Gio Skrevet October 20, 2008 Rapporter Skrevet October 20, 2008 Kort: Skulle tanke her til morgen, da benzinen jo er røget under 9 kr/l. Drøner på Shell-tanken på hjørnet af førnævnte gader - drøner pistolen i tanken, og venter på den åbner op. Intet sker. En mand kommer ud, og fortæller mig at svenske biler ikke bare kan tanke, men skal aflevere kørekort e.l. først. Som en simpel sikkerhed. Manden på tanken påstår mange svenske biler kører fra regningen, og de derfor ikke vil lukke op for standerne før ovennævnte er effektueret. Sikke en gang pladder...nå, men nu ved i dét, hvis i tanker samme sted - og undrer jer over at i ikke kan få samme service som alle de 180% afgiftsplagede køretøjer.
Homer Besvaret October 20, 2008 Rapporter Besvaret October 20, 2008 Det er stadig billigere at tanke i Sverige (medmindre du kører på diesel), så hvorfor besvære sig ind til Shell overhovedet?? :D
thn Besvaret October 20, 2008 Rapporter Besvaret October 20, 2008 Det var da i hvert fald argument nok til ALDRIG at tanke på den station
credde Besvaret October 20, 2008 Rapporter Besvaret October 20, 2008 Manden på tanken påstår mange svenske biler kører fra regningen, og de derfor ikke vil lukke op for standerne før ovennævnte er effektueret. Sikke en gang pladder...nå, men nu ved i dét, hvis i tanker samme sted - og undrer jer over at i ikke kan få samme service som alle de 180% afgiftsplagede køretøjer. Tsk... Mon ikke politiet kan finde frem til svenske køretøjer, når nu parkeringsbøder når frem til Sverige. Men så handler man da ikke der.
Gio Besvaret October 20, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret October 20, 2008 Det er stadig billigere at tanke i Sverige (medmindre du kører på diesel)' date=' så hvorfor besvære sig ind til Shell overhovedet?? :D[/quote']Det var en nødvendighed, såeh... :p
Homer Besvaret October 20, 2008 Rapporter Besvaret October 20, 2008 Det var en nødvendighed' date=' såeh... :p[/quote'] tsk tsk!! planlægning!!! :th2:
claus Besvaret October 20, 2008 Rapporter Besvaret October 20, 2008 Iøvrigt oftest københavns dyreste sted at tanke.....
ulmus Besvaret October 20, 2008 Rapporter Besvaret October 20, 2008 Kort: Skulle tanke her til morgen, da benzinen jo er røget under 9 kr/l. Drøner på Shell-tanken på hjørnet af førnævnte gader - drøner pistolen i tanken, og venter på den åbner op. Intet sker. En mand kommer ud, og fortæller mig at svenske biler ikke bare kan tanke, men skal aflevere kørekort e.l. først. Som en simpel sikkerhed. Manden på tanken påstår mange svenske biler kører fra regningen, og de derfor ikke vil lukke op for standerne før ovennævnte er effektueret. Sikke en gang pladder...nå, men nu ved i dét, hvis i tanker samme sted - og undrer jer over at i ikke kan få samme service som alle de 180% afgiftsplagede køretøjer. Det er dog den stiveste - jeg har tanket der masser af gange uden problemer, så det må være noget nyt.:thumbdown Er den ikke lige til det eller andet diskrimineringsråd/minister/øh,hvad det nu hedder???
Guest jxhab Besvaret October 20, 2008 Rapporter Besvaret October 20, 2008 Kort: Skulle tanke her til morgen, da benzinen jo er røget under 9 kr/l. Drøner på Shell-tanken på hjørnet af førnævnte gader - drøner pistolen i tanken, og venter på den åbner op. Intet sker. En mand kommer ud, og fortæller mig at svenske biler ikke bare kan tanke, men skal aflevere kørekort e.l. først. Som en simpel sikkerhed. Manden på tanken påstår mange svenske biler kører fra regningen, og de derfor ikke vil lukke op for standerne før ovennævnte er effektueret. Sikke en gang pladder...nå, men nu ved i dét, hvis i tanker samme sted - og undrer jer over at i ikke kan få samme service som alle de 180% afgiftsplagede køretøjer. Irriterende .. men fair nok.. det er ret store beløb det koster tankene hver måned at folk stikker af for regningen og i realiteten utroligt at folk har så skidt moral at de finder på at gøre det.. Jeg har heldigvis ikke selv haft problem, men dengang min frontnummerplade manglede, der skabte det en del problemer .. jeg kan godt forstå at tanke forsøger at lave præventive ting, så de kan sikre deres forretning - så må man bare vælge at tanke et andet sted eller følge deres procedure..
SanneJ Besvaret October 20, 2008 Rapporter Besvaret October 20, 2008 Jeg har oplevet det samme på svenske tankstationer (med svensk bil). Alle bedes gå ind og fortälle at de vil tanke inden man kan få lov, netop fordi de har for mange oplevelser med folk der stikker af. Jeg synes det er endnu mere irriterende med de tankstationer der har maxbelöb på hvor meget man må tanke for, selv med sit svenske plastikkort, så man ikke engang kan fylde sin tank! :thumbdown
dannemare Besvaret October 20, 2008 Rapporter Besvaret October 20, 2008 Det er dog den stiveste - jeg har tanket der masser af gange uden problemer' date=' så det må være noget nyt.:thumbdown[/quote'] Samme her. Jeg tanker der indimellem til og fra arbejde, når "planlægningen" svipser, :) men jeg har indtil videre kunne tanke som alle andre (måske fordi de har haft travlt, når jeg er svinget forbi dem - de skal jo lige nå at spotte pladerne først ;)). Hvis jeg på et tidspunkt render ind i den forsigtige tankpasser, finder jeg et andet sted at tanke. De har vist slet ingen "quick tank", eller hur?
Guest jxhab Besvaret October 20, 2008 Rapporter Besvaret October 20, 2008 Jeg har oplevet det samme på svenske tankstationer (med svensk bil). Alle bedes gå ind og fortälle at de vil tanke inden man kan få lov, netop fordi de har for mange oplevelser med folk der stikker af. Jeg synes det er endnu mere irriterende med de tankstationer der har maxbelöb på hvor meget man må tanke for, selv med sit svenske plastikkort, så man ikke engang kan fylde sin tank! :thumbdown Det render jeg ind i næsten 2 gange om ugen.. jeg kan max tanke 800 kroner på mit kreditkort og det er ikke nok, men heldgivis kan jeg så bruge kortet mere end en gang, så det ryger bare i igen og så kan jeg tanke igen..
michael k Besvaret October 20, 2008 Rapporter Besvaret October 20, 2008 Irriterende .. men fair nok.. det er ret store beløb det koster tankene hver måned at folk stikker af for regningen .. det er jo precis ligeså let for dem at finde ejeren af en svensk bil som en dansk.. takket väre Schengenaftalen .. hvis synderen bor mindre end 3km? (tror jeg det er) inde i sverige må det danske politi endda selv hente ham og ellers får de jo bare det svenske politi til det .. så kan ikke se problemet .. udover det koster det dem jo ikke noget .. min bror arbejde som bestyrer på en dk tank og når folk stak af der så ringede de til politiet og afskrev det som tab .. så de mistede intet på det
Thomas Besvaret October 20, 2008 Rapporter Besvaret October 20, 2008 Det render jeg ind i næsten 2 gange om ugen.. jeg kan max tanke 800 kroner på mit kreditkort og det er ikke nok' date=' men heldgivis kan jeg så bruge kortet mere end en gang, så det ryger bare i igen og så kan jeg tanke igen..[/quote'] Med mit danske kort kan jeg kun tanke for 400 sek.og det rækker sku knapt til en halv tank!!!
Lynge Besvaret October 20, 2008 Rapporter Besvaret October 20, 2008 Det er jo det typiske, de få idioter ødeligger det for alle andre. Men forstår ikke at folk er efter tanken, de gør det jo kun fordi der er noget der stjæler deres bensin, så det kan jeg da godt forstå de gerne vil undgå.
Juff Besvaret October 20, 2008 Rapporter Besvaret October 20, 2008 Jeg har oplevet det samme på svenske tankstationer (med svensk bil). Alle bedes gå ind og fortälle at de vil tanke inden man kan få lov, netop fordi de har for mange oplevelser med folk der stikker af. Jeg synes det er endnu mere irriterende med de tankstationer der har maxbelöb på hvor meget man må tanke for, selv med sit svenske plastikkort, så man ikke engang kan fylde sin tank! :thumbdown Hørt! Ville tanke op på preem forleden, men nej max 400 sek Dem gider jeg sgu ikke mere, kan sgu da ikke passe man ikke kan tanke øsen op på en betaling....... Men den historie fra gio er da virkelig imponerende, tankede ellers på shell, roskildevej, forleden uden probs....
Juff Besvaret October 20, 2008 Rapporter Besvaret October 20, 2008 Det render jeg ind i næsten 2 gange om ugen.. jeg kan max tanke 800 kroner på mit kreditkort og det er ikke nok' date=' men heldgivis kan jeg så bruge kortet mere end en gang, så det ryger bare i igen og så kan jeg tanke igen..[/quote'] Ubemandede Hydro i svågertorp har ok priser, der indtastes maxbeløb af kunden. Fx 700 eller 1000 sek. Jet har heller ingen maxgrænse......
skallstorp Besvaret October 20, 2008 Rapporter Besvaret October 20, 2008 Statoil Hvis man har Statoil kort har man ikke de problemer med at tanke med max gränse. Og så får man rabat på hver liter. Priserne på Statoil i Skurup og Ystad er ofte billigst.
Homer Besvaret October 20, 2008 Rapporter Besvaret October 20, 2008 udover det koster det dem jo ikke noget .. min bror arbejde som bestyrer på en dk tank og når folk stak af der så ringede de til politiet og afskrev det som tab .. så de mistede intet på det Lyder som en spændende finanskonstruktion - fortæl, fortæl...
Juff Besvaret October 20, 2008 Rapporter Besvaret October 20, 2008 Max beløb på kort :-( Men hvorfor har de på det på den måde i det svenske, er det fordi at kontanter stadigvæk er Nr1 ? for at passe på vi borgere ikke bruger for mange penge ? eller en yderst mystisk form for sikkerhed kanske ? Det kan da kun være til gene for de fleste....
michael k Besvaret October 20, 2008 Rapporter Besvaret October 20, 2008 Lyder som en spændende finanskonstruktion - fortæl' date=' fortæl... [/quote'] har jeg jo lige gjort
Guest jxhab Besvaret October 20, 2008 Rapporter Besvaret October 20, 2008 det er jo precis ligeså let for dem at finde ejeren af en svensk bil som en dansk.. takket väre Schengenaftalen .. hvis synderen bor mindre end 3km? (tror jeg det er) inde i sverige må det danske politi endda selv hente ham og ellers får de jo bare det svenske politi til det .. så kan ikke se problemet .. udover det koster det dem jo ikke noget .. min bror arbejde som bestyrer på en dk tank og når folk stak af der så ringede de til politiet og afskrev det som tab .. så de mistede intet på det TJoh, men det tab er der jo nogen som skal dække i sidste ende.. Jeg ved godt det er en måde som nemt kan omgåes men det er desværre nødvendigt.. og jeg er helt enig med dig i at finde ejeren af bilen er nemt, hvis man vel og mærket har det på videoovervågningen, hvis man ikke har (danske plader eller svenske plader), så er det svært at melde det til politiet.
michael k Besvaret October 20, 2008 Rapporter Besvaret October 20, 2008 TJoh' date=' men det tab er der jo nogen som skal dække i sidste ende.. Jeg ved godt det er en måde som nemt kan omgåes men det er desværre nødvendigt.. og jeg er helt enig med dig i at finde ejeren af bilen er nemt, hvis man vel og mærket har det på videoovervågningen, hvis man ikke har (danske plader eller svenske plader), så er det svært at melde det til politiet.[/quote'] ja hvis der ik er plader på men så er det jo ligemeget hvilken nationalitet bilen er ... og eftersom de mener det er svenskere der gör det må de jo ha set de svenske plader .. min pointe er bare det er fint at de kräver noget pant fordi folk stikker af men så skal de göre det med alle
Rikke Rost Besvaret October 20, 2008 Rapporter Besvaret October 20, 2008 Får dit firma stjålet en bil, så ringer de til politiet og afskriver det som tab....Så har det ikke kostet dem noget??? Det lyder fandme godt! Hvor sender man regningen hen??? udover det koster det dem jo ikke noget .. min bror arbejde som bestyrer på en dk tank og når folk stak af der så ringede de til politiet og afskrev det som tab .. så de mistede intet på det
Rikke Rost Besvaret October 20, 2008 Rapporter Besvaret October 20, 2008 Uha ja.....Og hvad hvis nu pladerne tilhører en helt anden bil??? Hvem tager så tabet??? Jeg kan da bare tage pladerne fra Audi'en og sætte på starlet'en, og så kan de da ikke gøre en skid..... Og hvad tror du mange gør i dag?? For nogle er det en sport.....Og det er os andre der hænger på regningen. ja hvis der ik er plader på men så er det jo ligemeget hvilken nationalitet bilen er ... og eftersom de mener det er svenskere der gör det må de jo ha set de svenske plader .. min pointe er bare det er fint at de kräver noget pant fordi folk stikker af men så skal de göre det med alle
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu