ThomasG Skrevet January 7, 2009 Rapporter Skrevet January 7, 2009 Hejsa Er ny her inde :) Jeg har lige et dumt spørgsmål: Er der nogen grænse på hvor meget man kan betale i butikker/værksteder med sit danske visadankort?? Jeg har lige bestilt tid til service + tandremsskifte hos Motorcenter Skurup. Har fået en ca. pris, men der kan jo komme mere på hvis de finder noget som skal skiftes, så jeg vil lige være helt sikker på at kunne betale. P.S. Ind til videre en meget positiv oplevelse med tidsbestilling og hvad der skal laves på bilen / Thomas
Don A Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 Je kan MAX hæve 2200 DKR om dagen merer jeg det er.. Så tag heller nogen kontanter med også.. Eller et mastercard ? ( mener ikke der er en så "lav" grænse på det-- )
Sune Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 Je kan MAX hæve 2200 DKR om dagen merer jeg det er.. Så tag heller nogen kontanter med også.. Eller et mastercard ? ( mener ikke der er en så "lav" grænse på det-- ) Nu var det ikke lige hævning der var spørgsmålet, men derimod brug... og her er grænsen hvad forretningen bestemmer, og derudover er der normalt en grænse på maks. 20.000 DKK i udlandet pr. løbende md. (defineret som 30 kalenderdøgn)
CarTrends.dk Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 mener det max er 10.000kr du ka betale med kortet på en gang, og du kan max bruge ialt sammenlagt 20.000kr om måneden på kortet ellers skal du ha ringet til din bank og nulstillet kortet det har jeg prøvet flere gange så derfor har jeg nu både Visa kort, mastercard og american express
ThomasG Besvaret January 7, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret January 7, 2009 OK, takker mange gange for det hurtige svar. Så fortæller jeg dem bare at de skal holde sig under grænsen uanset hvad de laver på den:laugh:
hpn Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 OK' date=' takker mange gange for det hurtige svar. Så fortæller jeg dem bare at de skal holde sig under grænsen uanset hvad de laver på den:laugh:[/quote'] eller også skulle du kontakte din bank og höre om det er muligt at få hävet loftet lidt
CarTrends.dk Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 det ik hans bank men det firma han køber tingene fra der har max på, pga sikkerhed. I danmark ka du jo gå ind og købe en bil til 100.000kr på dit dankort eller også skulle du kontakte din bank og höre om det er muligt at få hävet loftet lidt
chaospilot Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 Det er max. 30.000 dkr. du kan forbruge / betale i udlandet. kontanthævning er max 2000 dkr (eller det der modsvarer) pr. dag. Så du skal bare holde dig under 435000 sek på værkstedet - så går det nok :-) (Med mindre du har anvendt kortet og noget af beløbet andensteds i udlandet. Mht. danske køb, så er der ingen grænse for betaling med dankort i danmark. Der kan man trække så meget man vil - har købt flere biler på dankort uden problemer - men de checker gerne lige ID når man rykker over 100k igennem terminalen :-)
hpn Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 det ik hans bank men det firma han køber tingene fra der har max på, pga sikkerhed. I danmark ka du jo gå ind og købe en bil til 100.000kr på dit dankort Da vi köbte kökken for 5 år siden, kunne vi ikke betale, fordi banken havde sat et loft - så jeg skulle have fat i banken, fordi köbet var i udlandet.
Thomas Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 Det er max. 30.000 dkr. du kan forbruge / betale i udlandet. kontanthævning er max 2000 dkr (eller det der modsvarer) pr. dag. Så du skal bare holde dig under 435000 sek på værkstedet - så går det nok :-) (Med mindre du har anvendt kortet og noget af beløbet andensteds i udlandet. Mht. danske køb, så er der ingen grænse for betaling med dankort i danmark. Der kan man trække så meget man vil - har købt flere biler på dankort uden problemer - men de checker gerne lige ID når man rykker over 100k igennem terminalen :-) 435.000:laugh: mon ikke der sneg sig et 0 for meget ind der. Så lav er kursen dog ikke
chaospilot Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 Hvis det er hos VW i Helsingborg er det nok ikke utænkeligt at det løber derop - uden de vel at mærke får løst problemet.... Men det var det jo ikke, så jo, der var et 0 for meget :-)
dabp Besvaret January 7, 2009 Rapporter Besvaret January 7, 2009 Jeg stod med samme problem for et par måneder siden da jeg skulle betale regninger. Reglerne: Max 20.000kr i 30 dage og 2000kr hæve om dagen. Med hæve forståes betaling på svensk kassaservice eller i en bankautomat. Almindelige forretninger er forbrug og der gælder de 20.000. Sakset fra min banks hjemmeside: Så meget kan du hæve på dit Visa/Dankort i udlandet: * op til 2.000 kr. pr. dag * max 20.000 kr. om måneden Og dette er et loft der ikke kan fjernes eller hæves, det er gældende for alle danske visakort...(jeg ved ikke om det også er samme regler på verdensplan, men det kunne jeg forestille mig)...
ThomasG Besvaret January 8, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret January 8, 2009 Det er jo bare helt super. :) Jeg håber da ikke at det løber så højt op, det er kun tandrem og et service = ca. 7.000 svenske. Alene tandremmen kan VW i Dk ikke klare til samme pris
mrode Besvaret January 8, 2009 Rapporter Besvaret January 8, 2009 Og dette er et loft der ikke kan fjernes eller hæves, det er gældende for alle danske visakort...(jeg ved ikke om det også er samme regler på verdensplan, men det kunne jeg forestille mig)... Selvfølgelig kan det det.. Jeg havde været på ferie og shoppet lige rigeligt, så da jeg skulle handle ind efter jeg var kommet hjem opdagede jeg at mit visakort var blevet blokeret. Jeg ringede til min bankpusher og hun fjernet loftet med det samme, så jeg kunne bruge mit visakort igen.
dabp Besvaret January 8, 2009 Rapporter Besvaret January 8, 2009 Selvfølgelig kan det det.. Jeg havde været på ferie og shoppet lige rigeligt' date=' så da jeg skulle handle ind efter jeg var kommet hjem opdagede jeg at mit visakort var blevet blokeret. Jeg ringede til min bankpusher og hun fjernet loftet med det samme, så jeg kunne bruge mit visakort igen.[/quote'] Jeg ringede to forskellige steder hen i min banks organisation og begge stedet var svaret at det ikke kunne lade sig gøre... Så ja.... :) Jeg kan se inde på Nordeas hjemmeside at de har samme regler, men der står som sidste note: "Forbrugsgrænsen kan nulstilles." Så det er bare min bank der er nogen idioter...
Rene Besvaret January 8, 2009 Rapporter Besvaret January 8, 2009 Jeg vil lige siget at de par gange jeg har været hos Motorcenter Skurup, har jeg altså bare fået en regning. Ingen betaling på stedet. Så det burde ikke være aktuelt med at betale med kort. Du smutter bare på netbanken når du modtager din faktura med posten.
ThomasG Besvaret January 8, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret January 8, 2009 Jeg vil lige siget at de par gange jeg har været hos Motorcenter Skurup' date=' har jeg altså bare fået en regning. Ingen betaling på stedet. Så det burde ikke være aktuelt med at betale med kort. Du smutter bare på netbanken når du modtager din faktura med posten.[/quote'] Det kunne jeg jo også bare, men kan man tage en sådan sag med og betale igennem en Dansk netbank?
Basse Besvaret January 8, 2009 Rapporter Besvaret January 8, 2009 Det kunne jeg jo også bare' date=' men kan man tage en sådan sag med og betale igennem en Dansk netbank?[/quote'] Det tror jeg ikke, lige så lidt som du kan betale danske girokort gennem en svensk netbank :-) Betalinger til udlandet, så skal du kende deres iban og swift tror jeg.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu