spinner Skrevet January 7, 2009 Rapporter Skrevet January 7, 2009 Trist start på dagen for nogle... http://www.bt.dk/article/20090107/krimi/90107014/
Guest Trine Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 Det er da et klogere sted at stille sig end Lossepladsvej i morgentrafikken..... lidt har de da lært:)
Juff Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 politi razzia jagtvej 7 januar http://www.bt.dk/article/20090107/krimi/90107014/ Så er det jo godt ingen herinde snyder
homer132 Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 troede ikke det var et udbredt begreb. ville godt nok selv ikke have meget glæde ved at køre rundt uden at have betalt afgift. spontane blodtryksforhøjninger hver gang jeg så noget som bare lignede en politibil.
Juff Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 troede ikke det var et udbredt begreb. ville godt nok selv ikke have meget glæde ved at køre rundt uden at have betalt afgift. spontane blodtryksforhøjninger hver gang jeg så noget som bare lignede en politibil. me2... har ikke så ondt af dem der for lov at betale afgiften samt en kæmpe bøde.. Thats life...;) Men hvorfor dælen laver de ikke de kontroller ved broen.. hmm
Rene Larsen Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 Har Kristian Jensen sin egne holdning til hvad "centrum for livsintresse" er?? Skatteministeren pointerer, at hvis man bor og arbejder i Danmark i mere end halvdelen af året, skal bilen være dansk indregistreret.[url=http://www.bt.dk/article/20090107/krimi/90107014/]
credde Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 Men hvorfor dælen laver de ikke de kontroller ved broen.. hmm Mon ikke fordi, der er observeret en hel del udenlandske registrerede biler på Nørrebro?
Guest Trine Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 Har Kristian Jensen sin egne holdning til hvad "centrum for livsintresse" er?? Han har vist ikke sin egen holdning til noget som helst:) der nok bare nogle der har fortalt ham hvad han skal sige.. også i den simpleste form for at sikre han ikke sagde noget der var heeelt galt:tongue2:
Guest Trine Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 Det ville da være tåbeligt at kontrollere biler ved broen.. sandsynligheden for de snyder er da markant lavere end dem der kører rundt i København uden at nærme sig broanlægget ever......
Lollikken Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 Taget fra artiklen Skatteministeren pointerer, at hvis man bor og arbejder i Danmark i mere end halvdelen af året, skal bilen være dansk indregistreret. Hva' skete der lige med centrummet for livsinteresser ?
Guest Trine Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 Taget fra artiklen Hva' skete der lige med centrummet for livsinteresser ? http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=15703 Kan man merge to tråde Gio:)
Guest jxhab Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 Har Kristian Jensen sin egne holdning til hvad "centrum for livsintresse" er?? Hvis man bor i Danmark mere end halvdelen af året, så er det da også lidt svært at påvise ens centrum for livsinteresse ligger i Sverige, eller er det bare mig? Jeg synes ikke der er noget forkert i hans udtalelse. Ville det være bedre, hvis han sagde "Hvis man har sit centrum for livsinteresse i Danmark, men kører rundt i en udlandsk registreret bil, så får man en bøde og skal betale afgiften" .. Hvor mange mennesker udover skattenørder og os der bor i Sverige forstår sådan en sætning :-)
Juff Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 Det ville da være tåbeligt at kontrollere biler ved broen.. sandsynligheden for de snyder er da markant lavere end dem der kører rundt i København uden at nærme sig broanlægget ever...... nå ja.... godmorgen juff :D os der køre over broen er de lovlydige...ihvertfald på "registreringsafgiftsiden"...
Rene Larsen Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 Det jeg mente var bare at der jo ikke findes et fast antal dag som man 'bare' skal holde sig under når man 'bor' i DK - så må man godt må køre 'lovligt' rundt i udenlandsk indregisteret biler i DK. Derfor syntes jeg ikke at det skatteministeren er blevet citeret for er iorden - Kristian Jensen's fortolkning eller ej.
Guest jxhab Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 Det jeg mente var bare at der jo ikke findes et fast antal dag som man 'bare' skal holde sig under når man 'bor' i DK - så må man godt må køre 'lovligt' rundt i udenlandsk indregisteret biler i DK. Derfor syntes jeg ikke at det skatteministeren er blevet citeret for er iorden - Kristian Jensen's fortolkning eller ej. jamen jeg ved godt det er lidt flueknepperi, men hvis man bor i Danmark over halvdelen af et år, altså måske 200 dage om året, så kan man vel ikke have sit centrum for livsinteresse i Sverige eller andre lande? Jeg tænker bare, hvis man BOR i danmark, så betyder det vel også man ikke rejser hjem hver dag..
Gio Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=15703 Kan man merge to tråde Gio:)Done... :)
alex Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 Nogen som véd hvordan pokker de afgører om man kører ulovligt eller ej ? F.eks. så "opholder" jeg mig i DK (pudsigt nok) mindst 220 dage i DK om året - men overnatter dog omkring 98% af dagene i Sverige. Det kunne måske delvis bevises i form af brobiz udskrift, ved at snakke med mine svenske grannar, ved at checke min mobil maste information - men det er jo ikke umiddelbart noget som jeg ville kunne bevise på 5 minutter i en razzia ? Mvh Alex
Gio Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 Nogen som véd hvordan pokker de afgører om man kører ulovligt eller ej ? F.eks. så "opholder" jeg mig i DK (pudsigt nok) mindst 220 dage i DK om året - men overnatter dog omkring 98% af dagene i Sverige. Det kunne måske delvis bevises i form af brobiz udskrift, ved at snakke med mine svenske grannar, ved at checke min mobil maste information - men det er jo ikke umiddelbart noget som jeg ville kunne bevise på 5 minutter i en razzia ?Mit gæt: Til at starte med tjekker de din folkeregister-adresse. Er denne i Danmark, så er det værsågod at gå hjem, forudsat du har været registreret der i mere end 14 dage (og dem er der tilsyneladende en del af). Er din adresse i Sverige, så bliver du vel bedt om, indenfor en defineret tid, at dokumentere dit forhold til Sverige - altsammen efter en, på stedet, afvejning baseret på gut-feeling og politi/skat's erfaringer med slige sager, og den aktuelle person i køretøjet - og derpå afgøres det, om der skal graves yderligere.
Guest jxhab Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 Nogen som véd hvordan pokker de afgører om man kører ulovligt eller ej ? F.eks. så "opholder" jeg mig i DK (pudsigt nok) mindst 220 dage i DK om året - men overnatter dog omkring 98% af dagene i Sverige. Det kunne måske delvis bevises i form af brobiz udskrift, ved at snakke med mine svenske grannar, ved at checke min mobil maste information - men det er jo ikke umiddelbart noget som jeg ville kunne bevise på 5 minutter i en razzia ? Mvh Alex som Gio skriver, men det kræves højst sansynligt ikke at du skal dokumentere det i razziaen. Jeg tror dem der bliver snuppet måske også bliver taget fordi de har bopæl i Danmark samtidig med de kører rundt i en udlandsk registreret bil og så er der dem som f.eks ikke har en brobiz registreret etc etc etc.. det er ikke opholdet i Danmark der er problemet, sådan som jeg ser det - det er hvis man BOR i Danmark det meste af tiden ..
Nils Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 Nogen som véd hvordan pokker de afgører om man kører ulovligt eller ej ? F.eks. så "opholder" jeg mig i DK (pudsigt nok) mindst 220 dage i DK om året - men overnatter dog omkring 98% af dagene i Sverige. Det kunne måske delvis bevises i form af brobiz udskrift, ved at snakke med mine svenske grannar, ved at checke min mobil maste information - men det er jo ikke umiddelbart noget som jeg ville kunne bevise på 5 minutter i en razzia ? Mvh Alex Dem, de har taget bilen fra midt på gaden har selvfølgelig adresse i Mjøl... Danmark - og de har ikke haft nogen dækhistorie overhovedet eller de er kløjs i den og er begyndt at græde, da de så skatteministeren. :) Hvis man har en proformaadresse og aldrig er i Skåne, så slipper man ud af kløerne på dem, men vil måske blive tjekket bagefter. Så har man ikke nogetsomhelt at fremvise og det er så det. Denneher diskussion drejer sig gerne om nogle grænsetilfælde, men de findes ikke rigtig i virkeligheden, tror jeg. :) edit: fik lige overhalet Gio og Jxhab - det var ikke for bare at gentage.
Pede Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 Godt at se landets Skatteminister har styr på tingene. Hvis man flyttede til Sverige i August måned må man ifølge ham altså IKKE købe en svensk indregistreret bil før 1. januar. Samtidig må man jo så heller ikke eje en dansk indregistreret bil. Så altså....Det år du flytter ud af DK må du ikke eje en bil overhovedet efter fraflytning fra DK hvis du altså har boet dér i mere end halvdelen af året. Hmm.... IDIOT!!!
MRoderick Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 Mit gæt: Er din adresse i Sverige, så bliver du vel bedt om, indenfor en defineret tid, at dokumentere dit forhold til Sverige - altsammen efter en, på stedet, afvejning baseret på gut-feeling og politi/skat's erfaringer med slige sager, og den aktuelle person i køretøjet - og derpå afgøres det, om der skal graves yderligere. De skal være velkomne til at selv at finde dokumentation for at jeg gør noget ulovligt, men indtil da, forventes det at bevisbyrden ligger på politianklagerens bord og ikke hos den anklagede!!!
Pede Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 De skal være velkomne til at selv at finde dokumentation for at jeg gør noget ulovligt' date=' men indtil da, forventes det at bevisbyrden ligger på politianklagerens bord og ikke hos den anklagede!!![/quote'] I teorien har du ret - i teorien... omvendt er det så hvis det er Skat der interesserer sig for dig. Der har DU bevisbyrden. Og det er jo lige netop skattelovgivning det handler om her.
credde Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 Godt at se landets Skatteminister har styr på tingene. Hvis man flyttede til Sverige i August måned må man ifølge ham altså IKKE købe en svensk indregistreret bil før 1. januar. Samtidig må man jo så heller ikke eje en dansk indregistreret bil. Så altså....Det år du flytter ud af DK må du ikke eje en bil overhovedet efter fraflytning fra DK hvis du altså har boet dér i mere end halvdelen af året. Hmm.... IDIOT!!! Altså, skatteministerens udtalelse: "Skatteministeren pointerer, at hvis man bor og arbejder i Danmark i mere end halvdelen af året, skal bilen være dansk indregistreret." Hvis man IKKE bor i Danmark falder man jo ikke under det udsagn. Derudover, så står udtalelsen jo i en avis, hvor det jo snildt kan være, at journalisten har hørt forkert, troet forkert osv.
Guest michaelbo Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 tag en slapper tag det dog roligt! Det er jo helt åbenbart hvem Skat ønsker at ramme, har man folkeregisteradresse i Sverige er man umiddelbart ikke interessant. Emnet har ikke været rigtigt oppe et par år og nogle har nok været fristet til en billig BMW. Jeg er blevet stoppet et par gange og når de har tjekket personnummeret har der kun været et venligt "ha' en god dag"
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu