Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Enlighten me then ;) Links til brum på Milltek.... Og for at være ærlig. Så tror jeg aldrig din Focus kommer til at larme som den bette TT'er. HP gains er også vigtige..... Ved Milltek er gået 3" singlepipe vejen på min..... Men show me! Tal til en mand der har bygget hans egen udstødning på hans bil og fået 21hk/41nm ud af det uden et remap... :) Forklar mig hvor jeg ikke helt er med.

Kun fordi du intet kendskab har til den TBE hhv. Milltek og Scorpion har udviklet til FRS'en. Tro mig Brian' date=' jeg har researchet emnet i 4 måneder nu (herunder også Mongoose, Blueflame, Primary Designs og Supersprint). Hvor lang tid har du brugt på det? Hvis du vidste, hvad jeg ved, ville du ikke vælge Milltek. Den brummer så fælt ved motorvejshastighed, at det begynder at bløde ud af ørene på dig på under 10 minutter.[/quote']
  • Svar 1,2k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
Latterlig bekymring IMO.
:thumbup: What he said. Hjemmeside design fortæller ikke meget om faglig kunne på andre områder. Jeg har lige kvalt en adware-infektion på en andens pc. Fantastisk flot gennemført med popup og smarte tekster om at pc'en var inficeret med alt muligt, og at man skulle køre (købe) et program på vedlagte link til at redde sine data. Og selvom designet på alle vinduer og så videre var lækkert, gennemført og moderne, så tvivler alvorligt på at programmet som de solgte kunne bruges til noget :laugh:
Besvaret
Enlighten me then ;) Links til brum på Milltek....
Du kan selv få lov at søge på http://www.focusrsoc.com, http://bbs.rsownersclub.co.uk, http://www.fordclubsweden.se hvor jeg det seneste halve års tid har været en hyperaktiv lurker og gennemlæst langt over 10.000 indlæg med erfaringer fra andre - herunder netop folks erfaringer med diverse udstødningssystemer.
Og for at være ærlig. Så tror jeg aldrig din Focus kommer til at larme som den bette TT'er.
What?! Er du virkeligt SÅ bekymret for dét? rofl.gif Det har jeg ærligt talt slet ingen intentioner om. Når jeg køber noget til min RS, er det sgu da ikke, fordi det skal performe, lyde eller se ud på en bestemt måde i forhold til hvad du nu har købt dig til din TT. Men jeg er smigret over sammenligningen med din væsentligt dyrere bil. :)
HP gains er også vigtige..... Ved Milltek er gået 3" singlepipe vejen på min.....
Milltek er ikke 3" hele vejen fra turbo og frem til afgangsrørene til FRS'en (noget af vejen er det 2.75"), uagtet at Milltek selv kalder deres produkt for 3". De lavede samme "nummer" til Astra VXR/OPC.
Besvaret

Nej nej slet ikke bekymret. Sammenligner ikke de 2 biler overhovedet. Går bare ikke så meget op i støj som i performance. Og nej jeg gider ikke sidde på et Ford forum....jeg har set hvad de kan..... Jeg ved godt du læser mange forums om ford....:D Men det gi'r dig ikke erfaring. Kun hear say....fair nok med info, men har du talt med Milltek selv? Og jeg ville ikke være så bekymret om 2,75" det sidste stykke vej....dét er ikke det der kommer til at være begrænsningen på din bil. Jeg har netop af hensyn til brum og resonanser, valgt at bibeholde flappen i den ene side af udstødningen og det går den behagelig at cruise i. Dog bruger jeg den sjældent....for jeg cruiser ikke så meget. :D Tag fat i Kenneth fra Milltek dk og se om han vil tage den retur hvis den ikke er som du forventer. Han er også på debatten hér. Og Larsk.... et site der spreder junk med vilje, er ikke at regne med i sagen hér....;) Mener bestemt man godt kan regne en hjemmeside som et udtryk for den kvalitet produktet bagved har. og Frede, skal vi snart se den til trackdays her i det svenske eller er du til at overtale til en tur på ringen i september?? Dato er såvidt underordnet. Jeg kan bare planlægge efter det......

Du kan selv få lov at søge på http://www.focusrsoc.com' date= http://bbs.rsownersclub.co.uk, http://www.fordclubsweden.se hvor jeg det seneste halve års tid har været en hyperaktiv lurker og gennemlæst langt over 10.000 indlæg med erfaringer fra andre - herunder netop folks erfaringer med diverse udstødningssystemer. What?! Er du virkeligt SÅ bekymret for dét? rofl.gif Det har jeg ærligt talt slet ingen intentioner om. Når jeg køber noget til min RS, er det sgu da ikke, fordi det skal performe, lyde eller se ud på en bestemt måde i forhold til hvad du nu har købt dig til din TT. Men jeg er smigret over sammenligningen med din væsentligt dyrere bil. :) Milltek er ikke 3" hele vejen fra turbo og frem til afgangsrørene til FRS'en (noget af vejen er det 2.75"), uagtet at Milltek selv kalder deres produkt for 3". De lavede samme "nummer" til Astra VXR/OPC.
Besvaret
Men for pokker forskellen i min kan mærkes. Hjemturen var en fornøjelse. joydance.gif
Tilkøbte i øvrigt sådan en håndholdt fætter, så jeg selv kan skifte mellem forskellige maps. P.t. har den 3 stk (factory map, autotech stage 1, valet mode). Med sidstnævnte er maks. omdrejninger sat til 3500 rpm samt intet ladetryk, så jeg nu med lidt mere ro i sindet kan indlevere bilen til rustbeskyttelse, lakforsegling, osv, osv. :) apc_handheld.jpg
Besvaret

hehe kanon.....så kan de lære at ville race i folks biler.... Det er lige 300 omdr. under hvor mazdarattien yder max.. :laugh: Det lader til SKN tuning snart har noget klar til den nye mazda 6 2.2 diesel... :)

Besvaret
Sørgeligt... http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1389256.ece Så er der jo stort set kun "kedelige" turbo biler tilbage i hothatch klassen...... :p
Ford Focus ST axed The Ford Focus ST has become the latest hot hatch to be axed due to Europe’s tightening emissions standards. The 2.5-litre turbo five-pot in Ford Focus ST has joined the 2.0-litre unit from Honda’s Civic Type R in falling short of the Euro 5 standard, which becomes a mandatory minimum for new cars next January. Read more on why the Honda Civic was axed The ST’s four-cylinder successor is likely to make its debut at October’s Paris show. UK production of the Honda Civic Type R will end in October because Honda has decided to remove it from UK price lists rather than make the necessary engine changes. More than 12,000 Civic Type R units have been sold in the UK since January 2007. Sales of the Civic Type R will carry on in the UK until December and It will continue to be sold outside of the EU for much of next year, although a new generation has yet to be confirmed. http://www.autocar.co.uk/News/NewsArticle/Ford-Focus/252078/
Besvaret
http://bilmagasinet.dk/article/49219 Go' reklame for Ford.....:D 20 Ford Focus RS500 udgået Men til gengæld er jeg overrasket over RS5 placerer sig så højt. Og Porsche Panamera så lavt....
Nu ved jeg ikke, ud fra hvilke kriterier de har valgt at uddele point, men her nedenfor ses omgangstiderne. :)
Här är listan baserad på varvtider. 1. Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera 1,09.1 (nytt rekord) 2. Porsche 911 Turbo 1,10.3 3. Mercedes-Benz SLS AMG 1,11.4 4. Audi R8 V10 Spyder 1,11.7 5. Porsche Boxter Spyder 1,12.9 6. Porsce Panamera Turbo 1,13.6 7. Audi RS5 1,13.8 8. Ford Mustang Shelby GT500 1,14.9 9. BMW Z4sDrive35is 1,15.8 10. VW Scirocco R 1,16.6 11. Renault Megane RS 1,17.8 12. Seat Leon Cupra R 1,18.0 13. Opel Insignia OPC 1,18.4 14. Mazda 3 MPS 1,18.7 15. Peugeot RCZ THP 200 1,20.3 16. Seat Ibiza Cupra 1,20.6 17. Mitsubishi Lancer Ralliart 1,22.3 18. Alfa Romeo Mito Quadrifoglio Verde 1,23.7 19. Honda CR-Z 1,27.7 20. Ford Focus RS500 - ...dessutom fick RS5 stryk av en blåval som Panamera Turbo, illa!
Besvaret

Fiat 500 C Abarth "Some hot hatches revel in neutral balance and predictable linearity. The 500C does not. The convertible shares its 133bhp, 1.4-litre turbo engine with the hard-top Abarth 500 - the 157bhp Esseesse upgrade arrives late this year - and its slithery handling. Under hard braking or when cornering hard in the wet, the 500C is amusingly wriggly, pitching around the driver and getting eye-wideningly light at the rear. Engaging the electronic faux-diff does an impressive job of cancelling out understeer, and there's plenty of grip, but the 500C's default mode is definitely boisterous rather than locked down. If that sounds like a criticism, it isn't. No, the 500C may not be an object study in weighted precision - the steering, though true, is short on feedback - but it is mighty good fun, a hot hatch to be wrestled through corners rather than feathered subtly on the limit." http://www.topgear.com/uk/fiat/500/road-test/c-abarth-driven

Besvaret

Mazda 2 MPS "Winding Road reports Mazda are all but finished working on a top of the range turbo-charged Mazda2. The Mazda2 MPS will be based on the new generation Mazda2 landing in Australia come October. Powered by a turbocharged four-cylinder 2.0-litre engine, the new hot hatch is expected to take on Mitsubishi’s Ralliart Colt and the new Ford Fiesta XR4. The Mazda2 MPS is expected to have over 160kWs of power and sprint from 0-100km/hr in around 6 and abit seconds. The Mazda2 MPS will ride on 17″ alloys while power goes through the front wheels coupled to a six-speed manual gearbox. Given its FWD setup, Mazda are likely to include a limited slip differential (LSD), traction and dynamic stability control as standard. Having raided Ford’s parts bin, the Mazda 2 MPS may also feature Volvo sourced 320mm front brake discs. We hold high hopes that Mazda Australia will the hot hatch here. We expect the Mazda 2 MPS to retail for around $28-29,000 AUD. " Mazda2_Image_06.jpg

Besvaret

Normalt er jeg ikke til den slags, men det her er nu vellykket IMO: GriffWRCFocusRS2.jpg Det er en gut i UK, der har fået det lavet på hans RS. Jeg nøjes vist bare med at få mine hvide bonnet vents farvet sorte på et tidsunkt. :D

Besvaret
og Frede, skal vi snart se den til trackdays her i det svenske eller er du til at overtale til en tur på ringen i september??
Planlæggelse af en større 2011 Ring-tur er ved at forme sig på focusrsoc.com, hvor jeg regner med at tage hele familien med og så blive dernede i en lille uges tid. Mere info følger.
Besvaret
Så er der skudt en bestilling af sted på 1 stk. Mountune Focus RS Airbox. :p http://www.mountunestore.com/Product/Mountune-Focus-RS-Airbox Senere tilkommer K&N luftfilter. Mangler stadig at få pris på Scorpion TBE....
Bedste pris er DKK 8946,- for et fuldt system med sportskat. Dertil kommer fragt (fra UK). Antager jeg bare betaler UK momsen og samtidig slipper for told, eftersom det er inden for EUs grænser. Det plejer jeg i hvert fald at opleve med bestillinger fra UK, men måske jeg bare har været heldig?
Besvaret
Bedste pris er DKK 8946' date='- for et fuldt system med sportskat. Dertil kommer fragt (fra UK). Antager jeg bare betaler UK momsen og samtidig slipper for told, eftersom det er inden for EUs grænser. Det plejer jeg i hvert fald at opleve med bestillinger fra UK, men måske jeg bare har været heldig?[/quote']Varer mellem EU-lande belægges ikke med yderligere told og afgifter - så bare bestil løs, Frederik :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...