Jan Besvaret August 9, 2009 Rapporter Besvaret August 9, 2009 du er da for dum at höre på... min 9 år gamle bulldog har ALDRIG haft snor på og han löber ALDRIG hen til folk og har aldrig gjort det medmindre han er hjemme eller han får lov.. og selv når han får lov gör han det kun med folk han kender.. min amstaff gjorde det i starten men det er pga tidligere ejer da jeg fik hende var hun 2 år 3 måneder efter var hun vännet af med det .. selv ikke katte eller andre dyr kan få mine hunde til at löbe fra mig medmindre de får lov og det gör de ikke... mine hunde spiser ikke engang för der er sagt värsgo.. så igen en der snakker som han har forstand .. hvilket tydeligtvis ikke var meget Sjovt det er det samme hver eneste hunde ejer siger når det er gået galt. Han har aldrig bidt før ..... osv osv. Point er der er her i Sverige indhegning til at lade hunde løbe frit, så brug dog disse. Hvad forstand angår så siger det mere om dig at du tror du har så meget styr på din hund. Han pisser vel heller ikke før du siger PIS.
michael k Besvaret August 9, 2009 Rapporter Besvaret August 9, 2009 Sjovt det er det samme hver eneste hunde ejer siger når det er gået galt. Han har aldrig bidt før ..... osv osv. Point er der er her i Sverige indhegning til at lade hunde løbe frit' date=' så brug dog disse. Hvad forstand angår så siger det mere om dig at du tror du har så meget styr på din hund. Han pisser vel heller ikke før du siger PIS.[/quote'] igen tumpedum at höre på .. kom ud hvor jeg bor og vis mig en eneste af disse indhegninger.. vi kan for at öge din chance sige indenfor 25km... det findes ikke .. for herude på landet har ALLE deres hunde lös og det sker ofte at hunde strejfer og sjovt nok er der absolut ingen problemer med hundebid osv her og ja de pisser först når de bliver lukket ud for at pisse for til forskel for mange mennesker ved de hvad de må og ikke må... jeg kan lägge en håndfuld frolic på gulvet sige at de ikke må tage det.. köre en tur i 3 timer og de har ikke röst det når jeg kommer hjem.. det samme kan jeg göre med et hvilketsomhelst dyr og barn hvis det skulle väre jeg tror ikke jeg har styr på dem .. jeg ved det .. for jeg er en ANSVARLIG hundeejer der kan finde ud af at opdrage mine hunde at du bor inde i byen og ser dem der ikke kan betyder ikke at ALLE ikke kan ifölge din logik skal alle mennesker vel også bures inde så .. for sjovt siger folk det samme om deres naboer når de blir opdaget med 15 lig i kälderen så alle er vel fremtidige mordere som går frit rundt.. din mening er nöjagtig lige så tumpet som folk der mener at alle arabere er lögnagtige selv/morderiske voldtägtsmänd... vågn nu op ffs fordi et lille antal hundeejere ikke kan styre deres hunde betyder det sguda ikke at vi alle er uansvarlige ... håber da ikke du har eller får börn for med den slags holdninger ville du da väre en möguansvarlig forälder
ice Besvaret August 9, 2009 Rapporter Besvaret August 9, 2009 Jeg er verdens mest uheldige menneske !! Jeg er blevet bidt 14 gange af hunde (ja 14 gange) af 14 forskellige hunde. jeg har en syge journal der beskriver de over 100 sting jeg har modtaget gennem ca. 17 år. og jeg har aldrig nærmet mig en hund, det har været hunde i snor, løse hunde eller hunde der er stukket af, og alle sammen i Danmark. (og ingen af dem har selvfølgelig bidt før) de 3 har været hunde hos venner som lige skulle smage på mig. Det er normalt for mig at en hund knurre af mig når jeg går forbi den, det er noget jeg har vendet mig til, og jeg går derfor en stor bue uden om eller over på det andet fortov. Det er for mig meget simpelt, hvis der kommer en løs hund mod mig nu så bliver den sparket ned, hvilket jeg har gjort 3 gange nu (det det har dog resulteret i 2 samtaler hos politiet, men efter en forklaring har jeg dog fået lov til at gå efter ganske kort tid) Det her er en diskussion der kan blive ved til hudløshed, alle der er bange for hunde eller er blevet bidt, mener at hunde skal være i snor altid, og alle hundeejere er overbevist om at det er naboens hund der bidder. og at de selv er den bedste hunde ejer i verden, og her står vi så Husk at os der er bange for hunde gerne vil kunne færdes trygt, og jeg er mest tryg når en hund er i snor. (præcist som hvis en kommer gående med knojern en mørk aften, det kan da godt være at personen kan styre det, men man er ikke særlig tryg) I kan jo nok regne ud hvad der ville ske hvis jeg skulle bestemme, men det skal jeg nu heldigvis ikke. Men jeg vil da godt komme med følgende forslag. Der indføres et kæledyrs kort for at have alle kæledyr. kunne være et kursus på den lokale skole hvor man får 10 timer fordelt på 5 gange fordelt over alle "normale" kæledyr Hvis man vil have noget ud over det sædvanlige må man så på udvidet kæledyrs kursus, og lære om farlige dyr eller dyr der kræver speciel behandling. (specifikt for denne dyre typpe f eks. krybdyr)
Jan Besvaret August 10, 2009 Rapporter Besvaret August 10, 2009 igen tumpedum at höre på .. kom ud hvor jeg bor og vis mig en eneste af disse indhegninger.. vi kan for at öge din chance sige indenfor 25km... det findes ikke .. for herude på landet har ALLE deres hunde lös og det sker ofte at hunde strejfer og sjovt nok er der absolut ingen problemer med hundebid osv her og ja de pisser först når de bliver lukket ud for at pisse for til forskel for mange mennesker ved de hvad de må og ikke må... jeg kan lägge en håndfuld frolic på gulvet sige at de ikke må tage det.. köre en tur i 3 timer og de har ikke röst det når jeg kommer hjem.. det samme kan jeg göre med et hvilketsomhelst dyr og barn hvis det skulle väre jeg tror ikke jeg har styr på dem .. jeg ved det .. for jeg er en ANSVARLIG hundeejer der kan finde ud af at opdrage mine hunde at du bor inde i byen og ser dem der ikke kan betyder ikke at ALLE ikke kan ifölge din logik skal alle mennesker vel også bures inde så .. for sjovt siger folk det samme om deres naboer når de blir opdaget med 15 lig i kälderen så alle er vel fremtidige mordere som går frit rundt.. din mening er nöjagtig lige så tumpet som folk der mener at alle arabere er lögnagtige selv/morderiske voldtägtsmänd... vågn nu op ffs fordi et lille antal hundeejere ikke kan styre deres hunde betyder det sguda ikke at vi alle er uansvarlige ... håber da ikke du har eller får börn for med den slags holdninger ville du da väre en möguansvarlig forälder Jeg undskylder mange gange. Jeg viste ikke at vi havde en celeb fra fjernsynet her på sitet. Jeg har set dine udsendelse et par gange. Håber på en autograf fra MANDEN SOM SNAKKER MED DYR :th2:
Jan Besvaret August 10, 2009 Rapporter Besvaret August 10, 2009 igen tumpedum at höre på .. kom ud hvor jeg bor og vis mig en eneste af disse indhegninger.. vi kan for at öge din chance sige indenfor 25km... det findes ikke .. for herude på landet har ALLE deres hunde lös og det sker ofte at hunde strejfer og sjovt nok er der absolut ingen problemer med hundebid osv her og ja de pisser först når de bliver lukket ud for at pisse for til forskel for mange mennesker ved de hvad de må og ikke må... jeg kan lägge en håndfuld frolic på gulvet sige at de ikke må tage det.. köre en tur i 3 timer og de har ikke röst det når jeg kommer hjem.. det samme kan jeg göre med et hvilketsomhelst dyr og barn hvis det skulle väre jeg tror ikke jeg har styr på dem .. jeg ved det .. for jeg er en ANSVARLIG hundeejer der kan finde ud af at opdrage mine hunde at du bor inde i byen og ser dem der ikke kan betyder ikke at ALLE ikke kan ifölge din logik skal alle mennesker vel også bures inde så .. for sjovt siger folk det samme om deres naboer når de blir opdaget med 15 lig i kälderen så alle er vel fremtidige mordere som går frit rundt.. din mening er nöjagtig lige så tumpet som folk der mener at alle arabere er lögnagtige selv/morderiske voldtägtsmänd... vågn nu op ffs fordi et lille antal hundeejere ikke kan styre deres hunde betyder det sguda ikke at vi alle er uansvarlige ... håber da ikke du har eller får börn for med den slags holdninger ville du da väre en möguansvarlig forälder Prøvede forresten i går at lægge FROLIC på gulvet da jeg kørte, men ungerne havde sku spist det da jeg kom hjem. Skal nok arbejde mere med dem. :th2:
michael k Besvaret August 10, 2009 Rapporter Besvaret August 10, 2009 så det var virkeligt det bedste du kunne komme op med .. ja så blev det jo endnu lettere at tage dig seriöst nu ... Jeg undskylder mange gange. Jeg viste ikke at vi havde en celeb fra fjernsynet her på sitet. Jeg har set dine udsendelse et par gange. Håber på en autograf fra MANDEN SOM SNAKKER MED DYR :th2: Prøvede forresten i går at lægge FROLIC på gulvet da jeg kørte' date=' men ungerne havde sku spist det da jeg kom hjem. Skal nok arbejde mere med dem. :th2:[/quote']
michael k Besvaret August 10, 2009 Rapporter Besvaret August 10, 2009 synd du har de oplevelser ... men held/uheld har nok ikke meget med det at göre det er nok din udstråling/opförsel omkring hunde der er problemet... og bare rolig dette er ikke et angreb på dig som person men noget må du göre forkert siden 14 hunde har bidt dig .. og jeg siger ikke det er din skyld .. det kan väre noget så simpelt som din frygt der gör det .. men skal vi ikke for sjov skyld höre hvilke racer det er? Jeg er verdens mest uheldige menneske !! Jeg er blevet bidt 14 gange af hunde (ja 14 gange) af 14 forskellige hunde. jeg har en syge journal der beskriver de over 100 sting jeg har modtaget gennem ca. 17 år. og jeg har aldrig nærmet mig en hund, det har været hunde i snor, løse hunde eller hunde der er stukket af, og alle sammen i Danmark. (og ingen af dem har selvfølgelig bidt før) de 3 har været hunde hos venner som lige skulle smage på mig. Det er normalt for mig at en hund knurre af mig når jeg går forbi den, det er noget jeg har vendet mig til, og jeg går derfor en stor bue uden om eller over på det andet fortov. Det er for mig meget simpelt, hvis der kommer en løs hund mod mig nu så bliver den sparket ned, hvilket jeg har gjort 3 gange nu (det det har dog resulteret i 2 samtaler hos politiet, men efter en forklaring har jeg dog fået lov til at gå efter ganske kort tid) Det her er en diskussion der kan blive ved til hudløshed, alle der er bange for hunde eller er blevet bidt, mener at hunde skal være i snor altid, og alle hundeejere er overbevist om at det er naboens hund der bidder. og at de selv er den bedste hunde ejer i verden, og her står vi så Husk at os der er bange for hunde gerne vil kunne færdes trygt, og jeg er mest tryg når en hund er i snor. (præcist som hvis en kommer gående med knojern en mørk aften, det kan da godt være at personen kan styre det, men man er ikke særlig tryg) I kan jo nok regne ud hvad der ville ske hvis jeg skulle bestemme, men det skal jeg nu heldigvis ikke. Men jeg vil da godt komme med følgende forslag. Der indføres et kæledyrs kort for at have alle kæledyr. kunne være et kursus på den lokale skole hvor man får 10 timer fordelt på 5 gange fordelt over alle "normale" kæledyr Hvis man vil have noget ud over det sædvanlige må man så på udvidet kæledyrs kursus, og lære om farlige dyr eller dyr der kræver speciel behandling. (specifikt for denne dyre typpe f eks. krybdyr)
Lynge Besvaret August 10, 2009 Rapporter Besvaret August 10, 2009 Så kunne det være at alle jer hunde ejere også kunne lære jeres hunde ikke at gå/løbe hen til fremmede. Det tror jeg dog bare ikke at I kan så, FÅ DOG EN SNOR PÅ DYRET Og hvis du læser hvad jeg har skrevet en hel del gange: Vores hunde går ALDRIG uden snor
Jan Besvaret August 11, 2009 Rapporter Besvaret August 11, 2009 Og hvis du læser hvad jeg har skrevet en hel del gange: Vores hunde går ALDRIG uden snor Det er jeg også super glad for at høre. Hvis bare andre hunde ejere også var så ansvarlige. Men som vi kan læse så er mange så forblændet af deres egne evner, at de tror deres hund er en robot. Undskyld ikke TROR men VED, som vi jo kan læse.
ice Besvaret August 12, 2009 Rapporter Besvaret August 12, 2009 Nu ved jeg ikke så meget om hunderaser men dem jeg ved (enten pga. det var venner/famile eller stod i politi rapporten) gravhund (eller ligende) engelsk bulldog schæfer rottweiler en eller ande hyrdehund som vist nok var meget exotisk div blandings hunde puddel newfoundlænder
Menace Besvaret August 12, 2009 Rapporter Besvaret August 12, 2009 Det har vel ikke så meget med hvilke hunde racer der bider, men hvilke der evt. kan slå et barn ihjel når man ser på angreb på andre dyr med døden til følge eller direkte overfald på voksne mennesker hvor de teamer up
michael k Besvaret August 12, 2009 Rapporter Besvaret August 12, 2009 Nu ved jeg ikke så meget om hunderaser men dem jeg ved (enten pga. det var venner/famile eller stod i politi rapporten) gravhund (eller ligende) engelsk bulldog schæfer rottweiler en eller ande hyrdehund som vist nok var meget exotisk div blandings hunde puddel newfoundlænder ud af 14 gange og ikke en eneste "kamphund" .. i rest my case
Thage Løbner Besvaret August 12, 2009 Rapporter Besvaret August 12, 2009 Hej. Muskelhunde kan åbenbart få sindene i kog, så jeg vil foreslå følgende 1. Alle skal da have lov til at have de bæster 2. Alle skal have våben tilladelse 3 Alle må køre i muskelbiler uden kørekort Begrundelse: Oftest sker der jo ingenting ved 1 til 3. Skulle der ske noget er det jo bare synd for dem det går ud over, men det er da ikke min skyld, det er de andre der laver skade! Ha det rart, alligevel Thage
michael k Besvaret August 12, 2009 Rapporter Besvaret August 12, 2009 Hej. Muskelhunde kan åbenbart få sindene i kog, så jeg vil foreslå følgende 1. Alle skal da have lov til at have de bæster 2. Alle skal have våben tilladelse 3 Alle må køre i muskelbiler uden kørekort Begrundelse: Oftest sker der jo ingenting ved 1 til 3. Skulle der ske noget er det jo bare synd for dem det går ud over, men det er da ikke min skyld, det er de andre der laver skade! Ha det rart, alligevel Thage og jeg må tilföje!! : fra nu af skal alle jer med börn aflive skidtet og så holde op med at föde flere .. det er jo sindsygt at rende rundt og få alle de potentielle mordere .. det er jo tikkende bomber!!!!!! hvad tänker i på at ha så farlige dyr.. det er jo verdens farligeste
Sune Besvaret August 13, 2009 Rapporter Besvaret August 13, 2009 og jeg må tilföje!! : fra nu af skal alle jer med börn aflive skidtet og så holde op med at föde flere .. det er jo sindsygt at rende rundt og få alle de potentielle mordere .. det er jo tikkende bomber!!!!!! hvad tänker i på at ha så farlige dyr.. det er jo verdens farligeste Det der skulle du ha' fortalt din mor for længe siden.
SanneJ Besvaret August 13, 2009 Rapporter Besvaret August 13, 2009 Lad os med det samme forbyde alle mænd også! Med alle de voldtægter der sker rundt om i verden, er det bedst at bure alle inde! Med det samme!
Gio Besvaret August 13, 2009 Rapporter Besvaret August 13, 2009 Sikke i kan.... Vi skal tilbage på sporet af denne tråd - og dét i en voksen og sober tone, tak! Ellers anser jeg den for afsluttet.
Thage Løbner Besvaret August 13, 2009 Rapporter Besvaret August 13, 2009 Sikke i kan.... Vi skal tilbage på sporet af denne tråd - og dét i en voksen og sober tone, tak! Ellers anser jeg den for afsluttet. OH - The Masters voice Gad vide om kamphundene adlyder - jeg mener altså de 2 benede, der knurrer og bider af hinanden her. Ha det nu godt alligevel Hilsener Thage ps Skal osse hilse fra min kampkat - desværre er den så kræsen at den kun bider mig, den bliver derfor nok ikke forbudt.
Juff Besvaret August 13, 2009 Rapporter Besvaret August 13, 2009 Kamphunde eller muskelhunde uønsket på DCU campingpladser Efter for mange historier/situationer om kamphunde, der skambider mennesker og andre hunde i de dansk medier har Dansk Camping Union besluttet at disse hunde ikke er ønsket på unionens campingpladser. I følge Sussi Frisch, Dansk Kennel Klub udsender kamphunde meget få signaler, hvorfor det er svært for andre hunde at tyde kamphundenes signaler. Samtidig ignorerer kamphundene andre hundes signaler. Kamphundes afstandszone er større end de fleste andre hundes. Kommer man inden for 7 m afstand til en kamphund, så har man overskredet hundes afstandszone. Kamphundene kan uden varsel pludselig blive angrebslysten. Et andet kendetegn er, at kamphunde er i stand til at modstå megen stor smerte. Desuden er dens bid enormt kraftigt. Den låser kæberne fast om byttet. Kamphunde kan være hidsige og deciderede kamplystne. Nogen kamphunde betragter alt, som en kamp. Kamphundene er i reglen yderst selvstændige, stædige, reserverede og selvbevidste og tager gerne føringen - også over mennesker. Flere af kamphundene bryder sig ikke om social kontakt med andet end den, som hunden ser som alfahannen. Eksempler på racer, der går under betegnelsen kamphund: Akita inu, Alano español, Amerikansk bulldog, Anatolsk hyrdehund, Boerboel, Boston terrier, Bull mastiff, Bull terrier, Ca de bestiar, Cao fila de sao miguel, Cane corso italiano, Centralasiatisk ovtcharka, Kaukasisk ovtcharka, Dogo argentino, Dogo canario, Dogue de bordeaux, Fila brasilleiro, Great japanese dog, Manchester terrier, Mastiff, Mastin espanol, Mastino napolitano, Pit bull terrier, Shar pei og Tibetansk mastiff.
Vicksen Besvaret August 13, 2009 Rapporter Besvaret August 13, 2009 Det der skulle du ha' fortalt din mor for længe siden. Jeg anser ikke mig selv for værende snerpet eller specielt 'tynd-hudet'! Ikke desto mindre Sune: dén kommentar var godt nok grov :thumbdown
Gio Besvaret August 13, 2009 Rapporter Besvaret August 13, 2009 Jeg anser ikke mig selv for værende snerpet eller specielt 'tynd-hudet'! Ikke desto mindre Sune: dén kommentar var godt nok grov :thumbdownSkal vi ikke lige holde den her tråd på sporet! Hvis i er tossede på hinanden, så skriv en PM - ellers drukner tråden i mudderkastning og hetz. Sker dét igen, så lukker den!
michael k Besvaret August 13, 2009 Rapporter Besvaret August 13, 2009 Jeg anser ikke mig selv for værende snerpet eller specielt 'tynd-hudet'! Ikke desto mindre Sune: dén kommentar var godt nok grov :thumbdown jaja men det er ok... det er jo kun mig der ikke må sige noget der kan betegnes som personligt... jeg kan jo få advarsler for at sige at en der kalder sig handyman ikke virker särligt handy når han mener simple opgaver er sväre.. men folk kan jo gang på gang svine mig til som person uden noget drama nåh BTT .. gio hele denne tråd er jo off-topic.. den startede jo ud med en generel tilsvining af en hel gruppe hundeejere pga få hundeejeres manglende ansvar og lägger man SÅ useriöst ud må man jo forvente at tråden ender i hegnet.. indlägget i #0 er jo så¨langt fra emnet som noget kan komme og tråden burde ha väret slettet fra förste sekund du så den
Vicksen Besvaret August 13, 2009 Rapporter Besvaret August 13, 2009 Skal vi ikke lige holde den her tråd på sporet! Hvis i er tossede på hinanden, så skriv en PM - ellers drukner tråden i mudderkastning og hetz. Sker dét igen, så lukker den! Hmmmmm.....Mit indlæg var nu ikke ment som mudderkastning, ej heller er jeg tosset på Sune - jeg kender ikke manden. Jeg mener dog, at lige netop den kommentar han kom med var over stregen, og det kunne jeg ikke undlade, at kommentere - det var sådan set alt.
Toft Besvaret August 13, 2009 Rapporter Besvaret August 13, 2009 I følge Sussi Frisch, Dansk Kennel Klub udsender kamphunde meget få signaler, hvorfor det er svært for andre hunde at tyde kamphundenes signaler. Samtidig ignorerer kamphundene andre hundes signaler. Kamphundes afstandszone er større end de fleste andre hundes. Kommer man inden for 7 m afstand til en kamphund, så har man overskredet hundes afstandszone. Kamphundene kan uden varsel pludselig blive angrebslysten. Et andet kendetegn er, at kamphunde er i stand til at modstå megen stor smerte. Desuden er dens bid enormt kraftigt. Den låser kæberne fast om byttet. Kamphunde kan være hidsige og deciderede kamplystne. Nogen kamphunde betragter alt, som en kamp. Kamphundene er i reglen yderst selvstændige, stædige, reserverede og selvbevidste og tager gerne føringen - også over mennesker. Flere af kamphundene bryder sig ikke om social kontakt med andet end den, som hunden ser som alfahannen. Kæft en (bort)forklaring af nazi-sussi :thumbdown Må dog nok lige tilføje at en stor international undersøgelse viser at muskelhundes afstandszone helt præcist er 7,04 meter, altså faktisk er de en anelse farligere end sussi klaphat gør dem til.... Nej nej, hvor er det til grin! Man kan også spørge sig selv om, hvordan en person fra Dansk Kennelklub kan stille sig op og fortælle at muskelhundes kæber låser sig fast??? Hvad er det lige for en låsemekanisme disse hunde åbenbart har, som andre hunde (heller) ikke har??? Nej, det er i hvert fald ikke fordi nogle hunde bare har større muskler omkring kæberne end andre hunde, lad os hellere bilde alle de 90% fordomsdanskere endnu mere løgn ind, så hetzen kan holdes på kogepunktet i evighed. Desuden tager ENHVER hund føringen over for mennesker, hvis ikke pågældende menneske sætter sig i naturlig respekt! Det ser man GANG PÅ GANG med små lortehunde, som ejerne ikke er i stand til at opdrage, eller ikke VIL opdrage, fordi det jo bare er en sød lille uskyldig hund Giver ikke en potte pis for lille pudel-sussi's svada :thumbdown Men flot at racismen nu også er kommet ind på campingpladserne... Hvad med om de så samtidig tog sig sammen og forbød 90% af alle små lortehunde, som ikke laver andet end at gå amok og skabe sig fuldstændig sindsygt, så snart de ser en anden hund? Så slipper vi samtidig for at vade rundt i hundelort fra små uskyldige søde lortehunde, for det behøver man jo heller ikke samle op når man ejer sådan en størrelse :thumbdown
skallstorp Besvaret August 13, 2009 Rapporter Besvaret August 13, 2009 Hundepensioner Hundepensioner var vel de förste til at sige fra. Det er stort set håblöst at sende disse hunde på pension. I KBH`s området er der en der tager imod dem.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu