Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Fik lige denne mail fra Øresundsbron: Mandag den 24. november lukker Øresundsbron for al motorvejstrafik mellem kl. 20 og kl. 23 på grund af en beredsskabsøvelse, som skal gennemføres hvert fjerde år. Øresundstogene vil dog køre normalt og med øget kapacitet mellem kl. 19.45 og kl. 24.00. Øvelsen gennemføres for at garantere et højt og effektivt beredskab ved større ulykker på Øresundsbron. Redningsmyndighederne i Danmark og Sverige skal under realistiske forhold øve redningsarbejdet ved en togulykke i tunnelen. Vi har hidtil været forskånede for større ulykker på Øresundsbron. Men det er vigtigt, at vi regelmæssigt tester vores beredskabsplaner, og sikrer, at de virkelig fungerer. Vi beklager den ulejlighed, det måtte medføre, men håber at vores kunder udviser forståelse for dette. For at undgå, at trafikanter står i kø ved betalingsanlægget under øvelsen, vil politiet lukke for tilkørsel til motorvejen ved Amager Strandvej på den danske side og ved Vintrie trafikplads på den svenske. Fra Svågertorp i Sverige og Kastrup i Danmark er det muligt at krydse Øresundsbron med tog. Med venlig hilsen Øresundsbron

Besvaret
Fedt at planlægge den slags en hverdag :rolleye:
Så længe det er uden for myldretid, og det i øvrigt er én gang hvert 4. år denne begivenhed indtræffer, samt at vi alle 10 dage inden varsles via mail (undtagen Skallstorp?), ja så har jeg svært ved at se hvor problemet ligger :confused: Ja, der er ALTID nogen som vil blive ramt, uanset hvilken dag og tidspunkt de vælger, and so what! Der er MANGE pendlere der arbejder lørdag/søndag, så skulle weekenden være bedre, end en skide mandag aften? Hvis de lagde det om natten, hvor togene kun går én gang i timen, så kunne jeg forstå folk ville blive pissed off. Men altså helt ærligt, det er én gang hvert 4. år...
Besvaret
Så længe det er uden for myldretid' date=' og det i øvrigt er én gang hvert 4. år denne begivenhed indtræffer, samt at vi alle 10 dage inden varsles via mail (undtagen Skallstorp?), ja så har jeg svært ved at se hvor problemet ligger :confused:[/quote'] Der er faktisk nogen - ikke mig - der har planlagte vagter mv på arbejdet der er planlagt mere end 10 dage frem i tiden. 10 dages varsel syntes jeg egentlig ikke er meget for en planlagt lukning af broen i 3 timer - sad de først i går og fandt på datoen?
Besvaret
Der er faktisk nogen - ikke mig - der har planlagte vagter mv på arbejdet der er planlagt mere end 10 dage frem i tiden. 10 dages varsel syntes jeg egentlig ikke er meget for en planlagt lukning af broen i 3 timer - sad de først i går og fandt på datoen?
Øh ja, som jeg også skrev, uanset hvilken dag og tidspunkt de vælger, så er der altid nogen der vil blive ramt - bad luck! Jeg arbejder selv på forskellige tidspunkter af døgnet, og har ikke mulighed for at møde før eller senere, og i mit tilfælde (og mange andres) ville det ikke hjælpe en skid om de varslede det 3 måneder inden. Og da der altid er nogen der vil blive ramt af en planlagt lukning, ja så ser jeg det sgu ikke som nogen big deal. Men det er jo nemt at kritisere at de har valgt en mandag aften, når man ikke selv kommer med et andet alternativ. Selv ser jeg ikke weekenden, eller nætterne som et bedre alternativ, tvært imod.
Besvaret

DET ER JO SINDSYGT hehe kan ikke lade hver med at smile lidt, det er 3 TIMER, tror nok vi overlever:) kør noget før hvis det er muligt, eller tag ud og besøg nogen bekendte, syntes da det er mere belastende ikke at kunne kommer over pga uheld, den her gang ved man da den er lukkede i det tidsrum:)

Besvaret
Øh ja' date=' som jeg også skrev, uanset hvilken dag og tidspunkt de vælger, så er der altid nogen der vil blive ramt - bad luck! Jeg arbejder selv på forskellige tidspunkter af døgnet, og har ikke mulighed for at møde før eller senere, og i mit tilfælde (og mange andres) ville det ikke hjælpe en skid om de varslede det 3 måneder inden.[/quote'] Tja det ved jeg da ikke... Hvis man får udstukket vagter fx for en måned ad gangen, hvilket nok er meget normalt - så kunne det da godt kunne gøre en forskel fordi man så kan bede om ikke at skulle på arbejde der. Der er da omvendt ikke rigtig noget argument for at vente til kort tid før med at melde det ud.
Besvaret

Jeg blev informeret om dette af en af mine venner, fordi han skal deltage i øvelsen, men har ellers intet hørt. Har I andre alle fået mail fra øresundsbron eller??

Besvaret
nogen som ved om man bare skal ramme "røret" fra dk siden inden kl 20.00 sharp? altså 1959 er ok. eller skal man være færdig passeret til kl 20.00?
Jeg ved det ikke.. men jeg gider ikke satse.. Så i min optik så lukkes betalingaanlæget klokken 20...
Besvaret
Jeg blev informeret om dette af en af mine venner' date=' fordi han skal deltage i øvelsen, men har ellers intet hørt. Har I andre alle fået mail fra øresundsbron eller??[/quote']Fik en mail fra broen...
Besvaret
Kø kl. 19 :fight: Det er mit mål at ramme røret inden 19.30 :tongue2:
I radioen har de netop nævnt, at broen lukkes kl 19 :rolleye:
Besvaret
I radioen har de netop nævnt' date=' at broen lukkes kl 19 :rolleye:[/quote'] what???? Det håber jeg ikke er rigtigt!! Jeg sidder her på arb til et møde der er trukket ud! Hvis der er nogen der ved HVORFRA broen lukker kl 20 i retningnen mod SE, må I meget gerne sige til eftersom kundeservice har lukket...
Besvaret
what???? Det håber jeg ikke er rigtigt!! Jeg sidder her på arb til et møde der er trukket ud! Hvis der er nogen der ved HVORFRA broen lukker kl 20 i retningnen mod SE' date=' må I meget gerne sige til eftersom kundeservice har lukket...[/quote'] Jeg så der var skilte sat op nede for starten af tunnelrøret, så jeg tror de lukker tunnellen og så åbner de over til modsatte spor og så kan man vende .. så du kommer ikke ned igennem tunnellen.
Besvaret

Jeg fik sørme også en SMS her til morgen, men ingen mail. Well, valgte at holde en fridag ;) Håber alle kom hjem, på trods af usikkerhed om tidspunktet. Hov nu kom der præcis endnu en SMS, hvor de siger lukket fra 20-23....

Besvaret

De skal have det varme tøj på, de folk der skal på øvelse. Kørte over 18:45 mod SE, og oplevede et fald fra -0.5 grader til -4 over mod fastlandet - plus at det væltede ned med sne omkring Lernacken. *brr* Jeg tændte straks op i brændeovnen, da jeg kom hjem :D...og sender beredskabet venlige tanker frem til kl 23.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...