jazz Skrevet October 17, 2009 Rapporter Skrevet October 17, 2009 Hello gents, jeg skal en 3 mdr. lang tur ud i verden... tror i at det bliver et problem at låne min svensk indregistrerede bil til min ven i kbh i sammen periode?
Rene Larsen Besvaret October 17, 2009 Rapporter Besvaret October 17, 2009 Hvis han bliver stoppet i DK i din bil, bliver bilen konfiskeret indtil din ven har betalt bøde og registreringsafgift - hvor bøden er ca. lige så stor som reg.afgiften.
RS6 Besvaret October 17, 2009 Rapporter Besvaret October 17, 2009 Hello gents, jeg skal en 3 mdr. lang tur ud i verden... tror i at det bliver et problem at låne min svensk indregistrerede bil til min ven i kbh i sammen periode? Det kan du sagtens, men bliver han stoppet koster det 2X dansk registreringsafgift (1X afgift og bøde i samme størrelse), men så kan du også få 2 flotte danske nummerplader når du kommer hjem, ved ikke om de er guldrandede eller.....? God tur.....;)
Miriam Besvaret October 17, 2009 Rapporter Besvaret October 17, 2009 mig bekendt så falder der ikke reg. afgift med det sammen, men en meget stor bøde, så med andre ord så må han ikke :)
Menace Besvaret October 17, 2009 Rapporter Besvaret October 17, 2009 mener også, uden at være 100% sikker, at man mister sit kørekort eller får 1 klip
Rene Larsen Besvaret October 17, 2009 Rapporter Besvaret October 17, 2009 Der var et spørgsmål i det seneste nummer af Motor fra FDM vedr. låne bil i.f.m. service i bla. Sverige - men jeg tror ikke helt på bøde størrelsen i svaret....
bananas Besvaret October 18, 2009 Rapporter Besvaret October 18, 2009 mener også' date=' uden at være 100% sikker, at man mister sit kørekort eller får 1 klip[/quote'] Den tvivler jeg nu på. Der er jo "kun" tale om økonomisk svindel - ikke uforsvarlig kørsel. Selvom jeg tror, at de fleste dog langt hellere ville slippe med et få et klip end at skulle betale registreringsafgift + bøde, hvis der er tale om en stor ny luksusbil. Det kan hurtigt løbe op i et par millioner:scared: !
bananas Besvaret October 18, 2009 Rapporter Besvaret October 18, 2009 ...men jeg tror ikke helt på bøde størrelsen i svaret.... Det lyder også for billigt. Normalt siger man at ignorance ikke er nogen undskyldning for loven, men det er det i hvert fald her, hvis bøden kun skulle være 3000 kr. Jeg tror at man dømmer i sag for sag. Hvis der virkeligt beviseligt er tale om en dansker, som har indleveret sin danske vogn til værkstedet i Sverige og fået en svensk lånebil i stedet, og udviser alle tegn på ikke at vide bedre, når han kører tilbage til Danmark, så kan det være at han slipper med så lille en bøde. Men hvis nogen bliver taget i det stunt for 2. gang, så er bøden i hvert fald IKKE så lille - så falder hammeren for fuld kraft. Hvis bøden kun var 3000 kr., de få gange man rent faktisk blev stoppet af politiet, så ville der jo lynhurtigt opstå en industri i Malmö med "luksus-lånebiler" til registreringsafgiftplagede danskere.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu