Gio Skrevet July 23, 2009 Rapporter Skrevet July 23, 2009 Så meget mere grund til at bruge nørden i din vennekreds, når din pc er forkølet. http://news.sky.com/skynews/Home/video/Computer-Repair-Shops-Illegally-Accessing-Personal-Data-From-Customers-Hard-Drives-Sky-News-Investigation/Video/200907415343630?lpos=video_Article_Related_Content_Region_1&lid=VIDEO_15343630_Computer_Repair_Shops_Illegally_Accessing_Personal_Data_From_Customers_Hard_Drives%2C_Sky_News_Investigation I det mindste ved du da så hvem der roder med din pc - fordi ovenstående er jo direkte skræmmende! Husk dog på at vi oftest ikke er pc-reparerende velgørenhedsmaskiner, selvom vi kender hinanden ;)
Menace Besvaret July 23, 2009 Rapporter Besvaret July 23, 2009 Så meget mere grund til at bruge nørden i din vennekreds' date=' når din pc er forkølet. [url']http://news.sky.com/skynews/Home/video/Computer-Repair-Shops-Illegally-Accessing-Personal-Data-From-Customers-Hard-Drives-Sky-News-Investigation/Video/200907415343630?lpos=video_Article_Related_Content_Region_1&lid=VIDEO_15343630_Computer_Repair_Shops_Illegally_Accessing_Personal_Data_From_Customers_Hard_Drives%2C_Sky_News_Investigation I det mindste ved du da så hvem der roder med din pc - fordi ovenstående er jo direkte skræmmende! Husk dog på at vi oftest ikke er pc-reparerende velgørenhedsmaskiner, selvom vi kender hinanden ;) Men hvem ville du så helst have til at se dine bikinibilleder, nørden i din vennekreds eller en eller anden gut du aldrig ser mere....
Gio Besvaret July 23, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 23, 2009 Men hvem ville du så helst have til at se dine bikinibilleder' date=' nørden i din vennekreds eller en eller anden gut du aldrig ser mere....[/quote']Ser du pludselig dine bikini-billeder på nettet, så har du ikke så pokkers svært ved at finde synderen. Og nørd-vennen ville ikke lide af trykkende studenterhue, hvis han lagde dem online.
larscph Besvaret July 23, 2009 Rapporter Besvaret July 23, 2009 Ah ja.. Hehe.. http://www.truecrypt.org/ Så slipper man for den slags utilsigtet fis!
Gio Besvaret July 23, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret July 23, 2009 Ah ja.. Hehe.. http://www.truecrypt.org/ Så slipper man for den slags utilsigtet fis!Kunne ikke være mere enig.
Lollikken Besvaret July 23, 2009 Rapporter Besvaret July 23, 2009 Det er lige nøjagtigt derfor jeg siger til venner og bekendte der vil løse problemet via andre, at de ikke skal aflevere noget som helst der ikke tåler at ligge på internettet for evig tid :) PS: Jeg synes simpelthen det er så smukt at ansigterne ikke er sløret!
ice Besvaret July 23, 2009 Rapporter Besvaret July 23, 2009 Ja det er sku for dårligt, men har selv fyret en medarbejder for at snable personlige data. men det er korekt at man ikke altid kan undgå det... har en gang lavet en data restore på en kundes laptop... hvor alle filer var slettet af en virus, da jeg fandt det første intime billede kontaktede jeg kunden som bad mig om at restore det hele, men selvfølgelig ikke sende det videre. lad os bare sige jeg kender hans kone bedre en jeg havde lyst til.
MRoderick Besvaret July 23, 2009 Rapporter Besvaret July 23, 2009 Ja, jeg anbefaler som regel også at man fjerner / krypterer alt der kan være følsomt, inden man overlader sin computer til service. Udover TrueCrypt (som sparker numser), kan både OS X og Vista (og nok også Windows7) hjælpe med at kryptere private filer... så der er ikke mange gode undskyldninger for ikke at sikre sig. Hvis problemerne er hardware relaterede, kan man som Mac bruger med Time Machine relativt nemt sikre sig. Man sørger for lige at tage en sidste backup og så bare smide en Leopard DVD i dyret og re-installere. Når man så får sin computer tilbage igen, kan man bare importere sin backup tilbage i computeren, og alt er godt igen :-) ... medmindre man selvfølgelig har fscked sit OS op selv ... kender da en der lykkes at køre "sudo rm -rf" på launchd definitionerne ... og så var den maskine ikke meget værd... heldigvis var hans seneste backup så også langt over sidste salgsdato ... Fejl 40 er altid svær at gardere sig imod :P
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu