thomas_lund Skrevet October 23, 2008 Rapporter Skrevet October 23, 2008 Hey allesammen Et indlæg måske i gråzonen, men nu vover jeg pelsen alligevel. Gio og Steen - slet eller flyt hvis det er upassende. Mit første iPhone spil er lige gået i luften her i aftes, og nu kan jeg fandme ikke sove i bar spænding. En af de ting som gør spil på app store et hit eller shit er gode reviews. Link: http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=292715492&mt=8 Så jeg ville hermed spørge meget pænt (a.k.a. bliver super duper glad) hvis i gad supportere mig lidt i dels at købe spillet (hvis i kan lide det) og dels skrive et hurtigt godt review (igen hvis i kan lide det). Hvis i ikke kan lide det, så skriv til mig her istedet med forbedringsforslag :-) Klarer det sig bare moderat godt, så kan det give grobund for flere spil - og så har det betalt sig at investere 8 års fritid på at lave spil prototyper og lære om spilbranchen i det hele taget. Mange tak på forhånd! /Thomas
credde Besvaret October 23, 2008 Rapporter Besvaret October 23, 2008 Hej Thomas, Interessant, viste ikke, du gik og lavede det :th2: Funker det egentlig også til Ipod Touch? (har ingen Iphone). Når man klikker på linket kommer man direkte til Itunes Store, hvor spillets pris bliver nævnt osv. Er der en demo version af spillet? Det er vel altid en god ting, at folk kan teste en bane inden, man køber den fulde version. Ellers held og lykke med det
APGraph Besvaret October 24, 2008 Rapporter Besvaret October 24, 2008 Hvorlangtid har det taget og lave, har selv overvejet at se om man kunne lave egne apps. mvh A Hey allesammen Et indlæg måske i gråzonen, men nu vover jeg pelsen alligevel. Gio og Steen - slet eller flyt hvis det er upassende. Mit første iPhone spil er lige gået i luften her i aftes, og nu kan jeg fandme ikke sove i bar spænding. En af de ting som gør spil på app store et hit eller shit er gode reviews. Link: http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=292715492&mt=8 Så jeg ville hermed spørge meget pænt (a.k.a. bliver super duper glad) hvis i gad supportere mig lidt i dels at købe spillet (hvis i kan lide det) og dels skrive et hurtigt godt review (igen hvis i kan lide det). Hvis i ikke kan lide det, så skriv til mig her istedet med forbedringsforslag :-) Klarer det sig bare moderat godt, så kan det give grobund for flere spil - og så har det betalt sig at investere 8 års fritid på at lave spil prototyper og lære om spilbranchen i det hele taget. Mange tak på forhånd! /Thomas
Rene Larsen Besvaret October 24, 2008 Rapporter Besvaret October 24, 2008 Christian det står på AppStore siden :) REQUIREMENTS: Compatible with iPhone and iPod touch Requires iPhone 2.0 Software Update
TDC Besvaret October 24, 2008 Rapporter Besvaret October 24, 2008 OT: Er der nogen herfra der skal med på Iphone TechTalks. Tror nok at det bliver på ITU, så der er jo nærmest lige rundt om hjørnet.
mickiii Besvaret October 24, 2008 Rapporter Besvaret October 24, 2008 OT: Er der nogen herfra der skal med på Iphone TechTalks. Tror nok at det bliver på ITU' date= så der er jo nærmest lige rundt om hjørnet. Jeg har tilmeldt mig, men mangler fortsat at få en endelig bekræftelse. Jeg har ingen tidligere erfaring med Cocoa og Objective-C, men med det mål for øje at udvikle specifikt til Iphone og Ipod Touch, så besluttede jeg mig for et par måneder siden at forsøge og lære det. Indtil videre kan jeg lave simple applikationer (meget simple :)). Jeg har dog netop afhændet min Macbook da jeg har bestilt den nye MBP, så den har bare at ankomme inden denne Tech Talk, så jeg har noget at teste på. Kom i gear, Humac!
thomas_lund Besvaret October 24, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret October 24, 2008 Sorry for det langsomme svar herfra. Har lige været på Unity game engine developers conference i Kbh de sidste 3 dage. Spillet virker på touch også, ja! En film kommer der i løbet af weekenden - skal til at producere lidt pressemateriale og anden, samt få optaget en film af spillet. Det kan desværre ikke laves på Mac'en, da jeg bruger multitouch som ikke virker i simulatoren. Det har taget ca 2 mand 1,5 uge fra scratch (mig til at kode og producere, samt en 3d grafiker gut). Bygget med obj-c og OpenGL, og det er mit første obj-c projekt ever. Til at lære, men ikke smukt ;-) Har et spil #2 på vej allerede, som lige tager en uge mere at lave. Det bliver nok det sidste spil på min egen engine. Derefter går jeg over på Unity iPhone game enginen, som kommer til at speede udviklingen op væsentlig samt give 3d muligheder. www.unity3d.com Er også meldt til techtalk, men har ikke fået bekræftigelse heller!
dabp Besvaret October 24, 2008 Rapporter Besvaret October 24, 2008 Hvis du tænker på simulatoren i xcode/iphone sdk, så kan du godt lave multitouch.. option klik og option + shift klik...
thomas_lund Besvaret October 24, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret October 24, 2008 Ja - men det virker ikke med spilmekanikken i spillet, da jeg skal lave klik på tværs af objekter som ikke lige er i centrum af skærmen. Anyways - fik en gut til at optage det med et HD kamera her på konferencen, så når han sender filen ryger den op på youtube. Anyways - hvis nogen vil se en demo af Unity iPhone, så er i velkomne til at stikke hovedet ind! Ultra produktivt som det virker og hvad man kan lave med det. iPhonen virker som input til game engine editoren, og tager et live feeed fra editoren og viser det. Updates og ændringer i editoren ses dermed live på telefonen mens man opdaterer. Slut med compile, sign, install for at se hvad man laver. Yay.
thomas_lund Besvaret November 4, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret November 4, 2008 OT: Er der nogen herfra der skal med på Iphone TechTalks. Tror nok at det bliver på ITU' date= så der er jo nærmest lige rundt om hjørnet. Jeg fik min brkræftelse for et par dage siden. Nogen af jer andre som skal afsted?
TDC Besvaret November 14, 2008 Rapporter Besvaret November 14, 2008 Er lige kommet hjem fra TechTalks. Det var sq en tam gang marketing. Det eneste sjov var at se hvor langt de er kommet med WebApps og Hybrid apps. Og så en lidt bitter smag over hvor nemt det er at deploye en iPhone i et homogent milijø i forhold til Mac OS X selv :) P.S tak for updaten til ElectroCute - meget sjovere nu der kommer lidt fart på når du kommer op ad banerne
thomas_lund Besvaret November 17, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret November 17, 2008 Ja - jeg syntes sgu også det var ret så tamt. Fik dog lige delt et par visitkort ud med nogle af de Apple fyre, så lad se hvad der kommer ud af det. Jeg smuttede ca. 2/3 inde i dagen for at komme hjem og publishe vores nyeste spil. http://www.fullcontrol.dk/software/smackboxing.html Gik live i nat :-) Ellers så kommer der nok 1-2 opdateringer mere til EC, og så er det igang med nye jagtmarker med nye spil. Er du kommet igang med noget?
Gio Besvaret December 25, 2008 Rapporter Besvaret December 25, 2008 Tankevækkende... http://venturebeat.com/2008/12/23/iphone-fart-app-pulls-in-nearly-10000-a-day/ Apple’s App Store is currently experiencing a plague of fart applications. Last week, I detailed one day in which at least 14 new fart apps were accepted into the store. And now, just in a quick search, it looks like there are about 50 apps all dedicated to making fart noises on your iPhone or iPod touch. Classy, I know, but why are there so many? Because apparently there’s big money in fart apps — nearly $10,000 a day for the most popular ones. Developer InfoMedia (Joel Comm), which makes iFart Mobile [iTunes link], has been releasing download statistics for the app each day since it launched. The $0.99 app has been in the top 100 paid apps every day since its launch, and has seen great growth. In fact, yesterday it hit the number one overall position with over 13,000 downloads. MacRumors ran the numbers, factoring out the 30 percent cut Apple takes from each sale, and determined that, yesterday alone, iFart Mobile made its developers $9,198. Kilde: http://venturebeat.com/2008/12/23/iphone-fart-app-pulls-in-nearly-10000-a-day/
Martin_M Besvaret December 26, 2008 Rapporter Besvaret December 26, 2008 Tankevækkende... Nærmere foruroligende....
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu