Gio Besvaret July 11, 2009 Rapporter Besvaret July 11, 2009 ja klart Windows7 (beta), man kan dog bruge den helt frem til marts. hvis man til den tid ikke geninstallere windows på ny...Forkert. 01 August 2009. Du tænker nok på RC1 :) Watch the calendar. The RC will expire on June 1, 2010. Starting on March 1, 2010, your PC will begin shutting down every two hours. Windows will notify you two weeks before the bi-hourly shutdowns start. To avoid interruption, you'll need to install a non-expired version of Windows before March 1, 2010.
webodin Besvaret July 11, 2009 Rapporter Besvaret July 11, 2009 Forkert. 01 August 2009. Du tænker nok på RC1 :) Watch the calendar. The RC will expire on June 1, 2010. Starting on March 1, 2010, your PC will begin shutting down every two hours. Windows will notify you two weeks before the bi-hourly shutdowns start. To avoid interruption, you'll need to install a non-expired version of Windows before March 1, 2010. jep det var nok RC1, tak for korrektion...:th2:
Menace Besvaret July 11, 2009 Rapporter Besvaret July 11, 2009 Browser tabs were introduced by NetCaptor in 1998' date= later by IBrowse in 1999, following by myIE2 and MultiZilla (an extension for the Mozilla Application Suite[1]) and Opera in 2000, Mozilla Application Suite in 2001, Konqueror and Safari in 2003, Internet Explorer 7[2] in 2006 and Google Chrome in 2008. http://en.wikipedia.org/wiki/Tabbed_browsing NetCaptor was an Internet Explorer shell that was in development from 1997 to 2005. As an IE shell, it used the Trident layout engine of Internet Explorer in conjunction with additional programmed features to create an alternate browsing experience with a tab-based interface and an expanded feature set. It was an adware/shareware program, but its developer released a registration key for free public use once development ceased. Som sagt var tabbed browsing først til IE webodin... mht firefox vs. chrome: http://blogs.zdnet.com/hardware/?p=4833
webodin Besvaret July 11, 2009 Rapporter Besvaret July 11, 2009 hahaha den her tråd faldt ud fuldstændig af sporet...
Gio Besvaret July 11, 2009 Rapporter Besvaret July 11, 2009 NetCaptor was an Internet Explorer shell that was in development from 1997 to 2005. As an IE shell, it used the Trident layout engine of Internet Explorer in conjunction with additional programmed features to create an alternate browsing experience with a tab-based interface and an expanded feature set. It was an adware/shareware program, but its developer released a registration key for free public use once development ceased. Som sagt var tabbed browsing først til IE Dejligt - så blev jeg dét klogere. :th2: hahaha den her tråd faldt ud fuldstændig af sporet... Arh...synes jeg nu ikke. Vi er i browser-mode stadig, trods alt. Og det var netop, specifikt, (underlige) tabs det handlede om til at starte med. Nu fik vi så bare kastet bonus-info ind. Ikke værst. Og Michael blev garanteret også klogere. :)
webodin Besvaret July 11, 2009 Rapporter Besvaret July 11, 2009 .... det var netop' date=' specifikt, (underlige) tabs det handlede om til at starte med....[/quote'] Nu ved jeg ikke rigtigt... startede det ikke med... så gled tråden langsomt over i noget med TAB' browsning... :p :th2:
Gio Besvaret July 11, 2009 Rapporter Besvaret July 11, 2009 Nu ved jeg ikke rigtigt... startede det ikke med... så gled tråden langsomt over i noget med TAB' browsning... :th2: Det var netop tab-processer Michael så - selvom de ikke, fysisk, var at spotte i GUI. Ihvertfald efter min bedste overbevisning ;)
michael k Besvaret July 13, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 13, 2009 haha ja idag så er nogle af de åbne ie begydt at spille musik ligepludseligt ud af det blå så jeg må ind og lukke ie processerne ned så slukker musikken haha
MRoderick Besvaret July 13, 2009 Rapporter Besvaret July 13, 2009 haha ja idag så er nogle af de åbne ie begydt at spille musik ligepludseligt ud af det blå så jeg må ind og lukke ie processerne ned så slukker musikken haha Måske er du ikke helt færdig med at fjerne grimme ting fra din computer? ... Windows f.eks.
michael k Besvaret July 13, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 13, 2009 Måske er du ikke helt færdig med at fjerne grimme ting fra din computer? ... Windows f.eks. haha nej noget spörger nok .. den blir omformatteret i aften .. og det blir nok stadig windows...
webodin Besvaret July 13, 2009 Rapporter Besvaret July 13, 2009 overvej og skift til ubuntu... .. og det blir nok stadig windows... hvis man ikke bruger computeren og dens windows til andet end at browse rundt på nettet, tjekke mail med en mail klient ell se film ell besøge netbank, ell hvad ellers en almindelig bruger computeren til, så efter min vurdering kan jeg ikke rigtig se hvad man ellers skal bruge windows til fra en alm. brugers synsvinkel... ubuntu er vejen frem... det har Norge fundet ud af.... se artiklen her desktop screenshoot af UBUNTU
Menace Besvaret July 14, 2009 Rapporter Besvaret July 14, 2009 webodin, hvis du vil promovere ubuntu, som er en udemærket distribution, var det ikke en ide at lave en tråd selv Sjovt som alle der har et spørgsmål om et eller andet MS produkt altid får svaret at de skal bruge noget linux eller købe en mac....
briped Besvaret July 14, 2009 Rapporter Besvaret July 14, 2009 hvis man ikke bruger computeren og dens windows til andet end at ... besøge netbank ... ubuntu er vejen frem...Danmarks største bank (Danske Bank) understøtter som udgangspunkt ikke linux, så ja det er et godt argument :) Nu skriver jeg "som udgangspunkt" fordi at jo, de understøtter linux, men det er noget man skal anmode rimelig specifikt om at man vil have deres "ActivCard" løsning frem for deres e-SafeKey (ActiveX og skrammel som kun virker i IE) løsning. Heldigvis har mange af de andre banker fundet ud af at levere løsninger der virker på andet end IE. Ville bare lige nævne det ;)
sup3rior Besvaret July 14, 2009 Rapporter Besvaret July 14, 2009 hvis man ikke bruger computeren og dens windows til andet end at browse rundt på nettet, tjekke mail med en mail klient ell se film ell besøge netbank, ell hvad ellers en almindelig bruger computeren til, så efter min vurdering kan jeg ikke rigtig se hvad man ellers skal bruge windows til fra en alm. brugers synsvinkel... ubuntu er vejen frem... det har Norge fundet ud af.... se artiklen her Populistisk beslutning ;) Det kan godt være selve softwaren er gratis, men jeg kan godt garantere dig for med de priser staten og andre offentlige instanser handler til er licensprisen en ekstremt lille faktor i det samlede regnestykke af hvad det koster at drive en platform. Og hvorfor er de andre Office pakker gratis... Fordi ingen gider betale for dem ;)
webodin Besvaret July 14, 2009 Rapporter Besvaret July 14, 2009 danskebank virker på ubuntu linux.. Danmarks største bank (Danske Bank) understøtter som udgangspunkt ikke linux, så ja det er et godt argument :) Nu skriver jeg "som udgangspunkt" fordi at jo, de understøtter linux, men det er noget man skal anmode rimelig specifikt om at man vil have deres "ActivCard" løsning frem for deres e-SafeKey (ActiveX og skrammel som kun virker i IE) løsning. Heldigvis har mange af de andre banker fundet ud af at levere løsninger der virker på andet end IE. Ville bare lige nævne det ;) du har ret der var en periode som danskebank ikke kunne køre på linux, men det var java problem.... idag kører jeg linux og firefox og activcard virker perfekt... active card er det den perfekte løsning, for folk som ikke ville binde sig til en computer med en enkelt nøgle, desuden er den mere sikker end den metode du referere e-SafeKey, (har talt med personer som har fået konti tømt , hvor de havde e-safekey og en windows maskine) , så ved ikke hvor sikker den metode er... danske bank kører på linux + firefox ingen problemer.... se screenshot... men hvis du eller andre har lyst at lære mere om linux, så er man mere end velkommen at komme forbi med en maskine så installere vi (SSLUG.DK) hver ONSDAG fr kl. 18 på CBS Frederiksberg, Howitzvej 60.
MRoderick Besvaret July 14, 2009 Rapporter Besvaret July 14, 2009 haha nej noget spörger nok .. den blir omformatteret i aften .. og det blir nok stadig windows... Udover at blive lidt ufrivilligt oplyst om andre operativsystemer, fik du så fikset problemerne med din Windows installation, så den ikke er alt for flittig med at bruge Internet Explorer? Hvilken verison af Windows endte du med?
webodin Besvaret July 14, 2009 Rapporter Besvaret July 14, 2009 Gratis Office program Populistisk beslutning ;) Det kan godt være selve softwaren er gratis, men jeg kan godt garantere dig for med de priser staten og andre offentlige instanser handler til er licensprisen en ekstremt lille faktor i det samlede regnestykke af hvad det koster at drive en platform. Og hvorfor er de andre Office pakker gratis... Fordi ingen gider betale for dem ;) ret mange betaler heller ikke for MS Office, så jeg ved ikke hvad er den bedste løsning gratis og brugbart ell pirat...og uduelig... her e kan man hente en Gratis lovlig og funtionsdygtig OpenOffice og endda på dansk... openoffice kan sikker lige så meget som ms office http://ztechshop.net/linuxtour/openoffice.jpg
sup3rior Besvaret July 14, 2009 Rapporter Besvaret July 14, 2009 ret mange betaler heller ikke for MS Office, så jeg ved ikke hvad er den bedste løsning gratis og brugbart ell pirat...og uduelig... her e kan man hente en Gratis lovlig og funtionsdygtig OpenOffice og endda på dansk... openoffice kan sikker lige så meget som ms office http://ztechshop.net/linuxtour/openoffice.jpg Nu var det ikke piratkopiering der blev diskuteret ;) Hvis OpenOffice er så mange gange bedre, hvorfor er der så ikke flere der bruger det?
Rikke Rost Besvaret July 14, 2009 Rapporter Besvaret July 14, 2009 I betragtning af at det er gratis.....burde alle jo bruge det......Og hvorfor gør de så ikke det??
sup3rior Besvaret July 14, 2009 Rapporter Besvaret July 14, 2009 I betragtning af at det er gratis.....burde alle jo bruge det......Og hvorfor gør de så ikke det?? Præcis - hvorfor skal man betale for noget hvis man kan få noget gratis som er lige så godt.... Det må jo betyde at der alligevel er en forskel på dem... Selvom Open Source miljøet nok helst ikke vil indrømme det...
Rikke Rost Besvaret July 14, 2009 Rapporter Besvaret July 14, 2009 Ydermere vil det altid være således i et produktionsmiljø, at der skal være support fra producenten og der skal være nogen at hænge lorten op på ryggen af, såfremt det er noget lort.... Pænt svært at gøre krav gældende overfor noget der er gratis......:)
webodin Besvaret July 14, 2009 Rapporter Besvaret July 14, 2009 Nu var det ikke piratkopiering der blev diskuteret ;) Hvis OpenOffice er så mange gange bedre, hvorfor er der så ikke flere der bruger det? en af grunde kunne være at man får "smidt" office i nakken på en ny installerede maskine hvis man valgte en forud installeret Ubuntu maskine så vil folk bruge denne..OpenOffice desuden MS office understøtter kun MSoffice og man kan ikke bruge .docx filer på en Office2000+ uden at man installere add on til office det er ikke tilfælde for OpenOffice.... supportere nok de fleste formater... det kan MS office Ikke..
Rikke Rost Besvaret July 14, 2009 Rapporter Besvaret July 14, 2009 Øhhh Word 2007 køre std. med Docx......
sup3rior Besvaret July 14, 2009 Rapporter Besvaret July 14, 2009 en af grunde kunne være at man får "smidt" office i nakken på en ny installerede maskine hvis man valgte en forud installeret Ubuntu maskine så vil folk bruge denne..OpenOffice desuden MS office understøtter kun MSoffice og man kan ikke bruge .docx filer på en Office2000+ uden at man installere add on til office det er ikke tilfælde for OpenOffice.... supportere nok de fleste formater... det kan MS office Ikke.. Man får det da ikke smidt i nakken, man skal købe det ;) At det ligger pre-loadet ændrer jo ikke ved at folk stadig betaler for det... Og vedr. docx formatet på ældre Office pakker vil jeg henlede din opmærksomhed på denne: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466&displaylang=en
webodin Besvaret July 14, 2009 Rapporter Besvaret July 14, 2009 Man får det da ikke smidt i nakken, man skal købe det ;) At det ligger pre-loadet ændrer jo ikke ved at folk stadig betaler for det... Og vedr. docx formatet på ældre Office pakker vil jeg henlede din opmærksomhed på denne: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466&displaylang=en det var jo det jeg nævnte i tråden, man skal hente en lille program for at kunne bruge det, men det er jo ikke alle windows bruger da ved det...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu