Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg punkterede i Malmö forleden dag og hvem har ikke et ekstra dæk med? Ja, det er rigtigt, jeg måtte ringe efter Falck så de kunne bugsere mig hjem. Jeg har ingen dækskifte grej, ej heller nogle dæk. Jeg påtænker at jeg bliver nødt til at købe nogle 245/50-16 dæk online og så få en flink mand til at komme at sætte dem på for mig. Er der nogle herinde der kender eller anbefaler et sted i nærheden, hvor man kan få dem til at køre ud til sig for at skifte dæk? Kan Falck i princippet ikke også gøre det? Jeg bor i Almvik og er tæt på bl.a. Jägersro.

Besvaret

Jeg vil give Menace ret at det nok er det letteste. Hvis det drejer sig om et lille hul, f.eks. en skrue eller noget i dækket, så er det også muligt at lappe dækket, hos en mekanikker/dækmand. Jeg har selv kørt med sådan en lap uden problemer. =)

Besvaret

Argh, læser mit eget indlæg og ser hvordan det kunne misforstås. Jeg ville købe nye dæk. Så ville jeg tage mine nye dæk under armen og så bilen under den anden arm (i bogstavelig forstand, ikke), over på et værksted. Her på værkstedet skulle det så ordnes.

Besvaret

Perfekt. Noget mærke i vil anbefale? Er kumho eller Marshal godt? Skal ikke have vinterdæk da bilen egentlig ikke skal køre særligt meget, før sommer. Egentligt ville jeg helst have helårsdæk. Min sidste udfordring er så bare lige hvordan hulen transporterer man en bil med punkteret dæk ud til nærmeste montør for den billigste penge? Det indgår desværre ikke i et Falck abonnement (så man skal selv betale for bugsering). Har hittet et værksted omkring 2 km herfra.

Besvaret
Har hittet et værksted omkring 2 km herfra.
Skru hjulet af. Tril det hen til værkstedet og få det fikset. Eller kør det i en cykelvogn eller trillebør. Tril det tilbage igen og skru det på. Eller pump det og se, om det ikke lige kan holde luften to kilometer. :)
Besvaret

Hey, Jeg gør ikke noge jeg ikke har forstand på. Bilen er (desværre) så tung at jeg ikke tør løfte den selv og jeg skal slet ikke forsøge at hive dækket af selv. Jeg må (på en eller anden måde) transportere fordon'et ud til dækmanden - 2 km herfra. Med mine glimrende overtalelsesevner bør jeg kunne få manden til at hente bilen på en eller anden måde, nu skal jeg jo også have alt muligt andet ordnet så det er jo kun plussalg for ham :-) Jeg tror på det bedte i folk :)

Besvaret

altså... hvis du bor i almvik, kan du sagtens låne en donkraft af mig jeg løfter min chrysler som vejer ca. 2 ton med den, så hvis din bil ikke er en lastbil, så er den sikkert fin til jobbet har også moment-nøgle og andet godt til dæk afmontering så du kan afmontere hjulet hvis det er helt umuligt at få nogen til at transportere bilen uden at tage en formue for det

Besvaret
altså... hvis du bor i almvik, kan du sagtens låne en donkraft af mig jeg løfter min chrysler som vejer ca. 2 ton med den, så hvis din bil ikke er en lastbil, så er den sikkert fin til jobbet har også moment-nøgle og andet godt til dæk afmontering så du kan afmontere hjulet hvis det er helt umuligt at få nogen til at transportere bilen uden at tage en formue for det
Den vejer ca. 1.5, så det skulle väre ok. Det er en Pontiac. Jeg vil meget gerne låne dit grej. Hvad jeg mener med at jeg ikke kan løfte den selv er, at jeg ikke har prøvet at skifte dæk selv før. Dette bliver jeg nødt til at spørge dig om hjælp til, hvis du kan / vil hjælpe med det? Bare for en sikkerheds skyld ... sæt nu jeg laver rav i den og ødelægger både bil og donkraft (= loose loose situation). Jeg skal først lige have nogle dæk på däckonline. Regner med at købe 4 stk. Jeg vil gerne have 4 nye på, men skal bare have 1 på til at køre til service med. En måde man kan kontakte dig på når jeg har dæk ?
Besvaret
Du skal ihvertfald IKKE proppe det det pisseskum i dækket det er ødelagt bagefter' date=' og i 9 ud af 10 tilfælde dur det ikke til den skade dit dæk har....:sick:[/quote'] Eg Egemarke: Det ser ud som om mit dæk er fuldstændigt sprættet op. Jeg tror ikke der noget at gøre.
Besvaret
Den vejer ca. 1.5, så det skulle väre ok. Det er en Pontiac. Jeg vil meget gerne låne dit grej. Hvad jeg mener med at jeg ikke kan løfte den selv er, at jeg ikke har prøvet at skifte dæk selv før. Dette bliver jeg nødt til at spørge dig om hjælp til, hvis du kan / vil hjælpe med det? Bare for en sikkerheds skyld ... sæt nu jeg laver rav i den og ødelægger både bil og donkraft (= loose loose situation). Jeg skal først lige have nogle dæk på däckonline. Regner med at købe 4 stk. Jeg vil gerne have 4 nye på, men skal bare have 1 på til at køre til service med. En måde man kan kontakte dig på når jeg har dæk ?
vi kan snakkes via PM :-) noget "slog" mig lige..... Har du overvejet at kigge efter et reservedæk i din bils bagagerum ? eller måske låne sådan et.... hvor mange bolte og hvor stor er afstanden ?
Besvaret
vi kan snakkes via PM :-) noget "slog" mig lige..... Har du overvejet at kigge efter et reservedæk i din bils bagagerum ? eller måske låne sådan et.... hvor mange bolte og hvor stor er afstanden ?
Ok. Det var det første jeg gjorde da jeg fik et fladt dæk (og det har jeg ikke). til gengæld kommer jeg i tanke om, at jeg har et reservedæk i bagagerummet i en anden bil. Hmmm... Dimensionerne på mit flade dæk er "Cooper" 245/50-16. Jeg ved ikke om man bare kan sætte et hvilket som helst reservedæk på (?). Antal bolte er jeg ikke sikker på. Måske 4 ? Jeg skal dog helt sikkert have lavet en bestilling på minimun et nyt dæk, som kan sættes på enten af montør eller der hvor jeg skal have service udført. jeg vil have dækket med, så slipper jeg for at de skal bestille et nyt dæk.
Besvaret
Du skal ihvertfald IKKE proppe det det pisseskum i dækket det er ødelagt bagefter' date=' og i 9 ud af 10 tilfælde dur det ikke til den skade dit dæk har....:sick:[/quote'] muligt at det ikke virker med gustafs skade men at det ödelägger däkket er noget pjat ... har brugt det mange gange og det har aldrig ödelagt noget.. det eneste der er, er at däkmändende brokker sig lidt engang imellem over det er klistret intet andet ... det mange gör er at de bliver ved med at köre med det i og da det ikke holder trykket länge så ödelägger man däkket ved at köre med for lavt tryk... selve midlet ödelägger intet

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...