Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej alle kyndige mennesker inden for IT på Sunddebatten :) Okay, here's the deal: Min fantastiske kæreste gav mig for en måned siden min fødselsdagsgave; en Dell Netbook Mini. Han havde købt den brugt af en, som havde brugt den i to måneder - og den fejler intet grundlæggende. Nu står jeg så og vil gerne re-installere XP på den, og det volder nogle problemer. Jeg er klar over, at det er besværligt at re-installere, men jeg vil begynde med en clean slate, og der kan ikke rokkes ved min beslutning (selv om flere har forsøgt *S*). Nu kommer vi til problematikken (en af dem i hvert fald): Min Netbook er jo lille, så den er nem at transportere, og af denne grund er der en 8GB harddisk i og intet CD-ROM-drev. Så når jeg skal re-installere, bliver det fra mit flash drive. Og dét skal ikke være nemt åbenbart. Min storebror er utrolig dygtig til computere og arbejder som udvikler i IT-afdelingen i et stort firma. Så ham har jeg naturligvis bedt om lidt assistance. Han har givet mig nogle rigtig gode links, men jeg vil ikke besvære ham yderligere. Følgende hjemmeside er utrolig anvendelig, men jeg har vitterlig problemer med de ting, journalisten skriver, at jeg skal bruge ud over installations-CD'en til XP: http://articles.techrepublic.com.com/5100-22_11-5928902.html http://www.nu2.nu/pebuilder/ Han, journalisten, skriver også, at jeg skal bruge en HP USB Disk Storage Format, men SKAL den være en HP? Og linket i artiklen virker ikke længere, så googlede den og fandt denne hjemmeside: http://en.kioskea.net/telecharger/telecharger-127-hp-usb-disk-storage-format-tool Downloadede den, og så skriver den, at den er en "binary file" (da.: binær fil?), og den er en exe.fil. Min anden comp har ikke programmet, der kan åbne den. Jeg kan se, at jeg skal bruge en USB, som ikke er på mere end 2GB - er I andre sagkyndige enige i det? For hvis det er rigtigt, har jeg allerede opdaget min første fejl - brugte nemlig en på 8GB fra Kingston. Nu er