larsk Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 ... og er begyndt at græde, da de så skatteministeren. :) Hvem ville ikke græde når man så den dreng?
Guest jxhab Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 Godt at se landets Skatteminister har styr på tingene. Hvis man flyttede til Sverige i August måned må man ifølge ham altså IKKE købe en svensk indregistreret bil før 1. januar. Samtidig må man jo så heller ikke eje en dansk indregistreret bil. Så altså....Det år du flytter ud af DK må du ikke eje en bil overhovedet efter fraflytning fra DK hvis du altså har boet dér i mere end halvdelen af året. Hmm.... IDIOT!!! Ja okay det er jo så igen endnu en fejlfortolkning af hvad skatteministeren sagde, jeg forstår ikke hvorfor så mange af jer farer sådan i flint over det. Manden siger jo blot at hvis man BOR i Danmark så kan man ikke kører rundt i en bil der er registreret i udlandet, det kan vel ikke være så svært at forstå? Det har jo ikke noget at gøre med hvornår man flytter. hvis du flyttede til sverige i august, så BOR du ikke i Danmark mere og derfor skal du ikke føle dårlig samvittighed eller føle dig ramt af at køre rundt i en bil som er registreret i det land du bor i!
Guest jxhab Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 I teorien har du ret - i teorien... omvendt er det så hvis det er Skat der interesserer sig for dig. Der har DU bevisbyrden. Og det er jo lige netop skattelovgivning det handler om her. Jaja men lad nu være med at male fanden på væggen, det skulle vel ikke være noget problem at bevise man BOR i et andet land end Danmark, hvis man rent faktisk gør det!
Rene Larsen Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 hehe - ja det er jo så heller ikke helt rigtigt - men jeg forstår hvad du mener :D Blev det ikke muligt for en der er bosat i DK, at køre i udenlandsk firmabil for et par år siden - hvis bare største delen af kørslen foregår i udlandet?? (kan ikke lige huske den 'rigtige' formuleringen) Manden siger jo blot at hvis man BOR i Danmark så kan man ikke kører rundt i en bil der er registreret i udlandet' date=' det kan vel ikke være så svært at forstå?[/quote']
Guest jxhab Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 hehe - ja det er jo så heller ikke helt rigtigt - men jeg forstår hvad du mener :D Blev det ikke muligt for en der er bosat i DK, at køre i udenlandsk firmabil for et par år siden - hvis bare største delen af kørslen foregår i udlandet?? (kan ikke lige huske den 'rigtige' formuleringen) Nej jeg ved godt det ikke var ordret hvad han sagde, men jeg synes bare nogle bliver helt hysteriske herinde af mærkelige grunde, hvis man bor i Sverige og arbejder i Danmark, så har man ikke noget at frygte :-) Jo jeg tror du har ret, jeg mener også der var noget omkring folk som har huse uden bopælspligt som kan kører rundt i biler registreret i udlandet, men jeg kender desværre ikke til detaljerne omkring det..
Pede Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 Jeg farer hverken i flint eller maler fanden på væggen - jeg kommenterer bare et udsagn fra en af DKs ringeste "nyheds"-kilder... Som flere ganske rigtigt skriver så har man jo INTET at bekymre sig om hvis man virkelig bor i Sverige. Synes personligt det er fint der bliver knaldet nogle af dem der snyder systemet.
Guest jxhab Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 Jeg farer hverken i flint eller maler fanden på væggen - jeg kommenterer bare et udsagn fra en af DKs ringeste "nyheds"-kilder... Som flere ganske rigtigt skriver så har man jo INTET at bekymre sig om hvis man virkelig bor i Sverige. Synes personligt det er fint der bliver knaldet nogle af dem der snyder systemet. Jamen det er også fint, men så forstår jeg ikke dit andet indlæg, hvor du sviner skatteministeren til, men lad nu det lægge .. jeg tror ikke man har noget at frygte så længe man rent faktisk bor i Sverige.
Thomas Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 Jeg blev stoppet før jul ved Bella centeret, de spurgte om jeg boede i sverige, om jeg kørte hver dag, hvor jeg arbejdede og så ville han have mit brobiznummer. Naturligvis har jeg ikke hørt mere fra dem, men ser tit de holder ved bella center. Overvejede også i en periode om ikke snart der skete noget derude ved de nybyggede lejligheder, de fleste biler der joldte nede på gaden var på svenske plader...
Basse Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 Har ikke set noget til de razziaer de snakker om - og har hørt frem og tilbage i 1½ år, i omtalte områder inden for normal arbejdstid. Men det er måske først nu, de begynder at systematiserer deres razziaer ?. Eller går de primært efter nyere store merceders og BMWer? griner. Hvordan er det nu igen, skal man have den ene del af reg.attesten liggende i bilen, når man køre i udlandet ? her er DK jo udlandet.
Rikke Rost Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 Næææ jeg mener ikke det er nødvendigt i Norden.....Lidt ligesom man ikke skal ha' pas med...
Thomas Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 Næææ jeg mener ikke det er nødvendigt i Norden.....Lidt ligesom man ikke skal ha' pas med... Jo den skal du have liggende i følge told og skattemanden som jeg snakkede med. Og så skal man vist også have sit forsikringsbevis med...
dannemare Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 Jeg blev stoppet af en betjent på MC for cirka 2 år siden (for en mindre forseelse ). Han hævdede, at jeg skulle have denne ene halvdel af reg'en med mig i bilen, og han ville i første omgang notere mig for en bøde for at køre uden. Efter lidt snak frem og tilbage slap jeg med en advarsel, og han ringede så samtidig lige til Vägverket for at tjekke om bilen nu også tilhørte mig, bosiddende i det svenske. Det virkede som om, det var noget, han havde prøvet før... vidste lige præcis hvilket nummer, han skulle ringe til...
Don A Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 tror nu også det er lov at du skal have den ene halvdel med i bilen..
Rene Larsen Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 Hvordan er det nu igen' date=' skal man have den ene del af reg.attesten liggende i bilen, når man køre i udlandet ? her er DK jo udlandet.[/quote'] Den blå skal medbringes ved kørsel i udlandet (står også på den)
Basse Besvaret January 12, 2009 Rapporter Besvaret January 12, 2009 Man kan vel nøjes med den i kopiform ?`- det har jeg i min, håber det er nok, bryder mig ikke om at have originalpapir med i min bil.
Guest Trine Besvaret January 12, 2009 Rapporter Besvaret January 12, 2009 Man kan vel nøjes med den i kopiform ?`- det har jeg i min' date=' håber det er nok, bryder mig ikke om at have originalpapir med i min bil.[/quote'] Men det er jo hele pointen med der er 2..... at du netop sikkert han opbevare den blå i bilen.......og den gule hjemme...
skallstorp Besvaret January 12, 2009 Rapporter Besvaret January 12, 2009 Jeg har aldrig haft den med Jeg har aldrig haft den med. Men er også bare blevet stoppet en gang. Og det er nok 11-12 år siden. Der var det ikke så in at flytter herover på grund af en bil. Men jeg undrer mig over som der står i et andet indläg at de har så meget check på det nu at de ligefrem ved hvor de skal ringe hen. Ham der stoppede den bil i station 2 i aften havde da ikke styr på noget. Först sagde han at det manglende skattemärke skyldtes mangende syn og bagefter manglende forsikring
dannemare Besvaret January 12, 2009 Rapporter Besvaret January 12, 2009 Men jeg undrer mig over som der står i et andet indläg at de har så meget check på det nu at de ligefrem ved hvor de skal ringe hen. Du behøver vel ikke ligefrem at undre dig over, hvad jeg desangående skriver. Sådan var det bare. Han havde prøvet det før, og vidste således hvor han (igen) skulle ringe hen. Det er jo ikke ligefrem rocket science.
dabp Besvaret January 12, 2009 Rapporter Besvaret January 12, 2009 Jeg har aldrig haft den med. Men er også bare blevet stoppet en gang. Og det er nok 11-12 år siden. Der var det ikke så in at flytter herover på grund af en bil. Men jeg undrer mig over som der står i et andet indläg at de har så meget check på det nu at de ligefrem ved hvor de skal ringe hen. Ham der stoppede den bil i station 2 i aften havde da ikke styr på noget. Först sagde han at det manglende skattemärke skyldtes mangende syn og bagefter manglende forsikring Nej han sagde faktisk at det manglende mærke kunne tyde på at bilen ikke var synet... Derefter spurgte han føreren med besiktning og forsikring hvilket der intet var af...
skallstorp Besvaret January 12, 2009 Rapporter Besvaret January 12, 2009 Du har vist lige misforstået Rolig nu. Jeg satte bestemt ikke spörgsmåls tegn ved rigtigheden af det du skrev. Undrede mig bare dels over at de kunne finde ud af det. Og dels at det er kommet så langt ud med folk der snyder. Så slap helt af. Du behøver vel ikke ligefrem at undre dig over' date=' hvad jeg desangående skriver. Sådan var det bare. Han havde prøvet det før, og vidste således hvor han (igen) skulle ringe hen. Det er jo ikke ligefrem rocket science. [/quote']
dannemare Besvaret January 12, 2009 Rapporter Besvaret January 12, 2009 Rolig nu. Jeg satte bestemt ikke spörgsmåls tegn ved rigtigheden af det du skrev. Undrede mig bare dels over at de kunne finde ud af det. Og dels at det er kommet så langt ud med folk der snyder. Så slap helt af. Godt ord igen. Jeg må vist hellere komme på ryggen. :)
skallstorp Besvaret January 12, 2009 Rapporter Besvaret January 12, 2009 Sov godt Sov godt, tror at du behöver detGodt ord igen. Jeg må vist hellere komme på ryggen. :)
dannemare Besvaret January 12, 2009 Rapporter Besvaret January 12, 2009 Sov godt' date=' tror at du behöver det[/quote'] Det gør jeg afgjort. :) Og vækkeuret ringer kl. 05.00.
Guest michaelbo Besvaret January 12, 2009 Rapporter Besvaret January 12, 2009 håber du mener reg bevis tror nu også det er lov at du skal have den ene halvdel med i bilen.. Ellers bliver det squ lidt træls ! ( dårlig joke, undskyld)
chaospilot Besvaret January 13, 2009 Rapporter Besvaret January 13, 2009 Vedr. brug af udenlandske firmabiler for folk der arbejder for et udenlandsk firma samt har sit primære arbejdsområde med bilbrug i udlandet, så ja, så er det jvf. en EU dom blevet muligt. Sådan som skattevæsenet gør det er, at de nægter. Så kommer den på et eller andet tidspunkt for en EU domstol hvor de taber, og så ændrer de en lille smule i lovgivningen, hvor de efterlever dommen delvist - men stadig tager røven på dem der benytter ordningen for ikke at "miste" de penge de alligevel ikke var berrettiget til. I denne ordning er det blevet således, at man kan køre fuldt lovligt i en udenlands firmabil som dansker bosat i danmark. Man skal dog tilmelde den udenlandske bil en "ordning", hvor man ikke behøver at betale den skyhøje registreringsafgift, men i stedet slipper med den nette sum af 3% af den skyhøje registreringsafgift for det pågældende køretøj hvis den skulle have været på danske nummerplader. - PER MÅNED. Således kan det aldrig betale sig hvis man har et ansættelsesforhold på over 3 år at gå på den ordning - og for skattevæsenet kan det let være en bedre indtægt end hvis det udenlandske firma blot købte en dansk bil og undgik bøvlet. Og det var også det der var meningen med ordningen. At det er ulovligt og en tvivlsom måde at fortolke EU's dom på er der ingen tvivl om, men den nye retssag tager tid, og på den måde kan man holde de lovlige udenlandkse biler fra gaderne nogle år endnu indtil næste dom kommer. Så må vi se hvilke krumspring de så tager for at omgå dette. Jeg ved ikke hvordan ordningen med de 3% af registreringsafgiften pr. måned påvirker beskatningen af fri firmabil - men det _kan_ være der er noget her de har glemt at tænke over, således den ansatte _kan_ slippe lidt billigere på den front.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu