samson Besvaret July 21, 2010 Rapporter Besvaret July 21, 2010 He he... Nej det var faktisk ikke derfor, jeg udnyttede bare chancen for at få et par gode råd, nu der var så mange kyndige der kiggede med i tråden. Jeg tænkte bare at det efterhånden var på tide at få sit eget vaske-sæt, da det jeg plejer at bruge i hangaren på jobbet, ikke er noget jeg gider trække hen over glastaget på LandRover'en.... Tak for tipset :th2: Biltema =) De har det hele, svampe, autoshampoo, silikone, børster, motorrens, insektfjerner, ægte og uægte skind.... Deres produkter har klaret opgaven fint i de 2 år hvor type r´en kun blev håndvasket..... Jeg bruger også deres sæbe til højtryksrenseren, så der sprøjtes et lag sæbeskum ud over bilen efter første spuling :-) Derefter svampen... Lugter lidt af at øsen skal vaskes inden 1700 i dag :-)
Basse Besvaret July 21, 2010 Rapporter Besvaret July 21, 2010 Nu stopper i med alt jeres vaskeri - så skal jeg jo også vaske bilen :( Havde jeg ikke lige planlagt idag hehe. Men mon ikke der kan blive tid til en hurtig GDS i oljehamnen til en flad 20'er.
Juff Besvaret July 21, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret July 21, 2010 Jamen mazdarattien er slet ikke blevet vasket... Den er kun blevet spulet over med højtryk et par pange i svågertorp.... Tør ikke bruge deres børster, ved ikke hvor de har været sidst :( Der er dog mange store tyskere som bliver børstet derude.. men er stadigvæk ikke meget for tanken
credde Besvaret July 21, 2010 Rapporter Besvaret July 21, 2010 Jeg bruger heller ikke børsterne i Svågertorp, ikke på min "store tysker", kun på Punto'en ;) Men håndvasker som regel bilerne derhjemme, men engang imellem er det godt lige at give en skyller på GDS'en.
Rikke Rost Besvaret July 21, 2010 Rapporter Besvaret July 21, 2010 Jeg har brugt dem til TT uden problemer.... Turen over sundet om aftenen er satme vild! Koster lige en ½ time ekstra med højtryk på gds.....:( Men jeg kører nok op og vasker den inden. Bare så den er fin.....:)
Juff Besvaret July 21, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret July 21, 2010 Hvem ved.. måske jeg overvinder mig selv...... Håndvask kan være lidt svært med disse temperature, og med alle de insekter kunne en vask i svågertorp være lokkende. Hvilke GDS har i gode erfaringer med ?... Så engang nogle børster i svågertorp som var slidt ned til nogle 2 cm hårde stumper...
Juff Besvaret July 21, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret July 21, 2010 mmm ok.. Det er det jeg mener... hvis folk kan vaske deres audi, bimmer og porsche uden at spolere lakken, burde jeg også kunne overleve det..... men stadig.. hehe
samson Besvaret July 21, 2010 Rapporter Besvaret July 21, 2010 Kan den nappe en LandRover også mon? Jeg bruger den på Svågertorp....
Juff Besvaret July 21, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret July 21, 2010 jeps... hvis du kan se over taget, og det vel og mærke skal vaskes :D men nu er det jo ikke alle der måler 173 cm som mig..... en ægte racerstørrelse :)
samson Besvaret July 21, 2010 Rapporter Besvaret July 21, 2010 Ka sgu da være at vi alle mødes derude på Svågertorp istedet.... :D Er der nogen der har sådan Weber Q-grill 100/120 portabel gasgrill, så vi kunne grille et par pølser til ungerne.... og dem ikke selv har pølsefingre. Tror det blæser for meget til engangs-grill :(
Juff Besvaret July 21, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret July 21, 2010 Fællesvask og pøller.. Kunne være meget blæret at parkere i alle 5 vaskehaller og sætte sig til at grille midt på vendepladsen ;) Allemandsretten.....
Rikke Rost Besvaret July 21, 2010 Rapporter Besvaret July 21, 2010 Ellers er der en diner lige ved siden af....:)
Basse Besvaret July 21, 2010 Rapporter Besvaret July 21, 2010 Bruger kun Preem i Oljahamnen til GDS, syns ikke svågertorp er ret god - deres børster er slidte. Og der er for meget turistenfahrt over det hele. Preem ligger helt afsidigt, og børsterne er dejlige bløde og friske :-)
Juff Besvaret July 21, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret July 21, 2010 Vurdere det lige senere, ellers må jeg med næste gang.... :p
Don A Besvaret July 21, 2010 Rapporter Besvaret July 21, 2010 Er John derovre med filmbussen??? Fra Craftsmen? Nej det er Benny. Men det er craftmen Har godt tænkt at det var hendes far?? Eller?? Der er jo ikke mange der hedder det. -:) Og fra næste uge er det Henrik.
dannemare Besvaret July 21, 2010 Rapporter Besvaret July 21, 2010 Jamen mazdarattien er slet ikke blevet vasket... Den er kun blevet spulet over med højtryk et par pange i svågertorp.... Tør ikke bruge deres børster, ved ikke hvor de har været sidst :( Der er dog mange store tyskere som bliver børstet derude.. men er stadigvæk ikke meget for tanken Jeg skal heller ikke nyde noget af det skidt. Jeg vasker udelukkende RS'en hjemme i indkørslen med egen højtryksrenser: http://www.karcher.dk/CPE/OUTDOOR/HOEJTRYK/K2/k238/Oversigt.htm Har bare købt en billig model uden et voldsomt tryk, men nok til at være helt ideel til bilvask, hvor man jo heller ikke ønsker at gøre skade på lakken med et for voldsomt tryk. Indtil videre har jeg brugt Kärchers eget sæbe til bilvask, men jeg vil have anskaffet mig noget snow foam: 0S7X0r7FjB0
dannemare Besvaret July 21, 2010 Rapporter Besvaret July 21, 2010 Vurdere det lige senere' date=' ellers må jeg med næste gang.... :p[/quote'] Kom nu, Jan. Du skal da med! :)
larsk Besvaret July 21, 2010 Rapporter Besvaret July 21, 2010 men jeg vil have anskaffet mig noget snow foam Nåeh, det er sådan du fik en hvid RS
Rikke Rost Besvaret July 21, 2010 Rapporter Besvaret July 21, 2010 Personligt er jeg ikke meget til al det forurening med sæbe osv ....det måtte gerne rende ned i noget anlæg af en slags. Derfor bruger jeg altid de offentlige stationer eller en rigtig vask.... Det ødelægger vores grundvand.....og spreder diverse kemikalier og hormoner i samme.
dannemare Besvaret July 21, 2010 Rapporter Besvaret July 21, 2010 Personligt er jeg ikke meget til al det forurening med sæbe osv Men du stripper gerne din bil for kat. samt modificerer den i stræben efter mere power og deraf øget forurening.
dannemare Besvaret July 21, 2010 Rapporter Besvaret July 21, 2010 Derfor bruger jeg altid de offentlige stationer eller en rigtig vask.... Det ødelægger vores grundvand.....og spreder diverse kemikalier og hormoner i samme. Foreligger der dokumentation for, at stationerne håndterer skidtet på korrekt vis og foretages der samtidig stikprøvekontrol heraf? Det kan næppe undre nogen, hvis de f*cker up i processen, så skidtet alligevel havner, hvor det ikke bør. Og hvis jeg ellers bare kunne få lov til at benytte egne bøster, svampe mv, skulle jeg hellere end gerne benytte anlæggene (og betale for det), men det er normalt ikke muligt mig bekendt.
larsk Besvaret July 21, 2010 Rapporter Besvaret July 21, 2010 Foreligger der dokumentation for, at stationerne håndterer skidtet på korrekt vis og foretages der samtidig stikprøvekontrol heraf? Det kan næppe undre nogen, hvis de f*cker up i processen, så skidtet alligevel havner, hvor det ikke bør. Og hvis jeg ellers bare kunne få lov til at benytte egne bøster, svampe mv, skulle jeg hellere end gerne benytte anlæggene (og betale for det), men det er normalt ikke muligt mig bekendt. Skal man tro Skurups miljøchef, så skal man bare vaske bilen på græsplænen, så vil problemet være håndteret :-D http://www.skurup.se/biltvatt
Basse Besvaret July 21, 2010 Rapporter Besvaret July 21, 2010 Ahh det er nu ikke det han siger - han siger man skal bruge de dertil indrettet vaskehaller. MEN.......skal man ABSOLUT vaske hjemme, så gør det på et grusstykke eller græsstykke - da det kan filtrere vandet før det når grundvandet. :D Jeg kører i hvert fald til Preem idag og vasker min bil, så den er bare nogenlunde insektfri hehe.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu