Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Vi skal have tilsluttet vores nye opvaskemaskine og har derfor bestilt en vvs-mand til at komme her i dag og give et tilbud på alt inkl. Tilsyneladende er der kommet nye regler, så vi skal have et nyt blandingsbatteri, som kan lukke for vandtilførslen. Derudover vil jeg tro, at vi også skal have skiftet de der rør under vasken(ja ja, jeg ved altså ikke hvad de hedder). Nuvel, i går aftes googlede jeg så den vvs-mand der kommer og der var en der havde lavet et review af ham. Vedkommende havde i år 2005 fået skiftet rørene under vasken og fået tilsluttet sin opvaskemaskine - til den nette sum af 6000 sek :eek: Det er jeg ret chokeret over, er det ikke lige i overkanten eller hvad? Hvis der så lige kommer et blandingsbatteri oveni, så bliver det jo nemt 8000 kr - det kan da ikke passe?! Er der nogen der ved, hvor meget sådan noget normalt koster? vh Pilu

Besvaret
Vi skal have tilsluttet vores nye opvaskemaskine og har derfor bestilt en vvs-mand til at komme her i dag og give et tilbud på alt inkl. Tilsyneladende er der kommet nye regler, så vi skal have et nyt blandingsbatteri, som kan lukke for vandtilførslen. Derudover vil jeg tro, at vi også skal have skiftet de der rør under vasken(ja ja, jeg ved altså ikke hvad de hedder). Nuvel, i går aftes googlede jeg så den vvs-mand der kommer og der var en der havde lavet et review af ham. Vedkommende havde i år 2005 fået skiftet rørene under vasken og fået tilsluttet sin opvaskemaskine - til den nette sum af 6000 sek :eek: Det er jeg ret chokeret over, er det ikke lige i overkanten eller hvad? Hvis der så lige kommer et blandingsbatteri oveni, så bliver det jo nemt 8000 kr - det kan da ikke passe?! Er der nogen der ved, hvor meget sådan noget normalt koster? vh Pilu
Da jeg boede i malmø, brugte jeg et par timer på at hive underboens opper ud, skifte slanger og batteri, sætte den nye maskine ind og sætte den til. Og teste at det hele virkede som det skulle.. Et batteri kan fås fra ca. 1000sek, og det skal ikke koste meget mere end et par timer incl. kørsel. Så ville satse på 1500,- excl. materialer.
Besvaret
skal have et nyt blandingsbatteri, som kan lukke for vandtilførslen.
Vi betalte også dyrt for at få sat korrekt blandingsbatteri på efter vi selv havde været ude og købe og montere et blandingsbatteri, bagefter skulle vi så have hjælp til at montere nogen Tstykker på rør hvor der gik vand ud til opvasker og køleskab VVSern fortalte at hvis det skal være godkendt SKAL man kunne lukke for vandet oppe på blandingsbatteriet hvor der sidder en lille ventil på forsikringen betaler ikke hvis man ikke har den ventil fortalte han, men han kunne sagtens bare smide nogen Tstykker nedeunder det blandingsbatteri som vi havde allerede, men så var det ikke godkendt i512014559s.jpeg Vores regning lød på ca. 5000 sek inkl blandingsbatteri og nye rør (ca. 2 m rør) og tilslutning af opvasker samt køleskab (ismaskine)
Besvaret

Själv är bäste dräng Hvor er man fuld af fordomme om håndværkere, men hvor jeg dog bare ikke tror på, at der er nye regler om, at alle blandingsbatterier skal skiftes ud og forsikringen og blabla. Der skal kunne lukkes for vandet til apparaterne, men hanerne kan vel ligesågodt sidde under køkkenvasken. ...og flere tusind for at tilslutte en opvaskemaskine - det sker bare ikke i min verden, men sådan er vi så forskellige. :)

Besvaret
...og flere tusind for at tilslutte en opvaskemaskine - det sker bare ikke i min verden
Samme her. Under ingen omstændigheder. Folk må have drukket af natpotten, hvis de punger så store beløb ud for så lidt udført arbejde. :rolleye:
Besvaret

hehe. regler er vel regler og vil man have godkendt arbejde, ja så koster det vel nogen gange... Jeg havde dog heller ikke betale 5000 eller mere for tilslutningen. Vil dog samtidig sige, at vi kan lukke for vandet til opvaskeren på blandingsbatteriet - men sådan var det da vi overtog huset...

Besvaret
hehe. regler er vel regler og vil man have godkendt arbejde, ja så koster det vel nogen gange... Jeg havde dog heller ikke betale 5000 eller mere for tilslutningen. Vil dog samtidig sige, at vi kan lukke for vandet til opvaskeren på blandingsbatteriet - men sådan var det da vi overtog huset...
Vores problem var at vores køleskab står på et 17 mm trægulv, så tilslutningen skulle være forsikringsgodkendt :-)
Besvaret
Vores problem var at vores køleskab står på et 17 mm trægulv' date=' så tilslutningen skulle være forsikringsgodkendt :-)[/quote'] Jeg har også betalt større VVS og EL regninger ifm renovering af kælder. Det er ikke fedt hvis man selv ligger gulvarme, og smider fliser ovenpå - og der derefter går hul på gulvvarmen. Så kan man selv stå med en lang næse... Så hellere betale for at få det lavet med garanti :)
Besvaret

Tak for svarene. Han kom med et tilbud på 3900 alt inkl. men det er sådan at der ikke er nok plads til et blandingsbatteri af den slags der hvor vores nuværende batteri sidder - mellem vasken og væggen. Dvs. at man så skal bore et hul i selve vasken og sætte blandingsbatteriet der, men så vil der være et hul i bordpladen hvor det gamle batteri sad - det bliver jo ikke videre kønt. Men så fandt jeg lige det her på nettet - nogen der kender til sådan en fætter, kan man bare sætte den op ved siden af det nuværende blandingsbatteri og så slippe for at skifte det gamle ud? http://net-vvs.se/shop/mora-armatur-inxx-8957p.html

Besvaret
Men så fandt jeg lige det her på nettet - nogen der kender til sådan en fætter, kan man bare sætte den op ved siden af det nuværende blandingsbatteri og så slippe for at skifte det gamle ud? http://net-vvs.se/shop/mora-armatur-inxx-8957p.html
Nej, det er umuligt, for hvis der fandtes en løsning, der var enklere og billigere i arbejdstid og materialer (og ikke efterlader et stort hul i bordpladen), så ville vvs-manden selv have foreslået det. De har jo deres høje faglighed og etik.
  • 3 months later...
Besvaret

For satan da, jeg skal have skiftet et rør samt blandingsbatteriet og "underværket" i køkkenet. Pris = 5000 DKK (ugandapenge endda) :eek: Damn, jeg tror jeg sgu bare at jeg gøre det hos en autoriseret VVS... Nu har jeg fandme lært det. Skal jeg virkelig ringe rundt for et tilbud eller kan I anbefale mig? :D

Besvaret
For satan da, jeg skal have skiftet et rør samt blandingsbatteriet og "underværket" i køkkenet. Pris = 5000 DKK (ugandapenge endda) :eek:
Godt nok mange penge! Men et nyt blandingsbatteri kan let koste en sjat lidt efter hvad det er for noget du skal have sat op... Ved du hvor lang tid han regner med at skulle bruge på det? Jeg mener bare, hvis det gamle ellers er til at få af så ville jeg da ikke tro det tager meget mere end en times tid?
Besvaret
Godt nok mange penge! Men et nyt blandingsbatteri kan let koste en sjat lidt efter hvad det er for noget du skal have sat op... Ved du hvor lang tid han regner med at skulle bruge på det? Jeg mener bare' date=' hvis det gamle ellers er til at få af så ville jeg da ikke tro det tager meget mere end en times tid?[/quote'] Det gamle kan tages af inden for 5minutter. Han mente det var 2 dages arbejde... pga et rør som gik var væggen til køkkenet (rør på 1 meter) pludselig kunne han formentlig nå det på 1 dag :D jeg takkede pænt nej.
Besvaret

Hehe... Ja hvis det er et af de klassiske svenske rør uden på væggen så burde det nok ikke tage 2 dage at skifte en meter ;) Men det lyder til at du nok bare skal finde en anden :D

Besvaret
Nogen der kan be- eller afkræfte de her "nye" regler om at man skal kunne lukke for vandet på selve blandingsbatteriet?
hvis dit blandingsbatteri har tilslutning til opvaskemaskine så skal den ha en ventil oppe på blandingsbatteriet til at slukke for vandet til opvaskeren
  • 4 weeks later...
Besvaret

Sååå.... endelig! :thumbup: Nu fik jeg fixet diverse rør under vasken osv så det er "lovligt" igen... :laugh: Jeg fik ENDELIG fat på en super flink VVS'er som er ærlig og kan sit arbejde!!! Hans timepris er 275 SEK uden moms. Det synes jeg er super billigt. Han kommer med et overslag på arbejdet (antal timer) og mit tilfælde skulle der 4 timer til, men fordi vi ikke kunne finde en tilsvarende vask som der sad og brugte timer på at køre rundt og finde det så nåede vi næsten 6 timer. Vigtigst af det hele er at han er super ærlig og tydeligvis ikke tager røven på dig som håndværkere typisk gør (please dont flame me :laugh:) Jeg har et nummer på ham, interesseret? så PM mig... PS. Arbejde udføres i malmø, muligvis Skaane. Kan ikke lige huske.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...