Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej ville lige høre jer hvordan i overfører penge til sverige, er det via jeres bank, altså sådan at der automatisk hver måned, bliver overført x antal kroner til jeres svenske bank, eller bruger i feks x-change, eller forex, og går selv i banken med jeres penge?, er der i grunden nogen forskel på det antal kroner man i sidste ende får ud af det? :rolleye:

Besvaret

Hvis man er fornuftig overfører man fra sin danske konto til sin svenske bank med veksling. Det er alt for dyrt at hæve på et kort med veksling eller veksle til kontanter hos forex.

Besvaret

Overfører altid fra Nordea til Nordea i Dkk, så er de der inden en time. Min underbo hæver sine penge i Nordea i Dk og tager ind på Hovedbanen og veskler dem i Xchange og sætter dem ind i Sverige og er meget glad fordi hun sparer ca. 60kr hver md. :-)

Besvaret
Min underbo hæver sine penge i Nordea i Dk og tager ind på Hovedbanen og veskler dem i Xchange og sætter dem ind i Sverige og er meget glad fordi hun sparer ca. 60kr hver md. :-)
Det vigtigste er, hun er glad. Penge er ikke alt. :lol:
Besvaret
Overfører altid fra Nordea til Nordea i Dkk' date=' så er de der inden en time. Min underbo hæver sine penge i Nordea i Dk og tager ind på Hovedbanen og veskler dem i Xchange og sætter dem ind i Sverige og er meget glad fordi hun sparer ca. 60kr hver md. :-)[/quote'] ROFL - hold da kæft! Det er en joke ikke?? Fra xchange's svenske hjemmeside: næsten 6% mellem købs og salgskurs. pix.gifDanmark Dansk krona (DKK) X-change köper sedlar: 1,4433 X-change säljer sedlar: 1,5284 DKK är en lagervaluta
Besvaret

Med et gratis VIP-kort får man en bedre vekselkurs end den annoncerede hos X-change. Og så skal man jo sammenholde veksling af kontanter hos X-change/Forex med vekselkursen i banken + evt. gebyrer for både afsendelse og modtagelse, og bankerne bruger jo heller ikke nødvendigvis nationalbankens kurs.

Besvaret

Overfører med Handelsbanken DK til Handelsbanklen SE uden gebyr. Kan lave ligeså mange overførsler jeg vil. Koster ingenting. Oprettes overførslen inden kl 13 er pengene på kontoen i SE samme dag.

Besvaret

jeg overfører fra netbank nordea dk til min nordea SE konto. men for en sikkerhed skyld har jeg lavet en kasse kredit i min nordea SE på 20KG så regninger kan betales hvis jeg glemmer det.. og jeg overfører kun det jeg skal bruge plus minus 2000 dk.kr. selvf. gebyr frit, da jeg er fordel kunde i begge banker ...

Besvaret
ROFL - hold da kæft! Det er en joke ikke?? Fra xchange's svenske hjemmeside: næsten 6% mellem købs og salgskurs. pix.gifDanmark Dansk krona (DKK) X-change köper sedlar: 1,4433 X-change säljer sedlar: 1,5284 DKK är en lagervaluta
Jeg har ikke kigget så meget på kursen, men vi har nu 3-4 gange begge "overført" 20000dkk og hun vinder med ca 60kr hvergang. Men arbejdet idet samt det at rende rundt med 20000 i kontanter, så tror jeg bare jeg melder pas og overfører som jeg plejer :-)
Besvaret

Det er da interessant, hvis bankerne ikke kan konkurrere med X-change og Forex, og man ligefrem får mere for sine penge hos de to vekselbureauer end ved en bankoverførsel, selv hvis det sker uden gebyrer af nogen art. Er der andre, der kan bekræfte, at bankernes kurser er dårligere end hos X-change eller Forex?

Besvaret
Det er da interessant, hvis bankerne ikke kan konkurrere med X-change og Forex, og man ligefrem får mere for sine penge hos de to vekselbureauer end ved en bankoverførsel, selv hvis det sker uden gebyrer af nogen art. Er der andre, der kan bekræfte, at bankernes kurser er dårligere end hos X-change eller Forex?
Har lige kigget på det igen, kan se at de sidste par gange "vinder" jeg klart..
Besvaret

Hvis man kigger på forskellen mellem køb og overførelse (Betaling til udlandet) af valuta, er en overførelse altid den bedste - og den som er tættest på middelkursen. Danske banks valuta tabel Hvis det viser sig at overførelses kursen i nogle banker er dyrere end købe kursen hos X-change eller Forex - ja hvad er købe kursen så ikke hos samme banker :scared: De gange jeg veksler til udenlands valuta benytter jeg Money Exchange (The Change Group Denmark ApS), som bl.a. ligger på Vestrebrogade 9A (ved siden af Jyske bank). De er altid billigere end Forex. Tilfældig vis har jeg en kamerat som skulle ha' vekslet til SEK, og det var hvad kursen var den 13. marts 2009: Forex: 68,15 Money Exchange: 67,38 Denne artikel http://politiken.dk/tjek/dagligliv/forbrugtest/testdinepenge/article354759.ece er godt nok fra 2007 men den passer stadig væk. Hvis man klikker på et af linkene i boksen "Vi tjekker" på siden kan man se nogle eksempler i EURO.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...