larsk Besvaret January 15, 2010 Rapporter Besvaret January 15, 2010 hmmm ok... my bad med mazda :o kiggede lige hurtigt hos vw er der stod der oktan 95 ved golf r. der står også oktan 95 i hondaens manual.. bør man ikke regne med det der skrives ? har aldrig kørt med andet end 95 i type r... Udsulter du den stakkels Type R? I min manual står der også 95, men 98 for fuld effekt, og jeg kan mærke en klar forskel i accelerationen når jeg har kørt en tankfuld 98 igennem :th2: Det sker 1 gang ud af meget sjældent at jeg tager 95, og jeg bemærker ofte forskellen når jeg så er på 98 (eller v-power) igen
Juff Besvaret January 15, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret January 15, 2010 Udsulter du den stakkels Type R? I min manual står der også 95, men 98 for fuld effekt, og jeg kan mærke en klar forskel i accelerationen når jeg har kørt en tankfuld 98 igennem :th2: Det sker 1 gang ud af meget sjældent at jeg tager 95, og jeg bemærker ofte forskellen når jeg så er på 98 (eller v-power) igen hehe ej, den kører nu glimrende på 95, men det kan da aldrig skade at prøve noget andet........ meningerne er jo delte.... manualen siger 95 eller mere.
Rikke Rost Besvaret January 15, 2010 Rapporter Besvaret January 15, 2010 98 eller højere for fuld valuta..... Kører altid på V-Power for de små ponyer skal ha' det bedste havre....:D Har jo en del der skal affodres....
Basse Besvaret January 15, 2010 Rapporter Besvaret January 15, 2010 hehe ej, den kører nu glimrende på 95, men det kan da aldrig skade at prøve noget andet........ meningerne er jo delte.... manualen siger 95 eller mere. Nu er der også forskel på en sugemotor som din, og en motor med turbo. Jeg vil ikke mene at man kan mærke forskel på en 2.0 sugemotor på 200 hk om man bruger 95 eller 98 oktan. Men har man turbo, v6,v8 mv. så vil der være en fordel i at bruge et højere oktantal. Min gamle Golf GTI 2.0TFSI kunne også kører på oktan 95, men den var klart sjovere med 98oktan i tanken - her havde den nemlig de opgivet 200 hk. Du kan miste op til 10-20% i ydelse ved at bruge for lavt oktantal på en turbo motor ca. Tror faktisk din avanceret Vtec motor vil kunne udnytte oktan 98 mærkbart bedre end oktan 95. Prøv det
Juff Besvaret January 15, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret January 15, 2010 Nu er der også forskel på en sugemotor som din, og en motor med turbo. Jeg vil ikke mene at man kan mærke forskel på en 2.0 sugemotor på 200 hk om man bruger 95 eller 98 oktan. Men har man turbo, v6,v8 mv. så vil der være en fordel i at bruge et højere oktantal. Min gamle Golf GTI 2.0TFSI kunne også kører på oktan 95, men den var klart sjovere med 98oktan i tanken - her havde den nemlig de opgivet 200 hk. Du kan miste op til 10-20% i ydelse ved at bruge for lavt oktantal på en turbo motor ca. Tror faktisk din avanceret Vtec motor vil kunne udnytte oktan 98 mærkbart bedre end oktan 95. Prøv det hmm basse :D du siger 2 ting: 1: Jeg vil ikke mene at man kan mærke forskel på en 2.0 sugemotor på 200 hk om man bruger 95 eller 98 oktan. 2: Tror faktisk din avanceret Vtec motor vil kunne udnytte oktan 98 mærkbart bedre end oktan 95. Prøv det men måske sidste linje var den endelige konklusion :D
Rikke Rost Besvaret January 15, 2010 Rapporter Besvaret January 15, 2010 Alligevel en pæn modsigelse i samme emne......:D
Basse Besvaret January 15, 2010 Rapporter Besvaret January 15, 2010 ok glemte at tilføje ALM til sugemotor sætningen. Der er forskel på en almindelig kedelig sugemotor som vi kender dem, uden alt det smarte i, og så en vtec. De suger begge 2, men det er teknikken i motoren der gør forskellen. Jeg kommer bare frem til en anden konklusion end da jeg startede min post - lige som alle politikerne gør griner
dannemare Besvaret January 16, 2010 Rapporter Besvaret January 16, 2010 ok glemte at tilføje ALM til sugemotor sætningen. Der er forskel på en almindelig kedelig sugemotor som vi kender dem, uden alt det smarte i, og så en vtec. De suger begge 2, men det er teknikken i motoren der gør forskellen. VTEC-teknologien fra Honda var den første af sin slags, men i dag kan man finde tilsvarende implementeringer af variable valve timing and lift control systems i en Toyota Aygo 1.0. ;)
Rikke Rost Besvaret January 16, 2010 Rapporter Besvaret January 16, 2010 VVT :D Og ja.....forskydning af knastakslerne gi'r rigtigt godt. Kan betyde temmeligt mange hk på en turbobil....
Flemming40 Besvaret January 19, 2010 Rapporter Besvaret January 19, 2010 Når det drejer sig om andet en banetider Video: Renault Megane 250 Cup v Focus RS v SEAT Leon Cupra R v Golf GTI Ifølge Evo Magazine ser 0-160 km/t-tiderne således ud: Megane: 14.6 Focus: 14.5 Cupra: 14.0 Golf: 16.5 Interessant at se Cupra'en nå 160 km/t hurtigere end Focus RS. Cupra'en var samtidig hurtigst rundt på banen i videon ovenfor. En test, der viser et andet resultat, når der ikke kun fokuseres på tider på en bane.
Basse Besvaret January 19, 2010 Rapporter Besvaret January 19, 2010 Ved ikke hvad ford havde tænkt sig med deres RS, men at give den forhjulstræk og deres normal interør var i hvert fald en kæmpe fejl i min øjne. Havde de ofre baghjulstræk eller noget "4" hjulstræk, så havde den været sindsyg meget sjovere at køre og hurtigere 0-100. Jeg mener, 305 hk og den kan "kun" nå 100 på 5.9 sek. Selv med den ekstra vægt det havde kostet. Og seriøst, ford interiør er kun en millimeter mere spændende end volvo og saab. Selv subaru og mitsubishi leverer en pænere kabine til pengene. Dog er der ingen der nogensinde vil nå VW i deres interiør i den klasse - den er sublim.
Rikke Rost Besvaret January 19, 2010 Rapporter Besvaret January 19, 2010 Mercedes B klasse- Audi A3/A4 ligger da langt over VW....
Basse Besvaret January 19, 2010 Rapporter Besvaret January 19, 2010 Audi ligger ikke i samme klasse, for det er hothatches vi snakker om og en S3 koster jo spidsen af en jetjager sammenlignet med en golf. MB B er heller ikke en hothatch. Ser man bort fra det - så er Audi ikke lige så tiltalende syns jeg som VW, ja de ligner hinanden, men audi ser lidt for oldschool ud syns jeg. MB er bare lækker generelt - hvis man ser bort fra A-klassen.
dannemare Besvaret January 19, 2010 Rapporter Besvaret January 19, 2010 Audi ligger ikke i samme klasse' date=' for det er hothatches vi snakker om og en S3 koster jo spidsen af en jetjager sammenlignet med en golf.[/quote'] Well, S3 (no options) er da kun cirka 20k dyrere end Golf R (no options). Snakkede forresten med Mitsu i Svedala i går. De havde ingen demomodeller til rådighed, men den ene mekaniker dernede har selv en Evo X, som jeg muligvis kunne få en tur i, hvis jeg lige varslede dem nogle dage i forvejen. Sagde at jeg ville vende tilbage primo marts...
Basse Besvaret January 19, 2010 Rapporter Besvaret January 19, 2010 Well, S3 (no options) er da kun cirka 20k dyrere end Golf R (no options). Snakkede forresten med Mitsu i Svedala i går. De havde ingen demomodeller til rådighed, men den ene mekaniker dernede har selv en Evo X, som jeg muligvis kunne få en tur i, hvis jeg lige varslede dem nogle dage i forvejen. Sagde at jeg ville vende tilbage primo marts... Ja ok - men så er den også endu kedeligere at se på end golfen er hehe. Syns jeg så nogle horrible priser sidst jeg tjekkede S3. Har kigget lidt på en Golf r32 også - må sige den er ret intressant rent prismæssigt. Der er da andre Evo Xere i syd skåne man kan prøve ? gør jo ikke noget den er lettere brugt, når det bare er prøve tur ? - Skal altså med ud når den evo skal testes hehe.
Kim H Besvaret January 23, 2010 Rapporter Besvaret January 23, 2010 Dannemare - du SKAL købe Aftonbladet i dag ... Lørdag 23. januar 2010 har Aftonbladet et bil-tillæg. Derfor må jeg opfordre Dannemare til at købe avisen - og tillægget (hvis det ikke allerede er sket). I tillægget testes Evo X i to forskellige sammenhænge - og den bliver nærmest skamrost :) I og for sig har jeg endnu ikke gennemlæst artiklerne helt - jeg syntes at det var vigtigere at formidle budskabet her først ;)
dannemare Besvaret January 23, 2010 Rapporter Besvaret January 23, 2010 Kim, tak for tippet. :th2: :th2: Vi kører en tur i Burlöv-centret her om et par timer, og så vil jeg afgjort lige snuppe et eksemplar af Aftonbladet.
dannemare Besvaret January 23, 2010 Rapporter Besvaret January 23, 2010 En måske lidt unfair (kombattanterne: Golf GTI, Audi Allroad, Volvo XC70, Subaru Outback, Saab 9-3X, Ford Focus RS, Mitsubishi Evo X) sammenligningstest hvad angår køregenskaber på is og sne, og konklusionen er da også: "Mitsubishin är dubbelt så rolig som de andra bilarna tilsammans".
Basse Besvaret January 23, 2010 Rapporter Besvaret January 23, 2010 En måske lidt unfair (kombattanterne: Golf GTI' date=' Audi Allroad, Volvo XC70, Subaru Outback, Saab 9-3X, Ford Focus RS, Mitsubishi Evo X) sammenligningstest hvad angår køregenskaber på is og sne, og konklusionen er da også: "Mitsubishin är dubbelt så rolig som de andra bilarna tilsammans". [/quote'] De glemte en 997 4s :D griner
dannemare Besvaret January 24, 2010 Rapporter Besvaret January 24, 2010 De glemte en 997 4s :D griner Jamen, det gjorde Autozeitung.de til gengæld ikke, da de sidste år på sne testede 10 forskellige AWD-modeller. Bye bye 4S. Fra http://www.iwsti.com/forums/gr-general/156994-awd-test-evo-sti-beats-porsche-bmw-audi-etc.html : Original in russian: http://auto.newsru.com/article/10mar2009/sravnili Google translation: German car magazine Autozeitung.de undertook a comparative analysis of vehicles with a full drive. For such a test had been selected 10 models, which test-drive went in pairs. Tests were conducted in Austria in the snow Zillertal valley. All machines should have pass three tests in the snow: the rise, braking and passing tracks at the time. The nature of the movement of passes will demonstrate the ability to overcome the car rises, and the data on the length of stopping distance at 50 km / h will show what the car will be safer rolled down the slope. Most important test - movement on the track: overcoming the 4-kilometer distance from the narrow and wide turns All the cars were in the same winter tires. As results, the Japanese Subaru Impreza WRX STI and Mitsubishi Lancer Evo X spared such eminent German Full power cars like Porsche 911, Audi R8, BMW X3. Results: (The model and the time of the track) Mitsubishi Lancer EVO 1:03,9 Subaru Impreza WRX STI 1:04,9 Audi A4 3.2 FSI quattro, 1:07,8 Saab 9-3 2.8 V6 T XWD, 1:08,9 Mercedes ML 420 CDI, 1:09,5 Porsche 911 Carrera 4S, 1:10,5 Range Rover Sport TDV8, 1:11,5 Volkswagen Tiguan 2.0 TSI, 1:13,0 BMW X3 xDRIVE 25i, 1:13,4 Audi R8 4.2 FSI quattro, 1:16,1
Lollikken Besvaret January 24, 2010 Rapporter Besvaret January 24, 2010 Saab 9-3 2.8 V6 T XWD, 1:08,9 Top 4 er dælme ikke dårligt klaret af en døende bil ;)
Rikke Rost Besvaret January 24, 2010 Rapporter Besvaret January 24, 2010 Kunne godt tænke mig at se den bane der er kørt på og de test betingelser der er stillet op.... For jeg tror ikke på det......:)
Basse Besvaret February 6, 2010 Rapporter Besvaret February 6, 2010 Er det ikke først og fremmest lydoplevelsen (indsug og udstødning), som er blevet meget bedre og dermed løfter hele kørselsoplevelsen, når man sidder bag rattet? Handling og power ligner vel mere eller mindre sig selv, eller hvordan? (følg eventuelt op med et reply i hot hatch -tråden, så vi ikke ender med at køre helt af banen i denne tråd ). Jow primært at de endelig har fået et rigtig udstødningssystem på deres hothatch, som faktisk lyder som en mini R. Og med DSG boksen, gives der mellemgas ved nedgearinger :D Og den der lydgenerator de har installeret, gør at man virkelig får hothatch lyd inde i kabinen, men kun når man virkelig acc. - normal kørsel er nær lydløs :-) Men selve kabinen føles også som om den er gået et tak op i forhold til MK 5 - og sædderne har lige fået det sidste hak op. Sad eminent godt, og de har fikset B-stolpe problemet i 5 dørs modellen, så lange folk ikke længere kigger direkte ind i b-stolpen når de ser til venstre :D Alt føles som om man sidder i en meget dyrer bil - samme kval som man finder i BMW M3'eren bare mere inspirende design i mine øjne. Performance er 0.3 sek hurtigere - man gear er nu 6.9 sek 0-100, dsg 6.7 sek 0-100. fronten er blevet federe, og især bagenden er en hothatch værdig. Difuser und alles. Og så er RCD510 dynasound anlægget bare en perle, med touchscreen und alles. Fik tilbud på den med alt i udstyr, dog kun RCD510 for 262.500 DKK eller 341.300 sek - det er 15.000 sek billiger end samme konfiguration i SE. Dog kun med 3302 DKK i rabat - men som han sagde, kom med prisen i SE omregnet til DKK, så kan vi snakke mere rabat hos mig :D Fik også tilbud Golf R som standard til 373.00 SEK - samme pris som i SE, men vi snakkede heller ikke rabat, da jeg i grunden ikke var efter en R model grundet den højere pris. BSR kan lave GTIen om til en R hvad angår HK for ingen penge - så er det kun haldexspærret er er til forskel i performance. Eneste problem med en fabriks ny er leveringstiden - 10-12 uger med det udstyr jeg skal have. Den skal bygges fra bunden. Leder pt. efter en veludstyret 2009'er istedet for. Dem der typisk er i SE pt. er uden læder, DCC og LED baglygter desværre. For 8900 sek får GTIen 240 hk og 342 nm hos BSR via deres nye OBD tunningskit med PPC. Det er en stage 1. Men kan se deres stage 2 til GTI edition 30, smider golfen på 300 hk - for 13800 sek inkl. udstødning mv. Så mon ikke de kan presse mere ud af den nye 2.0 TSI'er fremfor den gamle TFSI. Kunne bare godt tænke mig at få den op på 270 HK ca. men i første omgang i år - blir det bare de 240 HK, og når det så er for kedeligt, så kan den komme videre op - så blir bilen heller ikke kedelig for hurtig hehe
dannemare Besvaret February 6, 2010 Rapporter Besvaret February 6, 2010 For 8900 sek får GTIen 240 hk og 342 nm hos BSR via deres nye OBD tunningskit med PPC. Det er en stage 1. Men kan se deres stage 2 til GTI edition 30, smider golfen på 300 hk - for 13800 sek inkl. udstødning mv. Og en stage 1 tuning til R'en giver omkring 322 hk... ;) Man skal nu engang sammenligne stage X med stage X, og ikke stock. Stage 2 for R'en kender jeg ikke, men man ender formentligt i omegnen af 350 hk, kunne jeg forestille mig. Så mon ikke de kan presse mere ud af den nye 2.0 TSI'er fremfor den gamle TFSI. Jo måske, men EA888'eren er bare slet ikke gennemtestet i samme omfang som EA113'eren, så hvis tanken går på tuning, ville jeg personligt satse på EA113'eren og sove bedre om natten. Kunne bare godt tænke mig at få den op på 270 HK ca. men i første omgang i år - blir det bare de 240 HK' date=' og når det så er for kedeligt, så kan den komme videre op - så blir bilen heller ikke kedelig for hurtig hehe[/quote'] Men vil det sige, at du rent faktisk satser FWD? Selv i standardform med 210hk får du formentligt svært ved at undgå hjulspind på våd vej i 1. og 2. gear, når du gerne vil hurtigt frem.
Flemming40 Besvaret February 6, 2010 Rapporter Besvaret February 6, 2010 Eneste problem med en fabriks ny er leveringstiden - 10-12 uger med det udstyr jeg skal have. Den skal bygges fra bunden. Så har de da fået speedet leveringstiden op. Jeg bestilte min i midten af oktober har fået at vide, at den bliver leveret i uge 10-11.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu