ClausN Besvaret May 29, 2009 Rapporter Besvaret May 29, 2009 Mon det bliver norsk nu.:) http://www.automotorsport.se/news/17872/ska-norska-staten-k%C3%B6pa-saab/ Ny spiller på banen. Koenigsegg:surprise::surprise: http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx%3Fstat%3D0%26ArticleID%3D2009%255c05%255c29%255c339276%26SectionId%3DBilMotor%26menusection%3DBilMotor%3BBilMotornyheter
Rikke Rost Besvaret May 29, 2009 Rapporter Besvaret May 29, 2009 Den dør Konigsegg helt sikkert på......:D
Gio Besvaret May 29, 2009 Rapporter Besvaret May 29, 2009 Saab 10-4 Koenigsegg Edition...*ahh* Lyder da ikke helt tosset :th2:
Lollikken Besvaret May 29, 2009 Rapporter Besvaret May 29, 2009 En mere interessant nyhed vil jeg mene er denne: http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2009\05\28\339231§ionid=bilmotor At der pludselig er efterspørgsel på deres produkt kan da ikke være helt skidt i en salgssituation.
Guest Mogens Besvaret May 29, 2009 Rapporter Besvaret May 29, 2009 At der pludselig er efterspørgsel på deres produkt kan da ikke være helt skidt i en salgssituation. Fra næste uge fordobles produktionen af Saab-biler - men jeg kender dog ikke det nuværende niveau...
Rikke Rost Besvaret May 29, 2009 Rapporter Besvaret May 29, 2009 Det er ikke afgørende for en virksomhed, hvor stor en omsætning der er..... Overskudsgraden er langt vigtigere. Og der vil jeg vædde på at Koenigsegg ligger meget tæt på 0! Til de priser han kører med på biler, er det afgørende om han sælger 5 eller 10 biler. Det kan være afgørende for om det bliver et år med overskud eller med underskud. Og det er ikke noget der kan garantere Saab noget som helst.
Lollikken Besvaret May 29, 2009 Rapporter Besvaret May 29, 2009 Fra næste uge fordobles produktionen af Saab-biler - men jeg kender dog ikke det nuværende niveau... Ack! Jeg havde linket forkert: http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2009\05\28\339231§ionid=bilmotor De går fra 100 biler om dagen til 200 biler
Rikke Rost Besvaret May 29, 2009 Rapporter Besvaret May 29, 2009 Lad os nu se..... Det svenske BNP er lige faldet med 6½%, så jeg vil godt lige se det før jeg tror på det.....
Lollikken Besvaret May 29, 2009 Rapporter Besvaret May 29, 2009 Det er ikke afgørende for en virksomhed, hvor stor en omsætning der er..... Overskudsgraden er langt vigtigere. Og der vil jeg vædde på at Koenigsegg ligger meget tæt på 0! Til de priser han kører med på biler, er det afgørende om han sælger 5 eller 10 biler. Det kan være afgørende for om det bliver et år med overskud eller med underskud. Og det er ikke noget der kan garantere Saab noget som helst. Med mindre han/koncernen har nogle gode ideer til hvordan produktionslinien kan optimeres på en ikke-superbil. Måske kan han nedbringe nogle omkostninger på superbilen, og lade noget fancy udstyr ryge ned til Saaben. Måske havde han en Sonnett som knægt og hans semtimentalitet får ham til at kaste milliarder efter Saab :) Der kan være mange årsager, det kan også være han hader Saab og tømmer selskabet. Intet er garanteret i bilbranchen. Selv VAG gruppen har måtte restrukturere lidt og er vist ejet primært af Porche nu? Personligt tror jeg dog at firmaet enten går til en gruppe af investorer eller en større bil producent. Jeg håber dog bare at designteamet får lov til at gå tilbage til rødderne så vi ka' få nogle nye asfalt jagere ;)
ClausN Besvaret May 29, 2009 Rapporter Besvaret May 29, 2009 Fra næste uge fordobles produktionen af Saab-biler - men jeg kender dog ikke det nuværende niveau... Det kan ikke være mange. For ca. en måned siden, læste jeg at Saab solgte 3 biler om dagen i hele Sverige. Og Sverige er Saab's største marked. Skal vi ikke bare blive enig om at det er en dødssejlere.....
Rikke Rost Besvaret May 29, 2009 Rapporter Besvaret May 29, 2009 Men det kræver vel at han har nogle milliarder at gøre godt med?? Med mindre han/koncernen har nogle gode ideer til hvordan produktionslinien kan optimeres på en ikke-superbil. Måske kan han nedbringe nogle omkostninger på superbilen, og lade noget fancy udstyr ryge ned til Saaben. Måske havde han en Sonnett som knægt og hans semtimentalitet får ham til at kaste milliarder efter Saab :) Der kan være mange årsager, det kan også være han hader Saab og tømmer selskabet. Intet er garanteret i bilbranchen. Selv VAG gruppen har måtte restrukturere lidt og er vist ejet primært af Porche nu? Personligt tror jeg dog at firmaet enten går til en gruppe af investorer eller en større bil producent. Jeg håber dog bare at designteamet får lov til at gå tilbage til rødderne så vi ka' få nogle nye asfalt jagere ;)
Lollikken Besvaret May 29, 2009 Rapporter Besvaret May 29, 2009 PS: Koenigsegg Lige en ting ang. Christian von Koenigsegg kan måske være den rette mand til at købe Saab. Han har skabt en superbil ... i Sverige! og han har interessante ideer omkring design. Hvis man kigger på Saabs historie så var der også nogle stærke enkeltpersoner som stod bag udviklen af deres kerne modeller (som med så mange andre bilfirmaer). Alt i alt kunne Saab blive udsat for noget meget værre :)
Rikke Rost Besvaret May 29, 2009 Rapporter Besvaret May 29, 2009 Man må jo ikke tro det er svært at skabe en superbil.... Det der er svært, er at rejse investorer der skal finansiere gildet og få dem til at tro på ideen. Det er der hele humlen ligger. Så han er mere sælger end designer. Og han kan ikke sælge Saab, da de produkter Saab har, er røvsyge og kun sælger til pædagoger og andre der kan se det fede i et instrumentbord fra 50'erne..... Næææh du, Saab skulle koncentrere sig om en bil der kan transportere 2 mennesker 50 km væk på én liter biodiesel. Dét er der fremtid i.....
Gio Besvaret May 29, 2009 Rapporter Besvaret May 29, 2009 Koenigsegg har 90 pengestærke investorer i ryggen - og hvis flertallet af disse er friske på idéen, så er der vist ikke noget galt i at bestyrelsen giver grønt lys. Og lad nu være med at hænge i Saab's instrumentering, og gamle levn af svensk design. Saab's nyere modeller er dælme dejlige biler, inkl. motorer der kan hvad der forventes af dem - og mere til. Ja - det er en smagssag, selvfølgelig. Men at tro at Koenigsegg vil fortsætte med samme linie og design...er nok en kende naivt - efter min umiddelbare mening.
Rikke Rost Besvaret May 29, 2009 Rapporter Besvaret May 29, 2009 Saab er jo en Opel i svensk designer tøj... :D Konigsegg har jo løbende måtte udvide aktionærkredsen grundet skrantende økonomi.... Men lad os nu se. Bliver spændende at følge udviklingen...:)
MRoderick Besvaret May 29, 2009 Rapporter Besvaret May 29, 2009 Jeg syntes det er nogle meget spændende nyheder. Specielt hvis det lykkes Saab at overleve og samtidigt komme ud af kløerne på GM, og endnu bedre at få dem på Svenske hænder igen. Hvis det samme kan ske for Volvo, så vil det få positiv betydning for Sveriges økonomi, hvilket jo er noget vi alle burde være interesserede i, uanset om man så kan li' de svenske biler eller ej ;-)
Lollikken Besvaret May 29, 2009 Rapporter Besvaret May 29, 2009 Saab er jo en Opel i svensk designer tøj... :D Nogle af de nyere modeller er ja. F.eks. ser prototypen af den nye 9-5 ud til at være en insignia med ændringer (på godt og ondt). Men det er jo ikke anderledes end at sige Seat, Skoda og Audi er variationer af VW. Meget kan man sige om Saab, men deres design har været deres eget og deres udseende var en gang lige så unikt som Porschens, Miniens eller Boblens. Det er ikke nødvendigvis reglen i dag :( Men ja .. meget spændende at se og der i fremtiden kommer turbodrevne kampvogne flyvende ud af Trollhätten :)
MRoderick Besvaret May 29, 2009 Rapporter Besvaret May 29, 2009 Men ja .. meget spændende at se og der i fremtiden kommer turbodrevne kampvogne flyvende ud af Trollhätten :) Så skal det vist være nogle helvedes stærke motorer, hvis man skal få en kampvogn til at flyve :P
Lollikken Besvaret May 29, 2009 Rapporter Besvaret May 29, 2009 Så skal det vist være nogle helvedes stærke motorer' date=' hvis man skal få en kampvogn til at flyve :P[/quote'] Heheh jeg hentyder mere til 9000'eren som vejer 1,8 ton og har en 2,3 Turbo (ca. 200 HK uden tun).
MRoderick Besvaret May 29, 2009 Rapporter Besvaret May 29, 2009 Heheh jeg hentyder mere til 9000'eren som vejer 1' date='8 ton og har en 2,3 Turbo (ca. 200 HK uden tun).[/quote'] Hehe ... hvis du syntes det er en kampvogn, skal du ikke kigge på specs på min 9-5 Aero ;-)
Lollikken Besvaret May 29, 2009 Rapporter Besvaret May 29, 2009 Hehe ... hvis du syntes det er en kampvogn' date=' skal du ikke kigge på specs på min 9-5 Aero ;-)[/quote'] Nice! Hvilken årgang og har du tunet yderligere? :D Hvis vi mødes til et debat træf en dag så må du lige gi' en tur! Pulease
MRoderick Besvaret May 29, 2009 Rapporter Besvaret May 29, 2009 Nice! Hvilken årgang og har du tunet yderligere? :D Hvis vi mødes til et debat træf en dag så må du lige gi' en tur! Pulease Det er en MY2000, og er ikke tunet yderligere (endnu) ... går dog og overvejer at få den der BSR boxdimsedut, men skal lige finde ud af om den er kompatibel med min dyt. Lige så snart jeg har fået skiftet et utæt benzinfilter, er du velkommen til en tur, jeg kan lige råbe op når den er fikset :-)
dannemare Besvaret May 30, 2009 Rapporter Besvaret May 30, 2009 Så blev Opels skæbne i det mindste klargjort: "Aftalen for Opel er på plads. Canadisk-østrigske Magna overtager Opel i samarbejde med russisk bilproducent" -- http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1174973.ece
Lollikken Besvaret May 30, 2009 Rapporter Besvaret May 30, 2009 Det er en MY2000, og er ikke tunet yderligere (endnu) ... går dog og overvejer at få den der BSR boxdimsedut, men skal lige finde ud af om den er kompatibel med min dyt. Lige så snart jeg har fået skiftet et utæt benzinfilter, er du velkommen til en tur, jeg kan lige råbe op når den er fikset :-) Yeehaw! :) Jeg kiggede lige hurtigt hos BSR og fandt dette til din bil. http://sv.bsr.se/products/t20/ Der er flere trin som gi'r lidt mere :)
Jakob Mejlhede Besvaret May 30, 2009 Rapporter Besvaret May 30, 2009 Heheh jeg hentyder mere til 9000'eren som vejer 1' date='8 ton og har en 2,3 Turbo (ca. 200 HK uden tun).[/quote'] Ahhh, det er da lige i overkanten Min 9000 Aero vejer 1425kg, så den rykker OK med 300+ hk :th2: Målet er 400+ inden næste sommer. Så begynder det at være sjovt på motorvejen.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu