thn Skrevet November 16, 2009 Rapporter Skrevet November 16, 2009 http://borsen.dk/privatokonomi/nyhed/170245/ Her skriver de i punkt 3 at man skal tage den nemmeste og måske længere vej også selv om man tager tog eller bus. Er det virkelig rigtigt? Jeg har altid regnet med to forskellige km antal på dage i bil og dage med tog (ind gennem byen med toget og M3 med bil)
Menace Besvaret November 16, 2009 Rapporter Besvaret November 16, 2009 Ja, det er korrekt Det er ok at angive flere km, hvis vejen tager kortere tid
thn Besvaret November 16, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret November 16, 2009 læs nu hvad jeg skriver.. Jeg fradrager selvfølgelig den lange vej når jeg er i bil. Børsen skriver at jeg også skal fradrage den lange vej når jeg er med toget.. deraf spørgsmålet
Rene Larsen Besvaret November 16, 2009 Rapporter Besvaret November 16, 2009 Du skal benytte det antal km. som der er ved at slå din transport vej op på fx maps.google.com - uanset hvad de faktiske km. er.
Martin_M Besvaret November 16, 2009 Rapporter Besvaret November 16, 2009 Præcis... Mener dog SKAT henviser til MAP24... ;) Derudover er det også svært at måle de km man kører med toget
bananas Besvaret November 16, 2009 Rapporter Besvaret November 16, 2009 Afstanden til befordringsfradraget bestemmes udfra afstanden i bil. Selvom toget kører en længere eller kortere rute er det stadigvæk afstanden i bil som tæller. Så er det op til en selv om man vil køre i bil eller tage det offentlige - fradraget er det samme. Hvis man kører i bil dagligt og finder ud af at en længere rute rent faktisk er hurtigere på det tidspunkt, hvor man kører, end den rute som fx. MAP24 angiver som den optimale, så er det tilladt at trække de ekstra kilometer fra også. Hvis man fx. arbejder i en forstad nord for København og bor i Malmö, kan jeg ikke se andet end at det ville være tilladt at regne med at man kørte af motorringvej 3.
Gio Besvaret November 16, 2009 Rapporter Besvaret November 16, 2009 Så er det op til en selv om man vil køre i bil eller tage det offentlige - fradraget er det samme.Arh...der er lige den lille krølle med bro-fradraget. Men ellers har du ret ;)
Martin_M Besvaret November 16, 2009 Rapporter Besvaret November 16, 2009 Hvis man fx. arbejder i en forstad nord for København og bor i Malmö' date=' kan jeg ikke se andet end at det ville være tilladt at regne med at man kørte af motorringvej 3.[/quote'] Dette har jeg praktiseret i 2 år + at MAP24 faktisk anbefaler denne rute, på trods af at den er xx km længere end turen ind i gennem kbh
thn Besvaret November 17, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret November 17, 2009 Afstanden til befordringsfradraget bestemmes udfra afstanden i bil. Selvom toget kører en længere eller kortere rute er det stadigvæk afstanden i bil som tæller. Så er det op til en selv om man vil køre i bil eller tage det offentlige - fradraget er det samme. Hvis man kører i bil dagligt og finder ud af at en længere rute rent faktisk er hurtigere på det tidspunkt, hvor man kører, end den rute som fx. MAP24 angiver som den optimale, så er det tilladt at trække de ekstra kilometer fra også. Hvis man fx. arbejder i en forstad nord for København og bor i Malmö, kan jeg ikke se andet end at det ville være tilladt at regne med at man kørte af motorringvej 3. Tak, endelig en der tager stilling til det jeg spurgte om. Men så lægger jeg roligt de ekstra km på "tog dagene" også :-)
jolin Besvaret November 17, 2009 Rapporter Besvaret November 17, 2009 Tak' date=' endelig en der tager stilling til det jeg spurgte om. Men så lægger jeg roligt de ekstra km på "tog dagene" også :-)[/quote'] Ah, den går da ikke? Du skal vel netop skrive den "korteste vej i bil" når du tager toget. Når du så rent faktisk kører i bilen, og du kører en længere vej fordi den er hurtigere, så skriver du da denne.
thn Besvaret November 17, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret November 17, 2009 Ah' date=' den går da ikke? Du skal vel netop skrive den "korteste vej i bil" når du tager toget. Når du så rent faktisk kører i bilen, og du kører en længere vej fordi den er hurtigere, så skriver du da denne.[/quote'] Jo men nu siger både børsen og bananas at den lange vej gælder alle dage, også med toget
jolin Besvaret November 17, 2009 Rapporter Besvaret November 17, 2009 Hmm du har ret. Skat skriver også "den normale transportvej ved bilkørsel, uanset hvilket transportmiddel du rent faktisk bruger". http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=130748&vId=202999&search=Befordringsfradraget Mener bestemt ordlyden engang har lydt noget i stil med, at det som udgangspunkt var korteste vej, medmindre det var hurtigere med en længere vej. Men cool, den "normale" vej er oftest længere end den korteste. :th2:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu