Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Lidt mærkeligt at lande som vi normalt ikke sammenligner os med har jeg oplevet langt bedre regularitet og stabilitet. Kan ikke mindes at have oplevet et forsinket langdistance-, regional- eller metrotog i hverken Kina eller Thailand. Samtidig er frekvensen helt anden positiv end hvad der opleves i Danmark.

Besvaret

Jeg kan så også fortælle at togene kører ca. 15km/t i Thailand, så no wonder hvis de lige kan overholde tiden... Men, når det er sagt så har jeg aldrig oplevet at det kom frem til tiden....og, jeg har da kørt nogle ture i tog (læs: min. 30)

Lidt mærkeligt at lande som vi normalt ikke sammenligner os med har jeg oplevet langt bedre regularitet og stabilitet. Kan ikke mindes at have oplevet et forsinket langdistance-' date=' regional- eller metrotog i hverken Kina eller Thailand. Samtidig er frekvensen helt anden positiv end hvad der opleves i Danmark.[/quote']
Besvaret
Jeg kan så også fortælle at togene kører ca. 15km/t i Thailand, så no wonder hvis de lige kan overholde tiden... Men, når det er sagt så har jeg aldrig oplevet at det kom frem til tiden....og, jeg har da kørt nogle ture i tog (læs: min. 30)
Så er det ofte ikke bedre end hvad DSB leverer. Og i øvrigt må vi have kørt med forskellige toge. Kan oplyse kørte med tog i Kina her i weekenden - afgik præcist og 6 timer senere ankom det præcist og her var farten 200 km/t.
Besvaret

Siden jeg blev bilist har jeg ikke rigtigt fulgt med situationen på kystbane og s-tog, men dengang jeg gjorde, så forsinkelsesstatistiken fra DSB ikke så dårlig ud. Jeg husker svagt at over 90% af deres afgange var til tiden. Dog forstod jeg aldrig det tal. Man kan gøre meget med statistik og uden at kende deres opgørelsesmetode er det svært at gøre sig klog på et tal. Jeg har dog altid ment at et sådan tal bør afspejle hvor mange passagere der bliver ramt af forsinkelsen. Kort sagt, en forsinkelse på 3 minutter kl. 22.45 fra en station i det yderste af s-togsnettet, bør koste meget mindre end en tilsvarende uregelmæssighed på Nørreport i myldretiden. Iøvrigt, så er en forsinkelse på 2 minutter og 29 sekunder med s-toget, slet ikke en forsinkelse iflg. DSB. Det kan godt være at man som konsekvens misser sit næste tog eller bus, men stadig, så er det ikke en "ureglmæssighed". Det er som at sammenligne med et urværk, hvor det er ok at viseren viser 2 minutter og 29 sekunder forkert. Det er jo en imponerende præcision. Kan det virkelig ikke gøres bedre?

Besvaret

Jeg havde fornøjelsen af at køre med DB mellem Hamborg og Berlin for et par uger siden. Ud over nogle lækre tog, så havde man desværre i den periode skinnearbejder og de beklagede frygteligt for de forsinkelser det måtte medføre. Da de fandt ud af at dette aktuelle tog blev forsinket, blev der straks delt chokolade rundt.. Nu skal i bare høre... Vi var 7 min. forsinket!!! og DB så det nærmest som en katastrofe. DSB er derimod stolt når et tog kun er 7 min forsinket.. og det uden skinnearbejde Gid DB eller Arriva dog bare havde vundet den licitation. Alt hvad dsb rører ved går bare i lort

Besvaret

Jeg har haft fornøjelsen af at køre med tog både i Schweiz og i Tyskland. Begge steder gik togene med en næsten vanvittig præcision. I Schweiz oplevede jeg, at toget begyndte at køre i samme øjeblik, som viseren skiftede til det korrekte minuttal - det er vel bare præcision som et schweizisk urværk :th2: Noget andet end med DSB!

Besvaret
IndianTrain2.jpg Jeg sidder bare med en smag af småforkælede snotunger i min mund......
Rester mellem tænderne, måske? Giver jo ikke mening, at fordi andre har dårligere forhold end os, så skal vi ikke forsøge at forbedre vores egne?
Besvaret
Næ men man skulle måske fokusere på at man har det så meget bedre end andre og lade være med at gå op i småting......
Jamen så kunne du jo starte med at lade være med at gå op i småting som at broen hæver priserne lidt, at der er fartbegrænsning på broen osv..
Besvaret
Jamen så kunne du jo starte med at lade være med at gå op i småting som at broen hæver priserne lidt' date=' at der er fartbegrænsning på broen osv..[/quote'] :eek: Nooooooooooooo no no no no ..... don't go down that road!!!
Besvaret

Hvis man konstant kommer for sent og det går ud over ens arbejde, ender det med advarsler, samtaler og potentiel fyring.. Det er ikke bare småting! Jeg droppede toget lige präcis pga disse ting og jeg har en rimeligt forestående chef! ;)

Besvaret

Det har været mit indtryk at det var begyndt at gå bedre i løbet af foråret. Men lige de sidste 2 ugers tid ser det ud som om der er tilbagefald igen. I går var jeg med 16.03 fra hovedbanen - et tog i myldretiden, og der var kun 1 togsæt pga. en eller fejl. Der var mange af dem, som stod i lufthavnen, som rent fysisk ikke kunne komme ind i toget, og måtte tage det næste. Og 5 minutters forsinkelse er deværre helt normalt i myldretiden. Jeg så forvørigt hende der blev interviewet i går eftermiddags på perronnen i lufthavnen - jeg fatter ikke at tv-holdet missede at filme det totalt overfyldte tog, som stoppede lige foran næsen på dem, og den efterfølgende masen. Det var sgu da et oplagt indslag til aftenkaffen.

Besvaret
Jeg har haft fornøjelsen af at køre med tog både i Schweiz og i Tyskland. Begge steder gik togene med en næsten vanvittig præcision. I Schweiz oplevede jeg, at toget begyndte at køre i samme øjeblik, som viseren skiftede til det korrekte minuttal - det er vel bare præcision som et schweizisk urværk :th2: Noget andet end med DSB!
Uhh det kunne være rart. Det er jo næsten konsekvent at toget afgår 2-5 min for sent fra Malmö C. "Grrr... så kør dog for helv***!"
Besvaret
Jeg sidder bare med en smag af småforkælede snotunger i min mund......
På den måde kan du lukke enhver diskussion om forbedringer ved at henvise til den laveste standard i verdenen. Tager man billetprisen i betragtning, betaler man i Danmark og Sverige også en hel del mere for en togtur end man gør i Indien.
Besvaret
Iøvrigt, så er en forsinkelse på 2 minutter og 29 sekunder med s-toget, slet ikke en forsinkelse iflg. DSB. Det kan godt være at man som konsekvens misser sit næste tog eller bus, men stadig, så er det ikke en "ureglmæssighed". Det er som at sammenligne med et urværk, hvor det er ok at viseren viser 2 minutter og 29 sekunder forkert. Det er jo en imponerende præcision. Kan det virkelig ikke gøres bedre?
Fandt den her pdf http://www.trafikdage.dk/td/papers/papers07/powerpoint2007/powerpoint65.pdf Fra den fremgår der at et regional/ic-tog først er forsinket når der er gået 6 minuter :rolleye: Det fremgår også at afgangstiden er når togføreren fløjter.
Besvaret

Bestemt.... Men 5 minutter...... :)

På den måde kan du lukke enhver diskussion om forbedringer ved at henvise til den laveste standard i verdenen. Tager man billetprisen i betragtning' date=' betaler man i Danmark og Sverige også en hel del mere for en togtur end man gør i Indien.[/quote']

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...