Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Rörlig pris er i et historisk perspektiv billigst i længden. Men det er jo ligesom valutamarkedet. Tror du, at svenske kroner stiger eller falder i værdi?:D Og kunne du finde på at fastlåse din vekselkurs mellem SEK og DKK i de næste 2 år? Vel kun hvis du har tillid til, at værdien af SEK kommer til at stige...

Besvaret

måske bare mig der ikke lige kan se det, men eon er 0.1 øre dyrere end øresundkraft på kw/t (nordpool + 3.5 påslag) og hvis man skriver sig op til rørlig hos eon får skal man kun betale ½ årsafgift hvis man skriver sig op hos øresund skal man betale fuldt beløb Det er alligevel en 1800 kw/t før det kan betale sig.... med ulempen at man betaler 1 regning 2 forskellige steder noget jeg har overset ?

Besvaret
måske bare mig der ikke lige kan se det, men eon er 0.1 øre dyrere end øresundkraft på kw/t (nordpool + 3.5 påslag) og hvis man skriver sig op til rørlig hos eon får skal man kun betale ½ årsafgift hvis man skriver sig op hos øresund skal man betale fuldt beløb Det er alligevel en 1800 kw/t før det kan betale sig.... med ulempen at man betaler 1 regning 2 forskellige steder noget jeg har overset ?
Hvor kan du se det med årsafgiften? Og kigger du på oversigten over de forgangne mdr. kan du se at oresund generelt ligger 10 øre under eon.
Besvaret
Hvor kan du se det med årsafgiften? Og kigger du på oversigten over de forgangne mdr. kan du se at oresund generelt ligger 10 øre under eon.
mht årsafgiften står der i det eon brev som mange har fået mht 10 øre under, lyder da underligt da begge beregner ud fra nord pool priser plus et eller andet påslag øresundkraft lægger 3.4 øre på ex moms eon lægger 3.5 øre på ex moms jeg kan se på deres sider at øresundkraft ikke har lagt dette beløb til deres priser, hvor eon har lagt det til sådan tolker jeg det ihvertfald....
  • 2 weeks later...
Besvaret

Prøv elskling Jeg indgik en aftale med Skellefteå Kraft efter at have fundet dem på www.elskling.se. Gik benhårdt ud fra prisen, men valgte dem (4. eller 5. billigste) fordi det er CO2 neutral energi bestående af vand og vindkraft. Jeg bruger kun ca. 2.400 Kwh om året, så min besparelse ift Eon var ca. 700 om året. Min pointe er blot: God og overskuelig hjemmeside, der også kan give lidt til svinelæderet.

Besvaret
fordi det er CO2 neutral energi bestående af vand og vindkraft.
Hvilket på ingen måde gør en forskel for miljøet. Jo mere el du bruger fra vand og vind jo mere er vi andre nødt til at bruge fra atom og kul... Men det var ikke hvad denne tråd handlede om
Besvaret
Hvilket på ingen måde gør en forskel for miljøet. Jo mere el du bruger fra vand og vind jo mere er vi andre nødt til at bruge fra atom og kul... Men det var ikke hvad denne tråd handlede om
Forudsat, at der er 100% udnyttelse af kapaciteten, og det er der ikke. I øvrigt er der ud fra en CO2 betragtning intet galt med atomkraft.
Besvaret

Eftersom der - indtil videre - kun er ét elnet, bliver al strømmen blandet sammen uanset hvordan, den er fremstillet, men hvad man kan sælge, kan man sælge, og hvis kunden er tilfreds er alle jo tilfredse. :) Som jeg plejer at sige: Den alvorligste trussel mod vor klode er ikke stigende CO2 men faldende IQ. Som jeg også plejer at sige: Hvis man vil have den billigste strøm, men gerne vil dyrke andre hobbies end el-shopping, så kan man med fordel overlade jobbet til Kundkraft.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...