er "33"? Jeg formoder, det er en bus, er det rigtigt.
Jeg antager (håber) at de har lagt busplanerne i forhold til togene og indlagt tilpas tid til at folk kan gå fra toget til bussen (hhv. linie 7 og 33, når det gælder bybusserne). Jeg synes dog det er mere reglen end undtagelsen at Linie 7 når at køre fra folk før de når halvejs. Hvis de kunne skyde tidsplanen med et par minutter tror jeg det ville gøre underværker. (TROR jeg). Personligt tager jeg selv cyklen, men hvis jeg var afhænging af bussen ville jeg nok gå og være lidt mere sammenbidt :)
Besvaret
Den var faktisk forsinket, men ikke fra Kbh H, den standsede lige på broen, og lige efter den, og det resulterede, at en hel masse folk kunne ikke nå 33, som kørte 17.58 fra Svågertorp. Jeg tænkte, skulle vi måske samles og snakke med Skånetrafikken, at de skal lave 33'en hvert 10. minut??? For resten, da jeg sad på Malmö Syd stationen, viste det sig, at næste tog var aflyst. Da tænkte jeg at jeg var heldig trods min forsinkelse!
Sjovt, jeg stod på Hovedbanen og skulle med det tog du fik info om var aflyst. Der var INGEN info dér eller i Lufthavnen - tværtimod var der kaos grundet skiftende skilte. Fin fin service. :( Første gange siden 1. september jeg har oplevet noget at brokke mig over - andet end de sædvanlige 3-6 minutters forsinkelser.
Besvaret

Er enig i at bus 33 godt kunne køre mere :-) ligesom bus 7.... og de kunne også godt begge op og runde svagertorp, det tager alligevel et par min at komme ned til stoppestedet hvis toget bare er et par min. forsinket kan man lige nå at se bussen kører mens man er på vej derned anyway... hvad tid præsist var toget over 25 min forsinket og hvad tid var det så inde på svagertorp :-)

Besvaret
Hvad med nogle tider? Vi i Foreningen ÖresundsBorger's transportgruppe planlægger et møde med DSB-First i januar 2009, når de overtager kørslen.
Fedt! De skal bare presses så de kan tage sig sammen. Mage til rævekage skal man lede længe efter (tænker på da de vandt licitationen).
Besvaret

Det skyldes jo nok at skinnelegemerne allerede nu slår sig ved tanken om alle de kommende efterårsblade.. og regn.. og frost.. og sne.. og solskin.. og spøgelser i tunnelen.. og.. og.. og.. Faktisk burde vi tænke på HVOR hårdt de stakkels skinner egentligt har det, med alle de irriterende "helt nyopdagede for togtrafik" fænomener.. :rolleyes:

Besvaret

Jeg er påbegyndt på et regneark, hvor jeg registrerer alle forsinkelser, også 2-3 minuters. Hvis I har nogle dage, hvor Jeres tog er forsinket, så send informationen til mig. Sidste dag i Oktober sender jeg regnearket til Ulmus på mailadressen, som er givet ovenpå. I går var toget forsinket i 9 minutter og vi fik selvfølgeligt ikke kørt med bus Nr 33. Vores bus kører også for næsen for os 2-3 minutter før tiden! Irriterende! Og jeg tror ikke, at busplanen er lavet mht togerne fra DK og til DK, ellers skulle vi ikke vente 20 minutter til næste tog! Personligt synes jeg at rejsegarantiet for Øresundstogerne skal sænkes ned til 9 minutter. Det er ofte, næsten hverdag togerne er forsinkede i 9 og mere minutter, men meget sjældent op til 25 minutter!

Besvaret

07:22 Malmö C, retning KBH, imorges forsinket 3 min. Jeg synes det er sjovt folk oplever så mange problemer med togene? Jeg pendler hver dag i tog og jeg oplever næsten aldrig forsinkelser og når der så endeligt er forsinkelser er det kun en 2 - 3 min. Det er ikke noget der får mig op af stolen skal jeg ærligt indrømme. Men det kan være det ser anderledes ud i myldertiden. Jeg arbejder lidt senere end hvad der kaldes 'normalt' ..

Besvaret

dkrath, er det ankomst tidem skriver du? Eller tiden, når toget er kørt fra Malmö C (tror jeg det passer)? Hvis det er det, så skulle toget være i Kbh H kl 7.58? Men kom 8.01? Du er måske heldig, men togerne er altid forsinkede fra kl 16.00 til kl 18.00.

Besvaret
dkrath, er det ankomst tidem skriver du? Eller tiden, når toget er kørt fra Malmö C (tror jeg det passer)? Hvis det er det, så skulle toget være i Kbh H kl 7.58? Men kom 8.01? Du er måske heldig, men togerne er altid forsinkede fra kl 16.00 til kl 18.00.
Hej Guma, Det er afgangstiden fra Malmö C, som er 07:22 (vi kørte 07:25). Jeg ved ikke hvad ankomsttiden var på København C, men vi var i lufthavnen kl 07:47 hvor jeg stod af. Vi skulle have været i lufthavnen kl 07:44. Jeg tager som regel toget hjem senere end 18:00, måske derfor jeg ingen problemer oplever. Mvh/danny
Besvaret

Var med toget hjem i dag. Den hang 12 minutter fra Kastrup med planmæssig afgang 17.36. Som bonus var toget megaproppet og en rasta-karl bag mig fik skubbet en halv jordbærmilkshake ned i skød og tasker på et par piger der sad overfor. Så var underholdningen da reddet. Fedt med sådan et regneark. Der skal samles facts. Sikkert også en journalist eller to der kunne blive gad for den slags dokumentation.

Besvaret

Min ZEN i togene er min bærbare og en paperback bog (pt. Dune bøgerne). Har aldrig fået lavet mere, eller læst mere, end efter jeg er begyndt at køre med togene. Ironisk nok så er det i kombination med en Creative Zen Stone :) Vigtiste ting man skal huske som togpendler er blot at når du først er steget ombord, så er rejsen ud af dine hænder (Lidt ala soldater skal indse at de allerede er døde). Derefter er det ganske underholdende at køre med DSB ;)

Besvaret

Må indrømme, jeg ville slet ikke have noget imod at tage toget hver dag, hvis: - Der var plads nok til at sidde ned. - De ikke altid var forsinket - man slap for at høre folks tyske dødsmetal igennem de små ørepropper, folk alligevel har skruet så højt op for, at de holder koncert for alle andre i toget griner. - At det var et krav folk faktisk havde været i bad, eller i det mindste brugt deo, inden de steg på toget Krav der nok gør, at bil det er lige mig - for det er utopi at få det sådan i togene :D Ultimativt hvis man kunne fast bestille plads i stillevognen - og folk faktisk overholdt, at de skal holde kæft og skrue ned for deres MP3 larm :D

Besvaret
Ultimativt hvis man kunne fast bestille plads i stillevognen - og folk faktisk overholdt' date=' at de skal holde kæft og skrue ned for deres MP3 larm :D[/quote'] Det hedder første klasse og koster vel en 500 DKK ekstra. Toget er (i mine øjne) kun et godt valg hvis tidsforskellen mellem tog og bil er forholdsvis lille. Til dine krav skal der bare være flere afgange (som ikke bliver aflyst), derved sænkes densitetten af støjende og lugtende mennesker :) Forsinkelserne er dog alfa og omega. Især for dem som er afhængig af videre forbindelser. At jeg nok ender med at tage bilen når jeg er færdig om ikke så længe er en helt anden historie :D
Besvaret

Tog kl 21:42 fra Malmö C idag - forsinket 12 minuter. Kørte kl 21:54 fra stationen. Vi blev yderligere 2 min forsinket inden vi ramte lufthavnen hvor jeg stod af og tog metroen videre mod kontoret (hvor jeg så sidder nu kl 23:12 på en lørdag aften... great!).

Besvaret
Tog kl 21:42 fra Malmö C idag - forsinket 12 minuter. Kørte kl 21:54 fra stationen. Vi blev yderligere 2 min forsinket inden vi ramte lufthavnen hvor jeg stod af og tog metroen videre mod kontoret (hvor jeg så sidder nu kl 23:12 på en lørdag aften... great!).
Gnæk - er du ikke glad for du ville være revisor, og så tænk på det snart er regnskabsafslutning også :D
Besvaret
Gnæk - er du ikke glad for du ville være revisor' date=' og så tænk på det snart er regnskabsafslutning også :D[/quote'] Jo, det er et super spændende job med masser af udfordring og en kanon god uddannelse der giver enorme muligheder i fremtiden, så det er jeg super glad for. Nu valgte jeg jo selv at tage på arbejde i går klokken 22 ;) Jeg ved ikke hvor mange 22 årige der kan 'prale af' at være blevet headhuntet (forsøgt headhuntet) til jobs 4 gange. Så et eller andet må vi revisorer jo kunne, som andre har gavn af... :th2:
Besvaret

Ja, jeg skulle så også have været med det aflyste tog ... så jeg fik lige 45 min på Ørestad, hvilket jo ikke er verdens mest interessant station :P Mens jeg stod derude, overvejede jeg om man kunne lave et websystem, hvor alle Øresundspendlerne kunne registrere uregelmæssigheder i togdriften. Det ville nok blive lidt komplekst, men burde kunne lade sig gøre. Men, én ting er at samle ammunition, noget andet er at sørge for at få den brugt. Men, mon ikke nogen af de mere aktive, nok skulle kunne finde ud af at bruge det som pressionsmiddel overfor DSB / DSB-First? Er der interesse for dette, istedet for at bombardere folk med regneark, som så skal kombineres?

Besvaret
Jo, det er et super spændende job med masser af udfordring og en kanon god uddannelse der giver enorme muligheder i fremtiden, så det er jeg super glad for. Nu valgte jeg jo selv at tage på arbejde i går klokken 22 ;) Jeg ved ikke hvor mange 22 årige der kan 'prale af' at være blevet headhuntet (forsøgt headhuntet) til jobs 4 gange. Så et eller andet må vi revisorer jo kunne, som andre har gavn af... :th2:
OT: Hehe ja der er jo mangel på kvalificeret arbejdskraft - og regnskabsfolk/revisorer står i høj kurs for tiden - og har gjort det meget længe :-) Helt sikkert en fremtidssikret uddannelse og karrierer. Bare surt man skal igennem 4 års HD , en 2 årig? cand.merc aud og så 1 års statsaut. udd. før man virkelig kommer til at tjene kassen, kan blive partner osv osv :D Det er sq et hårdt forløb, så hatten af for dem som gør det :-) Og tilbage - Det er ikke så svært at lave en indtastning via WEB - der er sikkert masser af folk der kan kode den slags, her på debatten.
Besvaret
Det er ikke så svært at lave en indtastning via WEB - der er sikkert masser af folk der kan kode den slags, her på debatten.
Nej, det er såmænd ikke så svært ... jeg gider bare ikke bruge en masse krudt på at lave sådan et system, hvis der ikke er nogen der gider indtaste data eller gider bruge det overfor DSB / DSB-First ... så kan jeg bruge min sparsomme tid på at tjene penge, eller måske prøve det der "fritid".

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...