LADYMARION Skrevet April 18, 2009 Rapporter Skrevet April 18, 2009 Min kæreste kom hjem igår ved 1800 og lukkede vores kat Thorsen ud. Da jeg kom hjem kl.1900 gik jeg ud og kaldte på ham. Han plejer altid at komme styrtende hen til mig når jeg kalder, men der kom ingen Thorsen. Det bekymrede mig, men jeg tænkte at han nok var på udflugt. Kl.2000 kom min kæreste ind fra haven og sagde at Thorsen kom haltende hen til ham. Thorsen lagde sig ned med det samme og jeg kunne se at han blødte oppe fra skulderbladet. Min veninde og jeg kørte op på sygehuset for at få undersøgt hvad der var sket. Lægen barberede hans pels af og indenunder var der et hul og i det hul en kugle Min lille dejlige kat var blevet skudt. Hvem fanden kunne finde på sådan noget. Vi bor i et roligt område, men har dog set naboens dreng med et slags gevær. Men de var ikke hjemme igår. Jeg er simpelthen så vred over at nogen kan finde på at skyde en kat. Nu sidder jeg på arbejde og min kæreste har lige ringet og sagt at han har hørt flere skud, men han kan ikke finde ud af hvor de kommer fra. Begge katte er nu indendørs og kommer ikke ud foreløbig. Jeg har anmeldt det til politiet, men de kan ikke gøre så meget:(
jacobe Besvaret April 18, 2009 Rapporter Besvaret April 18, 2009 Det er jeg godt nok ked af at høre om Sikke noget svineri! Jeg håber Thorsen klarer den, og at i på et tidspunkt finder psyko'en.
LADYMARION Besvaret April 18, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret April 18, 2009 Det er jeg godt nok ked af at høre om Sikke noget svineri! Jeg håber Thorsen klarer den' date=' og at i på et tidspunkt finder psyko'en.[/quote'] Han har det heldigvis godt nu:) Håber også vi finder synderen, så skal han fandme få en kugle i benet af mig
LADYMARION Besvaret April 18, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret April 18, 2009 Hvilken kaliber var kuglen ? Vi ved det ikke. Det er en lille rund jernkugle
Lollikken Besvaret April 18, 2009 Rapporter Besvaret April 18, 2009 Vi ved det ikke. Det er en lille rund jernkugle Det kan være en "luftbøsse" eller en hardball riffel der er tunet til at skyde med metal kugler. Spørgsmålet er vel om kuglen er perfekt rund (sfærisk), hvis den er, kan det være en hardball. Der findes dog også "små" haglgevær som skyder med et lille antal hagl. Jeg håber I finder dem, for det er sku noget svineri. PS: Da jeg læste overskriften, troede jeg fa'me nogen havde skudt Kurt Thorsen :D
dkrath Besvaret April 18, 2009 Rapporter Besvaret April 18, 2009 PS: Da jeg læste overskriften' date=' troede jeg fa'me nogen havde skudt Kurt Thorsen :D[/quote'] Haha, me2! Fængende overskrift! Håber jeres kat klarer den.
Vicksen Besvaret April 18, 2009 Rapporter Besvaret April 18, 2009 Simpelthen forfærdeligt!!!! Lyder måske som store ord, når der er tale om en kat, ikke desto mindre gik det lige i hjertet på mig. Jeg er selv katte-ejer og kan levende forestille mig hvordan du havde det igår Jeg er glad for at læse, at Thorsen har det bedre. Når I finder svinet, så giv ham en kugle fra mig også Go' weekend
samson Besvaret April 18, 2009 Rapporter Besvaret April 18, 2009 De mennesker der bevidst skader uskyldige dyr er bare skum of the earth:mad: Har selv to dejlige skovkatte som efterhånden er en ligeså vigtig del af familien som os andre, og selvom det "kun" er dyr, fortjener de sgu ikke den slags... uanset hvor mange biler der har vadet på eller haver de har skidt i. Håber jeres Thorsen kommer sig fint...:) JAsper
dabp Besvaret April 18, 2009 Rapporter Besvaret April 18, 2009 Hvis jeg var jer ville jeg begynde et gå ture i kvarteret, og hvis I finder personen/personerne der er stå afstumpede at de kan finde på sådan noget, så får i fat på nogen venner og får dem klynget nøgne op ude i en skov..... Simpelthen noget forbandet svineri.... Hvis det er drengestreger, så skal de have en røvfuld der efterlader varige mén....!
michael k Besvaret April 18, 2009 Rapporter Besvaret April 18, 2009 Hvis jeg var jer ville jeg begynde et gå ture i kvarteret, og hvis I finder personen/personerne der er stå afstumpede at de kan finde på sådan noget, så får i fat på nogen venner og får dem klynget nøgne op ude i en skov..... Simpelthen noget forbandet svineri.... Hvis det er drengestreger, så skal de have en røvfuld der efterlader varige mén....! först .. marion det er synd og håber jeres kat er ok nu!! men.. nu skal börn altså bankes hvis de gör dumme ting? håber da ikke du opdrager dine egne börn med täsk så snart de gör noget forkert .. er det alt andet end börn så er jeg fuldt enig(medmindre katten har väret steder den ikke skal väre) ... og med andet end börn mener jeg over de her 12-13 år hvor man begynder at fatte for alvor hvad der er ret og hvad der er forkert ... en rövfuld er nok i overkanten men en syngende flad så de husker det når de går i seng er fint ... men rövfulde der efterlader varige men er nok lige i overkanten ... hvis jeg så nogen göre det mod börn uanset disse börns handlinger ville jeg nok fatte battet og gi dem en endnu värre tur
dabp Besvaret April 19, 2009 Rapporter Besvaret April 19, 2009 först .. marion det er synd og håber jeres kat er ok nu!! men.. nu skal börn altså bankes hvis de gör dumme ting? håber da ikke du opdrager dine egne börn med täsk så snart de gör noget forkert .. er det alt andet end börn så er jeg fuldt enig(medmindre katten har väret steder den ikke skal väre) ... og med andet end börn mener jeg over de her 12-13 år hvor man begynder at fatte for alvor hvad der er ret og hvad der er forkert ... en rövfuld er nok i overkanten men en syngende flad så de husker det når de går i seng er fint ... men rövfulde der efterlader varige men er nok lige i overkanten ... hvis jeg så nogen göre det mod börn uanset disse börns handlinger ville jeg nok fatte battet og gi dem en endnu värre tur Jeg går ind for at handling har konsekvens - nu har jeg ikke selv børn endnu, men de kommer uden tvivl til at blive opdraget efter det koncept. Med varige mén mener jeg lige præcis som du skriver, en oplevelse de sent vil glemme... Bare forkert formuleret fra min side, var lidt sent igår :) Desuden, hvilke børn har adgang til "våben" der skyder metalkugler??
Basse Besvaret April 19, 2009 Rapporter Besvaret April 19, 2009 Jeg går ind for at handling har konsekvens - nu har jeg ikke selv børn endnu, men de kommer uden tvivl til at blive opdraget efter det koncept. Med varige mén mener jeg lige præcis som du skriver, en oplevelse de sent vil glemme... Bare forkert formuleret fra min side, var lidt sent igår :) Desuden, hvilke børn har adgang til "våben" der skyder metalkugler?? hehe tror du skal få nogle børn først , og så snakke om opdragelse bagefter griner. Der sker ting og sager med ens holdninger mv. når man blir forældre, når det kommer til ens børn :-) Men når børn skyder dyr for sjov, så er der sq nogle forældre der har fejlet i deres opdragelse sq. Det er dem man skal tage fat i, børnene er kun et produkt af omverdenen og forældrene!
Rikke Rost Besvaret April 19, 2009 Rapporter Besvaret April 19, 2009 Er der ikke noget med at det er lovligt at skyde fritgående katte i Sverige???
Guest jxhab Besvaret April 19, 2009 Rapporter Besvaret April 19, 2009 er det alt andet end börn så er jeg fuldt enig(medmindre katten har väret steder den ikke skal väre) ... og med andet end börn mener jeg over de her 12-13 år hvor man begynder at fatte for alvor hvad der er ret og hvad der er forkert ... en rövfuld er nok i overkanten men en syngende flad så de husker det når de går i seng er fint ... men rövfulde der efterlader varige men er nok lige i overkanten ... hvis jeg så nogen göre det mod börn uanset disse börns handlinger ville jeg nok fatte battet og gi dem en endnu värre tur Ok .. så jeg skal bare lige forstå hypotetisk, hvis du havde et eller flere børn og de var mellem 12-13 år, så var det i orden hvis en anden voksen uddelte lussinger til dine børn fordi de havde overtrådt en eller anden voksens grænse, så ville du bare trække på skulderen og sige, jamen så kan i lære det? Og ja det er sgu synd for din kat Marion..
jacobe Besvaret April 19, 2009 Rapporter Besvaret April 19, 2009 Hvor er det dog pissehamrende typisk, at denne tråd pludselig handler om børneopdragelse.
Rikke Rost Besvaret April 19, 2009 Rapporter Besvaret April 19, 2009 Ja men ikke desto mindre ganske relevant.
Guest jxhab Besvaret April 19, 2009 Rapporter Besvaret April 19, 2009 Hvor er det dog pissehamrende typisk' date=' at denne tråd pludselig handler om børneopdragelse.[/quote'] Som regel gider jeg ikke kaste mudder tilbage, men hvad bidrager dit indlæg med? Nu er debatten jo ret løst modereret, hvilket betyder at man også har accepteret at man ikke holder sig 100% til emnerne, med mindre folk klager over det - så jeg har svært ved at hidse mig sådan op ::)
michael k Besvaret April 19, 2009 Rapporter Besvaret April 19, 2009 Er der ikke noget med at det er lovligt at skyde fritgående katte i Sverige??? jo hvis du har jagttegn og den befinder dig på din mark/tomt ... så må du ... dog gälder det nok ikke i villahaver ... det var det jeg mente med hvis katten havde väret steder hvor den ikke skal väre ... min nabo har skudt mange katte, räve og andet som forsöger få fat i hönsene og kyllingerne i hans hönsegård.. fuldt lovligt og accepteret i sverige .. en anden nabo har også nappet et par stykker der blev ved med at tage fiskene i hans dam... sådan er det .. dog er det ikke helt det samme i villakvarterer.. men jeg ville sku heller ikke väre glad for en kat der blev ved med at skide i ungernes sandkasse eller lign... så medmindre man har lärt sin kat at den ikke må disse ting og er 100% sikker på at den ikke gör så må man regne med det kan ske hvis man lader den rende rundt uden opsyn ihvertfald på landet ... ligesåvel som at den kan blive kört ned.. dog bör man sörge for dne ikke bare bliver skadet.. og til jxhab... ja hvis det er teenagere så ville jeg ikke ha noget imod at andre opdragede dem for hvis mine börn gjorde sådan ville det jo väre tydeligt at jeg ikke selv kunne finde ud af det og som teenager der har man fattet hvad der er rigtigt og forkert .. hvis ikke fortjener man en flad i ny og nä så man fatter det .. men gav en voksen mit barn en rövfuld der gav varige men ville jeg ikke töve et sekund med at skyde den person .. gerne så han bare blev skadet hårdt
LADYMARION Besvaret April 20, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret April 20, 2009 Er der ikke noget med at det er lovligt at skyde fritgående katte i Sverige??? Jeg har meldt det til politiet og det er kun syge dyr som må skydes og dette skal gøres af nogle som arbejder med dette. Jeg hørte igår skud udefra haven og gik ud for at kigge. Der sad naboen med et gevær, og jeg gik straks derhen for at høre om det var ham, men han fortalte at han kun skød på en plade, og at han er jæger. Han virkede meget forfærdet over hvad der var sket, men man kan ikke vide sig sikker. Synes bare det er skræmmende at ens nabo sidder og skyder ude i haven.
jacobe Besvaret April 20, 2009 Rapporter Besvaret April 20, 2009 Det lyder jo nærmest soleklart.... under alle omstændigheder er det mere end alm. påfaldende, at din kat bliver skudt, få dage inden du oplever din nabo lege skydebane i haven. Om han så har skudt din kat med fuldt overlæg, eller din kat simpelthen bare har været uheldig at blive ramt, det er jo så spørgsmålet. Jeg ville i hvertfald holde min kat langt væk fremover, hvis jeg havde sådan en nabo.
Lollikken Besvaret April 20, 2009 Rapporter Besvaret April 20, 2009 Jeg har meldt det til politiet og det er kun syge dyr som må skydes og dette skal gøres af nogle som arbejder med dette. Jeg hørte igår skud udefra haven og gik ud for at kigge. Der sad naboen med et gevær' date=' og jeg gik straks derhen for at høre om det var ham, men han fortalte at han kun skød på en plade, og at han er jæger. Han virkede meget forfærdet over hvad der var sket, men man kan ikke vide sig sikker. Synes bare det er skræmmende at ens nabo sidder og skyder ude i haven.[/quote'] Uanset hvor soleklart det er at det måske kan være naboen, så var det måske en god ide at undersøge om han skyder med den samme "kaliber" som Thorsen blev ramt af. Du kan jo evt. sende din kæreste/mand over til naboen, hvor han så kan spørge (i bedste Blinkende Lygter stil): "Hva' sky'er du mæ'?" :)
michael k Besvaret April 20, 2009 Rapporter Besvaret April 20, 2009 det er langtfra kun syge dyr der må skydes.. folk med hönsegård må feks skyde alt der närmer sig af rovdyr hvis de har jagttilladelse.. selv gråspurve må de skyde da de äder hönsenes korn og derved betegnes som skadedyr som rotter og mus som også må skydes... men .. en jäger som sidder og skyder på en plade i et boligkvarter? lyder ikke som om han har taget jägereksamen Jeg har meldt det til politiet og det er kun syge dyr som må skydes og dette skal gøres af nogle som arbejder med dette. Jeg hørte igår skud udefra haven og gik ud for at kigge. Der sad naboen med et gevær' date=' og jeg gik straks derhen for at høre om det var ham, men han fortalte at han kun skød på en plade, og at han er jæger. Han virkede meget forfærdet over hvad der var sket, men man kan ikke vide sig sikker. Synes bare det er skræmmende at ens nabo sidder og skyder ude i haven.[/quote']
LADYMARION Besvaret April 21, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret April 21, 2009 det er langtfra kun syge dyr der må skydes.. folk med hönsegård må feks skyde alt der närmer sig af rovdyr hvis de har jagttilladelse.. selv gråspurve må de skyde da de äder hönsenes korn og derved betegnes som skadedyr som rotter og mus som også må skydes... men .. en jäger som sidder og skyder på en plade i et boligkvarter? lyder ikke som om han har taget jägereksamen Jeg kunne forestille mig at hvis man bor på landet at man må skyde. Men vi bor i et villakvarter, og det er ikke særligt rart at høre skud ude i haven. Min kæreste tror ikke at det er ulovligt at skyde i sin egen have
michael k Besvaret April 21, 2009 Rapporter Besvaret April 21, 2009 Jeg kunne forestille mig at hvis man bor på landet at man må skyde. Men vi bor i et villakvarter, og det er ikke særligt rart at høre skud ude i haven. Min kæreste tror ikke at det er ulovligt at skyde i sin egen have nej klart i et villakvarter er der lidt andre regler... men tror dog stadig man må skyde feks en kat hvis den går i ens fiskedam ller lign... og nej det er ikke ulovligt at skyde med feks luftgevär og airsoftvåben i din egen have .. dog skal man sikre at kugler ikke kan komme hen hvor de ikke skal hen... men at skyde med krudtladdede våben er medmindre du har et vis antal tönder land .. eller sikret med godkendt beton jordvold og det har ingen i et villa kvarter ..
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu